Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door isadora »

Durashift schreef:Wat is er aan de hand Isadora? Jouw reis is toch verlopen zoals 9292 jou verteld heeft?
....................
Waarom verteld Connexxion zelf, dat ze nog steeds in staking zijn? Dat is er aan de hand.
Biedt dan liever geen reisinformatie.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Durashift »

WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door WSM »

Durashift schreef:Duss.. 20% ter compensatie van inflatie (prijsstijgingen).. blijft er 7% over als werkelijke loonstijging in meer dan 10 jaar.
Dat lijkt mij toch geen vetpot?
Waarom moet iemand die hetzelfde werk doet in dezelfde loonschaal structureel meer salarisverhoging krijgen dan de inflatie? Als iemand in de beginschaal zit (het voorbeeld van de 23-jarige) zal deze groeien in zijn functieschalen.
Als iemand in de eindschaal zit en verder niks wil dan hetzelfde werk te blijven doen, zie ik niet in waarom de beloning dan - gecorrigeerd voor de inflate - ook niet hetzelfde kan blijven.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door isadora »

I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Durashift »

Nou, misschien omdat de inflatie, kunstmatig, wel lager is dan de werkelijke kostenstijgingen die men voor de kiezen gehad heeft.
Het is maar net welke zaken in het 'inflatie mandje' gelegd worden.
Feit is dat de rente al jarenlang zo laag is, ten gunste van bepaalde belangengroepen, wat niet zo goed is voor een beetje gezond prijspeil ontwikkeling.

In de tussentijd stijgen kosten voor zorgverzekeringen etc. wel. Voorbeeldje: mensen worden ouder, krijgen daarmee een hoger risico profiel.. dus, lang leve de marktwerking, zal de zorgverzekeraar de premie aanpassen..

en ja, mensen doen nog vele jaren hetzelfde werk.. werk dat evengoed ook veranderd. Nee, niet in de basis, dat stuur, rem- en gaspedaal blijft er nog wel ff in zitten.. maar het hele gebeuren eromheen. Al genoemd, de veiligheidsrisico's.. krappere diensttijden.. het verkeer, de nadruk op veilig en verantwoord werken, het gastheerschap in de bus wat tegenwoordig verwacht wordt..

Kortom, er wordt meer gevraagd van de mensen, dus een daarin meegroeiende beloning lijkt mij best sociaal.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Durashift »

isadora schreef:
Durashift schreef:Doet het nu gewoon weer hoor.

https://www.connexxion.nl/reisadvies?Va ... ats=Huizen

:)
Oh ja?
https://www.connexxion.nl/dienstregelin ... &Tijd=2000
Okay, daar misschien niet..

Heeft het wel iets met de staking te maken dan?

Want tussen 8 en 18 uur staan er geen beperkingen op, behalve de rit van 15 uur.
Enfin, wie kijkt er nog op de dienstregling.. de planner, die moet je hebben (A)
:D
NintendoC
Berichten: 417
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door NintendoC »

Is het toilet-euvel ook niet erg regio gebonden? Hier in Ijsselmond is het (voor zover ik weet) allemaal wel redelijk geregeld. De busstations van enige grote hebben allemaal een toilet voorziening; Emmeloord, Dronten, Kampen, Kampen-Zuid, etc. De rijtijden zijn 'standaard' mijn inziens genoeg om in ieder geval ieder uur een toiletbezoek te kunnen doen. Het gaat pas mis bij vertragingen etc. Lijn 143 die keer op Lijn 11 is een zekerheidje in de middagspits waardoor de chauffeur direct door moet. Normaal gesproken kan hij op twee locaties een toiletbezoek doen met voldoende tijd hiervoor, maar door die vertraging vervalt dat volledig.

Mijn inziens is ook belangrijk om dit soort 'verwachte' vertragingen in te dammen. Een inspanningsverplichting binnen de redelijke kaders zou wat mij betreft dan ook in de CAO moeten terechtkomen. Dat voorkomt ook dat chauffeurs 'gehaast' achter het stuur plaats moeten nemen. Zowel de vervoerder als de opdrachtgever zouden hiervoor verantwoordelijk moeten worden gemaakt.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door isadora »

Durashift schreef:
isadora schreef:
Durashift schreef:......
Enfin, wie kijkt er nog op de dienstregling.. de planner, die moet je hebben (A)
:D
Wie onderhoudt er dan nog zoiets?
Maar goed, laten we het hier maar bij laten, een beetje een mis-connection. :mrgreen:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Mr-W »

huibf schreef:
Hainje schreef:De chauffeurs hebben in de afgelopen 20 jaar eigenlijk alleen maar gegeven, in mijn ogen hebben zij het volste recht om nu enkel dingen te nemen.
Ehm Cashless hebben ze ook al gekregen... dus de veiligheidtoeslag zou eraf mogen... (A)
Was Inderdaad niet netjes hoe ze dat hebben gedaan in Brabant. https://www.bd.nl/s-hertogenbosch/brand ... ~a10de76e/
WSM schreef:
Durashift schreef:Duss.. 20% ter compensatie van inflatie (prijsstijgingen).. blijft er 7% over als werkelijke loonstijging in meer dan 10 jaar.
Dat lijkt mij toch geen vetpot?
Waarom moet iemand die hetzelfde werk doet in dezelfde loonschaal structureel meer salarisverhoging krijgen dan de inflatie? Als iemand in de beginschaal zit (het voorbeeld van de 23-jarige) zal deze groeien in zijn functieschalen.
Als iemand in de eindschaal zit en verder niks wil dan hetzelfde werk te blijven doen, zie ik niet in waarom de beloning dan - gecorrigeerd voor de inflate - ook niet hetzelfde kan blijven.
Ik zie hierin ook geen probleem.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door cassie127 »

Weet niet of iemand het al gezien heeft maar 3fm heeft in Utrecht nog even als taxibus gespeeld
https://www.instagram.com/p/BdiJOD4H6_g/
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Daniel »

Die bus heb ik over CS Jaarbeurszijde zien rijden gistermorgen ja.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Durashift »

Lees nog ff mijn aanvulling daarop, Mr-W.

Daarbij, 'niks meer willen' qua werk.. mensen willen best wel, denk ik, maar dan moet er ook wel 'wat anders' geboden worden door de werkgevers. En ja, hoe kan je (vaak) 'meer' verdienen..?? Juist, door hogerop te klimmen in functies..

Welnu,.. hoever kán men klimmen binnen een OV organisatie? Ik bedoel, als 50 chauffeurs hogerop willen (en kunnen).. 50 verkeerskundigen heeft een Connexxion nou weer niet nodig.. lijkt mij.

Kortom, er zal altijd een 'bulk' werk qua functies overblijven (totdat de robot daadwerkelijk het kunnen van de mens ontstegen is) waarvoor mensen hun ziel en zaligheid leggen.. en dat mag dan met niet meer dan inflatiecorrectie gecompenseerd worden?

Vergeet niet.. dat een loonstijgingsvraag van meer dan de inflatie betrekking heeft op alle loonschalen.. dus ook voor de starter in schaal 0.. die nog volop jaren kan doorgroeien in loonschalen. Daartegen zeggen 'wij' toch ook niet: joh, jij kan wel een procentje minder stijging ontvangen... want jij hebt nog groeipotentieel.
Tonor
Berichten: 11
Lid geworden op: do 04 jan 2018, 23:11

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Tonor »

Omdat niet aan 4,5 uur voldaan hoeft te worden in CAO OV, kunnen dienstdelen inderdaad 5u30 duren.

In hoeverre is het werk van een buschauffeur zwaarder geworden de afgelopen jaren?

Er hoeft niet meer bij de helft van de reizigers een stempelhandeling uitgevoerd te worden, waarbij je constant de zonekaart in je hoofd moet hebben om te weten of je 2, 3 of 7 strippen moet afstempelen.

Afbeelding

De bussen hebben significant betere chauffeursstoelen gekreven, alsmede klimaatbeheersing. (En stuurbekrachtiging maar die is er al even)
Afbeelding

De rolfilm hoeft niet meer bediend te worden.

Dienstkaartje hoef je alleen maar te bekijken om te zien wanneer je pauze hebt, de rest regelt de boordcomputer.

De businfrastructuur is significant uitgebreid de afgelopen jaren. Verkeerslichten spelen met KAR beter in op de punctualiteit van bussen.

Iedereen heeft nu altijd beschikking over reisplanners waardoor 95% van de vragen thans door de reiziger zelf beantwoord kunnen worden.

Alle bussen zijn lagevloer waardoor vrijwel niemand meer de bus ingeholpen hoeft te worden.

Met de afschaffing van contant geld hoef je niet meer te zeulen met een kilo kleingeld en is het risico op geweld met een beetje tact geminimaliseerd.

Pauzes zijn doorbetaald als een van de zeer weinige sectoren in Nederland.

Ik heb nog nooit gehoord dat iemand een aantekening heeft ontvangen omdat die 2 minuten te laat vertrok om dat diegene moest plassen. Dat zou ook volstrekt ondoenlijk zijn, omdat de no weinige OV-bedrijven op elk moment zo veel bussen tegelijkertijd hebben lopen, dat de altijd te krapbezette verkeersleiding en management niet eens tijd en capaciteit hebben om hiernaar te te vragen, als het ze al zou interesseren.

https://www.trouw.nl/home/amsterdams-ve ... ~a12a963b/

Een artikel uit 1990 over werkdruk, stress en agressie: https://webcache.googleusercontent.com/ ... id-samsung
Laatst gewijzigd door Tonor op vr 05 jan 2018, 23:56, 3 keer totaal gewijzigd.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Durashift »

Joh, een computer is nou niet per definitie een betere oplossing.. constant die + of - minuten in je scherm zien staan.. dus constant een confrontatie met de, meestal, vertraging hebben.. lijkt mij psychologische belasting voor sommigen.

Ik werk sinds deze week ook met een boordcomputer en moet daarmee al mijn activiteiten verantwoorden. Prima.. maar ik sta nu wel 5 minuten langer bij de klant voordat ik weg kan rijden.. immers, 'even' het menu met vragen doorlopen.. dan de vrachtbrief door de scanner halen.. Nee, vorig jaar was het een paar getallen op de rit-lijst krabbelen en weer dóór.

Zal allemaal wel gaan wennen en in de loop van de tijd sneller gaan.. uiteindelijk zal zo'n boardcomputer wel nuttig zijn binnen het geheel van de organisatie.
Tonor
Berichten: 11
Lid geworden op: do 04 jan 2018, 23:11

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Tonor »

Inde bus hoef je het niet te verantwoorden waarom je te laat bent. Je hoeft er ook helemaal niet naar te kijken, tenzij je het idee hebt dat je meer dan een minuut voorloopt of flink achterloopt op schema.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door dennistd »

Ik heb echt helemaal niks geen problemen met de constant + of - zien: als ik een plus zie weet ik dat ik (als het kan) een tandje bij moet zetten, terwijl ik bij een min iets langer bij de halte blijf staan en wat rustiger rij. Sterker nog: als het systeem een keer niet werkt en je elke zoveel haltes op je horloge en de achterkant van de rijkaart moet kijken of je niet te vroeg bent, dat is pas vervelend.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Durashift »

Ja, dat is de andere kant. Ik schreef ook 'sommigen'. :wink:
Lijkt mij dat je het na verloop van tijd ook wel prima kan negeren, dat beeldscherm.
Maar goed, vorig jaar om deze tijd waren de verhalen omtrent het niet op tijd rijden, stress etc. bij chauffeurs, bij de start van de Syntus Utrecht, niet van de lucht.

Zoals ik het lees, is de conclusie van de opsomming door Tonor dat de hedendaagse OV chauffeur maar een luizenbaantje heeft. Stuur vasthouden en gas geven.. meer niet. Nou, volgens mij is dat de werkelijkheid niet
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door nvdw »

Durashift schreef:Daarbij, 'niks meer willen' qua werk.. mensen willen best wel, denk ik, maar dan moet er ook wel 'wat anders' geboden worden door de werkgevers. En ja, hoe kan je (vaak) 'meer' verdienen..?? Juist, door hogerop te klimmen in functies..
Voor de goede orde: de werkgever moet helemaal niets. Ik ben geen neoliberaal maar ook geen voorstander van het aloude principe dat je werkgever je van de wieg tot het graf verzorgt. Een principe dat overigens, als het al bestond, uiteindelijk ook maar een illusie is gebleken. Denk maar eens aan de Limburgse mijnen en recenter nog aan de post.

Eenmaal aan het eind van de ladder stijg je weliswaar niet meer in loon, maar daar komen vanzelf weer andere voordelen voor terug: oudere chauffeurs hebben meer vrije dagen en de mogelijkheid van het niet hoeven rijden van de vroegste en laatste diensten. Die doen dus minder werk voor hetzelfde salaris.

Het kan altijd beter, maar een buschauffeur in het openbaar vervoer heeft zeer goede arbeidsvoorwaarden, sowieso beter dan andere rijdende beroepen en misschien ook nog wel beter dan veel andere functies op MBO-niveau. Ik klaag in elk geval niet en zoals ik al eerder aangaf zit het loonbod van de werkgevers helemaal niet zo ver af van wat er bij RET en NS onlangs overeen is gekomen. Als ik die procenten omsla naar netto geld in de hand per maand gaat het verschil tussen bonden en werkgevers al helemaal nergens meer over.

Roosters en diensten worden altijd voorgelegd aan de vestigingscommissies, die weer in verbinding staan met de ondernemingsraad. Daar horen ook discussies over toiletvoorzieningen en minimale keertijden thuis, niet in de CAO.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Tonor
Berichten: 11
Lid geworden op: do 04 jan 2018, 23:11

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Tonor »

Gebaseerd op wat, DuraShift? Licht je gedachte toe.

Ik ben zelf buschauffeur en het is tov andere sectoren makkelijk verdiend. Alleen de onregelmatigheid niet, maar daar zit een leuke toeslag op.

Op tijd in dienst melden en geen schade rijden is het enige wat echt belangrijk is. En hoffelijk zijn tegen reizigers, maar tegelijkertijd ook grenzen stellen. Rijd de bus elke 10 minuten en loop ik niet voor op schema, dan is het jammer als je aan komt hollen (en nog niet op de halte bent).

Gewoon zorgen dat je op tijd iedereen bij het beginpunt laat instappen zodat je exact op de seconde op tijd kan vertrekken en niet pas 10 seconden voor vertrek vanaf de buffer aan komen rijden. Soepel remmen zodat de reizigers al opstaan en snel uitstappen. Deuren sluiten net nadat de laatste persoon is ingestapt of uitgestapt en daar niet bij elke halte 5 seconden mee wachten. Rustig wegrijden en niet wachten tot iedereen zit (behalve als je ziet bij instappen dat iemand mindervalide is). Kaartje willen kopen maar eerst nog op je gemak als reiziger in je tas zoeken naar een portemonnee? Jammer dan, die had je al op de halte kunnen zoeken. Maar toen was Facebook belangrijker omdat ik zag dat je driftig met je mobiel aan het spelen was. Dan zoek je maar op je gemak naar je eurootjes of pinpas en rekenen we op een veilig stuk rechtdoor rijdend het kaartje af, of wachten tot de volgende halte.

Proberen niet tot stilstand te komen bij verkeerslichten maar uitrollen waardoor je sneller wegbent.

Simpele truukjes waarmee je zonder stress en houdend aan alle regels minuten per rit bespaart.

En ja, soms staat die N-weg vast of is de stad een puinhoop. Maar dat hoort er wel eens bij en is jammer. In andere sectoren is het ook soms aanpoten.

Ik nodig andere chauffeurs die al tig jaar op de bus zitten graag uit om eens te proeven aan andere sectoren waar vergelijkbaar, laag-opgeleiden werken. Ze zullen dikwijls van een koude kermis terugkomen.
Laatst gewijzigd door Tonor op za 06 jan 2018, 00:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Durashift »

nvdw schreef:
Durashift schreef:Daarbij, 'niks meer willen' qua werk.. mensen willen best wel, denk ik, maar dan moet er ook wel 'wat anders' geboden worden door de werkgevers. En ja, hoe kan je (vaak) 'meer' verdienen..?? Juist, door hogerop te klimmen in functies..
Voor de goede orde: de werkgever moet helemaal niets. Ik ben geen neoliberaal maar ook geen voorstander van het aloude principe dat je werkgever je van de wieg tot het graf verzorgt. Een principe dat overigens, als het al bestond, uiteindelijk ook maar een illusie is gebleken. Denk maar eens aan de Limburgse mijnen en recenter nog aan de post.

(..).
Mee eens, die tijd is geweest en dat hoeft ook niet. Ja, de OV CAO is heel niet slecht qua verloning in vergelijking met andere transportsectoren.
En ja, het wordt de senior medewerkers wat makkelijker gemaakt. Niet meer dan logisch, toch? Duurzame inzetbaarheid noemt men dat tegenwoordig.
:)
En toch is, 7% stijging (buiten inflatiecorrectie om) in dik 15 jaar tijd niet absurd veel ofzo..

Tonor schreef:Gebaseerd op wat, DuraShift? Licht je gedachte toe.
Op welke gedachte wil jij een toelichting van mij?
Tonor schreef: Gewoon zorgen dat je op tijd iedereen bij het beginpunt laat instappen zodat je exact op de seconde op tijd kan vertrekken
(..)
Mooi man, je doet het helemaal volgens het boekje. :pos:

Alleen, als reiziger vind ik het juist wél prettig als de chauffeur éven wacht totdat ik ben gaan zitten.. zéker als ik geen keuze heb om tot helemaal achterin door te lopen / klimmen voor een zitplaats. Mindervalide ben ik niet. :wink:
Tonor schreef: (..) In andere sectoren is het ook soms aanpoten.
Zeker.. maar de kantoor tjappie kan vaak gewoon ff naar het toilet lopen.. daar ff gaan zitten en een spelletje spelen op de telefoon.. :)
Laatst gewijzigd door Durashift op za 06 jan 2018, 00:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Tonor
Berichten: 11
Lid geworden op: do 04 jan 2018, 23:11

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Tonor »

Een toelichting op
"Nou, volgens mij is dat de werkelijkheid niet"

Wachten tot je zit of de wens van elke reiziger vragen kan niet als blijkt dat je niet mindervalide bent. Andere medereizigers willen juist weer dat ik als chauffeur zo snel mogelijk doorrijdt.

Bij een gelede bus duurt het tot wel 20 seconden tot iemand zit als deze naar achteren doorloopt. In de stad duurt zo een rit wel 4 minuten langer per richting, wat dus een extra bus en 3 extra chauffeurs kost, per buslijn.

"Zeker.. maar de kantoor tjappie kan vaak gewoon ff naar het toilet lopen.. daar ff gaan zitten en een spelletje spelen op de telefoon.. :)"

Klopt, maar nu ben je appels met peren aan het vergelijken omdat de job totaal anders is. Als beroepschauffeur weet je nu eenmaal dat dat niet kan.

Daar staat tegenover dat je elke minuut weer andere mensen in je buurt hebt en niet 5 jaar tegen die zelfde chagrijnige rotkop van je kantooreilandgenoot hoeft aan te kijken. Je kan leuke gesprekjes hebben met mensen die je toch nooit meer ziet, wat best prettig is.

Je kijkt naar een stad of streek die telkens verandert en hoeft niet dag in dag uit naar een Excel-spreadsheet te kijken.

In de kantine kan je slap ouwehoeren en klagen terwijl op kantoor de baas vaak meeluistert.

Je bent een baas op de weg en dwingt enig respect af, al is het maar omdat je met een joekel van een voertuig door smalle straatjes manouvreert. Dat geeft een kick, die SAS niet geeft.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door isadora »

Het is een betoog geheel naar mijn hart, dat van Tonor.
Volgens mij raakt hij precies de juiste essentie.
Als passagier herken ik me het beste in zijn uitleg, over hoe een chauffeur met echte feeling voor het vak in de maatschappij hoort te staan.
Bravo. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Daniel »

Mooi geschreven Tonor, goed te lezen dat er ook nog chauffeurs zijn die zich realiseren dat ze het nog niet eens zo heel slecht hebben. En ja, er zijn natuurlijk wel verbeterpunten mogelijk qua dienstregelingen en keertijden, maar om die onder de aandacht te brengen van de vervoerders zou je eigenlijk juist niet als een gek moeten haasten om je tijden alsnog te halen: juist als er uit de loggegevens van de boordcomputer blijkt dat een bepaalde kering niet haalbaar is zie je dat daar in een volgend vervoerplan wat aan wordt gedaan. Maarja, ga je haasten dan lijkt 'ie juist haalbaar terwijl dat in werkelijkheid niet zo is.

Wat je over de rijstijl opschrijft komt wel bekend voor aan effecten. Herinner me nog wel het eerste jaar van de stadsdienst Dordrecht onder Arriva in 2007. Toen kampten ze ook al met te krappe rijtijden, maar het was wel opvallend te zien dat de chauffeurs met een redelijk rustige rijstijl veel minder vertraging opliepen dan degenen die door de stad aan het scheuren waren met steeds harde remmingen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
zone2000
Berichten: 523
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door zone2000 »

En ja, er zijn natuurlijk wel verbeterpunten mogelijk qua dienstregelingen en keertijden, maar om die onder de aandacht te brengen van de vervoerders zou je eigenlijk juist niet als een gek moeten haasten om je tijden alsnog te halen: juist als er uit de loggegevens van de boordcomputer blijkt dat een bepaalde kering niet haalbaar is zie je dat daar in een volgend vervoerplan wat aan wordt gedaan. Maarja, ga je haasten dan lijkt 'ie juist haalbaar terwijl dat in werkelijkheid niet zo is.
Daar zit wel het probleem.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door isadora »

Maar........wat heeft die staking nu helemaal opgeleverd.
Behalve een slechte reclame voor het busvervoer?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten