Veranderingen bij vertrekschermen stations

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Veranderingen bij vertrekschermen stations

Bericht door Gekko123 »

Western Soldier schreef:
reisthijs schreef:Dat is sinds afgelopen december een overbodige vraag, IC naar in principe Leeuwarden stopt in principe altijd in Meppel.
Kijk daar was ik dan weer niet van op de hoogte. Waarom dan de IC naar Groningen niet?
De echte reden is het wel/niet rijden tussen Zwolle en Meppel van de sprinters. De sprinters uit Leeuwarden rijden niet verder dan Meppel, terwijl de sprinters uit Groningen wel doorrijden naar Zwolle. Een en ander heeft meen ik met de capaciteit tussen de aansluiting van de spoorlijn van/naar Emmen en Zwolle te maken.
cassie127
Berichten: 6580
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Veranderingen bij vertrekschermen stations

Bericht door cassie127 »

Er is momenteel inderdaad te weinig capaciteit om de sprinter uit Leeuwarden door te trekken naar Zwolle. Het perron (spoor 1B) is al wel beschikbaar
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Veranderingen bij vertrekschermen stations

Bericht door reisthijs »

De nieuwe regel om altijd de werkelijke eindbestemming te tonen geldt blijkbaar toch niet voor alle treinen: In Den Bosch staat nog steeds Amsterdam C als eindbestemming op de borden, dat is toch vreemd als op de trein zelf de bestemming Hoorn staat aangegeven.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Veranderingen bij vertrekschermen stations

Bericht door microshit »

Eehm, is dat niet een heel ander scenario? Net als dat op Hoofddorp op de [serie=Sprinter|2018|Utrecht Centraal - Hilversum - Hoofddorp5700[/serie] nog steeds staat "Utrecht Centraal", maar de TBP ophoudt op "Hilversum" (of "Weesp", moet ik even uit m'n hoofd zeggen nu)...
De aanpassing lijkt enkel te gelden voor verkortingen door storingen, en dus niet als om een andere reden een eerder station als eindbestemming op de schermen staat.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Veranderingen bij vertrekschermen stations

Bericht door reisthijs »

Dat vind ik dus erg inconsequent, waarom alleen bij verstoringen?

Bij de [serie=Sprinter|2018|Utrecht Centraal - Hilversum - Hoofddorp5700[/serie] is er een logische verklaring voor de afwijkende bestemmingen, die trein maakt een omweg, (men wil onnodig omreizen voorkomen) maar bij de [serie=Intercity|2018|Maastricht - Utrecht Centraal - Enkhuizen2900[/serie] / [serie=Intercity|2018|Heerlen - Utrecht Centraal - Enkhuizen3900[/serie] is dat niet het geval.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Veranderingen bij vertrekschermen stations

Bericht door Suus »

Als er een ongeplande verstoring is, wordt de rode mededeling over inkorting gelukkig nog steeds gebruikt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Veranderingen bij vertrekschermen stations

Bericht door webguy »

Kennelijk heeft iemand bij NS bedacht dat het verwarrend is als je een IC naar Enkhuizen laat gaan en dat in het kader van ETMET mensen niet zouden snappen dat het om een trein naar Amsterdam gaat... Zou ook zo maar kunnen dat degene die het bedenkt in Den Bosch woont.
Jultar
Berichten: 575
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: RE: Re: Veranderingen bij vertrekschermen stations

Bericht door Jultar »

En daarvoor moet in de toekomst een update uitgerold gaan worden, waarbij de daadwerkelijke eindbestemming gaat alterneren met een (groot) tussenliggend station. Je krijgt dan dus "Enkhuizen" "via Amsterdam Centraal", om op die manier toch beide stations groot aan te geven.
Laatst gewijzigd door webguy op wo 28 mar 2018, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Veranderingen bij vertrekschermen stations

Bericht door webguy »

Nee dat is duidelijk -o- Wordt steeds meer een kermis attractie daar :)
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Veranderingen bij vertrekschermen stations

Bericht door Reiziger Delft »

Is Schagen dan bekender dan Enkhuizen?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Veranderingen bij vertrekschermen stations

Bericht door webguy »

Dat is natuurlijk weer een spits-uitzondering, maar inderdaad, het is nogal willekeurig allemaal.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Veranderingen bij vertrekschermen stations

Bericht door Hainje »

Je kunt ook overdrijven webguy, op stads-en streekbussen wordt er vaak zat een alternerende bestemming gebruikt, daar hoor je verder ook niemand over. Op de treinen moet dit dan ook niet zo'n probleem zijn.
🍉
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Veranderingen bij vertrekschermen stations

Bericht door dylanwild94 »

Ja dat gaat erg lekker op de bussen van Connexxion en dochters. Krijg je Gemert via Gemert of Spijkenisse via Spijkenisse. :mrgreen:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Veranderingen bij vertrekschermen stations

Bericht door SuperGhost »

Hainje schreef:Je kunt ook overdrijven webguy, op stads-en streekbussen wordt er vaak zat een alternerende bestemming gebruikt, daar hoor je verder ook niemand over. Op de treinen moet dit dan ook niet zo'n probleem zijn.
Op de CTA's staan de tussenstations dan ook, op de bussen staan die er niet :wink:
cassie127
Berichten: 6580
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Veranderingen bij vertrekschermen stations

Bericht door cassie127 »

Mijn trein kwam zojuist in Zwolle binnen op spoor 1b in plaats van spoor 9 maar ja als ik hem niet had zien aankomen rijden en vervolgens niet in de app had gekeken was ik zo naar spoor 9 gelopen omdat het op de schermen niet meer als spoorwijziging is vermeld
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13170
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Veranderingen bij vertrekschermen stations

Bericht door Z2N »

Als dat gepland zou zijn zou het niet vermeld worden ja, maar dan zouden er werkzaamheden zijn. Er is nu een wisselstoring op station Zl, dus wordt dat dan netjes aangekondigd.
Laatst gewijzigd door Z2N op wo 28 mar 2018, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Veranderingen bij vertrekschermen stations

Bericht door Reiziger Delft »

Hier staat het toch echt als spoorwijziging. Het zou dus ook zo op de schermen/in de apps moeten staan.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Veranderingen bij vertrekschermen stations

Bericht door reisthijs »

Hainje schreef:Je kunt ook overdrijven webguy, op stads-en streekbussen wordt er vaak zat een alternerende bestemming gebruikt, daar hoor je verder ook niemand over. Op de treinen moet dit dan ook niet zo'n probleem zijn.
Sterker nog, op sommige treinen gebeurt al, bijvoorbeeld bij SGMm: op de bovenste regel een belangrijk tussenstation, op de onderste regel het eindpunt, bijvoorbeeld:
Amsterdam Centraal
Uitgeest

Zoiets moet op TBP's ook best kunnen
"Laat je ledematen bewegingen maken"
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Veranderingen bij vertrekschermen stations

Bericht door jelmerrr »

Of
Wierden
Almelo
:mrgreen: :mrgreen:

Maar inderdaad zoiets is wel vaak handig ja, zeker als we ook de andere koersborden van treinen aan kunnen passen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Veranderingen bij vertrekschermen stations

Bericht door Suus »

Natuurlijk is dit gedoe meer dan alleen reisinformatie: https://www.rover.nl/actueel/1445-rover ... rlijntrein

Maar de treinen die niet rijden zijn dus zonder mededeling uit de reisplanner verwijderd en op het station ook uit de reisinformatie verdwenen. En dit is dus een verbetering volgens het Locov. Ik zie hem echter niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Veranderingen bij vertrekschermen stations

Bericht door reisthijs »

Het Locov ging uit van de meer gebruikelijke situatie waarin NS een vervangende trein inzet. In dat geval is het wél een verbetering.

Zie het begin van dit topic:
Met deze wijziging lost NS eindelijk ook het probleem op van de verwarrende aankondiging van vervangende treinen, waarbij de trein tweemaal werd vermeld: eenmaal als ‘rijdt niet’ en daarna nog een keer als ‘extra trein’.
Dit voorval laat goed zien hoe lastig het is om met een geheel geautomatiseerd systeem altijd de reizigers goed te informeren: wat voor de ene situatie een verbetering is, kan voor een andere situatie weer een verslechtering zijn.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Veranderingen bij vertrekschermen stations

Bericht door Durashift »

Suus schreef:Natuurlijk is dit gedoe meer dan alleen reisinformatie: https://www.rover.nl/actueel/1445-rover ... rlijntrein

(..).
Nou, dát is helemaal een stunt.. :shock:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten