Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Post »

De FNV kon zijn spierballen nog even showen.
zone2000
Berichten: 528
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door zone2000 »

Post schreef:De FNV kon zijn spierballen nog even showen.
Er waren stallingen met 100% stakers :pos:
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Jef400 »

Cashless is nog niet volledig uitgerold.
Daarnaast vind ik de argumentatie van je bent beroepschauffeur nou niet echt om te zeggen reden om iemand 4 uur van de wc te houden. Daarnaast zijn die 4 minuten dus wel wat er sinds de crises op de ritten afgeroomd is. De tijd om niet te haasten maar om rustig te kunnen rijden.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: RE: Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Michael »

Jef400 schreef:Cashless is nog niet volledig uitgerold.
Wat heeft dit met de stakingen te maken?
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5817
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door isadora »

Ik vermoed het rondslepen van die vele kilo's kleingeld.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Jef400 »

Dat het bericht van Tunor allicht hoopgevend, maar nog niet de waarheid is.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Durashift »

Tonor schreef:Een toelichting op
"Nou, volgens mij is dat de werkelijkheid niet"

(..)
Ah zo, onderstaande opmerking dus:
Durashift schreef: Zoals ik het lees, is de conclusie van de opsomming door Tonor dat de hedendaagse OV chauffeur maar een luizenbaantje heeft. Stuur vasthouden en gas geven.. meer niet. Nou, volgens mij is dat de werkelijkheid niet
Wellicht heb ik mij niet goed uitgedrukt.

Volgens mij heeft jouw uiteenzetting van het vak dat jij uitoefent, Tonor, precies duidelijk gemaakt dat het niet 'simpel' even het stuur en pedalen bedienen is.. maar dat er eigenlijk een hele 'strategie' (gechargeerd) achter zit om OV bussen op tijd te kunnen laten rijden. :pos:

~~~~~~~~~
zone2000 schreef:
Post schreef:De FNV kon zijn spierballen nog even showen.
Er waren stallingen met 100% stakers :pos:
Qua organisatiegraad onder chauffeurs heeft het OV bedrijf nog wel goed voor elkaar.

Kan men bij het goederenvervoer nog wel een puntje aan zuigen. :wink:
Post schreef:De FNV kon zijn spierballen nog even showen.
CNV deed ook mee.

Er is in ieder geval bereikt dat de werkgevers vertegenwoordiger het woord 'dolgraag' gebruikte bij de uitnodiging aan de vakorganisaties om te komen praten. Dat hoor je toch niet zo vaak vanuit die hoek. :)

Tja.. hoe 'erg' was het nou eigenlijk...??
Is ons land stil gevallen?
Natuurlijk, individueel zal er best ongemak geweest zijn.. maar ontwrichtend was het allemaal toch ook niet, d8 ik.

Wie heeft er foto's van volle stallingen kunnen maken?
Zag die op Shiphol_Noord mooi rood gekleurd rij- aan rij staan. :lol:
Laatst gewijzigd door Durashift op za 06 jan 2018, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Post »

Ja maar de werkgevers wilden voor de staking ook gewoon door onderhandelen. Dus in feite weten we nu alleen dat FNV en CNV wel willen staken. Maar zo'n vermoeden had ik voor de staking ook al :wink:
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5817
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door isadora »

Hoort onder de categorie "kleinigheidjes, en voor het gemak maar even vergeten ten behoeve van een vakbondsfeestje".
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Durashift »

Post schreef:Ja maar de werkgevers wilden voor de staking ook gewoon door onderhandelen. (..)
Dat deden ze in de media voorkomen inderdaad.

In de praktijk zal het wel ' tekenen bij het kruisje' zijn geweest'.
Tonor
Berichten: 11
Lid geworden op: do 04 jan 2018, 23:11

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Tonor »

Jef400 schreef:Cashless is nog niet volledig uitgerold.
Daarnaast vind ik de argumentatie van je bent beroepschauffeur nou niet echt om te zeggen reden om iemand 4 uur van de wc te houden. Daarnaast zijn die 4 minuten dus wel wat er sinds de crises op de ritten afgeroomd is. De tijd om niet te haasten maar om rustig te kunnen rijden.
Je kan altijd plassen als je dat moet. Niemand krijgt een aantekening als je om die reden 1x per week 2 minuten te laat vertrekt. Dan moet eruiteraard wel overal een toiletvoorziening zijn, idealiter met een koffieautomaat erbij.

Ik denk dat de oplossing van verlaging van de werkdruk ligt bij het afschaffen van betaalde pauzes, conform alle andere sectoren . Hierdoor heeft de bustoko geen reden meer om pauzes strak te maken en wordt de pauze daardoor wat ruimer.

Komt de bus vertraagd binnen terwijl je pauze hebt, dan kun je bijvoorbeeld de werkafspraak maken dat vanaf 3 minuten te laat alsnog betaald wordt (dus de minuten dat je van je onbetaalde pauze wel aan het werk bent).

Ik heb ook wel eens tijd laten bijschrijven omdat ik op weg naar de stalling in een file terechtkwam en daardoor 20 minuten later binnen was.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Suus »

Durashift schreef:
zone2000 schreef:
Post schreef:De FNV kon zijn spierballen nog even showen.
Er waren stallingen met 100% stakers :pos:
Qua organisatiegraad onder chauffeurs heeft het OV bedrijf nog wel goed voor elkaar.
Op circa 12.000 buschauffeurs zijn er zo'n 7500 leden van het FNV en ook nog eens zo'n 2500 leden van het CNV.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Selivio
Berichten: 407
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Selivio »

Het jammere is dat van veel "oplossingen" die hier langskomen er volledig aan voorbijgegaan wordt dat het CAO OV(waar het hier nog steeds over gaat), niet alleen buschauffeurs kent. Onder dat CAO vallen ook kantoorpersoneel, bijsturing, machinisten, service&veiligheid, enz. Dingen die wellicht een oplossing kunnen zijn voor op de bus, kunnen best ongunstig uitvallen voor (een van de) andere functies.

Persoonlijk vond ik t vreemde van afgelopen staking dat t dan ook heel erg gericht was richting de media over de problemen van de buschauffeurs en dat de FNV/CNV het over lieten komen dat de staking dan ook alleen voor hen bedoeldt was. Ikzelf als treinmachinist die rijdt onder hetzelfde CAO voelde me totaal niet aangesproken om ook maar te overwegen om eventueel mee re staken (wat ik dan ook niet gedaan heb). Daarbij werd op 3 januari ook pas om feite duidelijk voor mij en de meeste van mijn collega's dat die staking theoretisch ook voor ons bedoeld had mogen zijn, dus ergens is daar ook iets niet helemaal lekker gegaan in de communicatie....
Grt. Stefan
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door huibe »

Deze kwam ik tegen op Facebook
Oef!! Er is eindelijk uitgedokterd wat de mensen verwachten van een busmaatschappij:
1. De bussen mogen niet vol zitten want dan kunnen ze niet meer mee, maar leeg kan ook niet want dan is het geldverspilling. Halfvolle bussen is dus ideaal. Als de bus propvol zit kan er toch altijd nog wel eentje bij?
2. De bussen moeten schoon zijn, maar het moet wel toegestaan zijn om je koffie te drinken, patat en broodjes te eten, alles op te grond te gooien, er nog eens goed door te lopen en dan je voeten op de stoelen te leggen. De rit erna moet de bus uiteraard weer glimmend schoon zijn.
3. De bussen mogen niet te vroeg komen. Exact op het tijdstip dat vermeld staat op het haltebord is prima. Het vertrek is dan weer beter 10 minuten later dan voorzien zodat iedereen afscheid kan nemen van zijn vrienden, op zijn gemak naar de bus kan slenteren en toch nog zijn bus nog kan halen. Wel graag weer op tijd aan de volgende halte graag.
4. Iedereen moet zijn vervoerbewijs tonen. Behalve als je een abonnement of een kaartje hebt. Dan is het voldoende om dat te roepen bij het opstappen en de chauffeur straal te negeren, ook al vraagt die om het bewijs te mogen zien. Ook als je achter instapt hoef je niet te betalen.
5. De bestuurder moet weten wanneer ik wil instappen. Ook aan haltes waar meerdere bussen voorbij komen is het belangrijk helderziend te zijn zodat de bus niet nodeloos stopt. Stopt de bus toch zomaar, omdat de chauffeur twijfelt, dan is het de bedoeling om de chauffeur raar aan te kijken en niks te zeggen. Als je achter een schuilhokje aan een donkere halte je krant staat te lezen met je rug naar de bus, is het toch overduidelijk dat je mee wil?
6. De chauffeur moet ook weten waar je moet uitstappen. Een papiertje waar een adres opgekrabbeld staat of een vage omschrijving als "het dorp" of "het station" is meer dan genoeg om mij exact te kunnen vertellen waar ik moet uitstappen. Ook ALLE straten op het grondgebied waar te bus zich begeeft moet de chauffeur kennen. Ook alle aansluitingen, buslijnen en de rijtijden van de trein moet hij of zij uit het hoofd kunnen citeren.
7. De bussen moeten uiteraard ook alle verkeersregels volgen. Dat staat vast. Behalve de verkeersregels die in hun voordeel zijn. Die moeten ze aan hun laars lappen. Geen voorrang bij vertrek uit een halte (binnen de bebouwde kom), geen voorrang van rechts waar die wel degelijk geldt en uiteraard wel voorrang aan alle fietsers en voetgangers die door het rood lopen, de verkeerde richting uitgaan of gewoon lopen te dromen in het verkeer. Ook auto's die over busbanen rijden, zich vlak voor de bus invoegen en dan snel rechts afslaan hebben voorrang. Als een bus zijn knipperlicht aanzet om aan te geven dat hij zijn halte wil verlaten is het de bedoeling om meer gas te geven en zo snel mogelijk de bus voorbij te rijden zodat deze kan vlot vertrekken.
8. Als er een file is, waardoor de bus dreigt te laat te komen, moet het mogelijk zijn om de bus in 'vlieg' modus te zetten. Als dat niet mogelijk is moet de bus tussen de auto's of eronder kunnen rijden zodat deze toch nog op tijd is. Komt de bus echter toch te laat is het gerechtvaardigd om te chauffeur uit schelden omdat hij te laat is wegens het volgen van verkeersregels en netjes aan te schuiven.
9. Iedereen moet bij een halte opstappen. Behalve als men te laat is. Dan moet het mogelijk zijn om bij het rode licht of ergens tussen twee haltes toch nog in te stappen zodat men toch nog tijdig op zijn bestemming geraakt. Bedank de chauffeur dan vooral niet, het zou zijn hoofd op hol brengen.
10. Als ik gehaast ben, is het toegestaan om toch alle verkeersregels met de voeten te vegen. Zolang ik maar op tijd ben. Zelfs mijn kinderen die oversteken kunnen mij dan niet schelen. Het moet dan ook mogelijk zijn om waar dan ook uit te stappen. Als ik echter naast de bus in mijn auto zit en heel gehaast ben is die bus een risico op de weg en zouden ze al die wrakken beter afschaffen.
11. Een chauffeur moet kunnen teruggeven van minstens 50 euro. Als hij echter overvallen word is het zijn eigen fout, hij had maar zoveel geld niet moeten bij hebben. Ook de mogelijkheid om te betalen met pin of AH zegeltjes is vereist. Als ik echter slechts voor 2 haltes meereis hoef ik niet te betalen.
12. Bussen mogen nooit met pech staan. Dat is onmogelijk. Alle dagen moeten ze een groot onderhoud krijgen zodat er niks kan misgaan. Als die bus toch met pech staat is het de chauffeur zijn fout. Hij moet dan te voet alle haltes van die lijn afstappen om de reizigers te melden dat de bus later zal zijn wegens een defect. Een vervangende bus moet binnen 5 minuten ter plaatse zijn!!
13. De staat mag een busbedrijf niet sponsoren. Het bedrijf moet maar zorgen dat het rondkomt. De ticketprijs voor dit alles mag echter niet hoger zijn dan de prijs van een appel. Als je 65+ of student bent is het een vereiste dat je gratis mag rijden, of toch in elk geval van een abonnement met sterke reductie kan genieten. De dienstverlening is immers bar slecht, de chauffeurs zijn allemaal lui, de bussen zijn allemaal wrakken en de diesel is gratis voor bussen.
Zo zie je maar. 13 simpele regeltjes om een busmaatschappij vlot te doen draaien. Zoveel verwachten de mensen toch niet.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door NG²7²™ »

Post schreef:Ja maar de werkgevers wilden voor de staking ook gewoon door onderhandelen. Dus in feite weten we nu alleen dat FNV en CNV wel willen staken. Maar zo'n vermoeden had ik voor de staking ook al :wink:
De vorige CAO is dankzij gerek van werkgevers pas 10 maanden na het verlopen van die daarvoor op tafel gekomen. De bonden hadden aangegeven hier niet weer zin in te hebben en op 1 januari een nieuwe CAO te willen. Gesprekken hiervoor zijn op tijd begonnen, maar zonder concreet resultaat...
Groeten,
Nick
zone2000
Berichten: 528
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door zone2000 »

Tonor schreef:Ik heb ook wel eens tijd laten bijschrijven omdat ik op weg naar de stalling in een file terechtkwam en daardoor 20 minuten later binnen was.
Dat is niet meer dan normaal.
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door NG²7²™ »

Tonor schreef:Gewoon zorgen dat je op tijd iedereen bij het beginpunt laat instappen zodat je exact op de seconde op tijd kan vertrekken en niet pas 10 seconden voor vertrek vanaf de buffer aan komen rijden. Soepel remmen zodat de reizigers al opstaan en snel uitstappen. Deuren sluiten net nadat de laatste persoon is ingestapt of uitgestapt en daar niet bij elke halte 5 seconden mee wachten. Rustig wegrijden en niet wachten tot iedereen zit (behalve als je ziet bij instappen dat iemand mindervalide is). Kaartje willen kopen maar eerst nog op je gemak als reiziger in je tas zoeken naar een portemonnee? Jammer dan, die had je al op de halte kunnen zoeken. Maar toen was Facebook belangrijker omdat ik zag dat je driftig met je mobiel aan het spelen was. Dan zoek je maar op je gemak naar je eurootjes of pinpas en rekenen we op een veilig stuk rechtdoor rijdend het kaartje af, of wachten tot de volgende halte.
Ik pas voor jouw werkwijze hoor, ik neem graag de tijd voor passagiers (ook als ze te laat aan komen rennen of hun portemonnee nog moeten zoeken) en geef ze ook de mogelijkheid om in ieder geval de eerste vrije stoel te bereiken. Het feit dat je jouw werkwijze al als normaal bent gaan zien zegt genoeg over de werkdruk...
Tonor schreef:Ik nodig andere chauffeurs die al tig jaar op de bus zitten graag uit om eens te proeven aan andere sectoren waar vergelijkbaar, laag-opgeleiden werken. Ze zullen dikwijls van een koude kermis terugkomen.
Klopt, maar betekend dat dat wij onze goede CAO stukje bij beetje maar moeten laten afbrokkelen...?
Groeten,
Nick
nv_busfreak
Berichten: 86
Lid geworden op: di 05 jan 2010, 20:53

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door nv_busfreak »

Tonor schreef:
Jef400 schreef:Cashless is nog niet volledig uitgerold.
Daarnaast vind ik de argumentatie van je bent beroepschauffeur nou niet echt om te zeggen reden om iemand 4 uur van de wc te houden. Daarnaast zijn die 4 minuten dus wel wat er sinds de crises op de ritten afgeroomd is. De tijd om niet te haasten maar om rustig te kunnen rijden.
Je kan altijd plassen als je dat moet. Niemand krijgt een aantekening als je om die reden 1x per week 2 minuten te laat vertrekt. Dan moet eruiteraard wel overal een toiletvoorziening zijn, idealiter met een koffieautomaat erbij.
Natuurlijk krijg je dan geen aantekening, maar je start je rit met vertraging als je dan toch even gaat plassen.
En dat met vertraging een rit beginnen levert gewoon druk op. Je moet er tijd voor krijgen in een pauze of kering!
Tonor
Berichten: 11
Lid geworden op: do 04 jan 2018, 23:11

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Tonor »

NG²7²™ schreef:
Ik pas voor jouw werkwijze hoor, ik neem graag de tijd voor passagiers (ook als ze te laat aan komen rennen of hun portemonnee nog moeten zoeken) en geef ze ook de mogelijkheid om in ieder geval de eerste vrije stoel te bereiken. Het feit dat je jouw werkwijze al als normaal bent gaan zien zegt genoeg over de werkdruk...

Klopt, maar betekend dat dat wij onze goede CAO stukje bij beetje maar moeten laten afbrokkelen...?
Ik denk dat hier het verachil is tussen grootstedelijk gebied en de provincie. In het eerste geval zijn er dikwijls veel hogere frequenties en veel meer stops per rit.

Van afbrokkeling is geen sprake, het moet juist kennelijk nog weer beter.

Nu de wagenverkoop steeds meer naar apparaten gaat (zie Almere), de reisinformatie naar apps en beeldschermen in de bus en de ontwikkeling van zelfstandig rijdende voertuigen ook verder gaat, moet de Nederlandse buschauffeur er voor waken dat die zichzelf niet langzaam uit de markt prijst.

https://www.google.nl/amp/s/www.parool. ... a20810/amp

http://www.tarifregister.nrw.de/material/omnibus.pdf
Tonor
Berichten: 11
Lid geworden op: do 04 jan 2018, 23:11

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Tonor »

nv_busfreak schreef:
Tonor schreef:
Jef400 schreef:Cashless is nog niet volledig uitgerold.
Daarnaast vind ik de argumentatie van je bent beroepschauffeur nou niet echt om te zeggen reden om iemand 4 uur van de wc te houden. Daarnaast zijn die 4 minuten dus wel wat er sinds de crises op de ritten afgeroomd is. De tijd om niet te haasten maar om rustig te kunnen rijden.
Je kan altijd plassen als je dat moet. Niemand krijgt een aantekening als je om die reden 1x per week 2 minuten te laat vertrekt. Dan moet eruiteraard wel overal een toiletvoorziening zijn, idealiter met een koffieautomaat erbij.
Natuurlijk krijg je dan geen aantekening, maar je start je rit met vertraging als je dan toch even gaat plassen.
En dat met vertraging een rit beginnen levert gewoon druk op. Je moet er tijd voor krijgen in een pauze of kering!
Maar het is toch niet erg om een beetje werkdruk te hebben? Dat is toch bij alle beroepsgroepen zo. En wat is nu feitelijk de druk? "Ik loop drie minuten achter op schema". Er zijn heel veel banen waar je je werk mee naar huis neemt. Dat is m.i. echte werkdruk.

Het grootste deel van de lijnen heeft voldoende rijtijd, maar er zullen ook lijnen zijn die strak in een halfuur gepropt zijn zodat het een omloop bespaart. Dat is toch slim? En heb je als chauffeur altijd maar die strakke lijnen? Kan het mij niet voorstellen.
nv_busfreak
Berichten: 86
Lid geworden op: di 05 jan 2010, 20:53

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door nv_busfreak »

Precies wat je zegt, beetje werkdruk.. Je rijdt wel met passagiers hè !
Daar hoor je de chauffeurs ook niet over, dit(donderdag) was duidelijk een signaal dat het te ver doorgeslagen is.
Laatst gewijzigd door Wubbo op zo 07 jan 2018, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door dylanwild94 »

Ik zelf zit behoorlijk gestrest in de auto als ik dreig te laat te komen op een afspraak. Daarbij kan ik het me heel goed voorstellen wat een chauffeur meemaakt als hij op zijn boordcomputer ziet dat hij 3 minuten te laat is. Zeker als hij met de minuten zijn pauze ziet verdwijnen.

Maar Tenor vindt het prima als een chauffeur dag in dag uit zijn werk gestrest moet doen. :X
Laatst gewijzigd door dylanwild94 op zo 07 jan 2018, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
nv_busfreak
Berichten: 86
Lid geworden op: di 05 jan 2010, 20:53

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door nv_busfreak »

Exact. Rijtijden zijn ontzettend krap zodat er lekker een omloopje bespaart kan worden of niet Tonor.. Plus de pauze is vaak maar het wettelijke kwartiertje. Dus als je je echt aan je pauze houdt wat de chauffeurs ook gewoon moeten doen, vertrek je de volgende rit weer te laat.
Laatst gewijzigd door Wubbo op zo 07 jan 2018, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Tonor
Berichten: 11
Lid geworden op: do 04 jan 2018, 23:11

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Tonor »

Hier worden weer eens zaken verdraaid en daar houd ik niet van.

Een beroepschauffeur vindt het niet erg als die iets achter op schema loopt. Wel als hij/zij te laatvan huis vertrekt en daardoor zich te laat in dienst meldt.

@busfreak: daarom pleit ik ook voor het afschaffen van betaalde pauzes waardoor die ruimer zullen worden. Ik vind dat kwartiertje pauze waar effectief soms slechts 10 minuten van overblijft ook echt te kort.
zone2000
Berichten: 528
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door zone2000 »

daarom pleit ik ook voor het afschaffen van betaalde pauzes waardoor die ruimer zullen worden.
Dat lijkt me een illusie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten