Open instapbeleid

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Open instapbeleid

Bericht door Visgraatmodel »

Aking schreef:Volgens mij is dat overal zo, een rolstoel past zo moeilijk door de voordeur en langs de chauffeur :wink:
Valt mee eigenlijk! Heb het een aantal keer zien gebeuren bij een RET Citaro, hij had wel een dubbelblads deur. :P

Op buslijn 97/98 van RET gaat de achterdeur vaak open in de spits, ligt aan de chauffeur. Toen de vervoerder vóór Connexxion (met de gelede O405) en Connexxion (met de gelede Citaro) zelf nog op de 97/98 reed gold er een open instapregime. Vanaf Qbuzz, in 2009, is dat officieel gekapt.
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: Open instapbeleid

Bericht door Lijn65 »

jesse-cruzu schreef:In Rotterdam op buslijnen 68, 69 en 668 (De lijnen van en naar het STC Campus Waalhaven) kennen dit beleid standaard tijdens de spitsrichting vanwege de enorme drukte.
Wordt dit uit praktische overwegingen gedaan door de chauffeurs of is er ook een echt open instapregime op deze lijnen?
Basislijn
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Open instapbeleid

Bericht door Western Soldier »

Ik reis in de regio Arnhem geldt inderdaad geen open instap, echter op sommige momenten moet er wel voorin worden uitgestapt, omdat het dan veel te druk is om je door de mensen naar de achterdeur(en) te verplaatsen.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Open instapbeleid

Bericht door cassie127 »

Lijn65 schreef:
cassie127 schreef:
Milco schreef:Ook van Zwolle (7/8/9) is het open instapbeleid nieuw voor mij...
Bussen op deze lijnen zitten vaak vol en chauffeurs openen tegenwoordig bij de belangrijkste haltes alle deuren.
De Capacity bussen hebben ook niet zoals bij de andere Syntus bussen stickers die je naar de voordeur verwijzen.
Is dat ook door Syntus gecommuniceerd als lijnen met een open instapregime? Dat chauffeurs alle deuren openen bij drukke haltes hoeft dus nog niet te zeggen dat er een officieel open instapbeleid is.
Zover ik weet niet gecommuniceerd door Keolis. Echter op lijn 9 zie ik de gehele dag zelfs als het rustig is bij iedere halte alle deuren. Ik maak dagelijks gebruik van deze lijn en ik heb sinds de nieuwe bussen nog nooit verplicht via de voordeur moeten instappen
Spoiler: show
en dan reis ik op verschillende dagen en tijden:
08:15, 09:45, 11:15, 11:45, 13:00, 14:00, 15:00, 16:30, 17:00
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Open instapbeleid

Bericht door dylanwild94 »

Lijn65 schreef:
jesse-cruzu schreef:In Rotterdam op buslijnen 68, 69 en 668 (De lijnen van en naar het STC Campus Waalhaven) kennen dit beleid standaard tijdens de spitsrichting vanwege de enorme drukte.
Wordt dit uit praktische overwegingen gedaan door de chauffeurs of is er ook een echt open instapregime op deze lijnen?
Dat is op praktische overwegingen aangezien die buslijnen in de spits te veel aanbod heeft dan de bussen lang zijn.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
jesse-cruzu
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Open instapbeleid

Bericht door jesse-cruzu »

Lijn65 schreef:
jesse-cruzu schreef:In Rotterdam op buslijnen 68, 69 en 668 (De lijnen van en naar het STC Campus Waalhaven) kennen dit beleid standaard tijdens de spitsrichting vanwege de enorme drukte.
Wordt dit uit praktische overwegingen gedaan door de chauffeurs of is er ook een echt open instapregime op deze lijnen?
Het open instapregime wordt alleen structureel toegepast in de spitsrichting. Het werkt wel het beste met al die studenten. Ik heb misschien maar 2 of 3 keer meegemaakt dat de chauffeur de achterdeur niet open deed, maar dan krijg je ook meteen het negatieve effect omdat er maar 1 voordeur bij een Lion's City aanwezig is en de reizigers erop rekenen dat de achterdeur open gaat. Het instappen duurt dan 3x zolang. Terwijl de volgende bus er al achter staat om de volgende lading studenten op te pikken.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Open instapbeleid

Bericht door dylanwild94 »

Plus het feit dat er bij zo'n lion's city niet helemaal tot achteraan wordt doorgelopen dan. Ik ben 6 jaar lang forens geweest op die lijnen. dus weet hoe het er daar aan toe gaat. Vee heeft nog meer ruimte in een veewagen. :X
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Open instapbeleid

Bericht door Milco »

Ik heb vandaag gereisd met de lijnen 1 en 2 in Groningen maar ik zag op een persoon na iedereen bij de voordeur instappen, hoe druk de halte ook was met instappers... Hoezo: open instapbeleid? Ja of nee?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten