FLIRT is de favoriete trein van 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017

Bericht door Suus »

Ik heb de nieuwe VIRM eigenlijk op alle relaties waar VIRM rijdt al gezien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017

Bericht door reisthijs »

Logisch, er wordt bij de inzet helemaal geen onderscheid gemaakt tussen wel of niet gemoderniseerde stellen. Daar is ook geen reden voor.
welriekendepastinaak schreef:Wat betreft Intercity's heb ik altijd het idee dat de VIRM en DDZ toch een geheel ander trein-concept aanhangen dan de rijtuigen en het ICM. VIRM is gewoon een regiosneltrein, en we mogen blij zijn dat er bij de DDM-revisie nog enig oog voor reiscomfort is geweest.
De originele IRM was inderdaad bedoeld als regiosneltrein. Tegenwoordig vind men dat ze (ICM, VIRM, DDZ) uitwisselbaar zijn, de gemoderniseere varianten horen allemaal bij hetzelfde trein-concept.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Mueslireep
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 29 okt 2017, 01:01

Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017

Bericht door Mueslireep »

Hainje schreef:
Meltrain schreef: Dat is mijn grootste ergernis aan de FLIRT? Kan niet gewoon de omroepstem van SLT en SGM gebruikt worden?
Als ik Mikos moet geloven heeft dat te maken met fabrieksgarantie, zodra deze voorbij is zal de omroep ook wel aangepast worden. Zoiets was ook van toepassing bij de SLT als ik mij niet vergis.
Hoe kan het dan zo zijn dat het in de arriva en abellio (vanuit Arnhem) FLIRT's wel anders is?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017

Bericht door marvinkok »

Ligt er maar net aan hoe je de afspraken maakt met de fabrikant... In de Keolis Flirt stuurt het EBS ook de omroep installatie van stadler aan bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017

Bericht door Mikos »

Het systeem in de Flirt wordt momenteel hier en daar al wel bijgewerkt, want er zaten een aantal dingen in die al verholpen waren maar toch weer terug kwamen (Weigen ipv Wijchen), maar men ziet er een groot voordeel in om Text-to-speech te gebruiken, omdat het dan aankomt op een aankondiging intikken, digitaal naar de trein te versturen, waarna het systeem dat direct om kan roepen. Nu zit je met de andere automatische omroepen vast aan de vooraf ingesproken teksten. Wanneer je dan iets wilt wijzigen, moet je de inspreker optrommelen, die tekst in laten spreken, de software een update geven en dan pas kan de nieuwe tekst worden omgeroepen.

Dat schijnt nogal veel geld te kosten, wat ik ergens wel kan begrijpen. Wat ik echter absoluut niet snap is dat men genoegen neemt met het huidige systeem en dat de reiziger doodleuk voorschotelt, onder het mom van: "In deze trein wordt een nieuw omroepsysteem getest." Dan mag je toch verwachten dat er een bepaald minimum aan kwaliteit zit dat je er van kunt verwachten. Daar denken de verantwoordelijk kennelijk heel anders over...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017

Bericht door webguy »

Beste oplossing is de FLIRT inzetten op lijntje waar van Boxtel zelf in zit. Wordt het snelgenoeg opgelost.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017

Bericht door Reiziger Delft »

Op welke verbinding reist hij meestal? Want als hij dingen snel oplost na eigen ervaring zou hij wel eens met ICM mogen reizen (extreem smerig interieur), SLT (stofwolken als je iets te hard gaat zitten) of met de [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] (constant uitval ondanks dat hij zegt dat het zo goed gaat).
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017

Bericht door Z2N »

Als ik de media mag geloven zijn de weinige momenten dat je hem in de trein vind tussen Naarden-Bussum en Utrecht.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten