Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
zone2000
Berichten: 528
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door zone2000 »

Ik wilde nou juist niet over de exorbitante arbeidsvoorwaarden in het OV beginnen (doorbetaalde pauzes enzo) :wink:
Een pauze die je hebt op altijd wisselende plaatsen, verschillende tijden , vaak niet op de fraaiste lokatie en waar soms ook weinig te krijgen is.
Overigens lijkt het Connexxion AML, Gooi en Breng te lukken om iets van een dienst te rijden, Arriva rijdt eigenlijk alleen de Keukenhof-lijnen, en verder is het op wat buurtbussen na echt stil.
Gestrand

Actiecoördinator Marco Hietkamp constateert dat het dit keer niet uitgesloten is dat reizigers ergens stranden. “Werkgevers hebben bijvoorbeeld rond Arnhem/Nijmegen en Eindhoven, Zierikzee en in Noord-holland werkwillige werknemers gevraagd toch bepaalde ritten te gaan maken. Reizigers die bij zo’n bus aan boord stappen hebben echter geen enkele garantie op aansluitend vervoer. En zie dan maar weer eens terug te komen. Als je het mij vraagt doen werkgevers daar reizigers allesbehalve een plezier mee. In de meeste andere delen van het land wordt in het geheel niet gereden. Dat is eigenlijk duidelijker voor de mensen en veiliger voor zowel reiziger als het personeel.”

https://www.cnvvakmensen.nl/wie-we-zijn ... -hele-land
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Daniel »

In Utrecht zag ik vanmorgen een heel tentenkamp op CS Jaarbeurszijde staan, maar schijnt dat de stakers in Ede wel op de stalling staan.
Verder wel onalledaags om Tuffy een verstoring met "Dit duurt naar verwachting tot 2 mei 5.00 uur" te horen omroepen bij de getroffen treintrajecten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door isadora »

Ik heb 320 hier al verschillende keren langs zien tuffen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door WSM »

zone2000 schreef:Actiecoördinator Marco Hietkamp constateert dat het dit keer niet uitgesloten is dat reizigers ergens stranden. “Werkgevers hebben bijvoorbeeld rond Arnhem/Nijmegen en Eindhoven, Zierikzee en in Noord-holland werkwillige werknemers gevraagd toch bepaalde ritten te gaan maken. Reizigers die bij zo’n bus aan boord stappen hebben echter geen enkele garantie op aansluitend vervoer. En zie dan maar weer eens terug te komen. Als je het mij vraagt doen werkgevers daar reizigers allesbehalve een plezier mee. In de meeste andere delen van het land wordt in het geheel niet gereden. Dat is eigenlijk duidelijker voor de mensen en veiliger voor zowel reiziger als het personeel.”[/i]
https://www.cnvvakmensen.nl/wie-we-zijn ... -hele-land
Hoezo hypocriet?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door WALUIGI96 »

Dit zijn op dit moment de lijnen die rijden van Connexxion en dochters: https://connexxion.nl/reizen/1190/staki ... -2018/5134
Lijn 123 Boxmeer - Gemert rijdt ook (grotendeels), omdat dit door TCR wordt uitgevoerd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Z2N »

WSM schreef:
zone2000 schreef:Actiecoördinator Marco Hietkamp constateert dat het dit keer niet uitgesloten is dat reizigers ergens stranden. “Werkgevers hebben bijvoorbeeld rond Arnhem/Nijmegen en Eindhoven, Zierikzee en in Noord-holland werkwillige werknemers gevraagd toch bepaalde ritten te gaan maken. Reizigers die bij zo’n bus aan boord stappen hebben echter geen enkele garantie op aansluitend vervoer. En zie dan maar weer eens terug te komen. Als je het mij vraagt doen werkgevers daar reizigers allesbehalve een plezier mee. In de meeste andere delen van het land wordt in het geheel niet gereden. Dat is eigenlijk duidelijker voor de mensen en veiliger voor zowel reiziger als het personeel.”[/i]
https://www.cnvvakmensen.nl/wie-we-zijn ... -hele-land
Hoezo hypocriet?
Hoezo hypocriet dan? Het is een legitiem punt, je kan met een paar bussen wat mensen 's ochtends vervoeren, maar als in de avond meer chauffeurs ontbreken heb je geen manier om die mensen terug te brengen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
cassie127
Berichten: 6585
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door cassie127 »

Ik ga er vanuit dat de info in de NS app ook niet klopt... Daar staat dat alle treinen van Breng/Connexxion gewoon rijden
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door isadora »

WALUIGI96 schreef:Dit zijn op dit moment de lijnen die rijden van Connexxion en dochters: https://connexxion.nl/reizen/1190/staki ... -2018/5134
Lijn 123 Boxmeer - Gemert rijdt ook (grotendeels), omdat dit door TCR wordt uitgevoerd.
Dus in mijn dorp rijdt zo ongeveer alles. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door ODRAIL »

cassie127 schreef:Ik ga er vanuit dat de info in de NS app ook niet klopt... Daar staat dat alle treinen van Breng/Connexxion gewoon rijden
Die vallen onder de staking en dus rijden deze vandaag en morgen niet.
cassie127
Berichten: 6585
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door cassie127 »

Ja dat wist ik al, maar valt mij op dat ritten van hun in de Actuele vertrektijden niet zoals alle andere ritten bij andere vervoerders "Rijdt Niet" vermeld staat.
Enige regionale vervoerder die momenteel nog wat ritten uitvoert is Keolis, maar die is heel onregelmatig in tijden. Zo vertrok de laatste trein richting Zwolle hier om 09:25 uur en de volgende pas om 11:55 uur zoals het er nu naar uit ziet. Richting Enschede zijn gaten te zien van 30 tot 50 minuten
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5261
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Lijn 45 »

Op de Valleilijn rijdt Connexxion wel, maar dan met treinvervangend vervoer. :wink: Daarom staat er niet in dat de ritten uitvallen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door ODRAIL »

Hmm ... ja ... klop. Deze week zijn daar werkzaamheden :wink: .
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door webguy »

KM46 schreef:
cassie127 schreef:Ik ga er vanuit dat de info in de NS app ook niet klopt... Daar staat dat alle treinen van Breng/Connexxion gewoon rijden
Die vallen onder de staking en dus rijden deze vandaag en morgen niet.
Connexxion zegt nu op eigen website dat deze verbinding wel rijdt.
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door nsimmelink94 »

isadora schreef:
WALUIGI96 schreef:Dit zijn op dit moment de lijnen die rijden van Connexxion en dochters: https://connexxion.nl/reizen/1190/staki ... -2018/5134
Lijn 123 Boxmeer - Gemert rijdt ook (grotendeels), omdat dit door TCR wordt uitgevoerd.
Dus in mijn dorp rijdt zo ongeveer alles. :pos:
Dan heb je geluk :p

De hele Achterhoek is nu echt een achter hoek. Geen enkele vorm van OV rijdt hier, ook geen buurtbus :') ook komt er geen enkele trein langs m.u.v. de NS IC's in Zutphen.
diederickx
Berichten: 1637
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door diederickx »

Wat wordt bedoeld met Haarlem: 61, 330 en 590? Arnhem misschien?
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door isadora »

Als ik het allemaal zo door een reizigersoog bekijk, is het dus al die geprivatiseerde prutszooi die in het land stil ligt.
Gaaf jongens, het komt allemaal nog eens god met jullie.........NOT.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
cassie127
Berichten: 6585
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door cassie127 »

nsimmelink94 schreef:
isadora schreef:
WALUIGI96 schreef:Dit zijn op dit moment de lijnen die rijden van Connexxion en dochters: https://connexxion.nl/reizen/1190/staki ... -2018/5134
Lijn 123 Boxmeer - Gemert rijdt ook (grotendeels), omdat dit door TCR wordt uitgevoerd.
Dus in mijn dorp rijdt zo ongeveer alles. :pos:
Dan heb je geluk :p

De hele Achterhoek is nu echt een achter hoek. Geen enkele vorm van OV rijdt hier, ook geen buurtbus :') ook komt er geen enkele trein langs m.u.v. de NS IC's in Zutphen.
Doetinchem - Arnhem rijdt deels gewoon hoor.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door isadora »

Onderstaand plaatje laat duidelijk zien, waar onze geprivatiseerde prutsers normaliter proberen treintjes te rijden:

Afbeelding
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
lijntaxi
Berichten: 336
Lid geworden op: ma 14 aug 2017, 20:56

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door lijntaxi »

Waardeloos al die verschillende CAO's. Kunnen ze niet beter een CAO maken met onderscheid in diverse functies. Ook gecombineerde functies met bijbehorende arbeidsvoorwaarden.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3030
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door nvdw »

Op de grijze lijntjes rijdt ook een 'geprivatiseerde prutser' waar het personeel soms het werk neerlegt, isadora...

En die gecombineerde CAO bestaat al, dat is de CAO Multimodaal. Die wordt uitsluitend gebruikt in concessiegebieden waar één vervoerder zowel trein- als busdiensten aanbiedt, zoals de Achterhoek en het DAV-gebied.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Suus »

Ik begrijp niet zo goed waarom er een OV CAO en een CAO Multimodaal nodig zijn, bijvoorbeeld in Limburg rijden de machinisten gewoon onder de OV-CAO. En al die private vervoerders komen praktisch allemaal uit de VSN voort.

Dat de stadsvervoerders andere CAO’s hebben is nog enigszins te volgen, dat waren vroeger ambtenaren, en die hebben ook een grote infrastructuur-tak die ook functiewaarderingen nodig hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Aking »

Suus schreef:VSN
Verenigde Stoomvervoerders Nederland?
isadora schreef:Gaaf jongens, het komt allemaal nog eens god met jullie.........NOT.
Dat roep ik al jaren *O*

Overigens reed hier net een tram met -16 :') maar er rijdt tenminste ongeveer één keer per half uur een tram :Y
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door WSM »

isadora schreef:Als ik het allemaal zo door een reizigersoog bekijk, is het dus al die geprivatiseerde prutszooi die in het land stil ligt.
Gaaf jongens, het komt allemaal nog eens god met jullie.........NOT.
Jij betaalt liever twee keer zoveel voor je busritje zodat die zielige buschauffeurs op een werkdag vier uur effectief rijden en vier uur betaalde plaspauze hebben? Zo ging het vroeger namelijk.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door WALUIGI96 »

Aking schreef: Overigens reed hier net een tram met -16 :') maar er rijdt tenminste ongeveer één keer per half uur een tram :Y
Reed die tram achteruit? :P
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Hainje »

WSM schreef: Jij betaalt liever twee keer zoveel voor je busritje zodat die zielige buschauffeurs op een werkdag vier uur effectief rijden en vier uur betaalde plaspauze hebben? Zo ging het vroeger namelijk.
Dat is weer het andere uiterste van wat we nu hebben. Wat is er mis met de gulden middenweg?
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten