Kort Nederlands nieuws

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Chrysa »

Ik heb nooit controle op Dordrecht - Rotterdam, maar wel regelmatig op Dordrecht - Lage Zwaluwe. Ook eigenlijk alleen in de middag.
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door teun »

Ik zou de afgelopen maanden volgens mij met zwartrijden goedkoper uit geweest zijn. :')
Gamma
Berichten: 315
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Gamma »

Van de afgelopen 8 ritten (meerdere trajecten) ben ik 8 keer gecontroleerd. Is in de afgelopen 2 weken.
Dionysusnu
Berichten: 556
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Dionysusnu »

Ik hou het nu zelf een jaartje bij (met dank aan treinposities), en kom uit op een controlekans van ~12% per rit. Dat vind ik best laag. Bij 2 op de 3 ritten komt de conducteur zelfs helemaal niet langs.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5274
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Lijn 45 »

Ik zit volgens mijn Treinosities op een controle in 18% van de ritten sinds covid. Op meer dan 70% van de ritten heb ik aangegeven dat er geen conducteur langskwam.
gpvos
Berichten: 597
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door gpvos »

Teletekst schreef:Ook stadsvervoer drie minuten stil

In navolging van NS rijden ook de vervoersbedrijven in Amsterdam, Den Haag en Rotterdam zaterdagavond drie minuten niet. De trams, de metro, de bussen en ook de pont over het IJ worden stilgezet. [...]
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
umbusko
Donateur
Berichten: 5322
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door umbusko »

Ik reisde gisteren met drie treinen, een treinvervangende bus en een treinvervangende marshrutka en werd 4x gecontroleerd door een conducteur (ja, 1x in een rijdende bus!) en 1x door Duitse politie. Kom daar maar eens om in Nederland. :p (Al mogen ze die grenscontroles van mij wel laten...)

Ik vind het jammer dat in Nederland (maar niet alleen in Nederland) stukje bij beetje het vakmanschap bij de conducteur wordt weggenomen. Mijn conducteurs gisteren verkochten kaartjes, hielden aansluitingen vast en gingen reizigers op het perron ophalen om ze er op attent te maken dat er treinvervangend busvervoer was. Juist dat soort service geeft toch ook meer het gevoel dat de conducteur "de baas is" in de trein. In NL ziet de reiziger de conducteur alleen als iemand die de deur voor je neus sluit en wat omroept, en als iemand die komt controleren of je je huiswerk wel gedaan hebt (door een kaartje te kopen). Dat is echt een andere dynamiek.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39196
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Daniel »

gpvos schreef: di 16 apr 2024, 23:12
Teletekst schreef:Ook stadsvervoer drie minuten stil

In navolging van NS rijden ook de vervoersbedrijven in Amsterdam, Den Haag en Rotterdam zaterdagavond drie minuten niet. De trams, de metro, de bussen en ook de pont over het IJ worden stilgezet. [...]
Ook Qbuzz legt bussen, treinen en trams 3 minuten stil: https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/372317 ... iet-langer
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8698
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Milco »

Op de websites van allGo en Syntus Utrecht valt te lezen dat Keolis ook meedoet met hun bussen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
henrivanderweijden
Berichten: 742
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door henrivanderweijden »

Lijn 45 schreef: di 16 apr 2024, 21:03 Ik zit volgens mijn Treinosities op een controle in 18% van de ritten sinds covid. Op meer dan 70% van de ritten heb ik aangegeven dat er geen conducteur langskwam.
Ik had afgelopen donderdag één S-bahn rit in Berlin (S5) en één keer controle. 100% dus.
Michael
Berichten: 11769
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Michael »

Arriva doet nu ook mee met hun bussen
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door ThatPCDude »

Inmiddels doet het hele Nederlandse ov mee: link
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
EWilsonAdam
Berichten: 32
Lid geworden op: do 21 mar 2024, 16:32

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door EWilsonAdam »

Een terechte beslissing dat het gehele openbaar vervoer meedoet.

Elke reiziger heeft ook indirect last van geweld in het OV. Bij ieder incident betekent dat er een bijvoorbeeld buschauffeur of conducteur uitvalt kan leiden tot rituitval.

Had gisteren ook een bericht naar de klantenservice van MeerPlus (EBS) met de oproep dat het gehele OV moet meedoen. Heb wel het idee dat de NS de rest van het OV wakker heeft gemaakt.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10596
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door trolly »

Geweldsincidenten hebben helaas niet alleen direct negatieve gevolgen voor de inzetbaarheid van personeel. De wetenschap dat je tijdens je werk zomaar ongelukkig geslagen kan worden door een stel aggressieve hufters op zoek naar een verzetje is ook niet echt iets waar sollicitanten warm voor lopen. Gevolg: minder personeel, dus minder ritten en/of minder controle, wat leidt tot nog minder veiligheid — een vicieuze cirkel dus.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
VIRM
Berichten: 7631
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Kort Nederlands nieuwse

Bericht door VIRM »

En die vicieuze cirkel is het probleem. Als je wegkomt met een grote bek of agressie...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10596
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door trolly »

VIRM schreef: do 18 apr 2024, 08:16 En die vicieuze cirkel is het probleem.
Klopt. Die neiging hebben vicieze cirkels meestal.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
VIRM
Berichten: 7631
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door VIRM »

Tijd om er een positieve cirkel van te maken?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10596
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door trolly »

Daar hoor je eigenlijk maar weinig van, positieve cirkels. Zal wel een belevingsdingetje zijn.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
en-es
Berichten: 4481
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door en-es »

trolly schreef: do 18 apr 2024, 08:21 Klopt. Die neiging hebben vicieze cirkels meestal.
Kan zijn. Al weet ik niet wat prezies een vicieze cirkel is.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10596
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door trolly »

Dat wordt in een ander draadje behandeld.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
EWilsonAdam
Berichten: 32
Lid geworden op: do 21 mar 2024, 16:32

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door EWilsonAdam »

Ik zeg uit beleefdheid altijd tegen een buschauffeur goedemorgen of goedemiddag ook komt hij of zij te laat
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door ThatPCDude »

Zoals het hoort. Als je het helemaal goed doet ook nog bedanken/fijne avond wensen als je uitstapt ;)
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
dennistd
Berichten: 5546
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door dennistd »

En als je dat niet doet wordt de buschauffeur boos :twisted:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10596
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door trolly »

ThatPCDude schreef: vr 19 apr 2024, 12:39 Zoals het hoort. Als je het helemaal goed doet ook nog bedanken/fijne avond wensen als je uitstapt ;)
Doe ik altijd. Ze kijken dan vaak wel een beetje raar 's ochtends vroeg, maar daar trek ik me niks van aan.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door isadora »

Ik geef ze onderweg ook nog een bemoedigend schouderklopje, zo van "het komt allemaal goed jongen/meisje".
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten