Kort Nederlands nieuws

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Anne »

verfmeer schreef: wo 03 apr 2024, 18:41 Die verstoring zullen hopelijk snel verminderen zodra de twee extra sporen bij Delft in gebruik genomen worden. Is daar al een datum voor bekend?
Ik had afgelopen weekeinde gehoopt, maar is dit het juiste antwoord?
rooddolfijn schreef: wo 03 apr 2024, 18:55 December dit jaar dacht ik, in de aanvraag voor de dienstregeling 2025 zijn extra sprinters tussen Rotterdam en Den Haag opgenomen namelijk.
Waarom nog zolang wachten. Tweede perron in Delft is al een paar weken volledig ingericht; inclusief de reclameborden. Alleen de vertrekstaten ontbreken nog. Paar weken terug is er een aantal dagen in de nieuwe tunnelbuis geoefend; stond daarvoor een bord in het tussen niveau met die mededeling en dat het eventueel (geluid)overlast kon geven.
En station Campus ligt er ook al een tijdje gereed bij.
Nog wel wat sporen aansluiten.
Stadsbus
Berichten: 1137
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Stadsbus »

Aan beide kanten moeten de sporen nog worden aangesloten. De tweede tunnelbuis is nu slechts te bereiken met 1 spoor aan de Schiedam kant. Aan de Rijswijk kant is nog geen aansluiting op de tunnelbuis.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Suus »

Er komt in de zomer nog een aangesloten treinvrije periode van twee weken tussen Rotterdam Centraal en Den Haag HS. Mijn vermoeden is dat dan de nieuwe sporen in Delft worden aangesloten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5956
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Bemined »

Tunnel wordt deze zomer aangesloten ja, indienststelling van de aangepaste lay-out bij Schiedam is volgens mij 4 november. Ombouw Den Haag Centraal kan nog wel voor beperkingen zorgen tot medio 2025.
rooddolfijn
Berichten: 783
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door rooddolfijn »

Hoe gaat de aangepaste lay-out in Schiedam er uit zien? Spoor 1 en 2 komen weer in dienst voor reizigerstreinen toch?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Bemined
Berichten: 5956
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Bemined »

Spoor 1 voor sprinters richting Rotterdam, spoor 2 intercity's richting Rotterdam, spoor 3 sprinters richting Den Haag en spoor 5 intercity's richting Den Haag. Dit alles met name vanwege een korte opvolging van sprinter en stoppende intercity, tussen Delfshavense Schie aansluiting en Rotterdam Centraal gaat alles in principe weer via twee sporen.
rooddolfijn
Berichten: 783
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door rooddolfijn »

Schiedam krijgt dus dezelfde spoorgebruik als Den Haag HS, Moerdijk en Rijswijk, bedankt :pos:

Dan vermoed ik dat de indeling op Delft en Delft Campus ook hetzelfde zal zijn?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Bemined
Berichten: 5956
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Bemined »

Klopt, afgezien van dat de spoornummers daar precies andersom zijn, in Delft is het dus juist spoor 4 richting Rotterdam.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21371
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Meltrain »

Bemined schreef: do 04 apr 2024, 10:40 Spoor 1 voor sprinters richting Rotterdam, spoor 2 intercity's richting Rotterdam, spoor 3 sprinters richting Den Haag en spoor 5 intercity's richting Den Haag.
Gaan ze spoor 5 dan eindelijk ook eens vernummeren in spoor 4?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door teun »

Dat kan ik me niet voorstellen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Suus »

NS heeft een adviesaanvraag gedaan bij LOCOV voor maximale maten van vouwfietsen, en het vervoer van tandems en ligfietsen alleen nog toe te staan als dit een hulpmiddel is voor mensen met een beperking.

https://locov.nl/publicaties+en+adviezen/2684104.aspx
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
omaylie
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door omaylie »

Aanstaande zaterdag om 22:30 legt de NS al haar treinen drie minuten lang stil uit protest tegen het geweld tegen conducteurs: https://nos.nl/artikel/2516883-ns-zet-t ... gen-geweld
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8698
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Milco »

Terecht, geweld is nooit de oplossing, maar in hoeverre zullen drie minuten invloed hebben vraag ik mij af? Maar goed, het is een signaal en dat is een goed teken.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
diederickx
Berichten: 1641
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door diederickx »

Einde van de dieseltrein iets dichterbij: twee spoorlijnen krijgen bovenleiding.
Betreft de trajecten Zutphen - Hengelo en Almelo - Marienberg.
Gamma
Berichten: 315
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Gamma »

Goed nieuws. Nu ook nog Apeldoorn - Zutphen, mooie omleiding voor de Intercity Amsterdam - Berlijn.
MetroRET
Berichten: 3825
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door MetroRET »

Heeft ATB-NG
omaylie
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door omaylie »

omaylie schreef: ma 15 apr 2024, 13:22 Aanstaande zaterdag om 22:30 legt de NS al haar treinen drie minuten lang stil uit protest tegen het geweld tegen conducteurs: https://nos.nl/artikel/2516883-ns-zet-t ... gen-geweld
Ook Arriva zet treinen zaterdag drie minuten stil uit protest tegen geweld https://www.nu.nl/binnenland/6309167/oo ... eweld.html
MaartenD
Berichten: 709
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door MaartenD »

Milco schreef: ma 15 apr 2024, 15:03 Terecht, geweld is nooit de oplossing, maar in hoeverre zullen drie minuten invloed hebben vraag ik mij af? Maar goed, het is een signaal en dat is een goed teken.
Signaal naar wie? Ik vraag me serieus af wat voor nut het heeft. Is dit naar de zwartrijders? Naar de politiek? Naar de welwillende normale reizigers? En wat moet (of gaat) er veranderen door dit signaal af te geven?
Het idee dat poortjes het probleem van zwartrijders oplossen of zo?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8698
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Milco »

Het is hopelijk een signaal naar de politiek dat dit niet kan, dat geweld moet stoppen en dat er maatregelen moeten komen in welke vorm dan ook. Of heb jij een betere oplossing om het punt duidelijk te maken naar de politiek?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
en-es
Berichten: 4481
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door en-es »

Een signaal is altijd goed. Al zal dat op vervelende en criminele reizigers geen indruk maken. Maar we blijven wel aan de gang zolang er geen concrete maatregelen genomen worden.
Commendatore
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Commendatore »

Ik vraag me dan wel af wat voor concrete maatregelen dat dan zouden moeten zijn, want volgens mij zijn dit uitwerkingen van bredere maatschappelijke problemen en die kun je niet zo even voor het spoor alleen oplossen.
VIRM
Berichten: 7631
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door VIRM »

Het is een uitwerking van de verharding van de maatschappij. De politiek kan iets doen, maar NS ook. Tijdens Corona heeft het personeel zich ook qua zichtbaarheid teruggetrokken. En ik heb het idee dat de nodige mensen een kort lontje hebben en een grote bek opzetten als iets niet mag van toezichthoudend personeel. En als je daar mee wegkomt, dan doe je het de volgende keer weer.

Een deel van de oplossing is misschien consequenter gaan handhaven en meer gorillaploegen inzetten op probleemlijnen.

Los van mijn opvatting: je blijft met je poten van het personeel af.
Beul van de blindegeleidelijn
hauptbahnhof
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door hauptbahnhof »

Tijdens corona was er een goede reden om niet te mengen tussen de reizigers toch?
De vraag is, na corona (tegenwoordig zeg maar), wat is de reden dat de zichtbaarheid niet op orde is? Misschien dit soort gedrag ontwijken? Of iets anders?
En dat is natuurlijk relatief want voor corona was de zichtbaarheid/controle ook geen 100%.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door isadora »

En het juiste antwoord is: personeelstekort.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Suus »

Tja, er wordt anders toch behoorlijk intensief gecontroleerd de laatste maanden? Ik kan toch niet de enige zijn die dagelijks een van haar kaarten voor de kaartlezer van de conducteur moet ophouden? Zelfs op korte stukjes als Dordrecht - Rotterdam Blaak was het deze week al twee keer controle :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten