EDIT: ProRail biedt preciezere informatie: https://www.prorail.nl/nieuws/minder-tr ... rzakkingenZeeuwse Lijn verzakt, minder treinen
Door meldingen van verzakkingen kan er momenteel maar één trein per uur rijden over de Zeeuwse Lijn tussen Vlissingen en Roosendaal. ProRail meldt
dat 53 kilometer spoor moet worden hersteld. De verzakkingen komen door de vele regenval van de afgelopen tijd. Omdat in Zeeland de ondergrond voor een groot deel uit klei bestaat, wordt het water slecht afgevoerd. In ieder geval vandaag rijdt er maar één trein per uur in Zeeland. Vannacht worden er borden geplaatst zodat de machinisten weten hoe hard ze mogen. Er kunnen daarna mogelijk meer treinen rijden over de spoorlijn.
Kort Nederlands nieuws
Re: Kort Nederlands nieuws
Teletekst 111:
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Kort Nederlands nieuws
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Kort Nederlands nieuws
Waarom kan er maar 1 trein per uur rijden, rijdt men linkerspoor of is er iets anders aan de hand?
Re: Kort Nederlands nieuws
De verzakkingen zijn over een afstand van 53 kilometer vastgesteld op beide sporen (complete baanlichaam is op 11 plekken verzakt/verschoven). Er wordt met een European Instruction (vroeger een Aanwijzing of nog eerder Lastgeving) met maximaal 40 km/u gereden. Dat gaat teveel vertraging geven met meer treinen (er moet voor elke verzakking een aparte EI afgegeven worden, tenzij men de treinen over de volledige afstand maximaal 40 wil laten rijden, dan is één EI genoeg).
Er worden nu L/A/E-borden geplaatst (vaste tijdelijke snelheidsbeperking), waardoor er geen European Instructions meer hoeven te worden afgegeven. Daardoor kunnen er dit weekend weer meer treinen rijden, maar het zal met behoorlijke vertragingen zijn.
Er worden nu L/A/E-borden geplaatst (vaste tijdelijke snelheidsbeperking), waardoor er geen European Instructions meer hoeven te worden afgegeven. Daardoor kunnen er dit weekend weer meer treinen rijden, maar het zal met behoorlijke vertragingen zijn.
Laatst gewijzigd door Jultar op wo 29 nov 2023, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Kort Nederlands nieuws
Huh, gaan ze in één avond eventjes ondergrond van 53 kilometer spoor aanpassen?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Kort Nederlands nieuws
De verzakkingen zijn niet 53 km lang, maar op punten gedurende die 53 km
Re: Kort Nederlands nieuws
Nee, ze gaan in één nacht snelheidsborden zetten (of ze hebben dat afgelopen nacht gedaan) zodat ze alleen nog maar bij de verzakkingen langzaam hoeven rijden en niet het hele traject. Wat ik op de radio hoor is dat ze in de nachten daarna met ballastmachines het spoor weer recht gaan leggen, ze denken dat ze daar over ongeveer een week klaar mee zijn. De ondergrond verbeteren staat ook op het programma, maar dat moet met grotere buitendienststellingen over de loop van jaren.
Er werd op de radio ook geklaagd door een reiziger dat met het werk dat recent aan het spoor was gedaan je wel had mogen verwachten dat dit niet zou gebeuren.
Er werd op de radio ook geklaagd door een reiziger dat met het werk dat recent aan het spoor was gedaan je wel had mogen verwachten dat dit niet zou gebeuren.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Gisteren:
Vandaag kwam ProRail met een update:ProRail schreef:Daarom is besloten in de nacht van zondag 3 op maandag 4 december de gehele 53 kilometer spoor te herstellen.
Zondagnacht start de aannemer met de herstelwerkzaamheden. Dat wordt na einde dienstregeling gedaan. Deze werkzaamheden zijn niet binnen een nacht klaar: de verwachting is dat het weken in beslag gaat nemen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Kort Nederlands nieuws
Als dit nog weken gaat duren, wordt dan ook de dienstregeling aangepast? Anders gaat de 2200 er op de Oude Lijn een rotzooi van maken met vertragingen en gemiste aansluitingen.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Kort Nederlands nieuws
Op het moment is de 702200 geknipt in Roosendaal. Als het uit de hand loopt zullen ze op termijn de 2200 en vanaf 10 december ook de 2300 wel blijven knippen in Roosendaal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort Nederlands nieuws
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Kort Nederlands nieuws
Nee, ook tussen Roosendaal en Bergen op Zoom speelt dit probleem.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Kort Nederlands nieuws
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Kort Nederlands nieuws
Voor mijn gevoel heeft Bergen op Zoom altijd in Zeeland gelegen. Omdat het immers aan de Zeeuwse lijn ligt.
🍉
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9173
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Reizigers uit Bergen op Zoom kunnen ook met de bus naar Zuidplein om zo verder richting de Randstad te reizen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik vraag me af waarom het knippen in Roosendaal überhaupt nodig is. Kunnen ze niet uitrekenen wat de nieuwe reistijden zijn en gewoon eerder uit Vlissingen vertrekken?
Re: Kort Nederlands nieuws
De knip is zo te zien slechts logistiek, het materieel is doorgekoppeld op de IC van een half uur later. Reizigers kunnen dus blijven zitten, alleen het treinnummer verandert en de stop in Roosendaal is mogelijk iets langer om op exact +30 uit te komen (wat in de systemen dan op tijd is omdat je onder een ander nummer verder rijdt).
Re: Kort Nederlands nieuws
Voor reizigers naar Rotterdam zou dat wellicht nog een optie zijn, maar als je verder moet reizen, is het toch handiger om per trein te gaan.regenmaker schreef: ↑do 30 nov 2023, 20:25Reizigers uit Bergen op Zoom kunnen ook met de bus naar Zuidplein om zo verder richting de Randstad te reizen.
Als je een abonnement van NS hebt, ga je sowieso niet met de bus, want dan ben je een dief van je eigen portemonnee.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Kort Nederlands nieuws
"Treinvervoerders komen met nieuwe plannen om ervoor te zorgen dat treinen kunnen blijven rijden bij extreem winterweer. Bij de Nooddienstregeling Winter wordt 92 procent van de wissels 'uitgezet' (...)".
https://www.nu.nl/binnenland/6292119/ni ... rweer.html
https://www.nu.nl/binnenland/6292119/ni ... rweer.html
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9173
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Juist als je een NS abonnement Dal Vrij, Traject Vrij of Altijd Vrij hebt, ben je een dief van je portemonnee. Wat durft de NS een absurde bedragen per maand te vragen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Kort Nederlands nieuws
Het Dal Vrij abonnement duur? 4 euro per dag vind ik vrij weinig.
Ik heb geen onderschrift
Re: Kort Nederlands nieuws
Dal Vrij valt idd mee. De andere abonnementen zijn idd vrij duur.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Kort Nederlands nieuws
NS Altijd Vrij is per maand goedkoper dan NMBS Unlimited.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort Nederlands nieuws
De kaartjesmaker bij de NS dacht na het meticuleus invullen van alle stations in Almere: f*ck it - maar laat ik wel de Hoekselijn nog eventjes toevoegen:
Wat een tenenkrommend amateurisme.
Wat een tenenkrommend amateurisme.
🗣
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 159 gasten