Kort Nederlands nieuws
Re: Kort Nederlands nieuws
NS heeft de afgelopen jaren in ieder geval een brief gestuurd naar Locov met betrekking tot prijswijzigingen bij bijvoorbeeld de Early Bird voor de IC Amsterdam Centraal - Brussel-Zuid.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort Nederlands nieuws
Eigenlijk wel jammer dat het 3e spoor in Horst Sevenum is weggesaneerd:Had een goed alternatief kunnen zijnGamma schreef: ↑di 07 nov 2023, 11:28 https://www.bd.nl/eindhoven/prorail-wil ... ~a7100361/
Er is toch al een keerspoor in Deurne?
Re: Kort Nederlands nieuws
Je kan natuurlijk altijd nog in Venlo keren. Dan kan je de IC ook nog versnellen. Ik denk alleen dat dat niet gaat gebeuren omdat er te weinig reizigers voor zijn.
Waarschijnlijk zijn die extra sprinters alleen tussen Eindhoven en Helmond nodig, is doorrijden naar Deurne nog een acceptabel compromis als je daar makkelijker kan keren, maar als je verder dan Deurne gaat rijden vervoer je enkel lucht.
Waarschijnlijk zijn die extra sprinters alleen tussen Eindhoven en Helmond nodig, is doorrijden naar Deurne nog een acceptabel compromis als je daar makkelijker kan keren, maar als je verder dan Deurne gaat rijden vervoer je enkel lucht.
Re: Kort Nederlands nieuws
Als je een extra treinserie naar Helmond of Deurne laat rijden, waar gaat die van af komen? Je hebt nu de 6400 en 4400 die een kwartier na elkaar komen. Komt er dan een extra serie Eindhoven - Helmond? Misschien vanaf Boxtel of Best? Kun je dan niet beter een extra stel aan de 4400 koppelen?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Wie zegt dat die extra treinen sprinters moeten zijn?
ProRail plant wel ver vooruit:
Het idee voor een nieuwe keervoorziening is onderdeel van de MIRT-verkenning ov-knoop Brainport Eindhoven. Daarin wordt o.a. ook onderzoek gedaan naar een vrije kruising bij Tongelre en extra perronsporen voor Eindhoven Centraal.
https://www.prorail.nl/verhalen/eindhov ... verkenning
ProRail plant wel ver vooruit:
https://archive.ph/8VZGUExtra treinverkeer
Deze aanpassingen aan het spoor om treinen makkelijk van rijrichting te kunnen laten wisselen, zijn nodig vanaf het jaar 2035 of 2040, aldus een woordvoerder van ProRail. Ze komen voort uit de behoefte aan extra treinverkeer op met name het Brainport-deel van de treinlijn tussen Eindhoven en Venlo.
Nu rijden er per uur - naast enkele stoptreinen - twee intercity’s tussen Eindhoven en Venlo. Vanaf december 2026 komt daar nog de internationale trein naar Düsseldorf bij. Tussen 2035 en 2040 moeten er vanwege de te verwachten groei van het aantal treinreizigers ook twee extra intercity’s bijkomen.
Het idee voor een nieuwe keervoorziening is onderdeel van de MIRT-verkenning ov-knoop Brainport Eindhoven. Daarin wordt o.a. ook onderzoek gedaan naar een vrije kruising bij Tongelre en extra perronsporen voor Eindhoven Centraal.
https://www.prorail.nl/verhalen/eindhov ... verkenning
Laatst gewijzigd door reisthijs op wo 08 nov 2023, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Kort Nederlands nieuws
Ja, dat kan ook, een IC die in Helmond of Deurne begint. Maar dan is het echt jammer dat Horst-Sevenum zijn inhaalspoor heeft verloren. Er is een lange traditie aan spitstreinen die daar uitliepen.Waar zegt dat die extra treinen sprinters moeten zijn?
Helmond heeft daar niet echt ruimte voor, in Deurne kun je dan een nieuw spoor langs de Doctor Huub van Doorneweg leggen.
Helmond zou je moeten ombouwen naar een layout als Horst-Sevenum had. Dus niet het tweede perron tussen spoor 1 en 2, maar 1 en 2 naast elkaar en dan een perron tussen spoor 2 en 3. Dan kun je gewoon keren langs het perron.
Re: Kort Nederlands nieuws
Voor Deurne is een goedkopere en praktischere optie om spoor 2 als keerspoor in te richten, en spoor 3 als doorgaand spoor naar Venlo. Daarmee kunnen sprinters naar Eindhoven vertrekken zonder rekening te hoeven houden met de doorkomsttijden van treinen naar Venlo. Eventueel zou je spoor 2 ook nog kunnen knippen in twee delen van 165 meter lang met een extra wissel van spoor 2 naar spoor 1, zodat twee treinen met elk Flirt-8 aan het perron kunnen staan.
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik vraag mij wel af of het omdraaien van het doorgaande en het keerspoor in Deurne past in combinatie met de huidige zeer lange perrons in Deurne.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort Nederlands nieuws
Met een beetje goede wil kun je aan spoor 3 10 bakken kwijt, dat is te weinig voor de huidige dienstuitvoering (max 2xVIRM-6). Als je tot 320 meter wil verlengen moet je toch echt perron 2 inkorten want anders kom je op de Fabrieksstraat terecht. Die is wel een beetje te verleggen.
En aan de westzijde heb je ook weinig ruimte om een langer/sneller wissen neer te leggen. Om dat mogelijk te maken zul je ook wissel 411 moeten verleggen.
En aan de westzijde heb je ook weinig ruimte om een langer/sneller wissen neer te leggen. Om dat mogelijk te maken zul je ook wissel 411 moeten verleggen.
- bjorn keith
- Berichten: 439
- Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Het treinverkeer naar het Spoorwegmuseum is tijdelijk stilgelegd wegens detectieproblemen: https://www.treinenweb.nl/nieuws/10285/ ... elegd.html
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
Re: Kort Nederlands nieuws
Moeten reizigers dan zelf de kosten voor de bus betalen?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Kort Nederlands nieuws
Dat zal wel ja, maar dat moest met de trein natuurlijk ook.
Bij twijfel altijd klagen
Re: Kort Nederlands nieuws
Alleen is in de trein je NS-abonnement geldig, en heeft U-OV bijvoorbeeld nog geen gratis reizen voor kinderen onder de 12.
Re: Kort Nederlands nieuws
Geluk bij een ongeluk: bus 2 rijdt door werkzaamheden weer even 'buitenom' via de Maliesingel en stopt daarom ook bij de touringcarhalte voor het Spoorwegmuseum
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Kort Nederlands nieuws
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Kort Nederlands nieuws
Vervelend voor een handje gehandicapten, de rest kan lopen.
Ik heb geen onderschrift
Re: Kort Nederlands nieuws
Dat 'handje gehandicapten' heeft ook gewoon recht op vervoer.
Re: Kort Nederlands nieuws
En de ouders/grootouders/verzorgers van de kinderen die gratis mee kunnen.
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Kort Nederlands nieuws
Ben eigenlijk wel benieuwd of Maliebaan onder het HRN valt. Dan zou er gewoon treinvervangend vervoer voor geregeld moeten worden.
Ik heb geen onderschrift
Re: Kort Nederlands nieuws
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Kort Nederlands nieuws
Het zou wel netjes zijn als NS afspraken zou maken met U-OV dat reizigers met de lijnbus mee mogen als de museumpendel niet rijdt (en het museum open is). Desnoods geeft NS daar kaartjes voor uit aan de balie op Ut en aan de kassa van het museum. Ik kan me niet voorstellen dat dat met het handvol reizigers dat er gebruik van zal maken voor NS duurder is dan het laten rijden van die trein.
Re: Kort Nederlands nieuws
Vandaag op Utrecht Centraal diverse omroepberichten gehoor dat de trein naar het Spoorwegmuseum niet rijdt i.v.m. "defect spoor".bjorn keith schreef: ↑do 09 nov 2023, 14:37 Het treinverkeer naar het Spoorwegmuseum is tijdelijk stilgelegd wegens detectieproblemen: https://www.treinenweb.nl/nieuws/10285/ ... elegd.html
Re: Kort Nederlands nieuws
Dan kun je gewoon aan de balie zeggen dat je naar Maliebaan gaat, maar hoe bewijs je dat en wie controleert dat?umbusko schreef: ↑vr 10 nov 2023, 16:47 Het zou wel netjes zijn als NS afspraken zou maken met U-OV dat reizigers met de lijnbus mee mogen als de museumpendel niet rijdt (en het museum open is). Desnoods geeft NS daar kaartjes voor uit aan de balie op Ut en aan de kassa van het museum. Ik kan me niet voorstellen dat dat met het handvol reizigers dat er gebruik van zal maken voor NS duurder is dan het laten rijden van die trein.
Nu lijkt het meer op 'zoek maar zelf lekker uit'.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Kort Nederlands nieuws
Wat bedoel je? Je zou dan bij de balie tegen betaling van wat je anders met je OV-chipkaart kwijt zou zijn een kaartje kunnen krijgen voor specifiek de bus naar het Spoorwegmuseum. Daar valt dan toch niets meer aan te bewijzen of te controleren? (Behalve door de chauffeur dat je dat kaartje hebt.)
Desnoods vergoedt NS achteraf de kosten voor de bus (met bewijs). Dat is een minder klantvriendelijke oplossing, maar alsnog beter dan “er rijdt geen trein, doei”.
Desnoods vergoedt NS achteraf de kosten voor de bus (met bewijs). Dat is een minder klantvriendelijke oplossing, maar alsnog beter dan “er rijdt geen trein, doei”.
Re: Kort Nederlands nieuws
Dat is best een hoop gedoe voor die 2x € 1,44 die de busrit je kost — gesteld dat je de 2x € 2,60 voltarief trein niet hoeft te betalen dan. Persoonlijk zou ik er toch echt veeeeel te lui voor zijn om dat terug te gaan claimen.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 172 gasten