Tienminutentrein Schiphol – Nijmegen op z’n vroegst in 2022

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Tienminutentrein Schiphol – Nijmegen op z’n vroegst in 2022

Bericht door Vinny »

Bemined schreef:Er heeft jarenlang een VIRM14 gereden in de NoordOost, maar je hebt kans dat het vermogen automatisch beperkt wordt bij zo'n lengte.
Is dat planmatig geweest? Ik dacht dat er nooit meer dan 12 bakken (2x6, 3x4) VIRM werden ingezet, en bij hoge uitzondering wel eens 1x6 en 2x4 (14 bakken). Bij de meeste perrons past dat denk ik ook niet.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Tienminutentrein Schiphol – Nijmegen op z’n vroegst in 2022

Bericht door Daniel »

Ja, de 557 heeft maanden zoniet jaren gepland met VIRM14 gereden. Vanaf het moment dat de voortrein van deze trein eruit ging tot aan de start van de nieuwe opzet van de NoordOost.
's ochtends was er meen ik ook nog een trein de andere kant op met eveneens 14 bakken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Tienminutentrein Schiphol – Nijmegen op z’n vroegst in 2022

Bericht door Zugführer »

Eigen voorstel voor een dienstregeling verplaatst naar dit topic
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Tienminutentrein Schiphol – Nijmegen op z’n vroegst in 2022

Bericht door Durashift »

Uit het PHS topic kwam ik een link van Klaasje tegen: zet 'm ook maar even hier neer.
NOS schreef: (..)
2021 en 2024

De 'tienminutentrein' levert volgens NS en ProRail 15 procent meer capaciteit op, wat leidt tot minder wachttijd en meer kans op een zitplaats. Naast de 43 miljoen van ProRail draagt de NS 27 miljoen bij. Met het geld worden sporen en perrons aangepast.

De dienstregeling van het traject Schiphol-Nijmegen moet eind 2021 zijn aangepast. Die van Breda-Eindhoven eind 2024.

Bron: https://nos.nl/artikel/2214587-schiphol ... kloos.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten