Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Ik wilde nou juist niet over de exorbitante arbeidsvoorwaarden in het OV beginnen (doorbetaalde pauzes enzo)
Een pauze die je hebt op altijd wisselende plaatsen, verschillende tijden , vaak niet op de fraaiste lokatie en waar soms ook weinig te krijgen is.
Overigens lijkt het Connexxion AML, Gooi en Breng te lukken om iets van een dienst te rijden, Arriva rijdt eigenlijk alleen de Keukenhof-lijnen, en verder is het op wat buurtbussen na echt stil.
Gestrand
Actiecoördinator Marco Hietkamp constateert dat het dit keer niet uitgesloten is dat reizigers ergens stranden. “Werkgevers hebben bijvoorbeeld rond Arnhem/Nijmegen en Eindhoven, Zierikzee en in Noord-holland werkwillige werknemers gevraagd toch bepaalde ritten te gaan maken. Reizigers die bij zo’n bus aan boord stappen hebben echter geen enkele garantie op aansluitend vervoer. En zie dan maar weer eens terug te komen. Als je het mij vraagt doen werkgevers daar reizigers allesbehalve een plezier mee. In de meeste andere delen van het land wordt in het geheel niet gereden. Dat is eigenlijk duidelijker voor de mensen en veiliger voor zowel reiziger als het personeel.” https://www.cnvvakmensen.nl/wie-we-zijn ... -hele-land
In Utrecht zag ik vanmorgen een heel tentenkamp op CS Jaarbeurszijde staan, maar schijnt dat de stakers in Ede wel op de stalling staan.
Verder wel onalledaags om Tuffy een verstoring met "Dit duurt naar verwachting tot 2 mei 5.00 uur" te horen omroepen bij de getroffen treintrajecten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
zone2000 schreef:Actiecoördinator Marco Hietkamp constateert dat het dit keer niet uitgesloten is dat reizigers ergens stranden. “Werkgevers hebben bijvoorbeeld rond Arnhem/Nijmegen en Eindhoven, Zierikzee en in Noord-holland werkwillige werknemers gevraagd toch bepaalde ritten te gaan maken. Reizigers die bij zo’n bus aan boord stappen hebben echter geen enkele garantie op aansluitend vervoer. En zie dan maar weer eens terug te komen. Als je het mij vraagt doen werkgevers daar reizigers allesbehalve een plezier mee. In de meeste andere delen van het land wordt in het geheel niet gereden. Dat is eigenlijk duidelijker voor de mensen en veiliger voor zowel reiziger als het personeel.”[/i] https://www.cnvvakmensen.nl/wie-we-zijn ... -hele-land
Hoezo hypocriet?
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
zone2000 schreef:Actiecoördinator Marco Hietkamp constateert dat het dit keer niet uitgesloten is dat reizigers ergens stranden. “Werkgevers hebben bijvoorbeeld rond Arnhem/Nijmegen en Eindhoven, Zierikzee en in Noord-holland werkwillige werknemers gevraagd toch bepaalde ritten te gaan maken. Reizigers die bij zo’n bus aan boord stappen hebben echter geen enkele garantie op aansluitend vervoer. En zie dan maar weer eens terug te komen. Als je het mij vraagt doen werkgevers daar reizigers allesbehalve een plezier mee. In de meeste andere delen van het land wordt in het geheel niet gereden. Dat is eigenlijk duidelijker voor de mensen en veiliger voor zowel reiziger als het personeel.”[/i] https://www.cnvvakmensen.nl/wie-we-zijn ... -hele-land
Hoezo hypocriet?
Hoezo hypocriet dan? Het is een legitiem punt, je kan met een paar bussen wat mensen 's ochtends vervoeren, maar als in de avond meer chauffeurs ontbreken heb je geen manier om die mensen terug te brengen.
Ik ga er vanuit dat de info in de NS app ook niet klopt... Daar staat dat alle treinen van Breng/Connexxion gewoon rijden
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
WALUIGI96 schreef:Dit zijn op dit moment de lijnen die rijden van Connexxion en dochters: https://connexxion.nl/reizen/1190/staki ... -2018/5134
Lijn 123 Boxmeer - Gemert rijdt ook (grotendeels), omdat dit door TCR wordt uitgevoerd.
Dus in mijn dorp rijdt zo ongeveer alles. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Ja dat wist ik al, maar valt mij op dat ritten van hun in de Actuele vertrektijden niet zoals alle andere ritten bij andere vervoerders "Rijdt Niet" vermeld staat.
Enige regionale vervoerder die momenteel nog wat ritten uitvoert is Keolis, maar die is heel onregelmatig in tijden. Zo vertrok de laatste trein richting Zwolle hier om 09:25 uur en de volgende pas om 11:55 uur zoals het er nu naar uit ziet. Richting Enschede zijn gaten te zien van 30 tot 50 minuten
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
WALUIGI96 schreef:Dit zijn op dit moment de lijnen die rijden van Connexxion en dochters: https://connexxion.nl/reizen/1190/staki ... -2018/5134
Lijn 123 Boxmeer - Gemert rijdt ook (grotendeels), omdat dit door TCR wordt uitgevoerd.
Dus in mijn dorp rijdt zo ongeveer alles. :pos:
Dan heb je geluk
De hele Achterhoek is nu echt een achter hoek. Geen enkele vorm van OV rijdt hier, ook geen buurtbus :') ook komt er geen enkele trein langs m.u.v. de NS IC's in Zutphen.
Als ik het allemaal zo door een reizigersoog bekijk, is het dus al die geprivatiseerde prutszooi die in het land stil ligt.
Gaaf jongens, het komt allemaal nog eens god met jullie.........NOT.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
WALUIGI96 schreef:Dit zijn op dit moment de lijnen die rijden van Connexxion en dochters: https://connexxion.nl/reizen/1190/staki ... -2018/5134
Lijn 123 Boxmeer - Gemert rijdt ook (grotendeels), omdat dit door TCR wordt uitgevoerd.
Dus in mijn dorp rijdt zo ongeveer alles. :pos:
Dan heb je geluk
De hele Achterhoek is nu echt een achter hoek. Geen enkele vorm van OV rijdt hier, ook geen buurtbus :') ook komt er geen enkele trein langs m.u.v. de NS IC's in Zutphen.
Doetinchem - Arnhem rijdt deels gewoon hoor.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Waardeloos al die verschillende CAO's. Kunnen ze niet beter een CAO maken met onderscheid in diverse functies. Ook gecombineerde functies met bijbehorende arbeidsvoorwaarden.
Op de grijze lijntjes rijdt ook een 'geprivatiseerde prutser' waar het personeel soms het werk neerlegt, isadora...
En die gecombineerde CAO bestaat al, dat is de CAO Multimodaal. Die wordt uitsluitend gebruikt in concessiegebieden waar één vervoerder zowel trein- als busdiensten aanbiedt, zoals de Achterhoek en het DAV-gebied.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Ik begrijp niet zo goed waarom er een OV CAO en een CAO Multimodaal nodig zijn, bijvoorbeeld in Limburg rijden de machinisten gewoon onder de OV-CAO. En al die private vervoerders komen praktisch allemaal uit de VSN voort.
Dat de stadsvervoerders andere CAO’s hebben is nog enigszins te volgen, dat waren vroeger ambtenaren, en die hebben ook een grote infrastructuur-tak die ook functiewaarderingen nodig hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
isadora schreef:Als ik het allemaal zo door een reizigersoog bekijk, is het dus al die geprivatiseerde prutszooi die in het land stil ligt.
Gaaf jongens, het komt allemaal nog eens god met jullie.........NOT.
Jij betaalt liever twee keer zoveel voor je busritje zodat die zielige buschauffeurs op een werkdag vier uur effectief rijden en vier uur betaalde plaspauze hebben? Zo ging het vroeger namelijk.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
WSM schreef:
Jij betaalt liever twee keer zoveel voor je busritje zodat die zielige buschauffeurs op een werkdag vier uur effectief rijden en vier uur betaalde plaspauze hebben? Zo ging het vroeger namelijk.
Dat is weer het andere uiterste van wat we nu hebben. Wat is er mis met de gulden middenweg?