Kort Nederlands nieuws

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Durashift »

^^^en dat dus al zonder subsidiegeld. :wink:

Voor de duidelijkheid.. ik vind het prima dat die terminals succesvol zijn.. al voorzie ik niet zozeer dat daarmee een flinke verschuiving van het vrachtverkeer plaats zal vinden.. de drukte daarmee op de NL / BE / DLD wegen zal grotendeels wel blijven bestaan, verwacht ik.
Die spoorverbindingen faciliteren een groei welke met de vrachtwagen sowieso niet interessant is, lijkt mij. Containertreinen naar/van China concurreert met scheepvaartverkeer, lijkt mij.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Wubbo »

De trein concurreert met beide. Er rijden nog voldoende vrachtwagens tussen Nederland en Polen of de Baltische Staten, daar is de trein een prima alternatief.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13194
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Z2N »

Baltische staten zit je nog met een spoorwijdteverschil, dat maakt de vrachtwagen concurrerender.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Aking »

Durashift schreef:Containertreinen naar/van China concurreert met scheepvaartverkeer, lijkt mij.
Gelet op het feit dat er regelmatig voorbij komt dat zeeschepen vloeibare kanker tanken en dat dus ook zo ongeveer uitstoten lijkt me dat niet persé een slecht iets (A)
quakkerillo
Berichten: 111
Lid geworden op: do 23 aug 2018, 00:15
Locatie: Maastricht (voorheen: Breda/Brussel)

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door quakkerillo »

Z2N schreef:Baltische staten zit je nog met een spoorwijdteverschil, dat maakt de vrachtwagen concurrerender.
De nieuwe lijn naar de Baltische landen is ook voor goederen, en wordt voor zover ik weet met de normale breedte aangelegd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13194
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Z2N »

Klopt, maar daarvan liggen er nog maar een paar kilometer, en voor volgend jaar is dat niet af. Ik zei ook niet voor niets 'nog'. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
quakkerillo
Berichten: 111
Lid geworden op: do 23 aug 2018, 00:15
Locatie: Maastricht (voorheen: Breda/Brussel)

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door quakkerillo »

Oké, ja. Maar er wordt aan gewerkt! :)
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Durashift »

Aking schreef:(..) dat zeeschepen vloeibare kanker tanken en dat dus ook zo ongeveer uitstoten lijkt me dat niet persé een slecht iets (A)
Da's op volle zee.. (hebben wij geen last van .. (A) :wink: In de havens zet men de knop om naar wal-stroom.
http://www.kimonederlandbelgie.org/scho ... t-wat-kan/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Hainje »

Niet direct, maar luchtstromingen houden zich niet aan grenzen. Dus uiteindelijk komt die vloeibare kanker alsnog op ons (etens)bord. :Y
🍉
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Durashift »

Ach ja.. er zit daar toch al zoveel op.. weet jij veel hoeveel 'Mosanto' jouw groente 'ontvangen' heeft toen het op het land stond?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Hainje »

'Monsanto' schaar ik voor het gemak ook even onder vloeibare kanker. :Y

Al gaan we nu misschien een beetje te veel offtopic.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Suus »

Durashift schreef:
Aking schreef:(..) dat zeeschepen vloeibare kanker tanken en dat dus ook zo ongeveer uitstoten lijkt me dat niet persé een slecht iets (A)
Da's op volle zee.. (hebben wij geen last van .. (A) :wink: In de havens zet men de knop om naar wal-stroom.
http://www.kimonederlandbelgie.org/scho ... t-wat-kan/
Dat wil men wel, maar walstroom gebeurt echt nog te weinig. Ik vind de cruiseschepen in Rotterdam altijd erg mooi, maar de lucht op de Erasmusbrug is dramatisch slecht als er eentje bij de Cruise Terminal ligt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door AppleMoose »

Twee goederentreinen op elkaar gebotst in Venlo. Geen gewonden. Redbull geeft treinen blijkbaar geen vleugels (A)

https://nos.nl/artikel/2294819-geen-tre ... einen.html
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Suus »

Het enige waarvoor Redbull gevaarlijk is, is je tandglazuur. Op de andere trein (van DB Cargo) zag ik overigens Defensiematerieel staan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersnaam
Berichten: 629
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Gebruikersnaam »

Marechaussee was ook al aanwezig hoorde ik. De trein met defensiematerieel komt uit Haanrade. Wat een geweldig stukje journalistiek van de NOS weer trouwens :')
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door AppleMoose »

NS experimenteert met reclame in de trein
De NS begint in september een proef met reclame op de informatieschermen in de trein. De reclame zal te zien zijn in 137 van de ruim 400 intercity-treinen.

"We krijgen regelmatig verzoeken van adverteerders", zegt een woordvoerder van de NS. "De schermen in de trein zijn een gewilde plek, maar de reclame moet wel passen bij ons beleid en bij de reisbeleving."

"Daarom willen we alleen reclames laten zien die passen bij ons merk", aldus de woordvoerder. "Geen advertenties over expliciete dingen, maar advertenties die een grote groep mensen aanspreken."


Lees verder
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Aking »

Was te verwachten natuurlijk, maar -o-

Ik kan nu al regelmatig de relevante informatie niet zien omdat ik voor de 500e keer reclame van NS zie over aanbiedingskaartjes of filmpjes over het recyclen van materialen bij modernisering van treinen :X
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Cora »

Ik moet maar weer een Adblocker meenemen :N

Zonder grappen:Waarom overal advertenties? Leuk maar ik heb ook eens een hele vervelende reclame op Youtube gehad recentelijk waarin iets te zien was wat rillingen over me heen liet gaan. (Niet zon fijn gezicht). Ik hoop dat NS in ieder geval alle reclames bekijkt voordat ze de schermen op mogen. (Of een adblocker op het systeem zetten :twisted:)
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Aking »

Volgens mij staat dat er vrij duidelijk? (A)
"Daarom willen we alleen reclames laten zien die passen bij ons merk", aldus de woordvoerder. "Geen advertenties over expliciete dingen, maar advertenties die een grote groep mensen aanspreken."
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Cora »

Het was niet expliciet. Ik zal het maar niet herhalen voordat er iemand straks een nachtmerrie heeft. Ik denk dat het beheer dat ook niet zou willen.

Back on topic :pos:
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
dennistd
Berichten: 5544
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door dennistd »

Reclame prima, maar wel na elke reclamespot of andere info weer de reisinformatie over de huidige trein laten zien.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door AppleMoose »

Aking schreef:Was te verwachten natuurlijk, maar -o-

Ik kan nu al regelmatig de relevante informatie niet zien omdat ik voor de 500e keer reclame van NS zie over aanbiedingskaartjes of filmpjes over het recyclen van materialen bij modernisering van treinen :X
Dat dus -o-
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Nitein-Repart
Berichten: 3543
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Nitein-Repart »

Ik vind dat wel een goed idee. Meer reclame is meer inkomsten.

Gewoon: Beste reizigers, we komen aan in Utrecht Centraal. U kunt hier overstappen op de trein naar Den Haag Centraal en de trein naar Rotterdam Centraal. Wij danken u voor deze reis met NS. Deze treinreis is gesponserd door bedrijf X. (Reclame voor bedrijf X)
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21360
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Meltrain »

Je vergeet het stukje: "Op Utrecht Centraal kunt u héérlijke koffie halen bij de Kiosk of een broodje warme rookworst bij de Hema." :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Cas
Berichten: 885
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Cas »

Tja, dit hoort nou eenmaal ook bij een commerciële uitbating van de spoorwegen. Zoveel maakt die reclame me niet uit, maar ik hoop wel dat het niet de 'cyclus' nog langer maakt, want soms duurt het al eeuwen voordat de reisinformatie weer langs komt.
請勿靠近車門
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 82 gasten