^ Klopt, daarom denk ik ook dat alleen de hoogte van het loon dat de chauffeur voor zijn inspanning ontvangt niet het grootste struikelblok is.
Overigens, om het geld waarop men recht heeft te krijgen moet een werknemer soms wel een hoop moeite doen:
Over het volgen van de CAO e.d. een bepaalde, rechterlijke, uitspraak:
Vervoerder Connexxion had op basis van de cao Openbaar Vervoer de toeslagen voor onregelmatige en gebroken diensten van een 63-jarige buschauffeur niet mogen ‘middelen’. Middeling houdt in dat alle onregelmatige en gebroken diensturen van alle roosters bij een vestiging bij elkaar worden geteld, waarna een gemiddelde wordt vastgesteld en verdeeld. De vervoerder moet nu op last van de kantonrechter het te weinig betaalde bedrag voor deze toeslag nog nabetalen.
Lees meer bij de bron: https://www.ovpro.nl/bus/2017/11/28/rec ... d-met-cao/
Dixie (actie) route in het streekvervoer 14 december 2017
Re: Dixie (actie) route in het streekvervoer 14 december 2017
Had het in 2013 al kunnen (moeten) zijn, volgens dit bericht.Suus schreef:Postbedrijven gaan wettelijk gedwongen worden 80% van de postbezorgers in dienst te nemen om oneerlijke concurrentie van verplichte dienstverlening tegen te gaan.
(..)
https://www.transport-online.nl/site/86 ... te-dienst/
Daarnaast is het ook de vraag in hoeverre het werkelijk, bestaansrechtelijk, een vast contract is. Ik bedoel, een nul-uren contract voor onbepaalde tijd kan ook.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 172 gasten