Kort Nederlands nieuws
Re: Kort Nederlands nieuws
Klopt, is ook laakbaar. Maar is het dan nieuwswaardig om daar zo mee uit te pakken in de krant :)
Ik mag hopen dat hier lering uit wordt getrokken door de desbetreffende ondernemer en dat ze duidelijker instructies meegeven en hun personeel kritischer benaderen over verkeersgedrag.
Ik mag hopen dat hier lering uit wordt getrokken door de desbetreffende ondernemer en dat ze duidelijker instructies meegeven en hun personeel kritischer benaderen over verkeersgedrag.
Re: Kort Nederlands nieuws
Nou ja, de stukjestiepers van de krant moeten ook eten natuurlijk :Ywaldo79 schreef:Klopt, is ook laakbaar. Maar is het dan nieuwswaardig om daar zo mee uit te pakken in de krant :)
Re: Kort Nederlands nieuws
ProRail zelf bericht er ook over: https://www.prorail.nl/nieuws/aangifte- ... roorzaakte
Bij dit ongeval is gebleken dat de vrachtwagencombinatie van de chauffeur langer was dan 10 meter en hij hiermee deze overweg niet mocht berijden. Aan beide kanten van de overweg staan borden die dit aangeven. Tevens is gebleken dat de overweg normaal heeft gefunctioneerd voorafgaand aan de aanrijding.
Re: Kort Nederlands nieuws
Dat prorail er zelf over bericht is niet heel vreemd natuurlijk. De lokale sigarenboer zal het vast ook op zijn feacesboek vermelden als er een Libelle is gejat en daar duidelijke camerabeelden van zijn.
Of hart van Nederland dan meteen met een cameraploeg voor de deur staat is, nog net iets, discutabeler :Y
Of hart van Nederland dan meteen met een cameraploeg voor de deur staat is, nog net iets, discutabeler :Y
Re: Kort Nederlands nieuws
Wat is de stemmingmakerij hier trouwens precies? Het is vooral goed gekomen omdat de machinist de kans had om ruim op tijd een noodremming in kon zetten zodat de botssnelheid relatief laag lag, en omdat de trein de combinatie precies op de schotel (het scharnierpunt) heeft gepakt.
Hoe het uitpakt als de machinist niet ver genoeg kon kijken en wel vol op het voertuig rijdt omdat een of andere knurft op de overweg zat te kneuzen hebben we al eerder gezien dus ik kan me de consternatie wel voorstellen.
Hoe het uitpakt als de machinist niet ver genoeg kon kijken en wel vol op het voertuig rijdt omdat een of andere knurft op de overweg zat te kneuzen hebben we al eerder gezien dus ik kan me de consternatie wel voorstellen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Kort Nederlands nieuws
Grappig dat je dat zegt, want het was mij ook al opgevallen!waldo79 schreef:De indruk die ik heb van het Algemeen Dagblad is dat ze zich steeds meer bezighouden met stemmingmakerij. Niet echt relevant behalve framing :neg:
F.k.a. Bollenstad
Re: Kort Nederlands nieuws
diederickx schreef:NS Treinreizen voor jongeren 12 – 18 jaar wordt (tijdelijk?) fors goedkoper.
Hmm.. ik hoorde vanochtend op radio1 een woordvoerder zeggen dat dit voornemen betaald wordt uit een uitgekeerde bonus vanuit het Ministerie (IL&T?) omdat de NS 'zo goed presteert'.(..) NS woordvoerder Erik Kroeze zegt (..) “De intentie is om dit structureel aan te bieden, maar we houden een slag om de arm omdat we een product willen bieden dat populair is” voegt Kroeze eraan toe.
Geen 'wonder' dat het dan maar om een proef van een half jaar zal gaan.. want of dat bonusgeld volgend jaar er ook zal zijn.. wie zal het zeggen
Jammer.. want het is inderdaad voor ouders met kinderen in deze leeftijdsgroep een dure hobby om een dag weg te gaan met de trein en het gezin.. indien er geen bestaande (korting) producten actief zijn..
Re: Kort Nederlands nieuws
Maar dat hangt niet af van 'bonusgeld'. Er wordt nu geld vrijgemaakt om een product in de markt te zetten met als oogmerk die tussengroep van tussen de 12 en 18 jaar de trein in te krijgen. Als dat product succesvol is, blijft het bestaan. Maar mocht het product na een half jaar niet lopen, dan gaat men een ander product in de markt zetten. Ongeacht of er volgend jaar wel of geen 'bonusgeld' gaat zijn.
Re: Kort Nederlands nieuws
Ach nee, dat zal De Persgroep Media toch niet opgepakt hebben van Q-Music?Bollenstad schreef:Grappig dat je dat zegt, want het was mij ook al opgevallen!waldo79 schreef:De indruk die ik heb van het Algemeen Dagblad is dat ze zich steeds meer bezighouden met stemmingmakerij. Niet echt relevant behalve framing :neg:
Re: Kort Nederlands nieuws
Nu snap ik best dat NS iets wil doen voor de groep tussen de railrunner en studenten-OV... maar gaan ze daar ook rekening mee houden bij de materieelinzet? Mij lijkt het dat dit nog best wat extra reizigers kan opleveren in het weekend.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Kort Nederlands nieuws
Ze zullen wel moeten, want zitplaatskans is gewoon een van de zaken waar ze op worden afgerekend.
Re: Kort Nederlands nieuws
Maar, de bereikbaarheidsbonus zal toch meer dan alleen de kosten van productlancering/marketing moeten financieren? De korting op het tarief zal toch ook uit die pot moeten komen, lijkt mij.Mikos schreef:Maar dat hangt niet af van 'bonusgeld'. Er wordt nu geld vrijgemaakt om een product in de markt te zetten met als oogmerk die tussengroep van tussen de 12 en 18 jaar de trein in te krijgen. Als dat product succesvol is, blijft het bestaan. (..).
https://www.nporadio1.nl/nos-radio-1-jo ... -goedkoper
Vanaf minuut 1:20
Re: Kort Nederlands nieuws
Nee, is een simpele investering in de toekomst. Zodra de jeugd de trein beter weet te vinden, verdient zichzelf dat vanzelf terug. Een eerste injectie komt (o.a.) uit het geld dat nu binnen komt. Dus ook als er volgend jaar geen 'bonusgeld' binnenkomt, blijven de producten staan.
Re: Kort Nederlands nieuws
Topman Conexxion: passagiers en pakketten samen in een bus:
https://www.transport-online.nl/site/11 ... n-een-bus/
https://www.transport-online.nl/site/11 ... n-een-bus/
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik vraag me wel af hoe ze dit gaan doen. Ik neem even aan dat het om de verspreiding naar de kernen gaat en dat in die kernen dan iemand met een karretje ofzo al die pakketjes moet bezorgen . Dat zou dan juist toch meer medewerkers kosten?
Anders zou het wel een kansloos project worden als de bus bij elk huis moet gaan stoppen.
Anders zou het wel een kansloos project worden als de bus bij elk huis moet gaan stoppen.
Re: Kort Nederlands nieuws
Pakketjes vervoeren met de bus is in beginsel niets nieuws onder de zon. In de Alpenlanden hebben de PostAuto en ÖBB Postbus hun naam te danken aan postvervoer met een lijnbus. Wel lijkt het mij efficiënt om de pakketjes af te zetten bij een soort pakketpunt bij de centrale halte in een kern.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Kort Nederlands nieuws
Hoor ik daar Cargobus? *O*
Re: Kort Nederlands nieuws
Dat is ook het idee, hoorde ik vanmiddag op radio10.ArrivaBas schreef: (..) Wel lijkt het mij efficiënt om de pakketjes af te zetten bij een soort pakketpunt bij de centrale halte in een kern.
Maar goed.. dát kost wel tijd. Het zal gescand moeten worden.. luikjes open.. etc..
Kortom.. tijdens de proef blijken de punctualiteitscijfers te dalen.. :)
Volgens Pier is er ook een goed stadsnetwerk etc.. ehm.. volgens mij worden de haltes in krimpgebieden toch juist uitgedund.. zodat lijnen gestrekt kunnen worden zodat er een sneller reisproduct ontstaat?
Maar goed... tzt nóg een sticker op sommige bussen: die van de NIWO. *bus*
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9168
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik vind dit wel een mooi artikel. Over de meerdere gezichten van de NS wat betreft aanbesteden.
OVPro
OVPro
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Kort Nederlands nieuws
Het is geen artikel, maar een opiniestuk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik zou zeggen dat een column ook een artikel is...
Ik moest er wel om lachen dat de auteur stelt dat aanbesteden leidt tot treinen van een betere kwaliteit. Van de aanbestede treindiensten in Nederland vind ik alleen de R-NET sprinter Gouda - Alphen a/d Rijn en Keolis Zwolle-Kampen en Zwolle-Enschede echt comfortabel. De FLIRT's van Arriva Limburg gaan wel, die op de Valleilijn heb ik nog niet uitgeprobeerd. Maar de enorme vloot aan GTW's en LINT's op de regionale lijnen zijn echt vreselijk en eigenlijk niet meer van deze tijd: de treinen zijn enorm luidruchtig, trillen enorm en bieden nauwelijks comfort. Om nog maar te zwijgen van de proptreinen met zeszitters op de Maaslijn. Ik zit toch echt liever in de treinen van de NS :')
Wat vind je er precies mooi aan?regenmaker schreef:Ik vind dit wel een mooi artikel
Ik moest er wel om lachen dat de auteur stelt dat aanbesteden leidt tot treinen van een betere kwaliteit. Van de aanbestede treindiensten in Nederland vind ik alleen de R-NET sprinter Gouda - Alphen a/d Rijn en Keolis Zwolle-Kampen en Zwolle-Enschede echt comfortabel. De FLIRT's van Arriva Limburg gaan wel, die op de Valleilijn heb ik nog niet uitgeprobeerd. Maar de enorme vloot aan GTW's en LINT's op de regionale lijnen zijn echt vreselijk en eigenlijk niet meer van deze tijd: de treinen zijn enorm luidruchtig, trillen enorm en bieden nauwelijks comfort. Om nog maar te zwijgen van de proptreinen met zeszitters op de Maaslijn. Ik zit toch echt liever in de treinen van de NS :')
Re: Kort Nederlands nieuws
Dat zijn de beste FLIRTs die in Nederland rondrijden. Met name de stiltecoupé is echt een zegen. _O_PHS schreef:De FLIRT's van Arriva Limburg gaan wel
Re: Kort Nederlands nieuws
Dat van de stiltecoupé ben ik met je eens (alleen niet uniek, je vindt 'm ook in de Keolis FLIRT), maar verder vind ik het interieur van de Arriva FLIRT ontzettend cheap vergeleken met de NS/NS R-NET/Keolis FLIRT. En de toiletten zijn bijna altijd defect bij Arriva :')
Re: Kort Nederlands nieuws
De Flirt van NS heeft geen tafeltjes, dat vind ik echt een enorm gebrek. (Ja, hele kleine flutdingen bij de vierzitters.) En de FLIRT van Keolis heeft van die vervelende voorgevormde stoelen.
Het is echt wonderlijk wat een schuifdeur blijkbaar doet in de psyche van de mens. De enige keer dat ik de stiltecoupé vol heb gezien, was toen de schuifdeur het niet deed en dus openstond. Anders vind je er altijd plek, hoe druk de trein ook is.
Het is echt wonderlijk wat een schuifdeur blijkbaar doet in de psyche van de mens. De enige keer dat ik de stiltecoupé vol heb gezien, was toen de schuifdeur het niet deed en dus openstond. Anders vind je er altijd plek, hoe druk de trein ook is.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten