Dixie (actie) route in het streekvervoer 14 december 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Durashift
Berichten: 2301
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Dixie (actie) route in het streekvervoer 14 december 2017

Berichtdoor Durashift » Wo 13 Dec 2017, 15:35

Boze buschauffeurs in het streekvervoer voeren donderdag in verschillende regio´s actie tegen een te hoge werkdruk. In de ludieke actie worden bussen op hun route gevolgd door een auto met een mobiel toilet (Dixie) op de aanhanger.

https://www.transport-online.nl/site/86 ... ie-routes/

Acties in Noord-Holland / Gelderland / Groningen / Noord-Brabant/Limburg.

Gebruikersavatar
Ronaldussen
Berichten: 4021
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:21

Re: Dixie (actie) route in het streekvervoer 14 december 2017

Berichtdoor Ronaldussen » Wo 13 Dec 2017, 17:04

Kan ik wel waarderen :pos:
Doei.

borsjea
Berichten: 38
Lid geworden op: Zo 30 Jan 2011, 16:09

Re: Dixie (actie) route in het streekvervoer 14 december 2017

Berichtdoor borsjea » Do 14 Dec 2017, 13:46

Zag net de beelden op de site vd telegraaf, men heeft het er over dat met regelmaat chaufeurs 4 uur zoner rust en plaspauzes achter het stuur zitten.
Vraag me af hoe vaak dit probleem zich voor doet. Heb geen idee hoe de gemiddelde eindpunt van een lijn er uitziet, maar een voorziening aanbrengen op een punt waar een bus een meerdere minuten volgens de dienstregeling stilstaat lijkt mij in ieder geval een goede zaak.

dennistd
Berichten: 2449
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Dixie (actie) route in het streekvervoer 14 december 2017

Berichtdoor dennistd » Do 14 Dec 2017, 14:18

Het gemiddelde eindpunt bestaat niet. Je hebt lijnen die eindigen in een keerlus, op een rotonde, op een busstation (met of zonder voorzieningen) of helemaal geen eindpunt hebben maar een rondje door een wijk rijden.

Voorbeeld: de Twentse lijn 62 Denekamp-Borculo.Je begint in Enschede om 6.50u. Onderweg de busstations Haaksbergen en Neede, waar geen toiletgelegenheid is. Ook eindpunt busstation Borculo waar je in vijf minuten keert heeft ondanks vier kerende lijnen daar geen toilet. Terug naar Enschede, file in de ochtendspits, 6-8 minuten te laat op het station met een stop van twee minuten, weer geen toiletkans. Door naar Oldenzaal dan maar: daar kom je binnen op vertrektijd, dus direct door naar Denekamp. Ook daar twee minuten over, maar de eindhalte is een rotonde zonder toilet. Terug naar Oldenzaal waar je eindelijk tijd en gelegenheid hebt voor een toiletbezoek (in drie minuten). Al met al ben je dan ook alweer ruim drie uur onderweg... Nou hanteer ik de stelregel dat hoge nood voor punctualiteit gaat, dus dan maar twee minuten vertraging. Helaas denkt niet iedereen daar zo over. En daarbij: soms kom je dus gewoon twee uur lang geen enkel toilet tegen, en dat kan soms heel vervelend zijn... :oops:
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 6721
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: Dixie (actie) route in het streekvervoer 14 december 2017

Berichtdoor Aking » Do 14 Dec 2017, 15:05

Dan ga je toch gewoon ergens buiten de bebouwde kom in de berm staan? *O*
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Speedmaster
Berichten: 101
Lid geworden op: Ma 07 Nov 2016, 11:27

Re: Dixie (actie) route in het streekvervoer 14 december 2017

Berichtdoor Speedmaster » Do 14 Dec 2017, 15:18

Moet je kijken hoe snel je dan op Dumpert of FB staat met een filmpje en vervolgens een gesprek met je vestigingsmanager....

WSM
Berichten: 886
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:59

Re: Dixie (actie) route in het streekvervoer 14 december 2017

Berichtdoor WSM » Do 14 Dec 2017, 19:05

Heb het anders wel een keer gezien hoor, wel 's ochtends in het donker, busschauffeur die zijn nood in de bebouwde kom achter een bushokje moest lenigen.

Triest dat dat nodig is overigens.

Maar aan de andere kant: staan er tegenover ruimere roosters ook minder excessieve looneisen?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.

Lange_Dre
Berichten: 212
Lid geworden op: Zo 28 Feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen

Re: Dixie (actie) route in het streekvervoer 14 december 2017

Berichtdoor Lange_Dre » Do 14 Dec 2017, 19:17

Aking schreef:Dan ga je toch gewoon ergens buiten de bebouwde kom in de berm staan? *O*


Doe jij dat dan ook op je werk? :wink:
Het lijkt mij niet meer dan redelijk dat de chauffeurs tussen de ritten door even naar de wc moeten kunnen gaan.

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2802
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 21:19

Re: Dixie (actie) route in het streekvervoer 14 december 2017

Berichtdoor Mr-W » Do 14 Dec 2017, 19:23

WSM schreef:Maar aan de andere kant: staan er tegenover ruimere roosters ook minder excessieve looneisen?

Nee, FNV wil terugkeren naar nutsbedrijven in het openbaar vervoer.
Vroeger was het OV een nutsbedrijf zonder winstoogmerk. Wat ons betreft gaan we terug naar die situatie."

ED.nl

WSM
Berichten: 886
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:59

Re: Dixie (actie) route in het streekvervoer 14 december 2017

Berichtdoor WSM » Do 14 Dec 2017, 23:16

Ja laten we vooral teruggaan naar het OV van de jaren '80. Lekker één keer per uur boemelen op trage diesellijntjes.
FNV is ver over hun houdbaarheidsdatum heen.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 6721
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: Dixie (actie) route in het streekvervoer 14 december 2017

Berichtdoor Aking » Do 14 Dec 2017, 23:19

Lange_Dre schreef:
Aking schreef:Dan ga je toch gewoon ergens buiten de bebouwde kom in de berm staan? *O*


Doe jij dat dan ook op je werk? :wink:
Het lijkt mij niet meer dan redelijk dat de chauffeurs tussen de ritten door even naar de wc moeten kunnen gaan.

Nee, ik werk niet :') *O*
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Mdk
Berichten: 700
Lid geworden op: Ma 15 Mei 2017, 12:20

Re: Dixie (actie) route in het streekvervoer 14 december 2017

Berichtdoor Mdk » Do 14 Dec 2017, 23:22

"Ons belastinggeld" moet toch bij iemand terechtkomen :X
Bij twijfel altijd klagen

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 6721
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: Dixie (actie) route in het streekvervoer 14 december 2017

Berichtdoor Aking » Vr 15 Dec 2017, 00:02

:Y

Al is dat in mijn specifieke geval vooral naar de staat gegaan ipv naar mij :X
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 7987
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dixie (actie) route in het streekvervoer 14 december 2017

Berichtdoor Hainje » Vr 15 Dec 2017, 00:09

Al dat belastinggeld is naar mij toe gegaan! *O*
En als de regeltjes bij de Rijksoverheid niet zo rigide waren dan had ik allang aan het werk kunnen zijn. Hadden ze toch een slordige € 27.000,- (ja je leest het goed) kunnen besparen.

Maar OT: Ik vind het goed dat deze ludieke actie is gevoerd. Daarnaast zijn de pauzes vaak ook dusdanig kort dat je alles (incl. passagiers lossen en naar de buffer rijden) moet doen in max. 20 minuten.
Details blijf je houden, maar uiteindelijk vind ik het allemaal prima.
19-04-2018: Trein: 7441,9 km * Bus: 816,42 km

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 6721
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: Dixie (actie) route in het streekvervoer 14 december 2017

Berichtdoor Aking » Vr 15 Dec 2017, 00:28

Hainje schreef:Al dat belastinggeld is naar mij toe gegaan! *O*
En als de regeltjes bij de Rijksoverheid niet zo rigide waren Hadden ze toch een slordige € 27.000,- (ja je leest het goed) kunnen besparen.

Doe dat keer 5 en je komt misschien bij mij in de buurt :')
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 4785
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: Dixie (actie) route in het streekvervoer 14 december 2017

Berichtdoor Chrysa » Vr 15 Dec 2017, 01:15

Jullie zijn allebei nog luier dan die buschauffeurs! :N

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 7987
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dixie (actie) route in het streekvervoer 14 december 2017

Berichtdoor Hainje » Vr 15 Dec 2017, 01:47

Ach wij pakken het tenminste goed aan. Wij parasiteren niet alleen op de portemonnee van onze pappies, maar van alle pappies in heel Nederland. :6
Details blijf je houden, maar uiteindelijk vind ik het allemaal prima.
19-04-2018: Trein: 7441,9 km * Bus: 816,42 km

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 4827
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Dixie (actie) route in het streekvervoer 14 december 2017

Berichtdoor dylanwild94 » Vr 15 Dec 2017, 13:09

Gelukkig snoep ik ook nog wat af van het belastinggeld dat Hainje krijgt. (A)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

zone2000
Berichten: 306
Lid geworden op: Vr 14 Sep 2012, 18:24

Re: Dixie (actie) route in het streekvervoer 14 december 2017

Berichtdoor zone2000 » Vr 15 Dec 2017, 14:14

Maar aan de andere kant: staan er tegenover ruimere roosters ook minder excessieve looneisen?


is het ov dan een sector waar het slecht gaat?

Knot: nog altijd ruimte voor hogere lonen

WASHINGTON (ANP) - Bedrijven in Nederland hebben nog altijd flinke ruimte om lonen te verhogen en vakbonden zouden daar meer gebruik van moeten maken. Dat stelde DNB-president Klaas Knot vrijdag in de marge van de voorjaarsvergadering van het Internationaal Monetair Fonds (IMF).

Knot pleit al ruim twee jaar voor hogere lonen als middel om de Nederlandse economie verder vooruit te helpen. In die tijd is daar echter weinig vooruitgang in geboekt, stelde hij. ,,De cao-loonstijging is nog steeds bijzonder gematigd, gezien de werkloosheid die in rap tempo daalt. De inzet van vakbonden zou wat dat betreft wel wat meer gericht mogen zijn op loonstijgingen, in plaats van op heel veel kleinere dingen.''
https://www.telegraaf.nl/financieel/133 ... gere-lonen

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 36171
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Dixie (actie) route in het streekvervoer 14 december 2017

Berichtdoor Suus » Vr 15 Dec 2017, 14:18

Tenzij er recentelijk wat is veranderd, is het rijksbudget voor OV al een hele tijd bevroren.
Rame à l'approche

Jef400
Berichten: 4441
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011, 18:46
Locatie: Purmerend

Re: Dixie (actie) route in het streekvervoer 14 december 2017

Berichtdoor Jef400 » Vr 15 Dec 2017, 14:19

Wat ik heb vernomen wilt men het verschil tussen de Inflatie en de lonen tijdens de crises rechttrekken. Het is niet zo maar dat het om 'extra' geld gaat zeg maar.
Leven, en laten leven.

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 2282
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Dixie (actie) route in het streekvervoer 14 december 2017

Berichtdoor Erno-BE » Vr 15 Dec 2017, 14:44

zone2000 schreef:
Maar aan de andere kant: staan er tegenover ruimere roosters ook minder excessieve looneisen?


is het ov dan een sector waar het slecht gaat?

Knot: nog altijd ruimte voor hogere lonen

WASHINGTON (ANP) - Bedrijven in Nederland hebben nog altijd flinke ruimte om lonen te verhogen en vakbonden zouden daar meer gebruik van moeten maken. Dat stelde DNB-president Klaas Knot vrijdag in de marge van de voorjaarsvergadering van het Internationaal Monetair Fonds (IMF).

Knot pleit al ruim twee jaar voor hogere lonen als middel om de Nederlandse economie verder vooruit te helpen. In die tijd is daar echter weinig vooruitgang in geboekt, stelde hij. ,,De cao-loonstijging is nog steeds bijzonder gematigd, gezien de werkloosheid die in rap tempo daalt. De inzet van vakbonden zou wat dat betreft wel wat meer gericht mogen zijn op loonstijgingen, in plaats van op heel veel kleinere dingen.''
https://www.telegraaf.nl/financieel/133 ... gere-lonen

Zolang in Nederland allerlei bedrijven zijn die met nep-ZZPérs (PostNL, Deliveroo), nep-stagiaires (afgestudeerden die complete arbeidstaken op zich nemen onder de noemer stage), jongeren (15/16-jarigen in plaats van 18 en ouder ivm lager jeugdloon), etc. werken om zo onder de eisen van het minimumloon/CAO uit te komen, denk ik dat de lonen in Nederland eerder te hoog dan te laag zijn.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

Durashift
Berichten: 2301
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Dixie (actie) route in het streekvervoer 14 december 2017

Berichtdoor Durashift » Vr 15 Dec 2017, 15:00

^^ dat laatste heb ik je hier al vaker zien schrijven, volgens mij. Begrijp niet zo goed hoe je daarbij komt (los van je argumentatie die je al geeft).

Denk dat er ten eerste onderscheidt tussen loon (sec. dat wat de ontvanger als € 's ontvangt) en loonkosten.

Dat de loonkosten voor degene die loon moet betalen wellicht wat straf zijn in ons land, kan ik mij wel iets bij voorstellen.
Volgens mij doet ons kabinet daar ook iets aan, de komende regeerperiode.

Alleen, de door jou genoemde bedrijven willen juist flexibele contracten of eigenlijk werken zonder arbeidscontract maar liever met een leverancierscontract om daarmee (loon)kosten en risico's te besparen. Volgens mij niet omdat het bezorgloon van een paar cent per pakje of die 10 euro bruto per uur nou zo onoverkomelijk hoog is..

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 36171
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Dixie (actie) route in het streekvervoer 14 december 2017

Berichtdoor Suus » Vr 15 Dec 2017, 16:32

Postbedrijven gaan wettelijk gedwongen worden 80% van de postbezorgers in dienst te nemen om oneerlijke concurrentie van verplichte dienstverlening tegen te gaan.

Ook busvervoer is een verplichte dienstverlening en verkaveld. Een CAO zal blijven bestaan en er is geen concurrentie van een ZZP-buschauffeur die zijn eigen lijn start. Vervoerders horen de CAO na te komen bij hun planningen, klaar.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11811
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Dixie (actie) route in het streekvervoer 14 december 2017

Berichtdoor Vinny » Vr 15 Dec 2017, 21:03

Durashift schreef:^^ dat laatste heb ik je hier al vaker zien schrijven, volgens mij. Begrijp niet zo goed hoe je daarbij komt (los van je argumentatie die je al geeft).

Denk dat er ten eerste onderscheidt tussen loon (sec. dat wat de ontvanger als € 's ontvangt) en loonkosten.

Dat de loonkosten voor degene die loon moet betalen wellicht wat straf zijn in ons land, kan ik mij wel iets bij voorstellen.
Volgens mij doet ons kabinet daar ook iets aan, de komende regeerperiode.

Alleen, de door jou genoemde bedrijven willen juist flexibele contracten of eigenlijk werken zonder arbeidscontract maar liever met een leverancierscontract om daarmee (loon)kosten en risico's te besparen. Volgens mij niet omdat het bezorgloon van een paar cent per pakje of die 10 euro bruto per uur nou zo onoverkomelijk hoog is..

Het zijn niet alleen de loonkosten maar het zijn ook de overige verplichtingen (bijvoorbeeld 2 jaar ziekte doorbetalen) die werkgevers weerhoudt om mensen in (vaste) dienst te nemen. De OV-sector had nog een andere handicap: een vergrijsd personeelsbestand, en voor de werkgever dure luxe arbeidsvoorwaarden.

Voor wat betreft het gestelde probleem zou het ook helpen als er weer sanitaire voorzieningen zouden komen bij busstations (toegankelijk met een sleutel) en in overleg met de vervoersregio de rijtijden beter afstemmen op wat realistisch is. Per slot van rekening is Nederland nou eenmaal een land waar veel files staan.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten