FLIRT is de favoriete trein van 2017
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
Ik heb de nieuwe VIRM eigenlijk op alle relaties waar VIRM rijdt al gezien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
Logisch, er wordt bij de inzet helemaal geen onderscheid gemaakt tussen wel of niet gemoderniseerde stellen. Daar is ook geen reden voor.
De originele IRM was inderdaad bedoeld als regiosneltrein. Tegenwoordig vind men dat ze (ICM, VIRM, DDZ) uitwisselbaar zijn, de gemoderniseere varianten horen allemaal bij hetzelfde trein-concept.welriekendepastinaak schreef:Wat betreft Intercity's heb ik altijd het idee dat de VIRM en DDZ toch een geheel ander trein-concept aanhangen dan de rijtuigen en het ICM. VIRM is gewoon een regiosneltrein, en we mogen blij zijn dat er bij de DDM-revisie nog enig oog voor reiscomfort is geweest.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: zo 29 okt 2017, 01:01
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
Hoe kan het dan zo zijn dat het in de arriva en abellio (vanuit Arnhem) FLIRT's wel anders is?Hainje schreef:Als ik Mikos moet geloven heeft dat te maken met fabrieksgarantie, zodra deze voorbij is zal de omroep ook wel aangepast worden. Zoiets was ook van toepassing bij de SLT als ik mij niet vergis.Meltrain schreef: Dat is mijn grootste ergernis aan de FLIRT? Kan niet gewoon de omroepstem van SLT en SGM gebruikt worden?
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
Ligt er maar net aan hoe je de afspraken maakt met de fabrikant... In de Keolis Flirt stuurt het EBS ook de omroep installatie van stadler aan bijvoorbeeld.
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
Het systeem in de Flirt wordt momenteel hier en daar al wel bijgewerkt, want er zaten een aantal dingen in die al verholpen waren maar toch weer terug kwamen (Weigen ipv Wijchen), maar men ziet er een groot voordeel in om Text-to-speech te gebruiken, omdat het dan aankomt op een aankondiging intikken, digitaal naar de trein te versturen, waarna het systeem dat direct om kan roepen. Nu zit je met de andere automatische omroepen vast aan de vooraf ingesproken teksten. Wanneer je dan iets wilt wijzigen, moet je de inspreker optrommelen, die tekst in laten spreken, de software een update geven en dan pas kan de nieuwe tekst worden omgeroepen.
Dat schijnt nogal veel geld te kosten, wat ik ergens wel kan begrijpen. Wat ik echter absoluut niet snap is dat men genoegen neemt met het huidige systeem en dat de reiziger doodleuk voorschotelt, onder het mom van: "In deze trein wordt een nieuw omroepsysteem getest." Dan mag je toch verwachten dat er een bepaald minimum aan kwaliteit zit dat je er van kunt verwachten. Daar denken de verantwoordelijk kennelijk heel anders over...
Dat schijnt nogal veel geld te kosten, wat ik ergens wel kan begrijpen. Wat ik echter absoluut niet snap is dat men genoegen neemt met het huidige systeem en dat de reiziger doodleuk voorschotelt, onder het mom van: "In deze trein wordt een nieuw omroepsysteem getest." Dan mag je toch verwachten dat er een bepaald minimum aan kwaliteit zit dat je er van kunt verwachten. Daar denken de verantwoordelijk kennelijk heel anders over...
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
Beste oplossing is de FLIRT inzetten op lijntje waar van Boxtel zelf in zit. Wordt het snelgenoeg opgelost.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
Op welke verbinding reist hij meestal? Want als hij dingen snel oplost na eigen ervaring zou hij wel eens met ICM mogen reizen (extreem smerig interieur), SLT (stofwolken als je iets te hard gaat zitten) of met de [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] (constant uitval ondanks dat hij zegt dat het zo goed gaat).
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
Als ik de media mag geloven zijn de weinige momenten dat je hem in de trein vind tussen Naarden-Bussum en Utrecht.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 gasten