Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Jef400 schreef:Ook een deel van het hoger onderwijs ligt plat. Als ik alleen al over mijn hogeschool praat scheelt dat zeker 40.000 forensenbewegingen.
De universiteiten draaien wel gewoon door.
De wereld ook, gelukkig.
Nou ja, behalve het programma dan, dat heeft zomerstop.
waldo79 schreef:Ik heb sterk de indruk dat de vakbond slechts een beperkt deel van de medewerkers vertegenwoordigt, omdat men een bepaalde reputatie meedraagt.
Gezien de stakingsbereidheid, bij een aantal stallingen 100% afgelopen januari, denk ik dat je daar flink naast zit.
Ik geloof dat mijn perspectief op dit thema flink anders is dan de jouwe. Mij hoef je niet te overtuigen met harde woorden, maar meer met cijfers zoals Suus doet.
Daniel schreef:Hmm, kan me niet herinneren in mijn studententijd meivakantie gehad te hebben.
Bij mij was er geen hoge studiebelasting op het HBO door het doorgeslagen projectmatig werken. Als je je opdrachten goed op orde had, had je zomaar wat vakantie (A)
Op de universiteit was daarentegen nooit vakantie. Zelfs in de zomer moeten werken aan hertentamens. Dan ga jezelf verlof plannen buiten piekperiodes.
waldo79 schreef:Ik heb sterk de indruk dat de vakbond slechts een beperkt deel van de medewerkers vertegenwoordigt, omdat men een bepaalde reputatie meedraagt.
Gezien de stakingsbereidheid, bij een aantal stallingen 100% afgelopen januari, denk ik dat je daar flink naast zit.
Ik geloof dat mijn perspectief op dit thema flink anders is dan de jouwe. Mij hoef je niet te overtuigen met harde woorden, maar meer met cijfers zoals Suus doet.
En dan zelf ook alleen maar aankomen met een "Ik heb sterk de indruk dat". Typisch. :')
Kort geding, staking: De aangekondigde staking in het streekvervoer mag volgende week doorgaan. De voorzieningenrechter van de rechtbank Midden-Nederland verbiedt de staking in het streekvervoer niet. Werkgeversvereniging WVOV was naar de rechter gestapt nadat twee vakbonden aangekondigd hadden om 30 april en 1 mei te gaan staken.
De vakbonden FNV en CNV hebben acties in het openbaar vervoer aangekondigd omdat zij menen dat de onderhandelingen over de cao voor het streekvervoer zijn vastgelopen. Zij hebben hun leden opgeroepen tot een algemene werkstaking gedurende 48 uur. WVOV wil dat de staking wordt verboden omdat de onderhandelingen nog volop bezig waren, de acties niet als laatste redmiddel zijn ingezet en omdat de acties voor de vervoersbedrijven en vooral voor de reizigers nadelige gevolgen hebben, juist in de meivakantie.
Volgens de rechter worden de werkgevers door de staking voor het blok gezet en zullen de acties voor werkgevers, maar ook voor derden, nadelige gevolgen en hinder veroorzaken. Reizigers kunnen twee dagen geen gebruik maken van streekbussen en regionale treinen. Maar dat de daarmee gemoeide schade en hinder zodanig is dat een verbod vanuit maatschappelijk oogpunt dringend noodzakelijk is, is niet voldoende aannemelijk geworden. De rechter vindt dat het recht om te staken in dit geval zwaarder weegt.
waldo79 schreef:Ik heb sterk de indruk dat de vakbond slechts een beperkt deel van de medewerkers vertegenwoordigt, omdat men een bepaalde reputatie meedraagt.
Gezien de stakingsbereidheid, bij een aantal stallingen 100% afgelopen januari, denk ik dat je daar flink naast zit.
Ik geloof dat mijn perspectief op dit thema flink anders is dan de jouwe. Mij hoef je niet te overtuigen met harde woorden, maar meer met cijfers zoals Suus doet.
En dan zelf ook alleen maar aankomen met een "Ik heb sterk de indruk dat". Typisch. :')
De vakbond is helemaal niet zo sterk geworteld in de samenleving. Onder bepaalde beroepsgroepen zijn ze populairder. Dat heb ik al een aantal reacties eerder aangegeven. Ik bekijk de wereld vanuit mijn dagelijks perspectief zonder daarbij de zorgen van een ander uit het oog te verliezen. Als dat iets meer wederzijds is, dan verstaan wij elkaar
De vakbond is helemaal niet zo sterk geworteld in de samenleving. Onder bepaalde beroepsgroepen zijn ze populairder. Dat heb ik al een aantal reacties eerder aangegeven. Ik bekijk de wereld vanuit mijn dagelijks perspectief zonder daarbij de zorgen van een ander uit het oog te verliezen. Als dat iets meer wederzijds is, dan verstaan wij elkaar
Keolis: "Op 30 april en 1 mei 2018 staakt het stad- en streekvervoer en rijden er vrijwel geen bussen. Kijk op onze website" (ja ze verwijzen op hun website naar hun website) "of op social media voor actuele informatie".
Connexxion: "Op 30 april en 1 mei 2018 staakt het streekvervoer. Alle bussen en treinen van Connexxion, Breng, Hermes en OV regio IJsselmond vallen hieronder." Eerder op de avond had men het alleen nog over de bus op hun website. en ze verwijzen je naar 92.92.nl :')
Arriva: Twitter> "meer info volgt morgenmiddag"
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Stadsvervoer in Rotterdam, Den Haag en Amsterdam valt inderdaad onder een andere CAO en zal niet staken (als ik de site van Connexxion mag geloven)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
RET-chauffeurs die onder de streek-CAO vallen zullen wel staken, mogelijk zullen dus op de streeklijnen diverse ritten uitvallen. Bij het GVB rijden de bussen die buiten de grenzen komen (Schiphol, Weesp) vanaf de laatste halte in Amsterdam non-stop naar het eindpunt en v.v.
Bij de RET lopen de diensten behoorlijk door elkaar, er rijden chauffeurs met de RET CAO op de streekdienst en zeker in Alexander ook chauffeurs met de OV CAO op de stadsdienst. De vorige keer is de garage Ridderkerk om 16:30 helemaal gestopt met rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Het zal op 1 mei wel gezellig worden in Enschede: de Duitsers overspoelen dan de stad weer vanwege hun vrije dag, worden naar P&R-terreinen geleid, en vervolgens komt daar geen bus door de staking :X
dennistd schreef:Het zal op 1 mei wel gezellig worden in Enschede: de Duitsers overspoelen dan de stad weer vanwege hun vrije dag, worden naar P&R-terreinen geleid, en vervolgens komt daar geen bus door de staking :X
Milco schreef:RET-chauffeurs die onder de streek-CAO vallen zullen wel staken, mogelijk zullen dus op de streeklijnen diverse ritten uitvallen.
Inderdaad, vorige staking vielen achtereenvolgend lijn 36 en 31 uit vanaf Alexander en kwam lijn 30 vervolgens wel opdagen, terwijl een half uur later juist lijn 30 uitviel en 31 reed. De diensten van deze lijnen keren op elkaar te Alexander, en een aantal van deze diensten wordt geloof ik vanuit Krimpen gereden, dus voor de reiziger is er geen touw aan vast te knopen.
Er rijden ook geen regionale treinen van Arriva, Connexxion en Keolis aankomende maandag en dinsdag. En dan moet ProRail ook nog de verbinding Amersfoort - Apeldoorn platgooien. -o-
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Concreet voor wat Keolis Nederland betreft:
Zho: rijdt niet
Zwenzwoka: rijdt in principe wel.
Wat er met de RB61 Hgl-Bh gebeurt (gereden door personeel Keolis NL) weet ik niet