Dienstregeling 2019

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Dienstregeling 2019

Bericht door Hendrik »

In plaats van 'Rotterdam Centraal' bedoel je waarschijnlijk 'Houten Castellum'?
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Dienstregeling 2019

Bericht door Western Soldier »

Nee, als hij vanaf Houten Castellum vertrekt zal hij geen Houten Castellum aangeven. Mijn vraag is, of die trein bij vertrek uit Houten Castellum dan Rotterdam Centraal of Utrecht Centraal aan zal geven.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Dienstregeling 2019

Bericht door Hendrik »

Aha, nu begrijp ik je vraag pas! Er wordt gesproken over het koppelen van twee treinseries, dus het zou goed kunnen dat de bestemming pas in Utrecht wijzigt in Rotterdam Centraal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2019

Bericht door Suus »

Staat in de lijst nu als twee series (2800/6500). Voor de reisinformatie is de scheiding ook beter, zo krijg je geen intercity op Houten e.d.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2019

Bericht door Daniel »

In de tegenspitsrichting was die trein toch ook een soort van Intercity, bij gebrek aan stops?
In de spitsrichting moet je het niet willen inderdaad, dan zou je iets als "Intercity Houten Castellum, via Lunetten en Houten. Stopt ook in Lunetten, Houten en Castellum" krijgen door de manier waarop InfoPlus werkt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Dienstregeling 2019

Bericht door Western Soldier »

Vandaar mijn vraag. Ze hebben ook wel eens het etiket IC geplakt aan stoppende treinen. BIjvoorbeeld de huidige sprinter naar Almere Centrum, welke ook weleens IC is genoemd. Dan weet ik in elk geval dat als ik een keer naar Rotterdam moet dat ik dan op de terugweg niet hoef op te letten op IC Houten Castellum, maar op IC Utrecht Centraal of uiteraard gewoon IC Leeuwarden/Groningen. Ik kan ze in dat geval allebei nemen.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
evos
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 29 nov 2015, 16:18

Re: Dienstregeling 2019

Bericht door evos »

Suus schreef:Staat in de lijst nu als twee series (2800/6500). Voor de reisinformatie is de scheiding ook beter, zo krijg je geen intercity op Houten e.d.
Maar er mag wel iets gedaan worden aan het aangeven op de schermen en omroepen in de trein van het doorrijden van dergelijke gekoppelde series. B.v. in de sprinter Den Haag-Zwolle zie je soms minuten na aankomst in Amsterdam C nog staan dat de trein daar eindigt.
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Dienstregeling 2019

Bericht door Western Soldier »

Beetje offtopic, maar daar ben ik het grondig mee eens. De sprinter Deurne naar Den Bosch was gekoppeld aan de sprinter naar Arnhem Centraal, werd niet aangegeven. Wat dat betreft verdiend Syntus een pluim wat betreft lijn 105>205 in Barneveld.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2019

Bericht door reisthijs »

NS doet er wat aan door de meeste gekoppelde treinen vanaf 2019 onder één nummer te rijden.
Den Haag-Zwolle niet, die sprinter is nu juist expres in twee series geknipt om te zorgen dat op Schiphol Amsterdam Centraal als bestemming wordt getoond.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2019

Bericht door Mikos »

Dat gaat er op termijn anders weer net zo hard uit, zodra er een oplossing is op zowel de SLT die 'via Amsterdam Centraal' kan tonen en Infoplus dat als tipnote mee kan geven. Het eerstvolgende wijzigingsblad is het dan gewoon weer één 4600 en één 5800.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2019

Bericht door webguy »

Denk je dat dat nog lukt in 2018?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2019

Bericht door Mikos »

Geen flauw idee.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2019

Bericht door Daniel »

Bestond de oplossing niet gewoon al dan? Bij de [serie=Sprinter|2018|Utrecht Centraal - Hilversum - Hoofddorp5700[/serie] wordt toch niet ook al in Utrecht als bestemming Hoofddorp getoond?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2019

Bericht door Milco »

Volgens mij tonen/toonden de SLT's in de [serie=Sprinter|2018|Utrecht Centraal - Hilversum - Hoofddorp5700[/serie] de toevoeging "via Weesp", sowieso op de zijkanten van de treinen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling 2019

Bericht door RobertT »

Diverse sprinters worden aldus aangepast met hetzelfde treinnummer,vreemd genoeg de 5200/6400 niet.Misschien gewoon vergeten?
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2019

Bericht door OVinspecteur »

Suus schreef:Lille vervalt in december als bestemming van Thalys. Vanaf april is er tot 2x/dag een trein naar Charles de Gaulle en Disneyland.
CDG en Marne l V C kunnen ideale overstappunten zijn waarbij je de Parijse metro niet meer nodig hebt. Lille had dat ook kunnen zijn, maar hier sluit nu niks aan en bovendien stoppen de TGV's provincie - provincie op alle tussengelegen haltes, waardoor het juist veel extra reistijd kost t.o.v. de route door Parijs.

Maar CDG en Marne l V C lijken me wel te perifere eindbestemmingen (voor internationaal vervoer alleen), waardoor het aantal reizigers toch weer tegen kan vallen. Waarom niet zoiets?:
1) NL - Brussel - CDG - Marne l V C - Lyon;
2) NL - Brussel - Lille - CDG - Marne l V C;
3) NL - Brussel - CDG - Marne l V C - Juvisy - Les Aubrais - Orléans;
4) NL - Brussel - CDG - Paris Est;
5) NL - Brussel - CDG - Marne l V C - Paris G d Lyon / Bercy.
Suus schreef:
trolly schreef:
nieuws.ns.nl schreef:Deze rijdt echter eerst nog in plaats van de Intercity direct, waarna deze doorrijdt naar Brussel. Straks komt deze trein dus bovenóp de Intercity direct.
Benieuwd wat ik me dáár nou weer bij moet voorstellen :?
Nou, de vijfde ICD en die Benelux gaan praktisch bovenop elkaar rijden. Eerst vertrekt de [serie=Intercity direct|2018|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] en drie minuten later dan de Benelux. Zowel vanuit Rotterdam als vanuit Amsterdam.
De aansluitingen in Breda op de IC Brussel blijven daarmee even beroerd neem ik aan? En de ICD R'dam - Breda leger dan leeg?
Laatst gewijzigd door Zugführer op za 03 feb 2018, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: dubbel bericht samengevoegd
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2019

Bericht door Meltrain »

Reis je wel eens tussen Rotterdam en Breda (via de HSL)? Leger dan leeg zou ik die treinen namelijk absoluut niet noemen... :X
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling 2019

Bericht door Hainje »

Hangt heel erg van het tijdstip af. Na 20u kun je vanaf Rotterdam echt een kanon afschieten in de treinen naar Brabant. Dat is eigenlijk al zo lang ik mij kan herinneren, dus ook in de tijd van de IC Den Haag - Venlo.
🍉
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2019

Bericht door OVinspecteur »

Meltrain schreef:Reis je wel eens tussen Rotterdam en Breda (via de HSL)? Leger dan leeg zou ik die treinen namelijk absoluut niet noemen... :X
Ja, dat gebeurt af en toe. De laatste keer kon ik er een kanon afschieten, want ik was zo'n beetje de enige in de coupé.

Ik heb het natuurlijk niet over de IC Den Haag - Eindhoven, maar over de ICD die het eindpunt in Breda heeft en 7 min. later vertrekt. Met de IC Brussel erbij gaat er 3 min. later nog een trein over de HSL naar Breda.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2019

Bericht door Suus »

De Benelux is vanaf april de vijfde trein op het zuidelijke deel van de HSL terwijl er op de noordelijke tak van de HSL ook in april vier treinen blijven rijden. Dat wordt in de dienstregeling 2019 aangepast, er komt dus geen zesde trein in Breda.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2019

Bericht door OVinspecteur »

Suus schreef:De Benelux is vanaf april de vijfde trein op het zuidelijke deel van de HSL terwijl er op de noordelijke tak van de HSL ook in april vier treinen blijven rijden. Dat wordt in de dienstregeling 2019 aangepast, er komt dus geen zesde trein in Breda.
Klopt, maar ik had juist gehoopt dat ze de IC Brussel er zouden samenvoegen met een ICD A'dam - Breda. Daarmee zou dan meer ruimte ontstaan om knelpunten op het oude spoor R'dam - Dordrecht - Breda/Roosendaal op te lossen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2019

Bericht door Suus »

Ik geloof niet dat de reizigers op de noordsectie daar op zitten te wachten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2019

Bericht door Bemined »

Waarom niet? Met de Benelux gekoppeld aan de [serie=Intercity direct|2018|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] krijg je een veel gunstigere materieelomloop waardoor je de treinen langer kan maken. Voorwaarde is wel dat je het oude treinpad in België terug weten te krijgen van voor 2013 (zonder de route via Zaventem). Je bespaart er 7 à 8 stammen door, genoeg om de [serie=Internationale Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] naar 9 rijtuigen te verlengen en de [serie=Intercity direct|2018|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] en [serie=Intercity direct|2018|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] naar 7 rijtuigen. Lijkt me een betere verdeling dan twee maal 6 rijtuigen drie minuten achter elkaar aan laten rijden.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Dienstregeling 2019

Bericht door Jef400 »

Qua verdeling wel, maar waar Suus volgens mij op doelt is dat de capaciteit dan onvoloende is. Ik denk niet dat je de Benelux reizigers met 3 rijtuigen meer meekrijgt.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2019

Bericht door Bemined »

Zoveel reizigers voegt de Benelux toch niet toe? Ik heb altijd begrepen dat de Benelux een flink aantal binnenlandse reizigers had en er zeker niet 6 rijtuigen vol met internationale reizigers in die trein zaten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten