Tienminutentrein Schiphol – Nijmegen op z’n vroegst in 2022

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Tienminutentrein Schiphol – Nijmegen op z’n vroegst in 2022

Bericht door regenmaker »

Het komt regelmatig voor dat de trein te laat is vanuit het westen. Het is juist fijn dat er een kleine buffer qua overstaptijd in zit, anders moet ik meteen een half uur wachten. Een stuk slechter dan 6 min. Ik vind de huidige tijden dus prima.

Andersom kunnen de tijden wel beter (overstap op de trein). Maar ik snap de keuze voor een eenduidige dienstregeling in zowel de ochtend als de avond.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Tienminutentrein Schiphol – Nijmegen op z’n vroegst in 2022

Bericht door Daniel »

Het probleem met de aansluitingen op stadsdiensten zit er vaak in dat van een station treinen in meerdere richtingen vertrekken, liefst op allemaal verschillende tijden (want het komt niet zo vaak voor dat een station in een grotere stad toevallig precies op het symmetriepunt ligt). Je kunt dan dus sowieso nooit op alle treinen aansluiten, en zeker als de stromen nogal uiteenlopend zijn doe je het dan eigenlijk nooit goed.
Eigenlijk zou een 10-minutendienst dan juist optimaler moeten werken, want de kans is best aanwezig dat je dan 2x/uur een goede aansluiting in de ene richting kunt bieden en 2x/uur een goede in de andere richting. Is toch altijd nog beter dan 4x/uur een goede aansluiting de ene kant op en een slechte de andere kant op.

Verder zit je soms gewoon met situaties die praktisch zo uitkomen. Zo kende station Dordrecht bijvoorbeeld jarenlang op zich prima aansluitingen doordat de ligging van de treinen precies goed uitkwam, echter was de aansluiting niet in beide richtingen gelijk: de bussen naar de oostelijke wijken sloten bijvoorbeeld aan op de IC Amsterdam - Vlissingen, terwijl ze dan vanuit de oostelijke wijken aansloten op de IC Dordrecht - Amsterdam. Simpelweg doordat die treinen gelijktijdig op het station waren en de bussen 20 minuten over een rondje station - wijk - station deden en er dus precies tussenin met 5 minuten overstap pasten. Op tijden met uitsnijdingen in de bus- of treindienst wordt dat dus ingewikkelder, zolang ze beide een kwartiersdienst rijden maakt het niet zo gek veel uit natuurlijk.
Bemined schreef: In Dordrecht bijvoorbeeld rijdt de NS trein rustig voor je neus weg als je met de regionale Arriva trein aankomt.
Daar heb je nou precies de situatie te pakken die elke 2 uur één keer voorkomt, dan vertrekt de IC naar Amsterdam 3 minuten eerder vanwege een brugopening die daar weer zit als gevolg van de Benelux die zolang 'ie via Dordrecht moet een andere tijd voor de brugopening verhindert.
Van de 8 aansluitingen in een blok van 2 uur is er dus maar eentje die een achttien minuten duurt, de rest duurt 3 minuten en is hooguit krap doordat tegenwoordig vaak van spoor 2 vertrokken wordt door de IC richting Rotterdam.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Tienminutentrein Schiphol – Nijmegen op z’n vroegst in 2022

Bericht door Mdk »

@regenmaker ik begrijp niet helemaal hoe dit zou werken, je kan dan dus een trein eerder pakken dan verwacht naar almelo/hengelo/enschede, terwijl je eigenlijk te laat aan komt, omdat je trein ook te laat aankomt?

@daniel, ik weet dat je het niet (alleen) tegen mij had, maar juist in apeldoor nzou het systeem dus bijna tot in perfectie te optimaliseren moeten zijn. de twee belangrijke treinen komen zga tegelijk aan en idem met het vertrek, de stadsdiensten duren allemaal ongeveer even lang, en vertrekken allemaal ongeveer tegelijk. ()overblijfsel van de stadsbus plus van vroeger) langdradige uitleg. het systeem is sinds die tijd wel wat veranderd, de meeste bussen rijden in de sppits 4x pu. routes zijn iets veranderd, en de tariefstructuru is volgensmij grotendeels weg. maar in de kern rijd het overgrote gedeelte van de stadslijnen nogsteeds ongeveer zo. juist daarom vind ik de overstaptijden in apeldoorn zo raar.
wat betreft andere steden, met meer/andere verbindingen span ik je punt heel goed, maar in een stad als Apeldoorn, waar de situatie bijna perfect lijkt voor een strak werkend systeem is het mij nogsteeds een raadsel waarom de stadsbussen en intercity's zo slecht op elkaar aansluiten.

totaal ongerelateerd, ik vond de paarse stadsbus plus bussen qua huisstijl veel leuker dan die die er nu rijden. was lekker prominent en anders, maar de kans dat ze ooit terugkomen schat ik echt op 0, helemaal nu de concessies samen gevoegd worden.
Laatst gewijzigd door Mdk op ma 13 nov 2017, 19:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Tienminutentrein Schiphol – Nijmegen op z’n vroegst in 2022

Bericht door Daniel »

Hoe wat zou werken?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Tienminutentrein Schiphol – Nijmegen op z’n vroegst in 2022

Bericht door Mdk »

dat was voor regenmaker bedoeld, heb mn post ff aangepast :D
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 13 nov 2017, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Tienminutentrein Schiphol – Nijmegen op z’n vroegst in 2022

Bericht door Daniel »

Mdk schreef: maar in een stad als Apeldoorn, waar de situatie bijna perfect lijkt voor een strak werkend systeem is het mij nogsteeds een raadsel waarom de stadsbussen en intercity's zo slecht op elkaar aansluiten.
Dan nog, als je vervolgens perfect aansluit op de ICs gaan overstappers op een stoptrein wel weer klagen ofzo :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Tienminutentrein Schiphol – Nijmegen op z’n vroegst in 2022

Bericht door Mdk »

dat is inderdaad nog wel een ding, volgensmij ben je goed bekend met de situatie op apd, alleen de arriva reizigers richting Zutphen zouden erop achteruit gaan, gezien de enige andere trein vanaf Apeldoorn, de sprinter richting het oosten 3 minuten na de intercity richting het oosten vertrekt.
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 13 nov 2017, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Tienminutentrein Schiphol – Nijmegen op z’n vroegst in 2022

Bericht door Daniel »

Ik heb afgelopen zaterdag nog een mooie 20 minuten-overstap in Apeldoorn gehad, dus kon het gebeuren met de busknoop en de aansluitende treinen mooi aanschouwen :wink: Maargoed, we raken hier ondertussen wel erg off-topic geloof ik :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Tienminutentrein Schiphol – Nijmegen op z’n vroegst in 2022

Bericht door Mdk »

ik heb het gelezen, mooie foto's overigens. maar idd, terug naar schiphol-nimma
Bij twijfel altijd klagen
ibodejoode
Berichten: 101
Lid geworden op: za 28 nov 2015, 22:46

Re: Tienminutentrein Schiphol – Nijmegen op z’n vroegst in 2022

Bericht door ibodejoode »

Net nog even gekeken, maar wat je zegt over aansluiting trein uit Harlingen in Leeuwarden op IC naar Zwolle klopt niet. Nu hebben wij 8 min overstap, straks wordt dat 6 min. (de normale uren) En het is cross platform.
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 13 nov 2017, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: tapatalk handtekening verwijderd
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Tienminutentrein Schiphol – Nijmegen op z’n vroegst in 2022

Bericht door Dennenboom »

De huidige overstap blijft inderdaad intact, alleen is er geen overstap mogelijk vanuit Harlingen op de nieuwe versnelde IC die om .16 vertrekt.
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: Tienminutentrein Schiphol – Nijmegen op z’n vroegst in 2022

Bericht door hidihi »

Durashift schreef:
hidihi schreef: (..) Daar moet de trein zo'n 5 minuten staan om te keren en dan gaat deze trein zuidwaarts naar Nijmegen. Met een boog waarbij station Arnhem overgeslagen wordt bespaart de stad Nijmegen al snel 10 minuten reistijd.
Dat is mooi.. maar ik denk dat de bezetting van de IC's dan, per saldo, minder wordt. Nu zitten reizigers voor Arnhem en Nijmegen nog bij elkaar in één trein. Okay, dat is in de spits soms te druk..

Daarnaast, wat te doen met de vermindering van het aantal treinverbindingen tussen Arnhem en Nijmegen, als er 2x p.u. een IC wegvalt?
hidihi schreef: (..)
Daarnaast is al dat gestop op Veenendaal de klomp en Driebergen Zeist nergens voor nodig. Dus deze steden kunnen ook door de IC overgeslagen worden. (..)
Oh. Naar mijn indruk zijn er altijd best wel wat in- en uitstappers op die stations...

hidihi schreef: (..) Overigens vergeet ik Veenendaal niet. Deze stad moet in mijn plan een rechtstreekse IC krijgen naar Utrecht. (..)
Euh... die heeft men nu toch al, via de Klomp?

.. en dan zeker een stopper van Rhenen naar Veenendaal? Kan men dat wel ombouwen naar tram/lightrail voor dat kippestukkie.



~~~~~~~~~
@JMW: voor mij betekent 'ik meen ooit gelezen te hebben' geen gevaar... maar juist een voorbehoud dat de zender van de boodschap het ook mis kan hebben, op inhoud. Standpunten zijn altijd te betwisten, toch?
Er rijdt op dit moment meestal een Virm 6 naar Nijmegen(6x4=24). Virm 6 is iets te klein daarom is naar Virm 4 gaan logisch (4x8=32). Hiermee kun je de lichte onder capaciteit opvangen en een groei opvangen van de snellere reistijd. Mocht ik het verkeerd zien en treed er overcapaciteit op dan kan er altijd terug gegaan worden naar ICM treinen. Dat zo fijn met het wagenpark van de NS er is altijd wel een trein soort die bij de passagiers vraag past.

Veenendaal de klomp en Driebergen-zeist liggen gewoon in het boerenland. De reden waarom de stations druk zijn is dat er een goede aansluiting met stoptreinen of streekbussen zijn. Daar heb ik niks op tegen maar deze stations zijn gewoon op Veenendaal gericht. Ik heb dan zoiets dat je het beste 2 tot 4 IC treinen per uur rechtstreeks naar Veenendaal west en Veenendaal centrum kan sturen. Deze stations liggen namelijk daadwerkelijk in Veenendaal. Voor de richting Arnhem en Nijmegen is een stoptrein vanaf Veenendaal de klomp goed genoeg. Als de stoptrein vlak voor de IC's in Ede-Wageningen stopt hebben de reizigers vanuit Veendam slecht 3 tot 5 minuten extra reistijd naar Arnhem en Nijmegen. Veenendaal heeft slechts 50.000 inwoners die zijn iets langer onderweg naar Nijmegen en Arnhem. Maar Arnhem en Nijmegen met meer dan 100.000 zijn 5 tot 15 minuten sneller naar Utrecht en dat is een enorm voordeel. Een ander voordeel is dat de meeste inwoners naar Venendaal er op vooruit gaan. Zij kunnen vanuit stations midden in Venendaal(west en centrum) sneller in Utrecht staan.

O ja ik vergeet te reageren op de route Nijmegen-Arnhem. In Nijmegen moeten 3 treinen kort achter elkaar vertrekken. Eerst de IC Utrecht daarna de IC Arnhem en daarna de stoptrein naar Arnhem. Er rijdt daar zo goed als geen goederen treinen dus dat moet wel passen. Naar Arnhem heb je IC naar Zwolle en deze moet aangevuld worden met een IC Nijmegen-Arnhem
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Tienminutentrein Schiphol – Nijmegen op z’n vroegst in 2022

Bericht door Zugführer »

Kunnen we a.u.b. een beetje bij de feiten blijven? Voor wilde ideeën kun je een topic in het ideeëndeel van het forum aanmaken
Alargule

Re: Tienminutentrein Schiphol – Nijmegen op z’n vroegst in 2022

Bericht door Alargule »

Het is met de implementatie van PHS op Utrecht-Arnhem ook de bedoeling dat Driebergen-Zeist en Veenendaal De Klomp door sprinters bediend gaan worden en de IC's hieraan voorbij gaan rijden.
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: Tienminutentrein Schiphol – Nijmegen op z’n vroegst in 2022

Bericht door hidihi »

Zugführer schreef:Kunnen we a.u.b. een beetje bij de feiten blijven? Voor wilde ideeën kun je een topic in het ideeëndeel van het forum aanmaken
Soms kan een mens niet anders. Ik heb het kort proberen te houden. Ik heb inhoudelijk gezegd dat ik vind dat een 15 minuten dienst beter aansluit bij de overige OV diensten en dat een reiziger meer baat zou hebben met een snellere treindienst. Als ik het daar bij had gelaten zou een of andere slimmerik wel gezegd hebben dat er geen snellere dienst mogelijk geweest was. Dus daarom vond ik het heel relevant om tenminste uit te leggen dat het eventueel anders kan.
ibodejoode
Berichten: 101
Lid geworden op: za 28 nov 2015, 22:46

Re: RE: Re: Tienminutentrein Schiphol – Nijmegen op z’n vroegst in 2022

Bericht door ibodejoode »

Dennenboom schreef:De huidige overstap blijft inderdaad intact, alleen is er geen overstap mogelijk vanuit Harlingen op de nieuwe versnelde IC die om .16 vertrekt.
Die overstap was er voor ons al niet. Wij hebben op de lijn Harlingen al jarenlang een 1 uurs dienstregeling naar Zwolle en verder. Zelfs als straks het werk rond Zwolle / Herfte gereed is en er 2 snelle IC's Leeuwarden - Zwolle rijden blijven we met een 1x uur verbinding zitten voorbij Zwolle. Heeft allemaal te maken met de alternerende dienstregeling Leeuwarden - Harlingen (25/35). Pas als er tussen Franeker en Dronryp een stuk dubbelspoor komt kan dat worden opgelost. Er wordt hier in het Noorden de komende jaren een hoop opgeknapt en veel geld gestoken in Sneek - Leeuwarden - Groningen - Hoogezand cs - Assen - Zwolle, maar daar hebben wij niet veel aan.
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Tienminutentrein Schiphol – Nijmegen op z’n vroegst in 2022

Bericht door starx »

Ik vind het echt grote onzin om Driebergen-Zeist en Veenendaal-de Klomp door de IC's te laten overslaan "omdat het kan". Veenendaal-de Klomp zou dan helemaal niet meer worden bediend en Driebergen-Zeist zou buiten de spits slechts een halfuurdienst van de sprinter overhouden. Dus als je beide station met de IC zou overslaan dan moet er een sprinter tussen Maarn en Ede-Wageningen komen en je zou in de daluren een extra sprinter moeten rijden. En dan nog zou je er een hoop reizigers mee duperen.

In een Locov-advies had NS het erover dat er ongeveer 100 extra reizigers zouden komen door 1 minuut rijtijdwinst. Dus het schrappen van de stops zal ongeveer 200 extra reizigers per dag opleveren. Dat staat in geen verhouding tot de reizigers die je dupeert (Dbz en Klp hebben samen ongeveer 14000 reizigers).

Sowieso vind ik eigenlijk niet dat deze corridor prioriteit zou moeten krijgen. Almaar-Amsterdam lijkt mij bijvoorbeeld belangrijker omdat die nu een scheve kwartierdienst krijgt. En dan is er nog Breda-Eindhoven waar nu slechts elk halfuur een IC rijdt (om nog maar te zwijgen over de punctualiteit daarvan). De makkelijkste manier om de corridor Arnhem-Utrecht te verbeteren is de ICE elk uur te laten rijden en hem binnen Nederland als gewone IC te laten rijden en extra laten stoppen in Ede-Wageningen. Dat kan allemaal zonder de infra te moeten uitbreiden.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Tienminutentrein Schiphol – Nijmegen op z’n vroegst in 2022

Bericht door Z2N »

Je zit nu te doemdenken, wat niet nodig is: er gaan met de tienminutendienst extra sprinters rijden, die ook op De Klomp gaan stoppen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Alargule

Re: Tienminutentrein Schiphol – Nijmegen op z’n vroegst in 2022

Bericht door Alargule »

Laatst bekende inzichten uit PHS 2030:

Afbeelding

Rood is sprinter, blauw IC, groen ICE. Stippellijnen zijn spitslijnen. Iedere lijn staat gelijk aan een uursfrequentie.

No worries dus over overgeslagen stations. De IC moet sneller worden en de overgeslagen stations blijven frequent bediend worden.
Roeland
Berichten: 2247
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Tienminutentrein Schiphol – Nijmegen op z’n vroegst in 2022

Bericht door Roeland »

Z2N schreef:Je zit nu te doemdenken, wat niet nodig is: er gaan met de tienminutendienst extra sprinters rijden, die ook op De Klomp gaan stoppen.
We kennen NS toch: Geldermalsen en Culemborg zouden bij PHS 6x/uur een sprinter krijgen.
Het wordt nu 4x/uur in een scheve verhouding, met kortere treinen en met een lange wachttijd op Geldermalsen.
Reken er dus maar niet op dat er ooit 6x/uur sprinters op Driebergen zullen stoppen!

Volgens mij is de beste oplossing voor PHS op Arnhem - Utrecht: 6x/uur IC, die 4x in Driebergen stopt en 2x in De Klomp. Waarbij de sprinters ongewijzigd blijven. De doorgaande reizigers krijgen extra reismogelijkheden (dezelfde trein-rijtijd, maar kortere wachttijden), de middelgrote stations houden hun goede verbinding.
En NS zit niet opgescheept met een zwaar onrendabele sprinter.
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Tienminutentrein Schiphol – Nijmegen op z’n vroegst in 2022

Bericht door starx »

Z2N schreef:Je zit nu te doemdenken, wat niet nodig is: er gaan met de tienminutendienst extra sprinters rijden, die ook op De Klomp gaan stoppen.
Ik weet dat dat het plan is inderdaad, maar ik vind dat niet bepaald een vooruitgang. De reistijd voor Arnhem - Driebergen en Veenendaal - Utrecht wordt er significant langer door. En waarschijnlijk zal Klp ook nog veel reizigers gaan kwijtraken (verschuiving naar Veenendaal Centrum en West). En ik geloof er niks van dat die tienminutendienst rendabel gaat zijn. Het gebruik van de sprinterstations op Utrecht-Rhenen is voor een PHS-corridor echt heel laag (bij elkaar hebben ze minder reizigers dan Driebergen-Zeist).

Dus wat mij betreft stellen ze deze plannen nog even uit. Als de IC's in de spits allemaal met een uitpuilende VIRM-12 rijden, wordt het een ander verhaal, maar daar lijkt het voorlopig niet op. Vergeet niet dat de hoeveelheid geld beperkt is en dat je dat dus goed moet besteden.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Tienminutentrein Schiphol – Nijmegen op z’n vroegst in 2022

Bericht door reisthijs »

starx schreef:Sowieso vind ik eigenlijk niet dat deze corridor prioriteit zou moeten krijgen. Almaar-Amsterdam lijkt mij bijvoorbeeld belangrijker omdat die nu een scheve kwartierdienst krijgt. En dan is er nog Breda-Eindhoven waar nu slechts elk halfuur een IC rijdt (om nog maar te zwijgen over de punctualiteit daarvan).
Al deze trajecten zijn onderdeel van PHS, allemaal even belangrijk, het is alleen niet mogelijk om overal tegelijk de hogere frequenties in te voeren. Het realiseren van aanpassingen kost vaak nu eenmaal veel tijd.
Roeland schreef:
Z2N schreef:Je zit nu te doemdenken, wat niet nodig is: er gaan met de tienminutendienst extra sprinters rijden, die ook op De Klomp gaan stoppen.
We kennen NS toch: Geldermalsen en Culemborg zouden bij PHS 6x/uur een sprinter krijgen.
Het wordt nu 4x/uur in een scheve verhouding, met kortere treinen en met een lange wachttijd op Geldermalsen.
Reken er dus maar niet op dat er ooit 6x/uur sprinters op Driebergen zullen stoppen!
Over doemdenken gesproken... Je kijkt nu naar dienstregeling 2018, waarin slechts de eerste stap is gezet in de uitvoering van PHS. Dat is in de verste verte niet maatgevend voor het beoogde eindbeeld over een jaar of 10.
De situatie in Geldermalsen is inderdaad nu nog niet ideaal, maar vergeet niet dat hier nog een hoop aan de infrastructuur gaat veranderen. Het zal vast beter worden.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Tienminutentrein Schiphol – Nijmegen op z’n vroegst in 2022

Bericht door Wubbo »

starx schreef:Dus wat mij betreft stellen ze deze plannen nog even uit. Als de IC's in de spits allemaal met een uitpuilende VIRM-12 rijden, wordt het een ander verhaal, maar daar lijkt het voorlopig niet op. Vergeet niet dat de hoeveelheid geld beperkt is en dat je dat dus goed moet besteden.
Als de reizigersgroei zich doorzet krijg je dat rond 2022 wel, in ieder geval voor een aantal treinen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Tienminutentrein Schiphol – Nijmegen op z’n vroegst in 2022

Bericht door webguy »

Je kan ook kijken naar langere treinen, want op dit moment is geloof ik 10 bakken de max (door werkzaamheden Driebergen geloof ik?). In de spits zijn er geloof ik een trein of 3-4 per richting die 12 bakken kunnen gebruiken tussen Arnhem en Ede.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Tienminutentrein Schiphol – Nijmegen op z’n vroegst in 2022

Bericht door Wubbo »

De 10 bakken zijn vanwege de spooropstelling Nijmegen. Als er 12 bakken rijden moet er worden afgetrapt in Arnhem (met 12 bakken uit Nijmegen weg kan wel als de trein vertrekt van spoor 1a).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten