Wees blij dat Plan V na lang op de baan gehouden te zijn door het falen van SM90 en de toilettengate van SLT eindelijk uit dienst is. Vergeleken met DDZ en Flirt is het SGM-materieel ruk, maar het SGM is prima materieel voor minder belangrijke sprinter-series zoals de [serie=Sprinter|2018|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] en [serie=Sprinter|2018|Arnhem - Ede-Wageningen7500[/serie], al worden in het laatste te comfortabele Flirts ingezet.Mdk schreef:Ik moet zeggen dat ik zelf best tevreden ben over de ns, natuurlijk gaat niet alles altijd perfect (en soms gaat alles gewoon kut). Maar over het algemeen doet de ns het wat mij betreft erg goed, ik heb steeds minder vaak vertraging, en heb bijna nooit hoeven staan. Het enige minpuntje wat mij betreft is dat er soms nog echt oude troep rondrijdt op het spoor, bijv. Ddz's en sgm's. Maar saar zit ik gelukkig zelf zo goed als nooit in.
NS heeft tevreden klanten
-
- Berichten: 3469
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: NS heeft tevreden klanten
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: NS heeft tevreden klanten
Waar kun je tegenwoordig nog vertrouwen in hebben? :NDurashift schreef:Ja, een 100 jarige eend met een bevlekt hoofdkantoor. :?isadora schreef:Maar KPMG heeft toch netjes een audit uitgevoerd?
Of is dat weer een andere eend?
https://www.volkskrant.nl/binnenland/ou ... ~a4506925/
~~~~~~~~~~~~~~
Rikus had er, op de radio, ook een ongezouten mening over hoorde ik gisteren. :)
(zou het ff terug moeten zoeken, was op radio1 rond het middaguur).
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Berichten: 1229
- Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10
Re: NS heeft tevreden klanten
Je kan zeggen wat je wilt, maar de Mat64 vond ik heel prima. Hij zat niet super, maar als je hem nodig had, stond hij wel altijd klaar. Ik heb liever een Mat64 dan de SLT of Flirt.Erno-BE schreef:Wees blij dat Plan V na lang op de baan gehouden te zijn door het falen van SM90 en de toilettengate van SLT eindelijk uit dienst is. Vergeleken met DDZ en Flirt is het SGM-materieel ruk, maar het SGM is prima materieel voor minder belangrijke sprinter-series zoals de [serie=Sprinter|2018|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] en [serie=Sprinter|2018|Arnhem - Ede-Wageningen7500[/serie], al worden in het laatste te comfortabele Flirts ingezet.Mdk schreef:Ik moet zeggen dat ik zelf best tevreden ben over de ns, natuurlijk gaat niet alles altijd perfect (en soms gaat alles gewoon kut). Maar over het algemeen doet de ns het wat mij betreft erg goed, ik heb steeds minder vaak vertraging, en heb bijna nooit hoeven staan. Het enige minpuntje wat mij betreft is dat er soms nog echt oude troep rondrijdt op het spoor, bijv. Ddz's en sgm's. Maar saar zit ik gelukkig zelf zo goed als nooit in.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Re: NS heeft tevreden klanten
^^Om dat geluid van de Mat'64 niet te vergeten *trein*
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: NS heeft tevreden klanten
De treinen worden beter schoongemaakt, er wordt bij de aanschaf en vernieuwing iets meer aandacht geschonken aan zitcomfort, de informatievoorziening is lichtjes beter dan voorheen en op belangrijke intercity verbindingen kun je weer koffie krijgen. Ik ben gematigd positief.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: NS heeft tevreden klanten
Sinds wanneer dan?Vinny schreef:De treinen worden beter schoongemaakt
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: NS heeft tevreden klanten
Deze kerstvakantie reis ik veel met de trein. Ik vind het er allemaal schoner en frisser uitzien dan een jaar geleden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: NS heeft tevreden klanten
Het geluidsniveau en de toegankelijkheid waren juist de grootste nadelen van dat materieel.luka23 schreef:^^Om dat geluid van de Mat'64 niet te vergeten *trein*
Over de stoelen van DDZ en VIRMm in de 2e klas is men niet bepaalt enthousiast en over de 1e klas Flirt stoelen ook niet.Vinny schreef: Er wordt bij de aanschaf en vernieuwing iets meer aandacht geschonken aan zitcomfort.
Ik merk ook weinig verschil, en bij klagen op sociale media krijg je uitvoerend personeel dat reageert dat t maar de schuld is van de reiziger :') Daar is nog een cultuuromslag nodig.Daniel schreef:Sinds wanneer dan?Vinny schreef:De treinen worden beter schoongemaakt
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: NS heeft tevreden klanten
Aan beiden kanten is hier schuld. Tuurlijk zijn we gezegend in de treinen met te kleine trendy prullenbakken.Mr-W schreef: Ik merk ook weinig verschil, en bij klagen op sociale media krijg je uitvoerend personeel dat reageert dat t maar de schuld is van de reiziger :') Daar is nog een cultuuromslag nodig.
Maar hoe groot is de nou de moeite om als reiziger je bakje Julia's of Smullers mee te nemen en op het perron in de prullenbak te doen.
Wordt ook soms omgeroepen door Hc's naast het niet vergeten uit te checken riedeltje, ook je rotzooi even mee te nemen als je de trein verlaat.
Dus de reiziger kan hier ook zeker zijn steentje aan bijdragen
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Re: NS heeft tevreden klanten
Ik ben over het algemeen wel tevereden met NS. Alleen vind ik het zitcomfort in de treinen behoorlijk achteruit gaan.
Re: NS heeft tevreden klanten
Ja wat dat betreft zullen ze nooit in de buurt komen van Amtrak, maar ze hoeven dan ook geen vier, laat staan veertig uur dezelfde passagiers te vervoeren en ondanks torenhoge prijzen ook torenhoge subsidies krijgen. Desalniettemin moet het wel comfortabel zijn voor minimaal twee uur. Bij de ICM lukt het altijd wel lekker om gewoon te zitten in die tijd, de VIRM is op dat gebied, ongeacht het stoeltype, een catastrofe.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: NS heeft tevreden klanten
Klopt, maar ik als reiziger die niks koopt bij al die winkels, hoef toch niet de rommel voor de NS op te ruimen?mijack1985 schreef:Aan beiden kanten is hier schuld. Tuurlijk zijn we gezegend in de treinen met te kleine trendy prullenbakken.Mr-W schreef: Ik merk ook weinig verschil, en bij klagen op sociale media krijg je uitvoerend personeel dat reageert dat t maar de schuld is van de reiziger :') Daar is nog een cultuuromslag nodig.
Maar hoe groot is de nou de moeite om als reiziger je bakje Julia's of Smullers mee te nemen en op het perron in de prullenbak te doen.
Wordt ook soms omgeroepen door Hc's naast het niet vergeten uit te checken riedeltje, ook je rotzooi even mee te nemen als je de trein verlaat.
Dus de reiziger kan hier ook zeker zijn steentje aan bijdragen
Re: NS heeft tevreden klanten
Als iedereen gewoon zijn rommel opruimt, dan hoeft NS niets op te ruimen en hoef jij ook andermans rommel niet in de afvalbak te gooien.
🍉
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: NS heeft tevreden klanten
Nee maar wel je eigen troep als al wat koopt of wat van huis meeneemt.Post schreef:
Klopt, maar ik als reiziger die niks koopt bij al die winkels, hoef toch niet de rommel voor de NS op te ruimen?
We willen allemaal schone treinen, maar even je eigen rotzooi opruimen in de prullenbakken (in de trein of op station) zit er bij de meeste reizigers niet in.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6458
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: NS heeft tevreden klanten
Ik wil mijn troep best weggooien maar regelmatig gaat dat niet omdat de prullenbakken vol zitten.
Re: NS heeft tevreden klanten
Zeker moet de reiziger zijn troep opruimen, maar dat betekend nog niet dat NS mij in een smerige trein kan laten zitten, omdat mijn medereizigers een bende van maken.mijack1985 schreef:Nee maar wel je eigen troep als al wat koopt of wat van huis meeneemt.Post schreef:
Klopt, maar ik als reiziger die niks koopt bij al die winkels, hoef toch niet de rommel voor de NS op te ruimen?
We willen allemaal schone treinen, maar even je eigen rotzooi opruimen in de prullenbakken (in de trein of op station) zit er bij de meeste reizigers niet in.
De NS moet en haar klanten aanspreken, maar op korte termijn ook meer schoonmakers inzetten.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: NS heeft tevreden klanten
Wat ook weer niet zo gek is als je een trein 3 uur laat rijden, vervolgens in 10 minuten laat keren in Rotterdam waarin even een schoonmaker door de trein rent, en 'm vervolgens weer 3 uur laat rijden. En dan is 't nog te hopen dat er in Groningen wel schoongemaakt wordt, anders rijdt 'ie nog 6 uur met volle prullenbakken rond.Daantje schreef:Ik wil mijn troep best weggooien maar regelmatig gaat dat niet omdat de prullenbakken vol zitten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- AppleMoose
- Berichten: 6027
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: NS heeft tevreden klanten
Het is en blijft een en-en-verhaal. NS moet meer investeren in de schoonmaak en de reiziger moet eens de moeite nemen hun troep op te ruimen. Het grotere afval kun je prima meenemen het perron op en daar weggooien. En een beetje logisch nadenken zou ook niet verkeerd zijn. een kartonnen koffiebeker kun je prima klein vouwen voordat je het in een treinprullenbak gooit, ipv met deksel erop in een minibakje proppen en dan verbaast zijn dat alle prullenbakken vol zitten...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten