NS heeft tevreden klanten

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Nitein-Repart
Berichten: 2939
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: NS heeft tevreden klanten

Berichtdoor Nitein-Repart » za 30 dec 2017, 21:48

Mdk schreef:Ik moet zeggen dat ik zelf best tevreden ben over de ns, natuurlijk gaat niet alles altijd perfect (en soms gaat alles gewoon kut). Maar over het algemeen doet de ns het wat mij betreft erg goed, ik heb steeds minder vaak vertraging, en heb bijna nooit hoeven staan. Het enige minpuntje wat mij betreft is dat er soms nog echt oude troep rondrijdt op het spoor, bijv. Ddz's en sgm's. Maar saar zit ik gelukkig zelf zo goed als nooit in.

Wees blij dat Plan V na lang op de baan gehouden te zijn door het falen van SM90 en de toilettengate van SLT eindelijk uit dienst is. Vergeleken met DDZ en Flirt is het SGM-materieel ruk, maar het SGM is prima materieel voor minder belangrijke sprinter-series zoals de 7000 en 7500, al worden in het laatste te comfortabele Flirts ingezet.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 4481
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: NS heeft tevreden klanten

Berichtdoor isadora » za 30 dec 2017, 21:55

Durashift schreef:
isadora schreef:Maar KPMG heeft toch netjes een audit uitgevoerd?
Of is dat weer een andere eend?


Ja, een 100 jarige eend met een bevlekt hoofdkantoor. :?

https://www.volkskrant.nl/binnenland/ou ... ~a4506925/

~~~~~~~~~~~~~~

Rikus had er, op de radio, ook een ongezouten mening over hoorde ik gisteren. :)
(zou het ff terug moeten zoeken, was op radio1 rond het middaguur).

Waar kun je tegenwoordig nog vertrouwen in hebben? :N
"There are three excellent theories for arguing with women...none of them work"

Western Soldier
Berichten: 1135
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: NS heeft tevreden klanten

Berichtdoor Western Soldier » za 30 dec 2017, 22:04

Erno-BE schreef:
Mdk schreef:Ik moet zeggen dat ik zelf best tevreden ben over de ns, natuurlijk gaat niet alles altijd perfect (en soms gaat alles gewoon kut). Maar over het algemeen doet de ns het wat mij betreft erg goed, ik heb steeds minder vaak vertraging, en heb bijna nooit hoeven staan. Het enige minpuntje wat mij betreft is dat er soms nog echt oude troep rondrijdt op het spoor, bijv. Ddz's en sgm's. Maar saar zit ik gelukkig zelf zo goed als nooit in.

Wees blij dat Plan V na lang op de baan gehouden te zijn door het falen van SM90 en de toilettengate van SLT eindelijk uit dienst is. Vergeleken met DDZ en Flirt is het SGM-materieel ruk, maar het SGM is prima materieel voor minder belangrijke sprinter-series zoals de 7000 en 7500, al worden in het laatste te comfortabele Flirts ingezet.


Je kan zeggen wat je wilt, maar de Mat64 vond ik heel prima. Hij zat niet super, maar als je hem nodig had, stond hij wel altijd klaar. Ik heb liever een Mat64 dan de SLT of Flirt.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.

Gebruikersavatar
luka23
Berichten: 528
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Cpc

Re: NS heeft tevreden klanten

Berichtdoor luka23 » zo 31 dec 2017, 00:50

^^Om dat geluid van de Mat'64 niet te vergeten *trein*
PSA: Links gaan, rechts staan

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 12459
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS heeft tevreden klanten

Berichtdoor Vinny » zo 31 dec 2017, 10:22

De treinen worden beter schoongemaakt, er wordt bij de aanschaf en vernieuwing iets meer aandacht geschonken aan zitcomfort, de informatievoorziening is lichtjes beter dan voorheen en op belangrijke intercity verbindingen kun je weer koffie krijgen. Ik ben gematigd positief.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32839
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS heeft tevreden klanten

Berichtdoor Daniel » zo 31 dec 2017, 10:26

Vinny schreef:De treinen worden beter schoongemaakt

Sinds wanneer dan?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 12459
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS heeft tevreden klanten

Berichtdoor Vinny » zo 31 dec 2017, 10:29

Deze kerstvakantie reis ik veel met de trein. Ik vind het er allemaal schoner en frisser uitzien dan een jaar geleden.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2885
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: NS heeft tevreden klanten

Berichtdoor Mr-W » ma 01 jan 2018, 09:43

luka23 schreef:^^Om dat geluid van de Mat'64 niet te vergeten *trein*

Het geluidsniveau en de toegankelijkheid waren juist de grootste nadelen van dat materieel.
Vinny schreef: Er wordt bij de aanschaf en vernieuwing iets meer aandacht geschonken aan zitcomfort.

Over de stoelen van DDZ en VIRMm in de 2e klas is men niet bepaalt enthousiast en over de 1e klas Flirt stoelen ook niet.
Daniel schreef:
Vinny schreef:De treinen worden beter schoongemaakt

Sinds wanneer dan?

Ik merk ook weinig verschil, en bij klagen op sociale media krijg je uitvoerend personeel dat reageert dat t maar de schuld is van de reiziger :') Daar is nog een cultuuromslag nodig.

Gebruikersavatar
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: NS heeft tevreden klanten

Berichtdoor mijack1985 » ma 01 jan 2018, 12:37

Mr-W schreef:Ik merk ook weinig verschil, en bij klagen op sociale media krijg je uitvoerend personeel dat reageert dat t maar de schuld is van de reiziger :') Daar is nog een cultuuromslag nodig.


Aan beiden kanten is hier schuld. Tuurlijk zijn we gezegend in de treinen met te kleine trendy prullenbakken.

Maar hoe groot is de nou de moeite om als reiziger je bakje Julia's of Smullers mee te nemen en op het perron in de prullenbak te doen.

Wordt ook soms omgeroepen door Hc's naast het niet vergeten uit te checken riedeltje, ook je rotzooi even mee te nemen als je de trein verlaat.

Dus de reiziger kan hier ook zeker zijn steentje aan bijdragen :mrgreen:
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."

en-es
Berichten: 1201
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: NS heeft tevreden klanten

Berichtdoor en-es » ma 01 jan 2018, 12:58

Ik ben over het algemeen wel tevereden met NS. Alleen vind ik het zitcomfort in de treinen behoorlijk achteruit gaan.

Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1361
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: NS heeft tevreden klanten

Berichtdoor SLToilet » ma 01 jan 2018, 13:22

Ja wat dat betreft zullen ze nooit in de buurt komen van Amtrak, maar ze hoeven dan ook geen vier, laat staan veertig uur dezelfde passagiers te vervoeren en ondanks torenhoge prijzen ook torenhoge subsidies krijgen. Desalniettemin moet het wel comfortabel zijn voor minimaal twee uur. Bij de ICM lukt het altijd wel lekker om gewoon te zitten in die tijd, de VIRM is op dat gebied, ongeacht het stoeltype, een catastrofe.
Instructie: als de deurknop groen wordt je een piepje hoort, kun je gaan drukken. Één seconde normaal drukken is echt voldoende. De knop wordt oranje/rood, vervolgens heel eventjes groen. Dan opent de deur voor je. Nog een prettige reis in de FLIRT!

Post
Berichten: 533
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: NS heeft tevreden klanten

Berichtdoor Post » ma 01 jan 2018, 22:19

mijack1985 schreef:
Mr-W schreef:Ik merk ook weinig verschil, en bij klagen op sociale media krijg je uitvoerend personeel dat reageert dat t maar de schuld is van de reiziger :') Daar is nog een cultuuromslag nodig.


Aan beiden kanten is hier schuld. Tuurlijk zijn we gezegend in de treinen met te kleine trendy prullenbakken.

Maar hoe groot is de nou de moeite om als reiziger je bakje Julia's of Smullers mee te nemen en op het perron in de prullenbak te doen.

Wordt ook soms omgeroepen door Hc's naast het niet vergeten uit te checken riedeltje, ook je rotzooi even mee te nemen als je de trein verlaat.

Dus de reiziger kan hier ook zeker zijn steentje aan bijdragen :mrgreen:


Klopt, maar ik als reiziger die niks koopt bij al die winkels, hoef toch niet de rommel voor de NS op te ruimen?

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 10079
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: NS heeft tevreden klanten

Berichtdoor Hainje » ma 01 jan 2018, 23:06

Als iedereen gewoon zijn rommel opruimt, dan hoeft NS niets op te ruimen en hoef jij ook andermans rommel niet in de afvalbak te gooien.
Iedereen probeert maar stabiel te zijn, maar het leven is nu eenmaal borderline.

Gebruikersavatar
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: NS heeft tevreden klanten

Berichtdoor mijack1985 » di 02 jan 2018, 09:04

Post schreef:
Klopt, maar ik als reiziger die niks koopt bij al die winkels, hoef toch niet de rommel voor de NS op te ruimen?


Nee maar wel je eigen troep als al wat koopt of wat van huis meeneemt. :wink:

We willen allemaal schone treinen, maar even je eigen rotzooi opruimen in de prullenbakken (in de trein of op station) zit er bij de meeste reizigers niet in.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."

Gebruikersavatar
Daantje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 5244
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: NS heeft tevreden klanten

Berichtdoor Daantje » di 02 jan 2018, 09:34

Ik wil mijn troep best weggooien maar regelmatig gaat dat niet omdat de prullenbakken vol zitten.

Post
Berichten: 533
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: NS heeft tevreden klanten

Berichtdoor Post » di 02 jan 2018, 10:01

mijack1985 schreef:
Post schreef:
Klopt, maar ik als reiziger die niks koopt bij al die winkels, hoef toch niet de rommel voor de NS op te ruimen?


Nee maar wel je eigen troep als al wat koopt of wat van huis meeneemt. :wink:

We willen allemaal schone treinen, maar even je eigen rotzooi opruimen in de prullenbakken (in de trein of op station) zit er bij de meeste reizigers niet in.


Zeker moet de reiziger zijn troep opruimen, maar dat betekend nog niet dat NS mij in een smerige trein kan laten zitten, omdat mijn medereizigers een bende van maken.

De NS moet en haar klanten aanspreken, maar op korte termijn ook meer schoonmakers inzetten.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32839
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS heeft tevreden klanten

Berichtdoor Daniel » di 02 jan 2018, 16:22

Daantje schreef:Ik wil mijn troep best weggooien maar regelmatig gaat dat niet omdat de prullenbakken vol zitten.

Wat ook weer niet zo gek is als je een trein 3 uur laat rijden, vervolgens in 10 minuten laat keren in Rotterdam waarin even een schoonmaker door de trein rent, en 'm vervolgens weer 3 uur laat rijden. En dan is 't nog te hopen dat er in Groningen wel schoongemaakt wordt, anders rijdt 'ie nog 6 uur met volle prullenbakken rond.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
Ronaldussen
Berichten: 4713
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21

Re: NS heeft tevreden klanten

Berichtdoor Ronaldussen » wo 03 jan 2018, 21:31

Het is en blijft een en-en-verhaal. NS moet meer investeren in de schoonmaak en de reiziger moet eens de moeite nemen hun troep op te ruimen. Het grotere afval kun je prima meenemen het perron op en daar weggooien. En een beetje logisch nadenken zou ook niet verkeerd zijn. een kartonnen koffiebeker kun je prima klein vouwen voordat je het in een treinprullenbak gooit, ipv met deksel erop in een minibakje proppen en dan verbaast zijn dat alle prullenbakken vol zitten...
*Kabbel kabbel*


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten