Kort Nederlands nieuws

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13550
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Wubbo »

Dan werkt een prijsprikkel waarschijnlijk beter. Een fietskaartje waarmee je alleen in sprinters mag dus. Jammer voor die mensen die van Arnemuiden naar Anna Paulowna willen met de fiets (want daar rijden geen sprinters) maar wellicht verleidt het mensen.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 648
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door DPDelft »

Ik vind het jammer dat de NS gelijk naar de prijs grijpt om het aantal fietsen te reguleren. Ga eerst de ruimtes in de trein beter benutten met beugels (meer fietsen in dezelfde ruimte) of reizigers wijzen op alternatieven. Ik denk niet dat de reizigers naar de wadden wakker liggen van 2x 60 cent extra terwijl het voor een gewone reiziger met fiets steeds minder aantrekkelijk is om de fiets mee te nemen.
Naast beugels zou NS net als Arriva specifiek materieel in kunnen zetten met de extra fietsplekken. Veel efficiënter dan complete treinstellen extra in te zetten.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Aking »

Sjah...

Vroegah hing er in de zomer een bagagerijtuig in de [serie=Intercity|2019|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie], maar dat wordt tegenwoordig lastig. En je mag vast niet zomaar een verdieping van een Virm leegschroeven, dat moet vermoed ik eerst over 20 lagen veiligheidsjihad enzo :X
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13198
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Z2N »

Meer aanbod creëert meer vraag. Veel Duitse RE's hebben veel fietsruimte, maar dat creëert het idee dat je je eigen fiets mee moet nemen. RE's tussen Rostock en Berlijn hebben vaak 50 fietsen aan boord, dat lost dus ook niet alles op.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Meltrain »

Als iemand die best regelmatig zijn fiets meeneemt in de trein, ben ik geen voorstander van het plan.
Zo had ik afgelopen zaterdag nog mijn fiets meegenomen in de trein naar Breda, aangezien ik daar nog een stuk moest fietsen en vooral omdat ik niet bij voorbaat wist of ik nog wel Lombardijen zou kunnen bereiken (wat uiteindelijk ook niet het geval bleek). Dan geeft het meenemen van je eigen fiets veel meer flexibiliteit.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door isadora »

Zijn die OV-barrel-fietsen eigenlijk ook in e-bike-version?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Aking »

Nee, die zijn er ooit wel geweest, evenals electrische scooters. Maar die zijn vanwege de "eenheid" weer afgeschaft.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Suus »

In Rotterdam kan je sinds vandaag elektrische fietsen van Uber huren (Jump), daarvoor kon je al elektrische scooters (Felyx) en elektrische Biro’s (Lev) op straat oppikken. Indien een succes zullen andere steden wel volgen (al zijn alle andere steden in Nederland wat minder happig op free roaming rental systems).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13550
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Wubbo »

Aking schreef:Vroegah hing er in de zomer een bagagerijtuig in de [serie=Intercity|2019|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie], maar dat wordt tegenwoordig lastig. En je mag vast niet zomaar een verdieping van een Virm leegschroeven, dat moet vermoed ik eerst over 20 lagen veiligheidsjihad enzo :X
Die trappen van VIRM zijn daarvoor ook niet heel handig, een fietsgleuf heb je daarin ook niet zomaar gemaakt. Bovendien is het probleem kennelijk specifiek de lijn naar Leeuwarden, wat dat betreft zou het aanpassen van ICM al volstaan. Al denk ik dat alleen de deur naar de coupe waar een rolstoel in kan breed genoeg is voor fietsen, dus je moet nogal wat aan de constructie van zo'n treinstel aanpassen om er fietsen in te krijgen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Kort Nederlands nieuws

Bericht door Suus »

Er rijdt en/of reed behoorlijk wat DDZ naar Leeuwarden, maar je moet wel een flinke verbouwing doorvoeren om daar op de benedenverdieping weer een fietsenrek te krijgen. Ik vraag mij af of er überhaupt werkplaatscapaciteit voor zo’n ingreep is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door VIRM »

Oeps, zo te lezen zat een achterste deel van een ICD nog in de Schipholtunnel.

https://www.at5.nl/artikelen/197680/rei ... -in-tunnel
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5810
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Mikos »

Automobilist belandt op rails Uithoflijn en rijdt zich na kilometerslange rit klem

29 oktober 2019

Een automobilist is vanaf Utrecht Centraal Station op de nieuwe Uithoflijn terechtgekomen.

De bestuurder reed vervolgens ‘een aantal kilometers’ op de trambaan door, zo laat de politie via Instagram weten. Nadat de bestuurder van de auto zich klem had gereden op het spoor, was deze nergens meer te bekennen.

Bron en meer...
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5810
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Mikos »

Spoorwegongeluk Den Dolder gefilmd: scooterrijder heeft engeltje op schouder

29 oktober 2019

DEN DOLDER - Er zijn beelden opgedoken van het opzienbarende treinongeluk gisteren in Den Dolder. Te zien is hoe een man op zijn scooter wordt geschept door een voorbijrazende trein. Wonder boven wonder liep de 57-jarige Utrechter geen schrammetje op.

De video is gemaakt door een beveiligingscamera naast de beruchte spoorwegovergang in het centrum van het dorp. Let op: de beelden kunnen als schokkend worden ervaren.

Filmpje

Over de spoorwegovergang is al jaren discussie. Veel inwoners van het dorp willen dat de verkeerssituatie veiliger wordt. Eerder deze maand besloot de gemeenteraad dat de overweg gesloten moet worden voor auto's.

Omdat er nu nog auto's over mogen, sluiten de spoorbomen de helft van de weg af. Dat betekent dat voetgangers, fietsers en scooterrijders stiekem nog langs de spoorbomen kunnen glippen als ze per se willen oversteken. Wanneer de overweg wordt gesloten voor auto's, kunnen de spoorbomen over de hele breedte van de weg worden gemaakt.

Bron en meer...
Project loading: 50% loaded. Please wait...
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door cassie127 »

Was dat laatste bericht niet al van vorige week? :|
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Aking »

Jup, is al een aantal dagen geleden inderdaad. Artikel is van 22 oktober, dus minimaal één week :wink:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5810
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Mikos »

Maar ik heb het hier nog niet voorbij zien komen, dus wat is precies het probleem?
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Aking »

Dat het oud nieuws is :Y
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5810
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Mikos »

Maar nog niet hier geplaatst, dus lekker boeiend?
Project loading: 50% loaded. Please wait...
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door cassie127 »

dat de datum onder de titel dus niet klopt :X
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door katvis »

Ik snap werkelijk niet hoe je zo dom kan zijn en denken dat je het wel kan halen als de spoorbomen al effe gesloten zijn, en dan ook niet kijkt of de trein al dichtbij is. Natuurlijke selectie.
PSA: Links gaan, rechts staan
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Aking »

luka23 schreef:Natuurlijke selectie.
Nou ja, niet helemaal dus want hij had geen schrammetje :')
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door katvis »

Natuurlijke selectie mocht wel wat harder z'n best doen _O_
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door nvdw »

Die knurft had gezopen. Niet dat nuchtere mensen geen stomme dingen doen, maar het wil nog wel eens tot verkeerde risico-inschattingen leiden.

En ik vermoed dat de spoorrijder ook wel het nodige heeft ingenomen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door isadora »

Lekker bezig, wie durft dit aan Greta te vertellen?
https://nos.nl/artikel/2308292-onderzoe ... rales.html
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1503
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door JordiBrabant »

Dat hoef je haar niet te vertellen, je kunt op de achterkant van een bierviltje aantonen dat het oude wijn in nieuwe zakken doen is.
Voor het winnen van energie uit biomassa kun je dezelfde installaties als voor steenkolen gebruiken, het heeft alleen iets meer brandstof nodig, vanwege onder andere meer water in de brandstof. Hiervoor waren de subsidies bedoeld.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 164 gasten