Tienminutentrein Schiphol – Nijmegen op z’n vroegst in 2022

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 12460
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Tienminutentrein Schiphol – Nijmegen op z’n vroegst in 2022

Berichtdoor Vinny » zo 21 jan 2018, 21:11

Bemined schreef:Er heeft jarenlang een VIRM14 gereden in de NoordOost, maar je hebt kans dat het vermogen automatisch beperkt wordt bij zo'n lengte.

Is dat planmatig geweest? Ik dacht dat er nooit meer dan 12 bakken (2x6, 3x4) VIRM werden ingezet, en bij hoge uitzondering wel eens 1x6 en 2x4 (14 bakken). Bij de meeste perrons past dat denk ik ook niet.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32843
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Tienminutentrein Schiphol – Nijmegen op z’n vroegst in 2022

Berichtdoor Daniel » zo 21 jan 2018, 21:18

Ja, de 557 heeft maanden zoniet jaren gepland met VIRM14 gereden. Vanaf het moment dat de voortrein van deze trein eruit ging tot aan de start van de nieuwe opzet van de NoordOost.
's ochtends was er meen ik ook nog een trein de andere kant op met eveneens 14 bakken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3158
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: Tienminutentrein Schiphol – Nijmegen op z’n vroegst in 2022

Berichtdoor Zugführer » wo 24 jan 2018, 01:19

Eigen voorstel voor een dienstregeling verplaatst naar dit topic
OV-kilometers 2015: 21.564 km | 2016: 17.865 km | 2017:15.751 km | 2018: 31.044 km
2019 (31-8): trein 18.261 km - bus 980 km - boot 654 km - tram 107 km - metro 67 km - kabelbaan 6 km

Durashift
Berichten: 3790
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Tienminutentrein Schiphol – Nijmegen op z’n vroegst in 2022

Berichtdoor Durashift » wo 31 jan 2018, 23:55

Uit het PHS topic kwam ik een link van Klaasje tegen: zet 'm ook maar even hier neer.

NOS schreef:(..)
2021 en 2024

De 'tienminutentrein' levert volgens NS en ProRail 15 procent meer capaciteit op, wat leidt tot minder wachttijd en meer kans op een zitplaats. Naast de 43 miljoen van ProRail draagt de NS 27 miljoen bij. Met het geld worden sporen en perrons aangepast.

De dienstregeling van het traject Schiphol-Nijmegen moet eind 2021 zijn aangepast. Die van Breda-Eindhoven eind 2024.

Bron: https://nos.nl/artikel/2214587-schiphol ... kloos.html


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten