Dienstregeling 2019
Re: Dienstregeling 2019
Bij het laatste wijzigingsblad kwam de [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] al een minuutje later in Den Haag aan, waardoor de kering terugliep van 7 naar 6 minuten. Bij de nieuwe dienstregeling vertrekt de [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] één minuut eerder uit Den Haag (om twee minuten stil te staan in Haarlem in plaats van 1), waardoor de kering in Den Haag terugloopt van 6 naar 5 minuten. Niet heel erg handig, aangezien vertragingkjes dan weer terugsneeuwballen.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Dienstregeling 2019
De [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie], dat is toch die trein die in Leiden steeds 5 minuten staat te niksen? Een evt. vertraging wordt dan wel in Leiden ingelopen, waardoor een omkeertijd van 5 of 6 minuten in Gvc voldoende is.VIRM schreef:Bij het laatste wijzigingsblad kwam de [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] al een minuutje later in Den Haag aan, waardoor de kering terugliep van 7 naar 6 minuten. Bij de nieuwe dienstregeling vertrekt de [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] één minuut eerder uit Den Haag (om twee minuten stil te staan in Haarlem in plaats van 1), waardoor de kering in Den Haag terugloopt van 6 naar 5 minuten. Niet heel erg handig, aangezien vertragingkjes dan weer terugsneeuwballen.
Re: Dienstregeling 2019
Maar daardoor wordt de overstap van/naar de [serie=Intercity|2018|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie] wel een risicopuntje.
Re: Dienstregeling 2019
Yup, in Leiden wordt een crossplatform-overstap geboden tussen de [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] en [serie=Intercity|2018|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie]. De [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] staat daar richting Den haag 4 minuten te niksen en richting Amsterdam 5, maar als er wat vertraging is kan die overstap in de soep lopen.
Overigens blijven de [serie=Intercity|2018|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie]/[serie=Intercity|2018|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] series in Den Haag een kering houden van 36 minuten.
Overigens blijven de [serie=Intercity|2018|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie]/[serie=Intercity|2018|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] series in Den Haag een kering houden van 36 minuten.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Dienstregeling 2019
De [serie=Intercity|2018|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] en [serie=Intercity|2018|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] hebben ook wel een veel langer traject dan de [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] dus een robuuste kering voor die treinen is geen overbodige luxe.
Re: Dienstregeling 2019
Daar ben ik he tmet je eens, maar is meer dan een halfuur niet een beetje overkill?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Dienstregeling 2019
Het is 7 of 37. Iets er tussenin kan niet (zo lang je het materieel niet wil koppelen aan de IC naar Amsterdam).
Re: Dienstregeling 2019
Tja, je zou ze kunnen laten keren in een pool waarin de 700, 1800 en 2100 allemaal op elkaar keren maar dan maak het wel nodeloos ingewikkeld en loop je het risico bij een verstoring in een andere serie dat er geen materieel of personeel is omdat dat elders is gestrand.
Nog afgezien dat je op dagplan moet weten of je met bijplaatsen een ICM of VIRM moet versterken
Nog afgezien dat je op dagplan moet weten of je met bijplaatsen een ICM of VIRM moet versterken
Re: Dienstregeling 2019
Ik vermoed dat je met de lange kering de 700 en 1800 gescheiden kan houden, als je de 2100 er in vlecht wordt dat lastiger.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2019
De [serie=Intercity|2018|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] keert op de [serie=Intercity|2018|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] in Den Haag, juist door de lange kering. Als de [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] ook nog in die mix moet krijg je drie soorten materieel in een treinserie, dat is in de bijsturing bijna niet te organiseren.
Re: Dienstregeling 2019
Is de spoorkaart van 2019 al ergens vandaan te halen?
Re: Dienstregeling 2019
Vorig jaar verscheen hij eind november.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2019
*blikt alvast vooruit in de reisplanner*
Voortaan een minuut eerder opstaan maar niet eerder aankomen? Er worden vanaf december vier minuten getrokken voor Tilburg Universiteit-Tilburg in die richting, de andere kant op blijft het gelijk. Mijn heenreis duurt al drie minuten langer dan de terugreis terwijl ik niet eens overstap -o-
Voortaan een minuut eerder opstaan maar niet eerder aankomen? Er worden vanaf december vier minuten getrokken voor Tilburg Universiteit-Tilburg in die richting, de andere kant op blijft het gelijk. Mijn heenreis duurt al drie minuten langer dan de terugreis terwijl ik niet eens overstap -o-
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Dienstregeling 2019
Tja, dat gebeurt wel op meer verbindingen.
Re: Dienstregeling 2019
Wat een zwaar leven toch, Brigitte Kaandorp zal jou vast niet benijden....
🍉
Re: Dienstregeling 2019
46 werkweken keer 5 werkdagen = 230 minuten. Bijna 4 uur minder slapen op jaarbasis. Tiswa.
TENZIJ je in je ochtendroutine een minuutje weet te winnen door dingen iets vlotter te doen, dan is er naks aan de hand.
TENZIJ je in je ochtendroutine een minuutje weet te winnen door dingen iets vlotter te doen, dan is er naks aan de hand.
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Dienstregeling 2019
Je kunt ook een activiteit die een minuut duurt - indien mogelijk - van de huiselijke omgeving naar de treinomgeving verplaatsen.
Re: Dienstregeling 2019
De [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie] heeft inmiddels een WC, dus daar kan je prima je tanden poetsen!
Re: Dienstregeling 2019
Praktische oplossing. Je make-up bijwerken kan trouwens ook prima in de trein.Chrysa schreef:De [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie] heeft inmiddels een WC, dus daar kan je prima je tanden poetsen!
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 1642
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Dienstregeling 2019
Je make-up achterwege laten kan trouwens ook prima in de trein.
Re: Dienstregeling 2019
Nagels laken zou ik wel bij voorkeur thuis doen. Voor de lunch je boterhammen met pindakaas besmeuren zou ik uit de lieve vrede ook niet doen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2019
Liever niet. Dat kan behoorlijk stinken. Make-up bijwerken zou in het gehele openbaar vervoer verboden moeten worden.Vinny schreef:Je make-up bijwerken kan trouwens ook prima in de trein.
Re: Dienstregeling 2019
Dat valt nog best mee vergeleken met deo spuiten :Y
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 148 gasten