FLIRT is de favoriete trein van 2017
-
- Berichten: 1235
- Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
De Flirt zit niet comfortabel, ik krijg bijna spontaan last van mijn rug. De omroepstem is vervelend. Het geluid van de trein is heel irritant. Helemaal niks dus. Al is de Flirt van Abellio al iets beter. De zitting is daarin beter. En je zit ook heel laag in vergelijking met het raam. Dat vind ik bijvoorbeeld heel fijn aan de VIRM. Daar kan je echt goed uit het raam kijken.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
Even los van iedereens persoonlijke voorkeuren hier. Gaat de vergelijking tussen alle materieelsoorten hier niet een beetje mank? FLIRT is namelijk splinternieuw, dus dan vind ik het logisch dat dat het hoogst beoordeeld wordt.
Wat wel erg duidelijk naar voren komt: reizigers waarderen nieuw en gereviseerd materieel, dus dat zou voor NS een extra motivatie moeten zijn om het DDAR en SGM zo snel als mogelijk te vervangen.
Wat wel erg duidelijk naar voren komt: reizigers waarderen nieuw en gereviseerd materieel, dus dat zou voor NS een extra motivatie moeten zijn om het DDAR en SGM zo snel als mogelijk te vervangen.
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
Wat bedoel je hier precies mee? Ik moest de eerste keer wel even zoeken naar de knoppen voor de deuren, die belachelijk laag zitten, maar verder ben ik ook over de wc tevreden.dylanwild94 schreef:Ik vind FLIRT prima treinen alleen jammer van de ergonomie van de WC. -o-
Dat is mijn grootste ergernis aan de FLIRT? Kan niet gewoon de omroepstem van SLT en SGM gebruikt worden?Western Soldier schreef:De omroepstem is vervelend.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
Je zegt het zelf al. je moet je rot zoeken naar de knoppen voor de bediening van de deur. Want die knoppen zitten heel logisch op de wasbak. :')Meltrain schreef:Wat bedoel je hier precies mee? Ik moest de eerste keer wel even zoeken naar de knoppen voor de deuren, die belachelijk laag zitten, maar verder ben ik ook over de wc tevreden.dylanwild94 schreef:Ik vind FLIRT prima treinen alleen jammer van de ergonomie van de WC. -o-
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
Je mist het doel van de verkiezing. NS weet uiteraard al jaren dat de reiziger nieuw spul leuker vindt dan ouwe meuk, zo achterlijk zijn ze nou ook weer niet in Utrecht. Het doel van de campagne is niet om dat nog eens bevestigd te zien, maar om de aandacht op de positieve dingen te focussen. Zie ook de verkiezing van De Beste Verbetering Van 2017.starx schreef:Even los van iedereens persoonlijke voorkeuren hier. Gaat de vergelijking tussen alle materieelsoorten hier niet een beetje mank? FLIRT is namelijk splinternieuw, dus dan vind ik het logisch dat dat het hoogst beoordeeld wordt.
Wat wel erg duidelijk naar voren komt: reizigers waarderen nieuw en gereviseerd materieel, dus dat zou voor NS een extra motivatie moeten zijn om het DDAR en SGM zo snel als mogelijk te vervangen.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
Ik vermoed dat dat in verband met rolstoeltoegankelijkheid is.
Bij twijfel altijd klagen
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
Als ik Mikos moet geloven heeft dat te maken met fabrieksgarantie, zodra deze voorbij is zal de omroep ook wel aangepast worden. Zoiets was ook van toepassing bij de SLT als ik mij niet vergis.Meltrain schreef: Dat is mijn grootste ergernis aan de FLIRT? Kan niet gewoon de omroepstem van SLT en SGM gebruikt worden?
🍉
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
Garantie was bij SLT de reden dat oa Dronten, Kampen Zuid en Amsterdam Science Park lang op hun omroep moesten wachten. Bijkomend probleem was ook nog eens dat Loes overleed.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
Zelf heb ik nog te weinig in FLIRT''s gezeten om er echt een goed oordeel over te vellen. Wel verbazingwekkend dat de VIRMm op nummer twee staat, gelet op de slechte steoelen.
Nu wordt er wel gezegd dat DDAR en SGM eruit mogen, maar stipt op een is denk ik wel DDM1. Die banken in de coupes zijn niet te harden...
Nu wordt er wel gezegd dat DDAR en SGM eruit mogen, maar stipt op een is denk ik wel DDM1. Die banken in de coupes zijn niet te harden...
Beul van de blindegeleidelijn
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
Jij moet eens een beetje aan je zelfbeeld gaan werken.VIRM schreef:Wel verbazingwekkend dat de VIRMm op nummer twee staat, gelet op de slechte steoelen.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
Mijn nickname is VIRM, niet VIRMm. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
Hier in Den Dolder moeten we het tegen woordig doen met DDAR. Die moet wel onderaan de lijst staan...
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
Tijd voor een make-over?VIRM schreef:Mijn nickname is VIRM, niet VIRMm. ;)
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
As er beerbankejs in de VIRMm komen en de oude bechildering van de VIRM terugko..
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 1235
- Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
Ik heb anders helemaal niets tegen de VIRM. Het zijn wat mij betreft gewoon prima treinen. Ik vind de stoelen echt heel prettig. Ik zit in de VIRM alleen liever in de 2e klas dan in de 1e. De stoelen in de 1e klas zijn te breed.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
Dat verschilt natuurlijk per persoon. De drie uurtjes VIRMpje rijden zoals ik nog wel eens tussen Maastricht en Alkmaar heb gedaan is mij meermaals niet in dank afgenomen. Mijn rug kapte er ongeveer mee. Ik vind het niet zitten. Maar als dat bij jou wel zo is juich ik dat alleen maar toe.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
Als je last van je rug wil, kom eens in een Volansbus zitten hier, en dan specifiek de rij achter de achterdeur. De leuningen hellen wel naar voren lijkt het. :X
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
Het gaat over treinen en niet over een bus (A)marvinkok schreef:En niemand die de Lint noemt? -o-
Laatst gewijzigd door htm_tram op do 11 jan 2018, 00:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
Anderhalf uur in een Optare doet ook wonderen.Chrysa schreef:Als je last van je rug wil, kom eens in een Volansbus zitten hier, en dan specifiek de rij achter de achterdeur. De leuningen hellen wel naar voren lijkt het. :X
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
Ik had dat altijd met ICK, maar anderen waren daar juist weer enorm fan van.
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
Hoe kan een stoel te breed zijn?Western Soldier schreef:Ik heb anders helemaal niets tegen de VIRM. Het zijn wat mij betreft gewoon prima treinen. Ik vind de stoelen echt heel prettig. Ik zit in de VIRM alleen liever in de 2e klas dan in de 1e. De stoelen in de 1e klas zijn te breed.
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
In de ICM kun je lekker op je/jouw armen leunen. Maar het hoeft natuurlijk niet zo breed te zijn dat het een spieroefening wordt om de armen te laten leunen als het juist bedoeld is om dat niet te doen.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
-
- Berichten: 1235
- Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
Precies dat. Is eigenlijk bekend hoe de treinen van andere vervoerders scoren? Ik reis af en toe met de Arriva Spurts, bijvoorbeeld regelmatig op de corridors Arnhem-Winterswijk, Zutphen-Apeldoorn en in de zomer een enkele keer op Zwolle-Mariënberg, Mariënberg-Almelo. Ik vind dat persoonlijk heel prettige treinen en ik vind dat Arriva het treinvervoer (in tegenstelling tot het busvervoer op sommige plekken) heel goed uitvoert.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: za 02 dec 2017, 15:48
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
Van het stoptreinmaterieel vind ik de GTW's allemaal top, de Lintjes allemaal klerezooi, en de nieuwe Flirts helemaal fantastisch. Stoeltjes zijn wat mij betreft comfortabel genoeg en je hebt een hoop beenruimte. In de WC vond ik het eigenlijk wel praktisch om alle knoppen gewoon onder de wasbak te hebben.
Wat betreft Intercity's heb ik altijd het idee dat de VIRM en DDZ toch een geheel ander trein-concept aanhangen dan de rijtuigen en het ICM. VIRM is gewoon een regiosneltrein, en we mogen blij zijn dat er bij de DDM-revisie nog enig oog voor reiscomfort is geweest.
De nieuwe VIRM heb ik nog niet mogen ontmoeten. Weet iemand waar deze het meest rijdt?
Wat betreft Intercity's heb ik altijd het idee dat de VIRM en DDZ toch een geheel ander trein-concept aanhangen dan de rijtuigen en het ICM. VIRM is gewoon een regiosneltrein, en we mogen blij zijn dat er bij de DDM-revisie nog enig oog voor reiscomfort is geweest.
De nieuwe VIRM heb ik nog niet mogen ontmoeten. Weet iemand waar deze het meest rijdt?
-
- Berichten: 1235
- Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
Geen idee waar hij het meest rijdt, maar ik heb ze al zeer veelvuldig in Arnhem en omstreken gezien.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten