“Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”
Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”
Je zou het verschil maar moeten lopen... Of naar Groningen willen en langs Heerenveen moeten.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”
Voor mij is het raar om NIET via Heerenveen te gaan als ik naar Groningen moet. Dat is de kortste route en met per olieslurper ook de snelste weg.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”
Ongetwijfeld is het al besproken, maar gaat het hier nu om een verlenging van de huidige IC Direct of komt er een derde trein tussen Amsterdam C. en Breda? Ik meende het eerste, maar in de populaire media lijkt het steeds om het tweede te gaan.
Het is een spectrum.
Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”
Er gaan vijf treinen per uur per richting rijden tussen Rotterdam en Breda, 2x [serie=Intercity direct|2018|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie], 2x [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] en 1x [serie=Internationale Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie]. Als naar Amsterdam wordt gereden, wordt een [serie=Intercity direct|2018|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] vervangen (een die om :57 vertrekt in Rotterdam en om :22 in Amsterdam).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”
Waarbij in Breda dan naar het schijnt wel 3 treinen in 11 minuten vertrekken. "Mooi" verdeeld dus over het uur
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”
Hoe worden de treinen naar Den Haag (4x per dag) trouwens ingericht? Is er dan een extra trein Rotterdam - Den Haag of komt deze in de plaats van de huidige trein (Eindhoven) - Rotterdam - Den Haag?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”
Het is nu ook een extra trein tussen Rotterdam en Den Haag, waarom zou dat veranderen?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”
De trein gaat toch ook naar Centraal. Misschien dat er daardoor geen ruimte is?
Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”
Er is geen spraken van een extra trein naar Den Haag, wel van minder treinen naar Den Haag. Nu rijden de Benelux treinen allemaal nog via Den Haag dat gaat veranderen naar nog maar vier treinen per dag welke op Den Haag zullen stoppen.
Vier treinen zullen Brussel-Den Haag HS gaan rijden en de rest (12 dacht ik) zullen Brussel-Amsterdam vanaf Rotterdam via de HSL rijden.
Vier treinen zullen Brussel-Den Haag HS gaan rijden en de rest (12 dacht ik) zullen Brussel-Amsterdam vanaf Rotterdam via de HSL rijden.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”
Met extra trein bedoelen we hier dat het een trein is die niet onder de reguliere dienstregeling valt.
Nu heb je tussen Rotterdam en Den Haag dus 16 keer per dag een extra trein, straks zijn dat er nog 4.
Tussen Rotterdam en Amsterdam is de Benelux straks geen extra trein meer.
Nu heb je tussen Rotterdam en Den Haag dus 16 keer per dag een extra trein, straks zijn dat er nog 4.
Tussen Rotterdam en Amsterdam is de Benelux straks geen extra trein meer.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”
Leuk voor de variatie is dat van de vier treinen naar (van) Den Haag HS er eentje doorrijdt naar (begint in) Amsterdam.
Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”
Het ironische is toch wel dat gedurende al die jaren dat is gewacht voordat de Beneluxtrein echt naar de HSL ging, er nog steeds niets is gedaan aan het doortrekken van de Belgische IC van Essen naar Roosendaal. Je zou toch denken dat ze in al die jaren wel een oplossing hadden kunnen bedenken en uitvoeren zodat de reizigers tussen West-Brabant/Zeeland en België niet per 9 april hun verbinding zien wegvallen.
Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”
Dit wordt meer een stilstaan-express.
Zeven tot twaalf minuten in Rotterdam. Acht minuten in Breda. Richting Brussel ook nog acht minuten in Antwerpen-Centraal.
Zeven tot twaalf minuten in Rotterdam. Acht minuten in Breda. Richting Brussel ook nog acht minuten in Antwerpen-Centraal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”
Als ge echt rap wilt neemt ge 'nen Thalys.
Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”
De langere stop in Breda is nog verdedigbaar wegens het kopmaken, maar wat is/zijn de reden(en) van de langere stilstanden in Rotterdam en Antwerpen? :?Suus schreef:Dit wordt meer een stilstaan-express.
Zeven tot twaalf minuten in Rotterdam. Acht minuten in Breda. Richting Brussel ook nog acht minuten in Antwerpen-Centraal.
Dan had de trein net zo goed nog steeds via Roosendaal kunnen gaan.
Mag ik vanaf Rotterdam Lombardijen trouwens via Rotterdam Centraal reizen, of moet ik eerst met twee Sprinters naar Breda gaan om daar pas op de Benelux te kunnen stappen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”
Dat is gedaan, om de reiziger (van beste) bij te laten komen van de ontzagwekkend hoge snelheid onderweg.Suus schreef:Dit wordt meer een stilstaan-express.
Zeven tot twaalf minuten in Rotterdam. Acht minuten in Breda. Richting Brussel ook nog acht minuten in Antwerpen-Centraal.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”
Die vraag heeft men meer dan een jaar geleden op het NS-forum gesteld, maar NS heeft tot op heden nog steeds geen antwoord daarop gegeven.Meltrain schreef:Mag ik vanaf Rotterdam Lombardijen trouwens via Rotterdam Centraal reizen, of moet ik eerst met twee Sprinters naar Breda gaan om daar pas op de Benelux te kunnen stappen?
Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”
We zullen het zien wanneer de reisplanner is bijgewerkt. Want alles wat in de reisplanner staat mag.
Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”
Ach, wij hier ten oosten van Breda kunnen alleen maar genieten hiervan *trein*
Heerlijk hoe ik dadelijk volgens de reisplanner in 49 minuten vanuit de lelijkste kruikenwijk in een prachtige Belgische stad kan staan! Dat wordt proosten met een Belgisch biertje!... of toch niet?
Nou ik zou best eens graag om 8:30 in Brussel kunnen willen zijn als Brabantse forens. Maar dat kan dus weer niet -o- alleen maar omdat ze niet eerder gaan dan 5:52 vanuit Amster-fikking-dam en dan ook nog eens Klagenezen moeten ophalen :X
Heerlijk hoe ik dadelijk volgens de reisplanner in 49 minuten vanuit de lelijkste kruikenwijk in een prachtige Belgische stad kan staan! Dat wordt proosten met een Belgisch biertje!... of toch niet?
Nou ik zou best eens graag om 8:30 in Brussel kunnen willen zijn als Brabantse forens. Maar dat kan dus weer niet -o- alleen maar omdat ze niet eerder gaan dan 5:52 vanuit Amster-fikking-dam en dan ook nog eens Klagenezen moeten ophalen :X
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”
Je kan precies 16 keer per dag per richting de grens over, omdat dat de minimale concessie-eis is.
De tussenstop in Antwerpen C is overigens maar 2 minuten, precies zoals in de huidige dienstregeling.
Dat komt door de integratie in de binnenlandse dienstregelingen. De tijden voor Amsterdam-Rotterdam en Antwerpen-Brussel lagen bij voorbaat vast.Meltrain schreef:De langere stop in Breda is nog verdedigbaar wegens het kopmaken, maar wat is/zijn de reden(en) van de langere stilstanden in Rotterdam en Antwerpen? :?
De tussenstop in Antwerpen C is overigens maar 2 minuten, precies zoals in de huidige dienstregeling.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”
Op basis van het voorstel van enkele jaren terug: vier keer per dag wordt de Benelux niet aan de [serie=Intercity direct|2018|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] gekoppeld maar gaat deze (in waarschijnlijk het huidige pad) van/naar Den Haag HS. Daar is dan een kering van een kleine anderhalf uur voor de trein terug gaat. De eerste en laatste trein rijdt van/naar Amsterdam Centraal over Leiden, net zoals nu. Ten tijden dat de Benelux van Rotterdam van/naar Den Haag rijdt gaat er een aansluitende [serie=Intercity direct|2018|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] via de HSL, die cross-platform gaat aansluiten in Rotterdam. Om dit mogelijk te maken staat is vier keer per dag een ICD die een kering van 3 uur (!) krijgt in Rotterdam. Omlooptechnisch is het dus een verre van ideale situatie, ook op de Watergraafsmeer krijgt er op het moment dat er een stam in Den Haag keert een stam een kering van 2,5 uur, terwijl de [serie=Intercity direct|2018|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] in Amsterdam een kering van 45 minuten krijgt. Kortom, niet alleen op de stations onderweg zal de trein lang stilstaan, ook op de eindpunten.Dennenboom schreef:Hoe worden de treinen naar Den Haag (4x per dag) trouwens ingericht? Is er dan een extra trein Rotterdam - Den Haag of komt deze in de plaats van de huidige trein (Eindhoven) - Rotterdam - Den Haag?
Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”
Het staat wat ongelukkig in de dienstregeling,Antwerpen berchem is op de heenweg weggevallen,daarom lijkt het 8 minuten stilstaan in Antwerpen Centraal,maar wat je zegt klopt,de tijden in Belgie zijn de huidige tijdenreisthijs schreef:Je kan precies 16 keer per dag per richting de grens over, omdat dat de minimale concessie-eis is.
Dat komt door de integratie in de binnenlandse dienstregelingen. De tijden voor Amsterdam-Rotterdam en Antwerpen-Brussel lagen bij voorbaat vast.Meltrain schreef:De langere stop in Breda is nog verdedigbaar wegens het kopmaken, maar wat is/zijn de reden(en) van de langere stilstanden in Rotterdam en Antwerpen? :?
De tussenstop in Antwerpen C is overigens maar 2 minuten, precies zoals in de huidige dienstregeling.
Re: “Intercity Brussel vanaf 9 april via Breda”
De overstap in Breda van de 3600 uit Arnhem/Nijmegen richting België wordt wel erg krap (2 minuten). Hopelijk crossplatform, maar dan nog: als de 3600 met +1 binnenkomt en dan overstappen met bagage .
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 180 gasten