Dienstregeling 2019

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Hendrik
Berichten: 1952
Lid geworden op: Vr 20 Feb 2015, 21:12

Re: Dienstregeling 2019

Berichtdoor Hendrik » Vr 02 Feb 2018, 15:10

In plaats van 'Rotterdam Centraal' bedoel je waarschijnlijk 'Houten Castellum'?

Western Soldier
Berichten: 727
Lid geworden op: Ma 22 Mei 2017, 18:10

Re: Dienstregeling 2019

Berichtdoor Western Soldier » Vr 02 Feb 2018, 15:24

Nee, als hij vanaf Houten Castellum vertrekt zal hij geen Houten Castellum aangeven. Mijn vraag is, of die trein bij vertrek uit Houten Castellum dan Rotterdam Centraal of Utrecht Centraal aan zal geven.
Frequent reiziger in het noordelijk SAN, meest voorkomende lijnen: 1, 2, 4, en 352. Ook regelmatig in de treinen naar het westen te zien.

Hendrik
Berichten: 1952
Lid geworden op: Vr 20 Feb 2015, 21:12

Re: Dienstregeling 2019

Berichtdoor Hendrik » Vr 02 Feb 2018, 15:34

Aha, nu begrijp ik je vraag pas! Er wordt gesproken over het koppelen van twee treinseries, dus het zou goed kunnen dat de bestemming pas in Utrecht wijzigt in Rotterdam Centraal.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 37813
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Dienstregeling 2019

Berichtdoor Suus » Vr 02 Feb 2018, 15:58

Staat in de lijst nu als twee series (2800/6500). Voor de reisinformatie is de scheiding ook beter, zo krijg je geen intercity op Houten e.d.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 30439
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Dienstregeling 2019

Berichtdoor Daniel » Vr 02 Feb 2018, 16:35

In de tegenspitsrichting was die trein toch ook een soort van Intercity, bij gebrek aan stops?
In de spitsrichting moet je het niet willen inderdaad, dan zou je iets als "Intercity Houten Castellum, via Lunetten en Houten. Stopt ook in Lunetten, Houten en Castellum" krijgen door de manier waarop InfoPlus werkt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Western Soldier
Berichten: 727
Lid geworden op: Ma 22 Mei 2017, 18:10

Re: Dienstregeling 2019

Berichtdoor Western Soldier » Vr 02 Feb 2018, 16:45

Vandaar mijn vraag. Ze hebben ook wel eens het etiket IC geplakt aan stoppende treinen. BIjvoorbeeld de huidige sprinter naar Almere Centrum, welke ook weleens IC is genoemd. Dan weet ik in elk geval dat als ik een keer naar Rotterdam moet dat ik dan op de terugweg niet hoef op te letten op IC Houten Castellum, maar op IC Utrecht Centraal of uiteraard gewoon IC Leeuwarden/Groningen. Ik kan ze in dat geval allebei nemen.
Frequent reiziger in het noordelijk SAN, meest voorkomende lijnen: 1, 2, 4, en 352. Ook regelmatig in de treinen naar het westen te zien.

evos
Berichten: 53
Lid geworden op: Zo 29 Nov 2015, 16:18

Re: Dienstregeling 2019

Berichtdoor evos » Vr 02 Feb 2018, 16:55

Suus schreef:Staat in de lijst nu als twee series (2800/6500). Voor de reisinformatie is de scheiding ook beter, zo krijg je geen intercity op Houten e.d.

Maar er mag wel iets gedaan worden aan het aangeven op de schermen en omroepen in de trein van het doorrijden van dergelijke gekoppelde series. B.v. in de sprinter Den Haag-Zwolle zie je soms minuten na aankomst in Amsterdam C nog staan dat de trein daar eindigt.

Western Soldier
Berichten: 727
Lid geworden op: Ma 22 Mei 2017, 18:10

Re: Dienstregeling 2019

Berichtdoor Western Soldier » Vr 02 Feb 2018, 17:06

Beetje offtopic, maar daar ben ik het grondig mee eens. De sprinter Deurne naar Den Bosch was gekoppeld aan de sprinter naar Arnhem Centraal, werd niet aangegeven. Wat dat betreft verdiend Syntus een pluim wat betreft lijn 105>205 in Barneveld.
Frequent reiziger in het noordelijk SAN, meest voorkomende lijnen: 1, 2, 4, en 352. Ook regelmatig in de treinen naar het westen te zien.

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4704
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2019

Berichtdoor reisthijs » Vr 02 Feb 2018, 17:26

NS doet er wat aan door de meeste gekoppelde treinen vanaf 2019 onder één nummer te rijden.
Den Haag-Zwolle niet, die sprinter is nu juist expres in twee series geknipt om te zorgen dat op Schiphol Amsterdam Centraal als bestemming wordt getoond.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 3568
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: Dienstregeling 2019

Berichtdoor Mikos » Vr 02 Feb 2018, 18:59

Dat gaat er op termijn anders weer net zo hard uit, zodra er een oplossing is op zowel de SLT die 'via Amsterdam Centraal' kan tonen en Infoplus dat als tipnote mee kan geven. Het eerstvolgende wijzigingsblad is het dan gewoon weer één 4600 en één 5800.

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 8318
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: Dienstregeling 2019

Berichtdoor webguy » Vr 02 Feb 2018, 20:03

Denk je dat dat nog lukt in 2018?

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 3568
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: Dienstregeling 2019

Berichtdoor Mikos » Vr 02 Feb 2018, 20:27

Geen flauw idee.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 30439
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Dienstregeling 2019

Berichtdoor Daniel » Vr 02 Feb 2018, 20:41

Bestond de oplossing niet gewoon al dan? Bij de 5700 wordt toch niet ook al in Utrecht als bestemming Hoofddorp getoond?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 4886
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Dienstregeling 2019

Berichtdoor Milco » Vr 02 Feb 2018, 20:45

Volgens mij tonen/toonden de SLT's in de 5700 de toevoeging "via Weesp", sowieso op de zijkanten van de treinen.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 16-11-2018
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 15-11-2018

Informatie Keolis Almere: http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

RobertT
Berichten: 162
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling 2019

Berichtdoor RobertT » Vr 02 Feb 2018, 21:28

Diverse sprinters worden aldus aangepast met hetzelfde treinnummer,vreemd genoeg de 5200/6400 niet.Misschien gewoon vergeten?

OVinspecteur
Berichten: 304
Lid geworden op: Vr 30 Nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2019

Berichtdoor OVinspecteur » Za 03 Feb 2018, 12:10

Suus schreef:Lille vervalt in december als bestemming van Thalys. Vanaf april is er tot 2x/dag een trein naar Charles de Gaulle en Disneyland.

CDG en Marne l V C kunnen ideale overstappunten zijn waarbij je de Parijse metro niet meer nodig hebt. Lille had dat ook kunnen zijn, maar hier sluit nu niks aan en bovendien stoppen de TGV's provincie - provincie op alle tussengelegen haltes, waardoor het juist veel extra reistijd kost t.o.v. de route door Parijs.

Maar CDG en Marne l V C lijken me wel te perifere eindbestemmingen (voor internationaal vervoer alleen), waardoor het aantal reizigers toch weer tegen kan vallen. Waarom niet zoiets?:
1) NL - Brussel - CDG - Marne l V C - Lyon;
2) NL - Brussel - Lille - CDG - Marne l V C;
3) NL - Brussel - CDG - Marne l V C - Juvisy - Les Aubrais - Orléans;
4) NL - Brussel - CDG - Paris Est;
5) NL - Brussel - CDG - Marne l V C - Paris G d Lyon / Bercy.

Suus schreef:
trolly schreef:
nieuws.ns.nl schreef:Deze rijdt echter eerst nog in plaats van de Intercity direct, waarna deze doorrijdt naar Brussel. Straks komt deze trein dus bovenóp de Intercity direct.
Benieuwd wat ik me dáár nou weer bij moet voorstellen :?
Nou, de vijfde ICD en die Benelux gaan praktisch bovenop elkaar rijden. Eerst vertrekt de 1000 en drie minuten later dan de Benelux. Zowel vanuit Rotterdam als vanuit Amsterdam.

De aansluitingen in Breda op de IC Brussel blijven daarmee even beroerd neem ik aan? En de ICD R'dam - Breda leger dan leeg?
Laatst gewijzigd door Zugführer op Za 03 Feb 2018, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: dubbel bericht samengevoegd

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 13574
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Dienstregeling 2019

Berichtdoor Meltrain » Za 03 Feb 2018, 13:01

Reis je wel eens tussen Rotterdam en Breda (via de HSL)? Leger dan leeg zou ik die treinen namelijk absoluut niet noemen... :X
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 8890
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling 2019

Berichtdoor Hainje » Za 03 Feb 2018, 14:14

Hangt heel erg van het tijdstip af. Na 20u kun je vanaf Rotterdam echt een kanon afschieten in de treinen naar Brabant. Dat is eigenlijk al zo lang ik mij kan herinneren, dus ook in de tijd van de IC Den Haag - Venlo.
Details blijf je houden, maar uiteindelijk vind ik het allemaal prima.
08-09-2018: Trein: 10606,5 km * Bus: 1484,36 km * Metro: 62,2 km * Tram: 9,62 km
Meestal te vinden in mijn luie zetel.

OVinspecteur
Berichten: 304
Lid geworden op: Vr 30 Nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2019

Berichtdoor OVinspecteur » Za 03 Feb 2018, 14:17

Meltrain schreef:Reis je wel eens tussen Rotterdam en Breda (via de HSL)? Leger dan leeg zou ik die treinen namelijk absoluut niet noemen... :X

Ja, dat gebeurt af en toe. De laatste keer kon ik er een kanon afschieten, want ik was zo'n beetje de enige in de coupé.

Ik heb het natuurlijk niet over de IC Den Haag - Eindhoven, maar over de ICD die het eindpunt in Breda heeft en 7 min. later vertrekt. Met de IC Brussel erbij gaat er 3 min. later nog een trein over de HSL naar Breda.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 37813
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Dienstregeling 2019

Berichtdoor Suus » Za 03 Feb 2018, 16:01

De Benelux is vanaf april de vijfde trein op het zuidelijke deel van de HSL terwijl er op de noordelijke tak van de HSL ook in april vier treinen blijven rijden. Dat wordt in de dienstregeling 2019 aangepast, er komt dus geen zesde trein in Breda.
Rame à l'approche

OVinspecteur
Berichten: 304
Lid geworden op: Vr 30 Nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2019

Berichtdoor OVinspecteur » Za 03 Feb 2018, 16:20

Suus schreef:De Benelux is vanaf april de vijfde trein op het zuidelijke deel van de HSL terwijl er op de noordelijke tak van de HSL ook in april vier treinen blijven rijden. Dat wordt in de dienstregeling 2019 aangepast, er komt dus geen zesde trein in Breda.

Klopt, maar ik had juist gehoopt dat ze de IC Brussel er zouden samenvoegen met een ICD A'dam - Breda. Daarmee zou dan meer ruimte ontstaan om knelpunten op het oude spoor R'dam - Dordrecht - Breda/Roosendaal op te lossen.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 37813
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Dienstregeling 2019

Berichtdoor Suus » Za 03 Feb 2018, 16:25

Ik geloof niet dat de reizigers op de noordsectie daar op zitten te wachten.
Rame à l'approche

Bemined
Berichten: 1665
Lid geworden op: Vr 14 Aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2019

Berichtdoor Bemined » Za 03 Feb 2018, 21:22

Waarom niet? Met de Benelux gekoppeld aan de 900 krijg je een veel gunstigere materieelomloop waardoor je de treinen langer kan maken. Voorwaarde is wel dat je het oude treinpad in België terug weten te krijgen van voor 2013 (zonder de route via Zaventem). Je bespaart er 7 à 8 stammen door, genoeg om de 9200 naar 9 rijtuigen te verlengen en de 900 en 1000 naar 7 rijtuigen. Lijkt me een betere verdeling dan twee maal 6 rijtuigen drie minuten achter elkaar aan laten rijden.

Jef400
Berichten: 4610
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011, 18:46
Locatie: Purmerend

Re: Dienstregeling 2019

Berichtdoor Jef400 » Za 03 Feb 2018, 21:25

Qua verdeling wel, maar waar Suus volgens mij op doelt is dat de capaciteit dan onvoloende is. Ik denk niet dat je de Benelux reizigers met 3 rijtuigen meer meekrijgt.
Leven, en laten leven.

Bemined
Berichten: 1665
Lid geworden op: Vr 14 Aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2019

Berichtdoor Bemined » Za 03 Feb 2018, 21:36

Zoveel reizigers voegt de Benelux toch niet toe? Ik heb altijd begrepen dat de Benelux een flink aantal binnenlandse reizigers had en er zeker niet 6 rijtuigen vol met internationale reizigers in die trein zaten.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten