Kort Nederlands nieuws
Re: Kort Nederlands nieuws
Dan zou dit het wel moeten zijn:
https://www.reuters.com/article/us-chin ... SKBN1X80FL
Maar dan ga ik uiteraard helemaal off-topic.
https://www.reuters.com/article/us-chin ... SKBN1X80FL
Maar dan ga ik uiteraard helemaal off-topic.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Kort Nederlands nieuws
Uh ja, want het vorige bericht leek mij ook al weinig met OV te maken te hebben.
Voorts ben ik al tijden van mening dat Biomassa als vervanging van steenkool onzin is, en een deel van de partijen in de Tweede Kamer vindt dat ook.
Voorts ben ik al tijden van mening dat Biomassa als vervanging van steenkool onzin is, en een deel van de partijen in de Tweede Kamer vindt dat ook.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort Nederlands nieuws
Je hebt helemaal gelijk, ik heb alleen maar gelet op "Kort Nederlands nieuws", zonder er op te letten, dat dit een sub is van "OV in binnen- en buitenland". :X
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Berichten: 101
- Lid geworden op: za 28 nov 2015, 22:46
Re: Kort Nederlands nieuws
Even terug naar de overweg in Den Dolder. Waarom is deze overweg zo gevaarlijk dat hij voor auto's gesloten moet worden. Heel Nederland staat vol met AH(alve)OB's. Dus in heel Nederland kun je zigzaggend de gesloten overweg over. Zeker als je teveel gedronken hebt.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
De overweg in Den Dolder is langer dan de gemiddelde AHOB omdat de sporen daar een eind uit elkaar liggen door het eilandperron naast de overweg. De kans is dus reëel dat je bij een aanstormende trein tussen beide sporen in komt te staan.
En aangezien er 16x/uur, en volgend jaar 20x/uur een trein langskomt sluit 'ie ook nogal eens.
En aangezien er 16x/uur, en volgend jaar 20x/uur een trein langskomt sluit 'ie ook nogal eens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- AppleMoose
- Berichten: 6034
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik snap trouwens niet waarom NS het verkoopcontract van de DM 90's via een kortgeding ongedaan moest maken met als excuus dat het opstelterrein op 1 oktober j.l. leeg opgeleverd moest worden. Er is nog altijd geen werkactiviteit te vinden op dat opstelterrein, de DM 90's staan er nog en ook de Hondekop-vier van Stichting Mat. 54 staat nog op het vertrouwde spoor. Was het gewoon een excuus om onder een slecht koopcontract uit te komen of wat?
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik heb ergens in de afgelopen weken wel via Instagram een loc in Nijmegen gezien die aan wat DM90's vast zat
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Kort Nederlands nieuws
Ze hebben wel een aantal stellen verplaatst op het terrein geloof ik.
Re: Kort Nederlands nieuws
Wat gaat de NS dan nu met die treinen doen?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik las ergens dat ze gesloopt zouden gaan worden.
Re: Kort Nederlands nieuws
Conductrice bewusteloos geslagen door zwartrijder in Breda
11 november 2019
Een 63-jarige conductrice is eind september bewusteloos geslagen door een zwartrijder. De man sloeg de vrouw zo hard van achteren op haar hoofd dat ze direct buiten westen raakte.
De conductrice controleerde de man in de internationale trein van Brussel naar Amsterdam. Hij had geen geldig kaartje en was agressief tegen de vrouw, meldt Omroep Brabant. Zij nam daarop zijn vervoersbewijs in en vertelde hem dat hij in Breda een nieuw kaartje moest kopen. Ze verliet vervolgens de coupé.
Bron en meer...
Kijkt u mee uit naar dit sujet? Zo snel mogelijk achter de tralies ermee!
11 november 2019
Een 63-jarige conductrice is eind september bewusteloos geslagen door een zwartrijder. De man sloeg de vrouw zo hard van achteren op haar hoofd dat ze direct buiten westen raakte.
De conductrice controleerde de man in de internationale trein van Brussel naar Amsterdam. Hij had geen geldig kaartje en was agressief tegen de vrouw, meldt Omroep Brabant. Zij nam daarop zijn vervoersbewijs in en vertelde hem dat hij in Breda een nieuw kaartje moest kopen. Ze verliet vervolgens de coupé.
Bron en meer...
Kijkt u mee uit naar dit sujet? Zo snel mogelijk achter de tralies ermee!
Re: Kort Nederlands nieuws
Hopelijk ten overvloede, maar ik zeg het toch: als je hem ziet, of dat vermoedt, benader de persoon niet zelf maar contacteer spoorwegpersoneel!
Ik doe ook maar wat
Re: Kort Nederlands nieuws
Zodat er nog meer spoorwegpersoneel het ziekenhuis in kan? :X
Verder triest verhaal natuurlijk...
Schoffelen bedoel je? :')Mikos schreef:Zo snel mogelijk achter de tralies ermee!
Verder triest verhaal natuurlijk...
Re: Kort Nederlands nieuws
Onderzoek: baanvak Leiden-Utrecht in slechte constructieve staat
Het baanvak tussen Leiden en Utrecht verkeert in slechte constructieve staat en voldoet niet aan het verbouw- en afkeurniveau. Om de baan wel aan deze normen te laten voldoen, is een fors pakket aan maatregelen nodig. Dat blijkt uit een onderzoek uitgevoerd door Arcadis en gevalideerd door APPM. Volgens ProRail is het spoor op dit moment wel veilig berijdbaar, omdat de treinen in de huidige dienstregeling niet op volledige baanvaksnelheid rijden.
Bron en meer: Spoorpro
Toch leuk om te weten dat ik 12 keer per week over een stuk spoor reis dat aan geen enkele veiligheidsnorm voldoet, maar ProRail het zonder cijfermatige onderbouwing wel veilig acht. :X
En het opknappen van de lijn gaat 175 miljoen euro kosten, onafhankelijk van of er extra treinen gaan rijden.
Het baanvak tussen Leiden en Utrecht verkeert in slechte constructieve staat en voldoet niet aan het verbouw- en afkeurniveau. Om de baan wel aan deze normen te laten voldoen, is een fors pakket aan maatregelen nodig. Dat blijkt uit een onderzoek uitgevoerd door Arcadis en gevalideerd door APPM. Volgens ProRail is het spoor op dit moment wel veilig berijdbaar, omdat de treinen in de huidige dienstregeling niet op volledige baanvaksnelheid rijden.
Bron en meer: Spoorpro
Toch leuk om te weten dat ik 12 keer per week over een stuk spoor reis dat aan geen enkele veiligheidsnorm voldoet, maar ProRail het zonder cijfermatige onderbouwing wel veilig acht. :X
En het opknappen van de lijn gaat 175 miljoen euro kosten, onafhankelijk van of er extra treinen gaan rijden.
Re: Kort Nederlands nieuws
Jawel, ProRail acht het voldoende veilig omdat er langzamer gereden wordt.
Re: Kort Nederlands nieuws
Dat zeggen ze ja, de cijfers die bij die norm horen geven ze dan echter niet. (A)
Het gaat ook niet eens om langzamer rijden door TSB's, dan klopte het legaal gezien.
Het gaat ook niet eens om langzamer rijden door TSB's, dan klopte het legaal gezien.
Re: Kort Nederlands nieuws
Is dat nieuws? Ik kan me niet anders heugen dat je op dat traject goed geschud wordt, zeker tussen Alphen en Woerden.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Kort Nederlands nieuws
Maar wat is dan de oplossing Z2N? Per direct het verkeer op het baanvak stilleggen? Dat wil je toch ook niet, en dan gaat het ook nog een lange tijd duren want een keuze over de oplossing is er gezien het prijskaartje ook nog niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort Nederlands nieuws
Er is geen simpele oplossing, en meer doen dan zeggen dat het niet zo ver had moeten komen kan je nu dus niet. Maar een erkenning van de problemen helpt al een hoop, dan kom je sneller bij een oplossing.
Re: Kort Nederlands nieuws
Ja?
Ik meen me te herinneren dat het probleem op dat baanvak al erkend wordt sinds er een trein rijdt, waardoor ik wat minder optimistisch ben over de therapeutische waarde van die erkenning.
De kern van het probleem is dat het stabiliseren van de diarree waar dat spoor op ligt een godsvermogen kost, terwijl die investering geen sexy nieuw flitsding oplevert — de investering is dus lastig te verkopen.
Ik meen me te herinneren dat het probleem op dat baanvak al erkend wordt sinds er een trein rijdt, waardoor ik wat minder optimistisch ben over de therapeutische waarde van die erkenning.
De kern van het probleem is dat het stabiliseren van de diarree waar dat spoor op ligt een godsvermogen kost, terwijl die investering geen sexy nieuw flitsding oplevert — de investering is dus lastig te verkopen.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Kort Nederlands nieuws
Gewoon de SNCF-methode: permanent verbussen
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Kort Nederlands nieuws
Of de Kamperlijntje-methode: snelheid omlaag en aansluitingen naar de klote helpen..
Re: Kort Nederlands nieuws
Of laat Maurice Unck er een volautomatische metrolijn van maken *trein*
PSA: Links gaan, rechts staan
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Kort Nederlands nieuws
Of een prijsvraag uitschrijven onder uitvinders/technische studenten. Wie weet lukt het wel met pingpongballen.
Anders nieuws van vandaag: Foutje in ov-jaarkalender: zo'n 58.000 studenten hebben nog geld tegoed
Anders nieuws van vandaag: Foutje in ov-jaarkalender: zo'n 58.000 studenten hebben nog geld tegoed
Re: Kort Nederlands nieuws
Dat voorval in Breda was gisteren op Opsporing Verzocht. De dader had een kaartje naar Roosendaal en is waarschijnlijk in Tienen ingestapt. Op de camerabeelden van het station is te zien dat een omstander de dader tevergeefs probeert te tackelen.Ardan schreef:Hopelijk ten overvloede, maar ik zeg het toch: als je hem ziet, of dat vermoedt, benader de persoon niet zelf maar contacteer spoorwegpersoneel!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 118 gasten