Spoorbewakers: Incidentenbestrijding ProRail
Spoorbewakers: Incidentenbestrijding ProRail
Voor wie er interesse in heeft volgt het programma Spoorbewakers van De Telegraaf de incidentenbestrijders van ProRail.
In deze aflevering gaat het over zelfmoord op het spoor en wat de incidentenbestrijders van ProRail in zulke gevallen doen. Denk wel na voordat je op de link klikt of je hiermee geconfronteerd wilt worden, het programma zegt zelf dat de beelden mogelijk als schokkend ervaren kunnen worden. Er komt echter niets expliciet in beeld, het onderwerp kan als schokkend ervaren worden.
In deze aflevering gaat het over zelfmoord op het spoor en wat de incidentenbestrijders van ProRail in zulke gevallen doen. Denk wel na voordat je op de link klikt of je hiermee geconfronteerd wilt worden, het programma zegt zelf dat de beelden mogelijk als schokkend ervaren kunnen worden. Er komt echter niets expliciet in beeld, het onderwerp kan als schokkend ervaren worden.
Re: Spoorbewakers: Incidentenbestrijding ProRail
Had al een bakkie leut klaargezet voor weer een fraaie bijdrage van Mikos.
Helaas, het is een verwijzing naar de grootste leugen van Nederland en dus onbetrouwbaar.............volgens welingelichte bronnen (wiens naam ik niet mag noemen).
Maar toch dank. :pos: :D
Helaas, het is een verwijzing naar de grootste leugen van Nederland en dus onbetrouwbaar.............volgens welingelichte bronnen (wiens naam ik niet mag noemen).
Maar toch dank. :pos: :D
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Spoorbewakers: Incidentenbestrijding ProRail
Ach, sensatieprogramma van een soortgelijk mediabedrijf... Heb 30 seconden gekeken en had wel weer genoeg gezien...
Re: Spoorbewakers: Incidentenbestrijding ProRail
Voor De Telegraaf vond ik het anders een behoorlijk objectieve video. :pos:
Re: Spoorbewakers: Incidentenbestrijding ProRail
Toevallig heb ik net een andere aflevering gezien, met een dode hond en een kapotte spoorboom.
Op zich wel fijn dat het niet al te lange filmpjes zijn.. Keerzijde is dat het niet héél informatief of gedetailleerd is. Zijn vooral fragmenten, vind ik.
In die aflevering met de zelfdoding.. ik begreep uit de aankondiging dat het hoofd in een frontsein van de NS 186 zat...
Ik ben wel nieuwsgierig hoe ProRail dit vroeger deed, zeg een jaar of 10 - 15 terug.
Want als ik e.e.a zo bekijk.. er is nog wel een hele organisatie voor opgetuigd. Flink uitgeruste voertuigen.. het is zowat gelijk aan de weginspecteur van Rijkswaterstaat. Rijden zeker ook met blauw-blauw áls het echt spoed is bij ProRail?
Op zich wel fijn dat het niet al te lange filmpjes zijn.. Keerzijde is dat het niet héél informatief of gedetailleerd is. Zijn vooral fragmenten, vind ik.
In die aflevering met de zelfdoding.. ik begreep uit de aankondiging dat het hoofd in een frontsein van de NS 186 zat...
Ik ben wel nieuwsgierig hoe ProRail dit vroeger deed, zeg een jaar of 10 - 15 terug.
Want als ik e.e.a zo bekijk.. er is nog wel een hele organisatie voor opgetuigd. Flink uitgeruste voertuigen.. het is zowat gelijk aan de weginspecteur van Rijkswaterstaat. Rijden zeker ook met blauw-blauw áls het echt spoed is bij ProRail?
Re: Spoorbewakers: Incidentenbestrijding ProRail
Ik denk dat het vroeger veel meer neerkwam op de lokale brandweer en politie. Die zoiets misschien hooguit 1x per jaar meemaakten, waardoor alles een stuk langer duurde.
Laatst gewijzigd door dennistd op zo 28 jan 2018, 00:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- AppleMoose
- Berichten: 6027
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Spoorbewakers: Incidentenbestrijding ProRail
Klopt, vroeger had de brandweer nog het een en ander in huis, maar dat is uit hun takenpakket gehaald. De brandweer kan bijvoorbeeld ook niet meer de bovenleiding aarden, dat moet op afstand gebeuren of door iemand van Prorail/onderaannemer ter plaatse.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Spoorbewakers: Incidentenbestrijding ProRail
De Volkskrant heeft een uitgebreid artikel geschreven over de Incidentenbestrijders van ProRail: Paraat voor als het misgaat op het spoor. Niet voor de tere zieltjes; er is niks te zien, maar er worden wel dingen besproken.
Re: Spoorbewakers: Incidentenbestrijding ProRail
Ik heb het gelezen in de papieren versie. :pos:
Opbouw van het artikel (tijdens incident) vond ik wat verwarrend. Het leek alsof er ruim anderhalf uur 'geen actie' was door de incidentbestrijders door de aanrijtijd / verzamelen vanaf de basis in Eindhoven. Pas verderop in het artikel, einde, werd duidelijk gemaakt dat er ook al incidentbestrijders rechtstreeks naar de PD waren gereden.
Verder vond ik de reactie van één van de algemeen leiders op de evaluatie van een nieuwe medewerker nou niet zo aanmoedigend. Die jongen had schoongemaakt, aan het einde van het proces, en dat vond hij zelf prima gegaan. 'deed zijn werk'. Werd hem, min of meer, toegebeten dat 'de grote jongen uitgangen' nergens op slaat..
Dan denk ik: joh.. dát kan toch gewoon de ervaring van die jongen zijn.. beetje de rails en trein afspuiten is nou ook niet zo ingewikkeld, lijkt mij.
Echt, ik zou d'r obstinaat van kunnen worden, zo'n reactie.. :X
Opbouw van het artikel (tijdens incident) vond ik wat verwarrend. Het leek alsof er ruim anderhalf uur 'geen actie' was door de incidentbestrijders door de aanrijtijd / verzamelen vanaf de basis in Eindhoven. Pas verderop in het artikel, einde, werd duidelijk gemaakt dat er ook al incidentbestrijders rechtstreeks naar de PD waren gereden.
Verder vond ik de reactie van één van de algemeen leiders op de evaluatie van een nieuwe medewerker nou niet zo aanmoedigend. Die jongen had schoongemaakt, aan het einde van het proces, en dat vond hij zelf prima gegaan. 'deed zijn werk'. Werd hem, min of meer, toegebeten dat 'de grote jongen uitgangen' nergens op slaat..
Dan denk ik: joh.. dát kan toch gewoon de ervaring van die jongen zijn.. beetje de rails en trein afspuiten is nou ook niet zo ingewikkeld, lijkt mij.
Echt, ik zou d'r obstinaat van kunnen worden, zo'n reactie.. :X
Re: Spoorbewakers: Incidentenbestrijding ProRail
Nou ja, het is misschien niet zo moeilijk. Alleen als je dan net te laat ziet dat je een stukje darm staat weg te spuiten, kan dat toch indruk maken. Je krijgt er misschien niet direct last van, maar op termijn is nooit uitgesloten natuurlijk.Durashift schreef:Dan denk ik: joh.. dát kan toch gewoon de ervaring van die jongen zijn.. beetje de rails en trein afspuiten is nou ook niet zo ingewikkeld, lijkt mij.
Echt, ik zou d'r obstinaat van kunnen worden, zo'n reactie.. :X
🍉
- AppleMoose
- Berichten: 6027
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Spoorbewakers: Incidentenbestrijding ProRail
Mee eens. Had eerder in het artikel gemoeten.Durashift schreef:Opbouw van het artikel (tijdens incident) vond ik wat verwarrend. Het leek alsof er ruim anderhalf uur 'geen actie' was door de incidentbestrijders door de aanrijtijd / verzamelen vanaf de basis in Eindhoven. Pas verderop in het artikel, einde, werd duidelijk gemaakt dat er ook al incidentbestrijders rechtstreeks naar de PD waren gereden.
Ik heb het bewuste stukje in de spoiler overgetypt om het bovenstaande in de juiste context te plaatsen.Verder vond ik de reactie van één van de algemeen leiders op de evaluatie van een nieuwe medewerker nou niet zo aanmoedigend. Die jongen had schoongemaakt, aan het einde van het proces, en dat vond hij zelf prima gegaan. 'deed zijn werk'. Werd hem, min of meer, toegebeten dat 'de grote jongen uitgangen' nergens op slaat..
Dan denk ik: joh.. dát kan toch gewoon de ervaring van die jongen zijn.. beetje de rails en trein afspuiten is nou ook niet zo ingewikkeld, lijkt mij.
Echt, ik zou d'r obstinaat van kunnen worden, zo'n reactie.. :X
- Spoiler: show
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Spoorbewakers: Incidentenbestrijding ProRail
^^^ Dank voor je moeite. :pos:
Ik zal het dan wel anders lezen.. mede omdat in het artikel al een paar keer naar voren komt dat binnen dat werkveld de 'grote (stoere) jongen uitgangen' niet gewenst is, plaats ik die een na laatste regel in dat stukje toch wel als zijnde dat de algemeen leider vindt dat die nieuwe medewerker de 'grote jongen' uit hangt.
Kennelijk is het daar een werkomgeving dat nieuwe mensen op hun eerste klus maar beter kunnen zeggen dat ze het mentaal wel een zware job vinden enzo..
Ik zal het dan wel anders lezen.. mede omdat in het artikel al een paar keer naar voren komt dat binnen dat werkveld de 'grote (stoere) jongen uitgangen' niet gewenst is, plaats ik die een na laatste regel in dat stukje toch wel als zijnde dat de algemeen leider vindt dat die nieuwe medewerker de 'grote jongen' uit hangt.
Kennelijk is het daar een werkomgeving dat nieuwe mensen op hun eerste klus maar beter kunnen zeggen dat ze het mentaal wel een zware job vinden enzo..
Re: Spoorbewakers: Incidentenbestrijding ProRail
Ik denk dat bedoeld werd dat hij geen schaamte moet voelen om het te zeggen als hij zich er niet lekker bij voelt. Dat is ook niet zo gek, voor elk redelijk mens is het een dingetje om menselijke resten van het spoor te spuiten. Dus mocht hij daar iets van voelen, moet hij dat gewoon zeggen, en niet opkroppen. Als je het niet gewend bent om zoiets te melden (het was zijn eerste aanrijding), is het goed om dat te herhalen.
Re: Spoorbewakers: Incidentenbestrijding ProRail
^^^^ Ja, helemaal mee eens zoals jij het schrijft. Lijkt mij ook verstandig.
Alleen, naar mijn mening zet die kerel zo'n 'open communicatie' al weer dicht door een bepaald gedrag als 'nergens op slaan' te betitelen.
Maar goed, is mijn interpretatie / geneuzel.
Alleen, naar mijn mening zet die kerel zo'n 'open communicatie' al weer dicht door een bepaald gedrag als 'nergens op slaan' te betitelen.
Maar goed, is mijn interpretatie / geneuzel.
Re: Spoorbewakers: Incidentenbestrijding ProRail
Geschreven tekst is nu eenmaal voor interpretatie vatbaar. Je moet er bij geweest zijn om te weten wat er nu precies bedoeld is en ook dan kunnen twee mensen de boodschap nog weer anders interpreteren.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten