Pagina 6 van 6

Re: Tienminutentrein Schiphol – Nijmegen op z’n vroegst in 2022

Geplaatst: zo 21 jan 2018, 21:11
door Vinny
Bemined schreef:Er heeft jarenlang een VIRM14 gereden in de NoordOost, maar je hebt kans dat het vermogen automatisch beperkt wordt bij zo'n lengte.
Is dat planmatig geweest? Ik dacht dat er nooit meer dan 12 bakken (2x6, 3x4) VIRM werden ingezet, en bij hoge uitzondering wel eens 1x6 en 2x4 (14 bakken). Bij de meeste perrons past dat denk ik ook niet.

Re: Tienminutentrein Schiphol – Nijmegen op z’n vroegst in 2022

Geplaatst: zo 21 jan 2018, 21:18
door Daniel
Ja, de 557 heeft maanden zoniet jaren gepland met VIRM14 gereden. Vanaf het moment dat de voortrein van deze trein eruit ging tot aan de start van de nieuwe opzet van de NoordOost.
's ochtends was er meen ik ook nog een trein de andere kant op met eveneens 14 bakken.

Re: Tienminutentrein Schiphol – Nijmegen op z’n vroegst in 2022

Geplaatst: wo 24 jan 2018, 01:19
door Zugführer
Eigen voorstel voor een dienstregeling verplaatst naar dit topic

Re: Tienminutentrein Schiphol – Nijmegen op z’n vroegst in 2022

Geplaatst: wo 31 jan 2018, 23:55
door Durashift
Uit het PHS topic kwam ik een link van Klaasje tegen: zet 'm ook maar even hier neer.
NOS schreef: (..)
2021 en 2024

De 'tienminutentrein' levert volgens NS en ProRail 15 procent meer capaciteit op, wat leidt tot minder wachttijd en meer kans op een zitplaats. Naast de 43 miljoen van ProRail draagt de NS 27 miljoen bij. Met het geld worden sporen en perrons aangepast.

De dienstregeling van het traject Schiphol-Nijmegen moet eind 2021 zijn aangepast. Die van Breda-Eindhoven eind 2024.

Bron: https://nos.nl/artikel/2214587-schiphol ... kloos.html