NS wil spoornetwerk uitbreiden met regionale lijnen van concurrenten Arriva en Syntus
Re: NS wil spoornetwerk uitbreiden met regionale lijnen van concurrenten Arriva en Syntus
Dat is geen eerlijke vergelijking, doordat er geen hoog perron langs spoor 4 in Apn is gelegd (en er wissels aan de oostzijde gesaneerd zijn) kan er geen kwartiersdienst op de lijn naar Gouda aangeboden worden in combinatie met een doorgetrokken treindienst naar Leiden. Het is fysiek onmogelijk.
Re: NS wil spoornetwerk uitbreiden met regionale lijnen van concurrenten Arriva en Syntus
Fysiek onmogelijk is geen argument in capaciteitsaanvraag, je kan het gewoon aanvragen, en dan volgt er een overbelastverklaring, op basis waarvan er of een wissel bij komt, of een perron bij, of de aanvraag definitief geweigerd wordt Ik denk dat het eerder een probleem is dat de treinen hier onder de R-Net formule rijden, verleng je de treindienst tot Leiden dan moeten ook die voertuigen aan de eisen gaan voldoen, terwijl je daar geen cent voor krijgt. Met treinen in NS kleuren op Gouda-Alphen rijden is verboden.
Overigens wil niet alleen de NS de concurrentie aan, Connexxion heeft blijkbaar ook geprobeerd een treinpad Amersfoort - Utrecht te krijgen: https://www.prorail.nl/sites/default/fi ... trecht.pdf
Overigens wil niet alleen de NS de concurrentie aan, Connexxion heeft blijkbaar ook geprobeerd een treinpad Amersfoort - Utrecht te krijgen: https://www.prorail.nl/sites/default/fi ... trecht.pdf
Laatst gewijzigd door Bemined op za 30 dec 2017, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: NS wil spoornetwerk uitbreiden met regionale lijnen van concurrenten Arriva en Syntus
Nee, je kan het niet aanvragen want je mag niet in conflict met jezelf aanvragen (dan is je aanvraag niet-ontvankelijk). Er zijn wel andere manieren om het voor elkaar te krijgen, maar niet deze.
Re: NS wil spoornetwerk uitbreiden met regionale lijnen van concurrenten Arriva en Syntus
Er zijn in het verleden toch vaker overbelastverklaringen geweest omdat de ene NS trein de andere NS trein in de weg zat. De 2800 en de 9800 bij de spoorbrug van Utrecht bijvoorbeeld was ook een conflict tussen twee NS treinen. Maar dat is het punt in deze niet, het gaat erom het ontbreken van de infrastructuur niet het einde van de wereld is, maar als er simpelweg geen verzoek ingediend wordt om een treindienst te verlengen, het ook niet zal gebeuren. ProRail gaat niet op eigen initiatief wissels aanleggen waar misschien een nieuwe treindienst over kan gaan rijden.
Re: NS wil spoornetwerk uitbreiden met regionale lijnen van concurrenten Arriva en Syntus
Hordes NS'ers houden zich bezig met persvoorlichting, marketing en communicatie, maar de grootste PR-functionaris van elk groot bedrijf en dus ook van NS is de CEO, president, directeur, of hoe je het ook noemen wilt.olof schreef:Hetgeen dus maar weer eens bewijst dat die man van toeten noch blazen weet.
Wat Van Boxtel wil bereiken is dat de politiek zich weer goedwillend opstelt over NS als deelnemer aan aanbestedingen. Het is natuurlijk niet helemaal toevallig dat hij die opmerking maakt kort nadat zijn voorganger was vrijgesproken van strafbare feiten bij de Limburg-aanbesteding.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: NS wil spoornetwerk uitbreiden met regionale lijnen van concurrenten Arriva en Syntus
^^^. Zal er geen hoger beroep voor die zaak komen?
~~~~~~~~~~
EDE - Arriva-topman Anne Hettinga is verbaasd over de uitlatingen van NS-topman Roger van Boxtel. Die wil regionale spoorlijnen terug in het NS-netwerk omdat de buitenlandse bedrijven die het vervoer op de lijnen doen, het geld niet in Nederland zouden besteden en er een nationaal belang zou zijn voor de NS als staatsbedrijf.
'Ik was verrast eigenlijk. Al heel snel na de flinke oorvijgen die uit zijn gedeeld door de Autoriteit Consument en Markt (ACM) en allerlei andere instanties aan de Nederlandse Spoorwegen heeft de NS haar bescheidenheid weer van zich afgeworpen', zegt Hettinga. Hij begrijpt de beschuldigingen dat het verdiende geld niet in Nederland geïnvesteerd zou worden maar naar het buitenland zou verdwijnen niet. Als je de jaarrekening van Arriva bekijkt, zie je dat er geen dividend of geld naar het buitenland zou gaan maar alles wordt weer geïnvesteerd in Nederland, zegt Hettinga tegen Omroep Gelderland.
Lees meer bij de bron:
https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... uit-de-pan
~~~~~~~~~~~~~~~
Ik kan mij de reactie van meneer Hettinga wel voorstellen.
Verder eens met wat littlebusdriver op pagina 1 schreef.
~~~~~~~~~~
EDE - Arriva-topman Anne Hettinga is verbaasd over de uitlatingen van NS-topman Roger van Boxtel. Die wil regionale spoorlijnen terug in het NS-netwerk omdat de buitenlandse bedrijven die het vervoer op de lijnen doen, het geld niet in Nederland zouden besteden en er een nationaal belang zou zijn voor de NS als staatsbedrijf.
'Ik was verrast eigenlijk. Al heel snel na de flinke oorvijgen die uit zijn gedeeld door de Autoriteit Consument en Markt (ACM) en allerlei andere instanties aan de Nederlandse Spoorwegen heeft de NS haar bescheidenheid weer van zich afgeworpen', zegt Hettinga. Hij begrijpt de beschuldigingen dat het verdiende geld niet in Nederland geïnvesteerd zou worden maar naar het buitenland zou verdwijnen niet. Als je de jaarrekening van Arriva bekijkt, zie je dat er geen dividend of geld naar het buitenland zou gaan maar alles wordt weer geïnvesteerd in Nederland, zegt Hettinga tegen Omroep Gelderland.
Lees meer bij de bron:
https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... uit-de-pan
~~~~~~~~~~~~~~~
Ik kan mij de reactie van meneer Hettinga wel voorstellen.
Verder eens met wat littlebusdriver op pagina 1 schreef.
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: NS wil spoornetwerk uitbreiden met regionale lijnen van concurrenten Arriva en Syntus
Met een D66-staatssecretaris verantwoordelijk voor het spoor is het voor oud D66-minister Roger van Boxtel natuurlijk een koud kunstje om de politiek te overtuigen van de belangen van NS.
Maar NS moet uitkijken voor de ACM. Omdat NS een monopolie heeft op het hoofdrailnet, is het risico van verborgen kruissubsidies groot. NS kan investeringen en innovaties die zij in een aanbesteding belooft vervolgens gaan bekostigen vanuit de opbrengsten op het winstgevende hoofdrailnet. Ook heeft NS enorme schaalvoordelen binnen Nederland doordat zij exploitant is van het hoofdrailnet. Als je 100 treinen koopt is de prijs per trein een stuk lager dan wanneer je 10 treinen koopt.
Eigenlijk zou één bedrijf niet gelijktijdig een beschermde thuismarkt mogen hebben waarop concurrentie onmogelijk is, en vervolgens wel op andere markten mogen bieden. Dat is eigenlijk per definitie niet eerlijk. Het zou dan wel zo eerlijk zijn om commerciële activiteiten van NS zoals het bieden op regionale concessies en het exploiteren van stations af te splitsen van de exploitatie van het hoofdrailnet. Of natuurlijk het hoofdrailnet óók gaan aanbesteden.
Kiezen of delen, niet zoals Van Boxtel nu doet snoepen van twee walletjes. In Nederland jammeren dat door marktwerking de winst bij andere vervoerders "naar het buitenland verdwijnt", en in het buitenland gaat diezelfde NS via Abellio juist propaganderen dat meer marktwerking nodig is. Dat is gewoon hypocriet.
Maar NS moet uitkijken voor de ACM. Omdat NS een monopolie heeft op het hoofdrailnet, is het risico van verborgen kruissubsidies groot. NS kan investeringen en innovaties die zij in een aanbesteding belooft vervolgens gaan bekostigen vanuit de opbrengsten op het winstgevende hoofdrailnet. Ook heeft NS enorme schaalvoordelen binnen Nederland doordat zij exploitant is van het hoofdrailnet. Als je 100 treinen koopt is de prijs per trein een stuk lager dan wanneer je 10 treinen koopt.
Eigenlijk zou één bedrijf niet gelijktijdig een beschermde thuismarkt mogen hebben waarop concurrentie onmogelijk is, en vervolgens wel op andere markten mogen bieden. Dat is eigenlijk per definitie niet eerlijk. Het zou dan wel zo eerlijk zijn om commerciële activiteiten van NS zoals het bieden op regionale concessies en het exploiteren van stations af te splitsen van de exploitatie van het hoofdrailnet. Of natuurlijk het hoofdrailnet óók gaan aanbesteden.
Kiezen of delen, niet zoals Van Boxtel nu doet snoepen van twee walletjes. In Nederland jammeren dat door marktwerking de winst bij andere vervoerders "naar het buitenland verdwijnt", en in het buitenland gaat diezelfde NS via Abellio juist propaganderen dat meer marktwerking nodig is. Dat is gewoon hypocriet.
Re: NS wil spoornetwerk uitbreiden met regionale lijnen van concurrenten Arriva en Syntus
Net zo hypocriet als al die andere bedrijven, want die hebben ook een thuismarkt die beschermd is. Zelfs als ze formeel open zijn is er nog heel wat politiek gedoe, zie bijvoorbeeld de verhalen rond DB Netze.
Re: NS wil spoornetwerk uitbreiden met regionale lijnen van concurrenten Arriva en Syntus
Kijk het is niet erg dat een concurrent zich verweert tegen de grote Goliath maar dat uitgerekend Arriva, de Goliath en staatsmoloch zelve zijn muil opentrekt schiet mij in het verkeerde keelgat. Arriva weet wat ze doen maar gelijk gaat dat iets te gelikt vergeleken met al die andere staatsbedrijven met buitenlandse activa.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: NS wil spoornetwerk uitbreiden met regionale lijnen van concurrenten Arriva en Syntus
Let even goed op het benadrukte woordje. Dat ze er bij Alphen niet voor gekozen hebben betekend nog niet dat het niet zou kunnen of dat ze het nooit zouden willen. Mijn vraag blijft daardoor dus nog open staan.dennistd schreef:De huidige situatie in de spits in Alphen a/d Rijn toont wel aan dat je daar niet bang voor hoeft te zijn: zowel de treinen uit Gouda als de extra treinen uit Leiden keren daar, ipv gewoon door te rijden.SuperGhost schreef:Maar heeft NS bij de Valleilijn bijvoorbeeld niet een oneerlijk voordeel, omdat ze bijv. een doorgaande trein kunnen aanbieden (bijv. Amersfoort - Arnhem Centraal met kwartiersverdichters Utrecht Centraal - Barneveld Zuid)? Nu zou ik het wel toejuichen als NS dat zou aanbieden, maar is zoiets toegestaan?
Dat was natuurlijk ook een nutteloze aanvraag, want zoals ProRail in die overbelastingsverklaring al aangeeft: Connexxion mag er niet eens rijden. Die aanvraag was dus door ProRail ook afgewezen als er wel ruimte was geweest.Bemined schreef:Overigens wil niet alleen de NS de concurrentie aan, Connexxion heeft blijkbaar ook geprobeerd een treinpad Amersfoort - Utrecht te krijgen: https://www.prorail.nl/sites/default/fi ... trecht.pdf
-
- Berichten: 6189
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: NS wil spoornetwerk uitbreiden met regionale lijnen van concurrenten Arriva en Syntus
En wie zegt dat NS wel onder R-net naar leiden mag rijden. (A)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: NS wil spoornetwerk uitbreiden met regionale lijnen van concurrenten Arriva en Syntus
Zonder tariefintegratie tussen vervoerders wordt dat echt een wirwar een paaltjes en poortjes. Dan maak je het voor de reiziger totaal niet eenvougier op. Als er meer marktwerking komt, heb je denk ik eerder kans dat er (bundels) Sprinterdiensten worden aanbesteed, en misschien een enkele Intercitydienst.Western Soldier schreef:Is het niet een idee om gewoon per traject aan te besteden. Er zou dan één organisatie moeten zijn die gaat over de routes die treinen moeten rijden en op elke route kan dan elke organisatie die dat wil erop bieden. Deze organisatie moet er dan ook zorg voor dragen dat op alle trajecten treinen rijden als dat wenselijk is voor de samenleving. Als een spoorlijn verliesgevend zou zijn moet deze overkoepelende organisatie dan ook geld toeleggen aan de bedrijven die daar rijden. Op die manier is het dus theoretisch mogelijk dat elke trein door een andere vervoerder wordt gereden. Op deze manier kan het ook zo zijn dat Keolis de treinen rijdt tussen Den Helder en Nijmegen en Arriva tussen Alkmaar en Maastricht.
ProRail blijft in deze situatie nog steeds verantwoordelijk voor het onderhoud van alles wat een trein nodig heeft om veilig te rijden. Denk dan aan het spoor, wissels, bovenleidingen, seinen, overwegen etc. Tot slot komt er één bedrijf die er zorg voor draagt dat er treinen zijn. Dat is dan een mooie taak voor NS. NS zorgt er dan voor dat alle vervoerders treinen hebben om mee te rijden, dat er machinisten en conducteurs zijn om de treinen te kunnen laten rijden en eventueel ander personeel op de stations en in de treinen die nodig zijn om het de reizigers naar hun zin te maken. Alle treinen rijden dan dus onder de noemer Nederlandse Spoorwegen in opdracht van de vervoerders die de treinen nodig hebben. De vervoersbedrijven zijn er dus alleen verantwoordelijk voor dat er een dienstregeling ligt en de vervoerders innen de tarieven van de kaartjes. Om het de reizigers gemakkelijk te maken met het inchecken is er wel een integraal inchecksysteem. De organisatie die achter het inchecksysteem moet er dan voor zorgen dat elke vervoerder een reëel bedrag krijgt voor het rijden van de treinen.
Dit is nog een behoorlijk vaag idee en het zeker nog niet perfect. Nu hoop ik dat jullie kunnen meedenken over hoe dit zo goed mogelijk in te vullen is. Verbeteringen en aanvullingen zijn dus welkom.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: NS wil spoornetwerk uitbreiden met regionale lijnen van concurrenten Arriva en Syntus
Maar HTM heft zich voor het DAV toch niet ingeschreven i.c.m. NS? Ik dacht dat alleen Arriva, Qbuzz en EBS dat hadden gedaan.Daniel schreef:Tenzij er sprake is van een samenwerking met een busvervoerder, zo heeft NS ook meegeboden op de huidige DAV-concessie (als samenwerking met HTM).webguy schreef:Te laat dus inderdaad, in januari wordt de uitslag verwacht.
In Londen hebben ze bussen ja. En in het verleden ook in Tsjechië meen ik te herinneren, maar dat busbedrijf hebben ze verkocht.dennistd schreef:Volgens mij alleen in Groot-Brittannië. In Londen hebben ze toch bussen?
Re: NS wil spoornetwerk uitbreiden met regionale lijnen van concurrenten Arriva en Syntus
Niet voor de nieuwe concessie, wel voor de huidige, die ze toen verloren hadden. Stadsvervoer Dordrecht was een dochteronderneming van de HTM, toen men trein en bus ging samenvoegen deed men samen met de NS mee als RegioLinq, maar verloren.
Laatst gewijzigd door Bemined op zo 31 dec 2017, 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10
Re: NS wil spoornetwerk uitbreiden met regionale lijnen van concurrenten Arriva en Syntus
Het is dan ook de bedoeling dat elke vervoerder dezelfde paaltjes gebruikt. Staat ook in mijn uitleg als het goed is. Er moet alleen een sleutelverdeling komen voor elke treindienst die er rijdt.VIRM schreef:Zonder tariefintegratie tussen vervoerders wordt dat echt een wirwar een paaltjes en poortjes. Dan maak je het voor de reiziger totaal niet eenvougier op. Als er meer marktwerking komt, heb je denk ik eerder kans dat er (bundels) Sprinterdiensten worden aanbesteed, en misschien een enkele Intercitydienst.Western Soldier schreef:Is het niet een idee om gewoon per traject aan te besteden. Er zou dan één organisatie moeten zijn die gaat over de routes die treinen moeten rijden en op elke route kan dan elke organisatie die dat wil erop bieden. Deze organisatie moet er dan ook zorg voor dragen dat op alle trajecten treinen rijden als dat wenselijk is voor de samenleving. Als een spoorlijn verliesgevend zou zijn moet deze overkoepelende organisatie dan ook geld toeleggen aan de bedrijven die daar rijden. Op die manier is het dus theoretisch mogelijk dat elke trein door een andere vervoerder wordt gereden. Op deze manier kan het ook zo zijn dat Keolis de treinen rijdt tussen Den Helder en Nijmegen en Arriva tussen Alkmaar en Maastricht.
ProRail blijft in deze situatie nog steeds verantwoordelijk voor het onderhoud van alles wat een trein nodig heeft om veilig te rijden. Denk dan aan het spoor, wissels, bovenleidingen, seinen, overwegen etc. Tot slot komt er één bedrijf die er zorg voor draagt dat er treinen zijn. Dat is dan een mooie taak voor NS. NS zorgt er dan voor dat alle vervoerders treinen hebben om mee te rijden, dat er machinisten en conducteurs zijn om de treinen te kunnen laten rijden en eventueel ander personeel op de stations en in de treinen die nodig zijn om het de reizigers naar hun zin te maken. Alle treinen rijden dan dus onder de noemer Nederlandse Spoorwegen in opdracht van de vervoerders die de treinen nodig hebben. De vervoersbedrijven zijn er dus alleen verantwoordelijk voor dat er een dienstregeling ligt en de vervoerders innen de tarieven van de kaartjes. Om het de reizigers gemakkelijk te maken met het inchecken is er wel een integraal inchecksysteem. De organisatie die achter het inchecksysteem moet er dan voor zorgen dat elke vervoerder een reëel bedrag krijgt voor het rijden van de treinen.
Dit is nog een behoorlijk vaag idee en het zeker nog niet perfect. Nu hoop ik dat jullie kunnen meedenken over hoe dit zo goed mogelijk in te vullen is. Verbeteringen en aanvullingen zijn dus welkom.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: NS wil spoornetwerk uitbreiden met regionale lijnen van concurrenten Arriva en Syntus
Niet verloren, ze hadden maximale punten voor het vervoerplan, maar er mocht niet aan RegioLinq gegund worden i.v.m. de gesloten thuismarkt van HTM na rechtzaken daarover.Bemined schreef:toen men trein en bus ging samenvoegen deed men samen met de NS mee als RegioLinq, maar verloren.
Overigens las ik net een artikel van OV Magazine wat hetzelfde suggereert als ik eerder noemde: het zou op de MLL weleens eens een samenwerking met bv. EBS kunnen worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 101
- Lid geworden op: za 28 nov 2015, 22:46
Re: NS wil spoornetwerk uitbreiden met regionale lijnen van concurrenten Arriva en Syntus
Ik lees hier haast nergens waarom NS gestopt is met de "onrendabele" lijnen en waarom nu Arriva cs hier nu wel rijden met deels succes. De rijksoverheid wilde indertijd niet verder geld toeleggen op deze lijnen waardoor het voor de NS echt verliesgevend werd. Het rijk liet het Lokaal OV over aan de regio. De regionale overheden (lees vooral provincies) zijn er toen geld in gaan stoppen. Arriva cs. was echt niet op de regionale lijnen gaan rijden als ze niet een zak met geld meekregen. Ik denk dat onder dezelfde voorwaarden waar nu Arriva cs. de lijnen exploiteren NS dit ook zal kunnen.
Laatst gewijzigd door Wubbo op zo 31 dec 2017, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Tapatalk ondertekening verwijderd
Reden: Tapatalk ondertekening verwijderd
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: NS wil spoornetwerk uitbreiden met regionale lijnen van concurrenten Arriva en Syntus
NS kreeg gewoon ook subsidie voor (de meeste van) die lijnen. Die subsidie is 1-op-1 overgegaan naar de provincies (en de meesten inmiddels zelfs gekort door het rijk doordat ze niet met de kosten mee gestegen zijn).
Het echte verschil is dat NS hogere eisen had onder het HRN en dat de NS-CAO hoger is dan die van de 'regionalen' en het daarom duurder was. Als NS weer via een dochter gaat meebieden (zoals ze al eerder deden met RegioNS en Albellio), dan vervallen die hogere eisen en kunnen ze (wellicht?) ook onder het streekvervoer-CAO gaan rijden.
Het enige wat er verder verandert is (met name in de Achterhoek) is dat parallelle buslijnen verdwenen zijn, omdat ze van dezelfde vervoerder zijn en die wil niet gaan concurreren met de eigen trein. Al kun je je afvragen met de bezuinigingen op het streekvervoer die lijnen sowieso niet al in veel gevallen zullen zijn verdwenen tegen deze tijd als de trein nog altijd onder het HRN was gevallen.
Het echte verschil is dat NS hogere eisen had onder het HRN en dat de NS-CAO hoger is dan die van de 'regionalen' en het daarom duurder was. Als NS weer via een dochter gaat meebieden (zoals ze al eerder deden met RegioNS en Albellio), dan vervallen die hogere eisen en kunnen ze (wellicht?) ook onder het streekvervoer-CAO gaan rijden.
Het enige wat er verder verandert is (met name in de Achterhoek) is dat parallelle buslijnen verdwenen zijn, omdat ze van dezelfde vervoerder zijn en die wil niet gaan concurreren met de eigen trein. Al kun je je afvragen met de bezuinigingen op het streekvervoer die lijnen sowieso niet al in veel gevallen zullen zijn verdwenen tegen deze tijd als de trein nog altijd onder het HRN was gevallen.
Re: NS wil spoornetwerk uitbreiden met regionale lijnen van concurrenten Arriva en Syntus
^^^is dat in zekere zin niet ook de kracht van een rendabeler spoornetwerk.. de integratie van bus en trein bij 1 aanbieder in een concessie?
Stel dat NS die concessie weer wint.. dan heeft de busmaatschappij er belang bij om de buslijnen rendabel (vol) te krijgen.. waardoor je weer knabbelt aan de reizigersgroep van de trein. Bij eenzelfde aanbieder is e.e.a. wellicht beter in balans?
Stel dat NS die concessie weer wint.. dan heeft de busmaatschappij er belang bij om de buslijnen rendabel (vol) te krijgen.. waardoor je weer knabbelt aan de reizigersgroep van de trein. Bij eenzelfde aanbieder is e.e.a. wellicht beter in balans?
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: NS wil spoornetwerk uitbreiden met regionale lijnen van concurrenten Arriva en Syntus
De provincies bepalen dat hoor, als de busboer dan gaan geld krijgt voor een parallelle buslijn, is die ook nooit rendabel.
Overigens: als NS die regionale lijn weer zou winnen, dan zit het busvervoer eromheen er nog altijd bij (of die moet er nu al niet bij zitten, zoals bij de Valleilijn, maar dan was dat voordeel er al sowieso niet)
Overigens: als NS die regionale lijn weer zou winnen, dan zit het busvervoer eromheen er nog altijd bij (of die moet er nu al niet bij zitten, zoals bij de Valleilijn, maar dan was dat voordeel er al sowieso niet)
Re: NS wil spoornetwerk uitbreiden met regionale lijnen van concurrenten Arriva en Syntus
Op het serviceforum van de NS las ik dat de NS niet heeft mee geboden op de MLL.Daniel schreef:Overigens las ik net een artikel van OV Magazine wat hetzelfde suggereert als ik eerder noemde: het zou op de MLL weleens eens een samenwerking met bv. EBS kunnen worden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: NS wil spoornetwerk uitbreiden met regionale lijnen van concurrenten Arriva en Syntus
Ja daar waren we hier al een paar maanden achter, maar daar doel ik niet op. Het gaat puur om vermoedens dat één of meerdere busvervoerders hebben meegeboden met NS als onderaannemer voor de treindienst.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: NS wil spoornetwerk uitbreiden met regionale lijnen van concurrenten Arriva en Syntus
Dat vermoeden zou best wel eens kunnen kloppen. Zou dat dan Qbuzz zijn? NS was immers tot voor kort eigenaar van Qbuzz.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: NS wil spoornetwerk uitbreiden met regionale lijnen van concurrenten Arriva en Syntus
Volgens het artikel van OV Magazine zou het om beide kunnen gaan, al heeft Qbuzz natuurlijk kennis van Trenitalia binnen het bedrijf. EBS daarentegen heeft in het geheel geen treinervaring binnen het concern, maar een lijntje naar NS is er wel in de vorm van een oud-Qbuzz directeur die nu als adviseur voor aanbestedingen bij EBS zit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: NS wil spoornetwerk uitbreiden met regionale lijnen van concurrenten Arriva en Syntus
Tja als de NS denkt Arriva & Syntus zomaar aan de kant te kunnen schuiven dan loopt de NS ook het risico in o.a. Duitsland aan de kant te worden geschoven op de zelfde gronden en dat zal voor de NS niet zo goed uitpakken als zij wel denken.
Overigens is de NS goed in het manipuleren van cijfertjes, alles mooier voorstellen dan het in werkelijkheid is.
Daarnaast wordt de NS al veel te veel beschermd, als de overheid ballen had gehad dan was de NS de HSL al lang kwijt geraakt.
En .... de NS wilde een aanzienlijk deel van de regionale lijnen opheffen maar .... willen ze de lijnen nu echt exploiteren of willen ze de lijnen hebben met als doel ze uiteindelijk op te heffen om Arriva & Syntus van het spoor te krijgen en zich weer als monopolist te gaan gedragen?
Ik denk het laatste!
Overigens is de NS goed in het manipuleren van cijfertjes, alles mooier voorstellen dan het in werkelijkheid is.
Daarnaast wordt de NS al veel te veel beschermd, als de overheid ballen had gehad dan was de NS de HSL al lang kwijt geraakt.
En .... de NS wilde een aanzienlijk deel van de regionale lijnen opheffen maar .... willen ze de lijnen nu echt exploiteren of willen ze de lijnen hebben met als doel ze uiteindelijk op te heffen om Arriva & Syntus van het spoor te krijgen en zich weer als monopolist te gaan gedragen?
Ik denk het laatste!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 111 gasten