FLIRT is de favoriete trein van 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Western Soldier
Berichten: 1233
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017

Bericht door Western Soldier »

De Flirt zit niet comfortabel, ik krijg bijna spontaan last van mijn rug. De omroepstem is vervelend. Het geluid van de trein is heel irritant. Helemaal niks dus. Al is de Flirt van Abellio al iets beter. De zitting is daarin beter. En je zit ook heel laag in vergelijking met het raam. Dat vind ik bijvoorbeeld heel fijn aan de VIRM. Daar kan je echt goed uit het raam kijken.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017

Bericht door starx »

Even los van iedereens persoonlijke voorkeuren hier. Gaat de vergelijking tussen alle materieelsoorten hier niet een beetje mank? FLIRT is namelijk splinternieuw, dus dan vind ik het logisch dat dat het hoogst beoordeeld wordt.

Wat wel erg duidelijk naar voren komt: reizigers waarderen nieuw en gereviseerd materieel, dus dat zou voor NS een extra motivatie moeten zijn om het DDAR en SGM zo snel als mogelijk te vervangen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017

Bericht door Meltrain »

dylanwild94 schreef:Ik vind FLIRT prima treinen alleen jammer van de ergonomie van de WC. -o-
Wat bedoel je hier precies mee? Ik moest de eerste keer wel even zoeken naar de knoppen voor de deuren, die belachelijk laag zitten, maar verder ben ik ook over de wc tevreden.
Western Soldier schreef:De omroepstem is vervelend.
Dat is mijn grootste ergernis aan de FLIRT? Kan niet gewoon de omroepstem van SLT en SGM gebruikt worden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017

Bericht door dylanwild94 »

Meltrain schreef:
dylanwild94 schreef:Ik vind FLIRT prima treinen alleen jammer van de ergonomie van de WC. -o-
Wat bedoel je hier precies mee? Ik moest de eerste keer wel even zoeken naar de knoppen voor de deuren, die belachelijk laag zitten, maar verder ben ik ook over de wc tevreden.
Je zegt het zelf al. je moet je rot zoeken naar de knoppen voor de bediening van de deur. Want die knoppen zitten heel logisch op de wasbak. :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10543
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017

Bericht door trolly »

starx schreef:Even los van iedereens persoonlijke voorkeuren hier. Gaat de vergelijking tussen alle materieelsoorten hier niet een beetje mank? FLIRT is namelijk splinternieuw, dus dan vind ik het logisch dat dat het hoogst beoordeeld wordt.

Wat wel erg duidelijk naar voren komt: reizigers waarderen nieuw en gereviseerd materieel, dus dat zou voor NS een extra motivatie moeten zijn om het DDAR en SGM zo snel als mogelijk te vervangen.
Je mist het doel van de verkiezing. NS weet uiteraard al jaren dat de reiziger nieuw spul leuker vindt dan ouwe meuk, zo achterlijk zijn ze nou ook weer niet in Utrecht. Het doel van de campagne is niet om dat nog eens bevestigd te zien, maar om de aandacht op de positieve dingen te focussen. Zie ook de verkiezing van De Beste Verbetering Van 2017.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Mdk
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017

Bericht door Mdk »

Ik vermoed dat dat in verband met rolstoeltoegankelijkheid is.
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017

Bericht door Hainje »

Meltrain schreef: Dat is mijn grootste ergernis aan de FLIRT? Kan niet gewoon de omroepstem van SLT en SGM gebruikt worden?
Als ik Mikos moet geloven heeft dat te maken met fabrieksgarantie, zodra deze voorbij is zal de omroep ook wel aangepast worden. Zoiets was ook van toepassing bij de SLT als ik mij niet vergis.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017

Bericht door Suus »

Garantie was bij SLT de reden dat oa Dronten, Kampen Zuid en Amsterdam Science Park lang op hun omroep moesten wachten. Bijkomend probleem was ook nog eens dat Loes overleed.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017

Bericht door VIRM »

Zelf heb ik nog te weinig in FLIRT''s gezeten om er echt een goed oordeel over te vellen. Wel verbazingwekkend dat de VIRMm op nummer twee staat, gelet op de slechte steoelen.

Nu wordt er wel gezegd dat DDAR en SGM eruit mogen, maar stipt op een is denk ik wel DDM1. Die banken in de coupes zijn niet te harden...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10543
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017

Bericht door trolly »

VIRM schreef:Wel verbazingwekkend dat de VIRMm op nummer twee staat, gelet op de slechte steoelen.
Jij moet eens een beetje aan je zelfbeeld gaan werken.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017

Bericht door VIRM »

Mijn nickname is VIRM, niet VIRMm. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017

Bericht door Ferdinand »

Hier in Den Dolder moeten we het tegen woordig doen met DDAR. Die moet wel onderaan de lijst staan...
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10543
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017

Bericht door trolly »

VIRM schreef:Mijn nickname is VIRM, niet VIRMm. ;)
Tijd voor een make-over?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017

Bericht door VIRM »

As er beerbankejs in de VIRMm komen en de oude bechildering van de VIRM terugko..
Beul van de blindegeleidelijn
Western Soldier
Berichten: 1233
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017

Bericht door Western Soldier »

Ik heb anders helemaal niets tegen de VIRM. Het zijn wat mij betreft gewoon prima treinen. Ik vind de stoelen echt heel prettig. Ik zit in de VIRM alleen liever in de 2e klas dan in de 1e. De stoelen in de 1e klas zijn te breed.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017

Bericht door Jef400 »

Dat verschilt natuurlijk per persoon. De drie uurtjes VIRMpje rijden zoals ik nog wel eens tussen Maastricht en Alkmaar heb gedaan is mij meermaals niet in dank afgenomen. Mijn rug kapte er ongeveer mee. Ik vind het niet zitten. Maar als dat bij jou wel zo is juich ik dat alleen maar toe.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017

Bericht door Chrysa »

Als je last van je rug wil, kom eens in een Volansbus zitten hier, en dan specifiek de rij achter de achterdeur. De leuningen hellen wel naar voren lijkt het. :X
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017

Bericht door htm_tram »

marvinkok schreef:En niemand die de Lint noemt? -o-
Het gaat over treinen en niet over een bus (A)
Laatst gewijzigd door htm_tram op do 11 jan 2018, 00:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017

Bericht door Jef400 »

Chrysa schreef:Als je last van je rug wil, kom eens in een Volansbus zitten hier, en dan specifiek de rij achter de achterdeur. De leuningen hellen wel naar voren lijkt het. :X
Anderhalf uur in een Optare doet ook wonderen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017

Bericht door Wubbo »

Ik had dat altijd met ICK, maar anderen waren daar juist weer enorm fan van.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017

Bericht door katvis »

Western Soldier schreef:Ik heb anders helemaal niets tegen de VIRM. Het zijn wat mij betreft gewoon prima treinen. Ik vind de stoelen echt heel prettig. Ik zit in de VIRM alleen liever in de 2e klas dan in de 1e. De stoelen in de 1e klas zijn te breed.
Hoe kan een stoel te breed zijn?
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017

Bericht door SLToilet »

In de ICM kun je lekker op je/jouw armen leunen. Maar het hoeft natuurlijk niet zo breed te zijn dat het een spieroefening wordt om de armen te laten leunen als het juist bedoeld is om dat niet te doen.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Western Soldier
Berichten: 1233
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017

Bericht door Western Soldier »

Precies dat. Is eigenlijk bekend hoe de treinen van andere vervoerders scoren? Ik reis af en toe met de Arriva Spurts, bijvoorbeeld regelmatig op de corridors Arnhem-Winterswijk, Zutphen-Apeldoorn en in de zomer een enkele keer op Zwolle-Mariënberg, Mariënberg-Almelo. Ik vind dat persoonlijk heel prettige treinen en ik vind dat Arriva het treinvervoer (in tegenstelling tot het busvervoer op sommige plekken) heel goed uitvoert.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
welriekendepastinaak
Berichten: 31
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 15:48

Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017

Bericht door welriekendepastinaak »

Van het stoptreinmaterieel vind ik de GTW's allemaal top, de Lintjes allemaal klerezooi, en de nieuwe Flirts helemaal fantastisch. Stoeltjes zijn wat mij betreft comfortabel genoeg en je hebt een hoop beenruimte. In de WC vond ik het eigenlijk wel praktisch om alle knoppen gewoon onder de wasbak te hebben.

Wat betreft Intercity's heb ik altijd het idee dat de VIRM en DDZ toch een geheel ander trein-concept aanhangen dan de rijtuigen en het ICM. VIRM is gewoon een regiosneltrein, en we mogen blij zijn dat er bij de DDM-revisie nog enig oog voor reiscomfort is geweest.

De nieuwe VIRM heb ik nog niet mogen ontmoeten. Weet iemand waar deze het meest rijdt?
Western Soldier
Berichten: 1233
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017

Bericht door Western Soldier »

Geen idee waar hij het meest rijdt, maar ik heb ze al zeer veelvuldig in Arnhem en omstreken gezien.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten