Pagina 10 van 11

Re: Dienstregeling 2019

Geplaatst: ma 10 dec 2018, 14:22
door Mikos
En uit welke glazen bol haal je dat precies? :|
De tijden in Tiel zijn misschien niet aangepast, maar wanneer je door een tijdswijziging in Utrecht een andere aansluiting krijgt, kan je dat een trein eerder of later schelen.

Re: Dienstregeling 2019

Geplaatst: ma 10 dec 2018, 14:26
door isadora
treindelen -> autocorrect maakt er treinstellen van
De mijne niet. :N

Re: Dienstregeling 2019

Geplaatst: ma 10 dec 2018, 15:19
door StefanH
Mikos schreef:En uit welke glazen bol haal je dat precies? :|
De tijden in Tiel zijn misschien niet aangepast, maar wanneer je door een tijdswijziging in Utrecht een andere aansluiting krijgt, kan je dat een trein eerder of later schelen.
Het medium dat beter bekend is als de NS-conducteur.

Oh, en als je de reisplanner er voor morgen bijpakt dan staat het ook al ingepland :wink:

Re: Dienstregeling 2019

Geplaatst: ma 10 dec 2018, 15:21
door MetroRET
Ten eerste.... dat is de wandelgangen bron.

Ten tweede.... dat is dagplan voor vandaag en geen jaarplan :Y

Re: Dienstregeling 2019

Geplaatst: ma 10 dec 2018, 15:44
door Mikos
StefanH schreef:Het medium dat beter bekend is als de NS-conducteur.
Maar deze conducteur zegt dus iets anders. Er heeft vanochtend één trein korter gereden dan gepland, daarop kun je niks baseren, zeker niet omdat de nieuwe dienstregeling net gisteren is ingegaan. Als het de rest van de week zo is, dan valt er serieus iets mee te doen.

En voor wat betreft de Reisplanner: Dat wat MetroRET zegt.

Re: Dienstregeling 2019

Geplaatst: ma 10 dec 2018, 17:19
door waldo79
Lijkt me een uitzondering dat setje met SGM3 om 8.06 uit Tiel. Er zaten meerdere composities met SGM8 tussen vanochtend.

Re: Dienstregeling 2019

Geplaatst: ma 10 dec 2018, 19:56
door VIRM
Vorige dienstregeling reed de [serie=Intercity|2019|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] rond met tweemaal VIRM8 en tweemaal VIRM10. Is dit nu allemaal VIRM10 geworden? Overigens viel het mij ook op dat de twee ritten in de [serie=Intercity|2019|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] die ik vandaag had ook verlengd waren. :)

Daarnaast keert de [serie=Sprinter|2019|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] op Leiden Centraal nu op spoor 5a. Jammer. *O*

Re: Dienstregeling 2019

Geplaatst: di 11 dec 2018, 06:53
door Bemined
Meltrain schreef:Bedankt. :pos: Heb je zo'n overzicht ook voor de andere dagen?
(Is dit trouwens gemaakt door forumgenoot Bemined?)
Hier is de dinsdag: http://temp.bemined.nl/vt-20181211.html

In de toekomst kijken kan helaas niet met deze API. En treinen met ICR6 en ICR7 geven nog altijd geen data terug via de API dus die ontbreken.

Re: Dienstregeling 2019

Geplaatst: di 11 dec 2018, 07:29
door microshit
Ben benieuwd wat ik zo ga beleven, met SGM in de [serie=Sprinter|2019|Tiel - Utrecht Centraal6000[/serie]
6022 gaat zo rijden met 5 bakken SGM (8 was gepland), waar dit SLT10 was. Enorm verschil met de 8 bakken DDAR die voor een paar jaar terug nog die trein reden :(

Re: Dienstregeling 2019

Geplaatst: di 11 dec 2018, 07:33
door waldo79
6918 ook druk met SLT8. In 6022 waag ik me niet, midden in de scholierenspits.

Re: Dienstregeling 2019

Geplaatst: di 11 dec 2018, 09:12
door Meltrain
Bemined schreef:
Meltrain schreef:Bedankt. :pos: Heb je zo'n overzicht ook voor de andere dagen?
(Is dit trouwens gemaakt door forumgenoot Bemined?)
Hier is de dinsdag: http://temp.bemined.nl/vt-20181211.html

In de toekomst kijken kan helaas niet met deze API. En treinen met ICR6 en ICR7 geven nog altijd geen data terug via de API dus die ontbreken.
Wat is de API?

Re: Dienstregeling 2019

Geplaatst: di 11 dec 2018, 16:49
door Bemined

Re: Dienstregeling 2019

Geplaatst: wo 12 dec 2018, 23:00
door Suus
Ik weet dat Tilburg een grote plaats is, maar is de verlengde stop van vier minuten voor de [serie=Intercity|2019|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] in Tilburg niet een beetje teveel van het goede? Dan zou ik liever zien dat er wordt besloten één minuut later uit Eindhoven te vertrekken. Daar wordt de overstap vanuit de [serie=Intercity|2019|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] ook wat betrouwbaarder van.

Re: Dienstregeling 2019

Geplaatst: do 13 dec 2018, 05:39
door MetroRET
En wordt de stop van de [serie=Intercity|2019|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] (die al 6 minuten is in Ehv) ook alleen maar langer. :wink:

Re: Dienstregeling 2019

Geplaatst: do 13 dec 2018, 09:06
door Suus
Hoezo, er liggen vier sporen tussen Eindhoven en Boxtel dus waarom zouden die treinen dan achter elkaar aan moeten rijden?

Re: Dienstregeling 2019

Geplaatst: do 13 dec 2018, 09:09
door waldo79
Tussen al dat geweld met intercity's rijden ook nog sprinters over de buitenste sporen.

Re: Dienstregeling 2019

Geplaatst: do 13 dec 2018, 09:20
door Suus
De sprinter naar ‘s-Hertogenbosch vertrekt om :06 en :36 terwijl de s1100 om :14 en :44 vertrekt, en de sprinter naar Tilburg Universiteit vertrekt om :21 en :51 terwijl de s3500 om :17 en :47 vertrekt. Volgens mij zijn die het probleem dan niet, maar dan zou er ergens een goederentrein dwars moeten zitten.

Re: Dienstregeling 2019

Geplaatst: do 13 dec 2018, 10:41
door Jultar
In die dienstregeling liggen een aantal goederenpaden dwars inderdaad. De dienstregeling van de 1100 is al uitgebogen door een lagere dienstregelingsnelheid tussen Boxtel en Breda, maar zelfs dan zit je nog tegen die goederentrein aan te schuren die er voor rijdt.
Later vertrek vanuit Eindhoven kan weer niet door een ander goederenpad (de 1100 haalt die in, en de 3500 rijdt achter de 1100, dus moet daar minimaal 3 minuten tussen zitten.

Re: Dienstregeling 2019

Geplaatst: di 22 jan 2019, 14:57
door Mikos
Wijzigingsblad februari gaat in op maandag 04 februari en behelst een aantal kleine dingen, waaronder:

De dienstregeling van de [serie=Sprinter|2019|Den Haag Centraal - Haarlem6300[/serie] wordt met één minuut aangepast, zodat verschillende typen Sprinter dezelfde rijtijden kunnen halen. Daardoor is de overstap in Leiden op de [serie=Intercity|2019|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] naar Utrecht niet meer haalbaar.

In Geldermalsen wordt de Sprinter naar Utrecht na 20.00 uur en op zondag voortaan binnen genomen op heel spoor 3 in plaats van 3b, nadat er vanuit de treindienstleiding bij minieme vertraging van die trein een situatie ontstond waarbij de sprinter naar Tiel in de weg stond en de trein naar Utrecht flinke vertraging opliep. Nu blijft de overstap vanuit Den Bosch naar Tiel haalbaar én gaat de punctualiteit van de trein naar Utrecht omhoog, door op spoor 3 te halteren. Bovendien zal de sprinter naar Tiel dan één minuut later vertrekken.

Serie [serie=Sprinter|2019|Leiden Centraal - Alphen a/d Rijn8900[/serie] gaat in het geheel gereden worden met SGM in plaats van SLT.
Serie [serie=Sprinter|2019|Tiel - Utrecht Centraal6000[/serie] gaat in het geheel gereden worden met SLT in plaats van mix met SGM.
Serie [serie=Sprinter|2019|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] gaat deels met SNG rijden.

Re: Dienstregeling 2019

Geplaatst: di 22 jan 2019, 19:54
door PHS
Welke andere typen sprinter dan SLT en SNG rijden er dan op de [serie=Sprinter|2019|Den Haag Centraal - Haarlem6300[/serie]? Of gaat er straks structureel SGM ingezet worden?

Re: Dienstregeling 2019

Geplaatst: di 22 jan 2019, 20:14
door reisthijs
Vreemd, die serie moest toch juist volledig SNG worden?
Of... Haalt SNG de rijtijden soms niet?

Re: Dienstregeling 2019

Geplaatst: di 22 jan 2019, 22:59
door Jultar
SNG haalt de rijtijden prima, alleen de machinisten durven de SNG nog niet op de staart te trappen op bepaalde stukken waar dat wel nodig is.
Vanwege het iets hogere ATB remcriterium kosten sommige stukken iets meer tijd en als je dan (vanwege de nieuwigheid) voorzichtig gaat remmen, dan rij je kilometers met maximaal 40 km/u, dus dat kost veel tijd.
Dat is heel erg zichtbaar van Haarlem naar Leiden. Als je daar met de trein niet even een sprintje trekt en daarnaast ook nog eens conservatief remt, dan sta je daar al snel met +3 te boek (wat dus punctualiteit kost).

Waarom echter de rijtijden aangepast worden zou ik niet weten. Eerder waren er op bepaalde momenten wel te weinig SNGs beschikbaar, mede i.v.m. opleiding voor personeel. Zeker met nog een tweede treinserie er bij kan ik mij voorstellen dat er een mixbedrijf gereden gaat worden.

Re: Dienstregeling 2019

Geplaatst: di 22 jan 2019, 23:11
door RobertT
Suus schreef:Ik weet dat Tilburg een grote plaats is, maar is de verlengde stop van vier minuten voor de [serie=Intercity|2019|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] in Tilburg niet een beetje teveel van het goede? Dan zou ik liever zien dat er wordt besloten één minuut later uit Eindhoven te vertrekken. Daar wordt de overstap vanuit de [serie=Intercity|2019|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] ook wat betrouwbaarder van.
Vergeet niet dat in Tb de 3600 gekruist moet worden,1 minuut later uit Ehv vertrekken betekent ook een conflict met de 3600

Re: Dienstregeling 2019

Geplaatst: ma 15 jul 2019, 16:27
door Mikos
Vanaf wijzigingsblad september zullen in ieder geval in de (late) avonduren de serie 2400 en 3500 op Amsterdam Zuid aan elkaar gekoppeld worden; onder het serienummer 3700 kan er dan rechtstreeks vanaf Amsterdam Bijlmer Arena naar Leiden en vice versa gereisd worden.

Re: Dienstregeling 2019

Geplaatst: ma 15 jul 2019, 17:42
door TLP
Wordt de nummering in de (late) avond dan:
2400: Dordrecht - Leiden v.v.
3700: Leiden - Bijlmer ArenA v.v.
3500: Bijlmer ArenA - Utrecht v.v.
waarbij alle drie de treinseries aan elkaar gekoppeld zijn?

Indien ja, wat is daar het voordeel van ten opzichte van de gehele route als 3700 nummeren?