Pagina 1 van 1

Nieuw in 2018 (of niet)

Geplaatst: zo 10 dec 2017, 15:45
door reisthijs
De nieuwe dienstregeling mag dan nu zij ingegaan, er staan ons nog een hoop veranderingen te wachten het komende jaar. Tenminste, als alles af komt... Uitgesteld, soms al meerdere keren, maar in 2018 zal het dan eindelijk zo ver zijn! *O* (Of toch weer niet -o- )

Ik ben vooral benieuwd, welk project uiteindelijk het eerst klaar zal zijn, veel ontloopt het elkaar niet (voor zover er een planning is), iemand zin om een gokje te wagen? Of ben ik nog een belangrijke vergeten?
  • Noord/Zuidlijn
  • Hoekse Lijn
  • Uithoflijn
  • Beneluxtrein via de HSL
  • Eurostar Amsterdam-London
  • Station Zwolle Stadshagen

Re: Nieuw in 2018 (of niet)

Geplaatst: zo 10 dec 2017, 15:48
door Nitein-Repart
Je hebt ook nog:

-Doortrekking RB61 naar Hengelo

-Doortrekking stoptrein Roodeschool naar de Eemshaven

-Herziening busvervoer Oost-Achterhoek in verband met oplevering nieuwe N18

-Elektrificatie Landgraaf-Herzogenrath

-Indienststelling Connexxion Flirts

En verder weet ik het niet.

Re: Nieuw in 2018 (of niet)

Geplaatst: zo 10 dec 2017, 16:08
door Lijn 45
Indienststelling van SNG ontbreekt nog op je lijstje.

Re: Nieuw in 2018 (of niet)

Geplaatst: zo 10 dec 2017, 16:11
door Durashift
Zó, dat wordt nog een druk jaar, denk..

Re: Nieuw in 2018 (of niet)

Geplaatst: zo 10 dec 2017, 16:12
door Mdk
Etmet?

Re: Nieuw in 2018 (of niet)

Geplaatst: zo 10 dec 2017, 16:20
door JWM
Herziening busvervoer Oost-Achterhoek in verband met oplevering nieuwe N18
Dat is inderdaad wel een mijlpaal van betekenis in het Nederlandse OV :')

Re: Nieuw in 2018 (of niet)

Geplaatst: zo 10 dec 2017, 16:23
door Nitein-Repart
Mdk schreef:Etmet?
Dat rijdt als het goed is morgen en is dus niet nieuw in 2018.

Ik verwacht zelf dat de indienststelling van de Connexxion Flirts het eerste project is dat wordt afgerond, maw dat de Connexxion Flirts binnenkort op het spoor verschijnen in reizigersdienst.

De andere projecten zijn ronduit onzeker in welke volgorde ze worden uitgevoerd. Veel projecten zijn meerdere keren uitgesteld en het blijft Nederland, dus het is eerder regel dan uitzondering dat een project vertraging oploopt.
JWM schreef:
Herziening busvervoer Oost-Achterhoek in verband met oplevering nieuwe N18
Dat is inderdaad wel een mijlpaal van betekenis in het Nederlandse OV :')
Net zo relevant als de opening van Zwolle Stadshagen of die twee Eurostar-treinen per dag.

Re: Nieuw in 2018 (of niet)

Geplaatst: zo 10 dec 2017, 17:21
door Wubbo
Wel voor in het lijstje: het doorrijden van de sneltrein Enschede-Raalte naar Zwolle

Re: Nieuw in 2018 (of niet)

Geplaatst: zo 10 dec 2017, 18:13
door dylanwild94
Een reizigersdienst tussen weert en hammont.

Re: Nieuw in 2018 (of niet)

Geplaatst: zo 10 dec 2017, 18:59
door Nitein-Repart
Ik heb nog niet kunnen vinden dat de reizigersdienst Weert-Hamont in 2018 wordt opgestart. Tja, grensoverschrijdende verbindingen met België zijn nog lastiger in te richten dan grensoverschrijdende verbindingen met Duitsland. Puur vanwege de bureaucratie. Wel jammer, want de trein staat in Hamont in 40 minuten te keren, daar kun je gemakkelijk een slagje Weert bijpakken. Maar ja, Belgen.

Re: Nieuw in 2018 (of niet)

Geplaatst: zo 10 dec 2017, 19:03
door dylanwild94
Het is eerder de bureaucratie van ProRail die moeilijk doet over de treinbeveiliging van de treinen van de NMBS. Want over een 2e L-trein naar Roosendaal wordt namelijk ook behoorlijk tegengehouden door ProRail.

Re: Nieuw in 2018 (of niet)

Geplaatst: zo 10 dec 2017, 19:07
door Suus
Het past op dit moment waarschijnlijk niet eens in Weert, dus rustig aan.

Re: Nieuw in 2018 (of niet)

Geplaatst: zo 10 dec 2017, 20:29
door Wubbo
Volgens mij is het niet ProRail die over toelating van materieel gaat maar ILT.

Re: Nieuw in 2018 (of niet)

Geplaatst: zo 10 dec 2017, 20:49
door ODRAIL
Klopt :wink: .

Re: Nieuw in 2018 (of niet)

Geplaatst: zo 10 dec 2017, 23:17
door reisthijs
Lijn 45 schreef:Indienststelling van SNG ontbreekt nog op je lijstje.
Dat komt doordat ik in eerste instantie alleen aan uitgelopen projecten dacht, de levering van SNG loopt vooralsnog geheel volgens plan. :wink:

Re: Nieuw in 2018 (of niet)

Geplaatst: zo 10 dec 2017, 23:21
door dylanwild94
Wubbo schreef:Volgens mij is het niet ProRail die over toelating van materieel gaat maar ILT.
dus het ILT heeft bepaald dat er geen 2e L-trein naar Roosendaal mag.

Re: Nieuw in 2018 (of niet)

Geplaatst: ma 11 dec 2017, 00:04
door MarkNL
Erno-BE schreef:-Elektrificatie Landgraaf-Herzogenrath

(...) Ik heb nog niet kunnen vinden dat de reizigersdienst Weert-Hamont in 2018 wordt opgestart.
De elektrificatie en spoorverdubbeling van Landgraaf-Herzogenrath zal vermoedelijk pas in 2019 klaar zijn. Ook Weert-Hamont moet eerst een draadje krijgen plus allerhande aanpassingen aan de infra, dit verwacht ik pas na 2020.
dylanwild94 schreef:
Wubbo schreef:Volgens mij is het niet ProRail die over toelating van materieel gaat maar ILT.
dus het ILT heeft bepaald dat er geen 2e L-trein naar Roosendaal mag.
Beide partijen hebben hier een rol in. ILT vindt het te gevaarlijk, maar ProRail heeft lang dwars gelegen met de aanleg van TBL1+ te Roosendaal. Daar schijnt nu groen licht voor te zijn...

Re: Nieuw in 2018 (of niet)

Geplaatst: vr 15 dec 2017, 13:16
door dylanwild94
Ik krijg nu net te horen dat op het intraweb bij de nmbs al bekend is dat spoorlijn 19 (mol-hammont) volgend jaar wordt voorzien van een waslijn.

Re: Nieuw in 2018 (of niet)

Geplaatst: vr 15 dec 2017, 13:26
door Suus
Naast Europese subsidie en een bijdrage van de Federale overheid heeft ook de Vlaamse overheid nu geld bijgedragen.

Voor Hamont - Weert zoekt men nog 6 miljoen zover ik weet.

Re: Nieuw in 2018 (of niet)

Geplaatst: vr 15 dec 2017, 13:41
door isadora
dylanwild94 schreef:.....een waslijn.
Behalve met knijpers, maar :?: