Dagkaart Dag Daluren

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Dagkaart Dag Daluren

Bericht door Raymond »

In de categorie nieuwe voorwaarden die leuk klonken op kantoor, maar niet praktisch zijn voor reiziger en personeel: https://www.spoordeelwinkel.nl/product/dag-daluren
  • De Dagkaart Dag Daluren is geldig van maandag t/m vrijdag vóór 6.30 uur, tussen 9.00 – 16.00 uur en ná 18.30 uur
  • Voordat de spits begint moet je de trein hebben verlaten met dit e-ticket, ook in geval van vertraging
  • Reis je in de spits dan heeft de Hoofdconducteur het recht een Uitstel van Betaling uit te schrijven.
Als je dus vertraging oploopt dankzij NS of een andere oorzaak waardoor je trein die gepland voor 16.00 uur zou aankomen later is, kost dat je extra geld of nog 2,5 uur extra. Dat lijkt me wel heel onredelijk als het niet je eigen schuld is. Zou hier werkelijk op gehandhaafd worden en kan je hier iets mee om vdat zinnetje "ook in geval van vertraging" eruit te krijgen voor nu of voor een eventuele volgende keer?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Nee, want het kaartje is tijdens de spitsuren niet geldig. Dat deze vermelding er bij staat is juist om discussie te voorkomen.

Dat is even buiten mijn mening om van dit nieuwe product.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Doorgeefluik

Bericht door Wubbo »

Dus je zit in een trein die aankomt om 15.59 maar een paar minuten stilstaat voor het station en dus pas om 16.04 aankomt, dan kun je daarvoor een boete krijgen? :? Ja, het zal vast zo'n vaart niet lopen in dit geval, maar een rare regel is het wel. Het is ook niet consequent met alle andere vervoerbewijzen waar inchecktijd geldt.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Ik heb het niet bedacht, ik voer enkel uit. En bereid je er maar op voor dat nieuwe kaartsoorten straks steeds meer alleen nog buiten de spitsuren gelden. Dit is een eerste proef daarmee.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

Wubbo schreef:Dus je zit in een trein die aankomt om 15.59 maar een paar minuten stilstaat voor het station en dus pas om 16.04 aankomt, dan kun je daarvoor een boete krijgen? :? Ja, het zal vast zo'n vaart niet lopen in dit geval, maar een rare regel is het wel. Het is ook niet consequent met alle andere vervoerbewijzen waar inchecktijd geldt.
Het gaat hier om het e-ticket he!
Iedereen kan dan om 8u in de ochtend zeggen dat deze om 6:20u is ingestapt en er hooguit 5 minuten mee onderweg zijn. Zie als conducteur het tegendeel maar eens te bewijzen.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Voor de ochtendspits is dat nog logisch, en goed handhaafbaar, als het kaartje simpelweg pas vanaf 9.00 uur geldig is. Het probleem is 'm de avondspits, maar ik begrijp uit de reactie van Mikos dat het in dit geval is toegestaan om als de trein ergens strandt om klokslag 16.00 uur de noodontgrendeling van de deuren te gebruiken en uit te stappen. Als je in de trein blijft zitten ben je immers ook in overtreding.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Daniel schreef:maar ik begrijp uit de reactie van Mikos dat het in dit geval is toegestaan om als de trein ergens strandt om klokslag 16.00 uur de noodontgrendeling van de deuren te gebruiken en uit te stappen.
Breng mensen als mijzelf nou niet op ideeën :mrgreen:
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Doorgeefluik

Bericht door dylanwild94 »

Welke boete is hooger? Langs het spoor lopen of zwart rijden.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Zal niet veel meer schelen tegenwoordig :X
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Doorgeefluik

Bericht door dylanwild94 »

Ik wil het verschil weten want dan weet ik wat ik in dit geval het beste kan doen. Je krijgt hoe dan ook een boete namelijk.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Oh het was een serieuze vraag? :')
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Langs het spoor lopen is 140 euro en 9 euro administratiekosten, geen geldig vervoersbewijs is ritprijs + 50 euro.

Maar zullen we hier weer terug gaan naar de meldingen om door te geven?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Mikos schreef:Langs het spoor lopen is 140 euro en 9 euro administratiekosten
En daar kun je vast nog wel e.e.a. aan toevoegen, oneigenlijk gebruik van voorzieningen, verstoring van een goede bedrijfsvoering en meer van zulks.
Maar zullen we hier weer terug gaan naar de meldingen om door te geven?
Ja baas! :@
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Doorgeefluik

Bericht door Wubbo »

Er is in ieder geval nu al wat aan de voorwaarden aangepast, dus kennelijk heeft de discussie toch geholpen ;-)
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Doorgeefluik

Bericht door huibf »

Daniel schreef:
Hainje schreef:
Wubbo schreef:Dus je zit in een trein die aankomt om 15.59 maar een paar minuten stilstaat voor het station en dus pas om 16.04 aankomt, dan kun je daarvoor een boete krijgen? :? Ja, het zal vast zo'n vaart niet lopen in dit geval, maar een rare regel is het wel. Het is ook niet consequent met alle andere vervoerbewijzen waar inchecktijd geldt.
Het gaat hier om het e-ticket he!
Iedereen kan dan om 8u in de ochtend zeggen dat deze om 6:20u is ingestapt en er hooguit 5 minuten mee onderweg zijn. Zie als conducteur het tegendeel maar eens te bewijzen.
Voor de ochtendspits is dat nog logisch, en goed handhaafbaar, als het kaartje simpelweg pas vanaf 9.00 uur geldig is. Het probleem is 'm de avondspits, maar ik begrijp uit de reactie van Mikos dat het in dit geval is toegestaan om als de trein ergens strandt om klokslag 16.00 uur de noodontgrendeling van de deuren te gebruiken en uit te stappen. Als je in de trein blijft zitten ben je immers ook in overtreding.
De voorwaarde van de vertraging is er nu uitgehaald. En terecht! Dit keer sta ik 100% achter ROVER. Overigens gesterkt door de EU Wetgeving.
Maar een beetje reizigers is creatief genoeg om ergens in het land een vertraging op te zoeken en zeggen dat hij daardoor nu in de trein zit in de spits. (Mits dat enigzinds in het reisschema past).

Dit is een ondoordacht kaartje.
Als ze nu gewoon het tarief met 50% verlagen buiten de spits....
Floris
Berichten: 177
Lid geworden op: zo 07 jun 2015, 01:48
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Floris »

Wubbo schreef:maar een rare regel is het wel. Het is ook niet consequent met alle andere vervoerbewijzen waar inchecktijd geldt
Ook op de chipkaarten van Blokker/Albert Heijn/ed is de tekst gewijzigd. Er wordt niet meer gesproken over inchecken tussen bepaalde tijdstippen, maar over geldigheid tussen bepaalde tijdstippen. Voorbeeldje is de AH-dagkaart die geldig was tussen 26-06 en 03-09-2017: "geldig voor 06:30, tussen 09:00-16:00 en ná 18:30"
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Dagkaart Dag Daluren

Bericht door cassie127 »

Ja maar als je met dat AH/Kruidvat kaartje bijvoorbeeld voor 16:00 uur incheckt mag je je reis afmaken
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Dagkaart Dag Daluren

Bericht door ODRAIL »

Dit mag overigens ook met een gewoon daluren abonnement :wink: . Tenzij je onderweg weer uit en in checkt.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dagkaart Dag Daluren

Bericht door Zugführer »

Dat laatste is onlangs veranderd, als je tijdens de spitsuren uitcheckt en binnen 35 minuten weer incheckt blijf je gewoon met korting reizen (geldt dus ook andersom). Voor de actiekaartjes zal hetzelfde wel gelden, lijkt me...
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Dagkaart Dag Daluren

Bericht door cassie127 »

Sterker nog met die kaartjes was dat daarvoor al mogelijk
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten