Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
De nieuwe dienstregeling mag dan nu zij ingegaan, er staan ons nog een hoop veranderingen te wachten het komende jaar. Tenminste, als alles af komt... Uitgesteld, soms al meerdere keren, maar in 2018 zal het dan eindelijk zo ver zijn! *O* (Of toch weer niet -o- )
Ik ben vooral benieuwd, welk project uiteindelijk het eerst klaar zal zijn, veel ontloopt het elkaar niet (voor zover er een planning is), iemand zin om een gokje te wagen? Of ben ik nog een belangrijke vergeten?
Dat rijdt als het goed is morgen en is dus niet nieuw in 2018.
Ik verwacht zelf dat de indienststelling van de Connexxion Flirts het eerste project is dat wordt afgerond, maw dat de Connexxion Flirts binnenkort op het spoor verschijnen in reizigersdienst.
De andere projecten zijn ronduit onzeker in welke volgorde ze worden uitgevoerd. Veel projecten zijn meerdere keren uitgesteld en het blijft Nederland, dus het is eerder regel dan uitzondering dat een project vertraging oploopt.
JWM schreef:
Herziening busvervoer Oost-Achterhoek in verband met oplevering nieuwe N18
Dat is inderdaad wel een mijlpaal van betekenis in het Nederlandse OV :')
Net zo relevant als de opening van Zwolle Stadshagen of die twee Eurostar-treinen per dag.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Ik heb nog niet kunnen vinden dat de reizigersdienst Weert-Hamont in 2018 wordt opgestart. Tja, grensoverschrijdende verbindingen met België zijn nog lastiger in te richten dan grensoverschrijdende verbindingen met Duitsland. Puur vanwege de bureaucratie. Wel jammer, want de trein staat in Hamont in 40 minuten te keren, daar kun je gemakkelijk een slagje Weert bijpakken. Maar ja, Belgen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Het is eerder de bureaucratie van ProRail die moeilijk doet over de treinbeveiliging van de treinen van de NMBS. Want over een 2e L-trein naar Roosendaal wordt namelijk ook behoorlijk tegengehouden door ProRail.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
(...) Ik heb nog niet kunnen vinden dat de reizigersdienst Weert-Hamont in 2018 wordt opgestart.
De elektrificatie en spoorverdubbeling van Landgraaf-Herzogenrath zal vermoedelijk pas in 2019 klaar zijn. Ook Weert-Hamont moet eerst een draadje krijgen plus allerhande aanpassingen aan de infra, dit verwacht ik pas na 2020.
dylanwild94 schreef:
Wubbo schreef:Volgens mij is het niet ProRail die over toelating van materieel gaat maar ILT.
dus het ILT heeft bepaald dat er geen 2e L-trein naar Roosendaal mag.
Beide partijen hebben hier een rol in. ILT vindt het te gevaarlijk, maar ProRail heeft lang dwars gelegen met de aanleg van TBL1+ te Roosendaal. Daar schijnt nu groen licht voor te zijn...