Kort Nederlands nieuws

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
waldo79
Berichten: 7638
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door waldo79 »

Klopt, is ook laakbaar. Maar is het dan nieuwswaardig om daar zo mee uit te pakken in de krant :)
Ik mag hopen dat hier lering uit wordt getrokken door de desbetreffende ondernemer en dat ze duidelijker instructies meegeven en hun personeel kritischer benaderen over verkeersgedrag.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Aking »

waldo79 schreef:Klopt, is ook laakbaar. Maar is het dan nieuwswaardig om daar zo mee uit te pakken in de krant :)
Nou ja, de stukjestiepers van de krant moeten ook eten natuurlijk :Y
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Hendrik »

ProRail zelf bericht er ook over: https://www.prorail.nl/nieuws/aangifte- ... roorzaakte
Bij dit ongeval is gebleken dat de vrachtwagencombinatie van de chauffeur langer was dan 10 meter en hij hiermee deze overweg niet mocht berijden. Aan beide kanten van de overweg staan borden die dit aangeven. Tevens is gebleken dat de overweg normaal heeft gefunctioneerd voorafgaand aan de aanrijding.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Aking »

Dat prorail er zelf over bericht is niet heel vreemd natuurlijk. De lokale sigarenboer zal het vast ook op zijn feacesboek vermelden als er een Libelle is gejat en daar duidelijke camerabeelden van zijn.

Of hart van Nederland dan meteen met een cameraploeg voor de deur staat is, nog net iets, discutabeler :Y
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3031
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door nvdw »

Wat is de stemmingmakerij hier trouwens precies? Het is vooral goed gekomen omdat de machinist de kans had om ruim op tijd een noodremming in kon zetten zodat de botssnelheid relatief laag lag, en omdat de trein de combinatie precies op de schotel (het scharnierpunt) heeft gepakt.

Hoe het uitpakt als de machinist niet ver genoeg kon kijken en wel vol op het voertuig rijdt omdat een of andere knurft op de overweg zat te kneuzen hebben we al eerder gezien dus ik kan me de consternatie wel voorstellen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Aking »

T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door T-hijs »

waldo79 schreef:De indruk die ik heb van het Algemeen Dagblad is dat ze zich steeds meer bezighouden met stemmingmakerij. Niet echt relevant behalve framing :neg:
Grappig dat je dat zegt, want het was mij ook al opgevallen!
F.k.a. Bollenstad
Durashift
Berichten: 5647
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Durashift »

(..) NS woordvoerder Erik Kroeze zegt (..) “De intentie is om dit structureel aan te bieden, maar we houden een slag om de arm omdat we een product willen bieden dat populair is” voegt Kroeze eraan toe.
Hmm.. ik hoorde vanochtend op radio1 een woordvoerder zeggen dat dit voornemen betaald wordt uit een uitgekeerde bonus vanuit het Ministerie (IL&T?) omdat de NS 'zo goed presteert'.

Geen 'wonder' dat het dan maar om een proef van een half jaar zal gaan.. want of dat bonusgeld volgend jaar er ook zal zijn.. wie zal het zeggen :?:

Jammer.. want het is inderdaad voor ouders met kinderen in deze leeftijdsgroep een dure hobby om een dag weg te gaan met de trein en het gezin.. indien er geen bestaande (korting) producten actief zijn..
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Mikos »

Maar dat hangt niet af van 'bonusgeld'. Er wordt nu geld vrijgemaakt om een product in de markt te zetten met als oogmerk die tussengroep van tussen de 12 en 18 jaar de trein in te krijgen. Als dat product succesvol is, blijft het bestaan. Maar mocht het product na een half jaar niet lopen, dan gaat men een ander product in de markt zetten. Ongeacht of er volgend jaar wel of geen 'bonusgeld' gaat zijn.
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door rikthoff »

Bollenstad schreef:
waldo79 schreef:De indruk die ik heb van het Algemeen Dagblad is dat ze zich steeds meer bezighouden met stemmingmakerij. Niet echt relevant behalve framing :neg:
Grappig dat je dat zegt, want het was mij ook al opgevallen!
Ach nee, dat zal De Persgroep Media toch niet opgepakt hebben van Q-Music?
VIRM
Berichten: 7614
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door VIRM »

Nu snap ik best dat NS iets wil doen voor de groep tussen de railrunner en studenten-OV... maar gaan ze daar ook rekening mee houden bij de materieelinzet? Mij lijkt het dat dit nog best wat extra reizigers kan opleveren in het weekend.
Beul van de blindegeleidelijn
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Wubbo »

Ze zullen wel moeten, want zitplaatskans is gewoon een van de zaken waar ze op worden afgerekend.
Durashift
Berichten: 5647
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Durashift »

Mikos schreef:Maar dat hangt niet af van 'bonusgeld'. Er wordt nu geld vrijgemaakt om een product in de markt te zetten met als oogmerk die tussengroep van tussen de 12 en 18 jaar de trein in te krijgen. Als dat product succesvol is, blijft het bestaan. (..).
Maar, de bereikbaarheidsbonus zal toch meer dan alleen de kosten van productlancering/marketing moeten financieren? De korting op het tarief zal toch ook uit die pot moeten komen, lijkt mij.

https://www.nporadio1.nl/nos-radio-1-jo ... -goedkoper

Vanaf minuut 1:20
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Mikos »

Nee, is een simpele investering in de toekomst. Zodra de jeugd de trein beter weet te vinden, verdient zichzelf dat vanzelf terug. Een eerste injectie komt (o.a.) uit het geld dat nu binnen komt. Dus ook als er volgend jaar geen 'bonusgeld' binnenkomt, blijven de producten staan.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Frank93 »

Topman Conexxion: passagiers en pakketten samen in een bus:
https://www.transport-online.nl/site/11 ... n-een-bus/
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Wannes »

Ik vraag me wel af hoe ze dit gaan doen. Ik neem even aan dat het om de verspreiding naar de kernen gaat en dat in die kernen dan iemand met een karretje ofzo al die pakketjes moet bezorgen :?: . Dat zou dan juist toch meer medewerkers kosten?
Anders zou het wel een kansloos project worden als de bus bij elk huis moet gaan stoppen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8847
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door ArrivaBas »

Pakketjes vervoeren met de bus is in beginsel niets nieuws onder de zon. In de Alpenlanden hebben de PostAuto en ÖBB Postbus hun naam te danken aan postvervoer met een lijnbus. Wel lijkt het mij efficiënt om de pakketjes af te zetten bij een soort pakketpunt bij de centrale halte in een kern.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Aking »

Hoor ik daar Cargobus? *O*
Durashift
Berichten: 5647
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Durashift »

ArrivaBas schreef: (..) Wel lijkt het mij efficiënt om de pakketjes af te zetten bij een soort pakketpunt bij de centrale halte in een kern.
Dat is ook het idee, hoorde ik vanmiddag op radio10.

Maar goed.. dát kost wel tijd. Het zal gescand moeten worden.. luikjes open.. etc..

Kortom.. tijdens de proef blijken de punctualiteitscijfers te dalen.. :)

Volgens Pier is er ook een goed stadsnetwerk etc.. ehm.. volgens mij worden de haltes in krimpgebieden toch juist uitgedund.. zodat lijnen gestrekt kunnen worden zodat er een sneller reisproduct ontstaat?

Maar goed... tzt nóg een sticker op sommige bussen: die van de NIWO. *bus* :wink:
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door regenmaker »

Ik vind dit wel een mooi artikel. Over de meerdere gezichten van de NS wat betreft aanbesteden.

OVPro
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Suus »

Het is geen artikel, maar een opiniestuk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door PHS »

Ik zou zeggen dat een column ook een artikel is...
regenmaker schreef:Ik vind dit wel een mooi artikel
Wat vind je er precies mooi aan?

Ik moest er wel om lachen dat de auteur stelt dat aanbesteden leidt tot treinen van een betere kwaliteit. Van de aanbestede treindiensten in Nederland vind ik alleen de R-NET sprinter Gouda - Alphen a/d Rijn en Keolis Zwolle-Kampen en Zwolle-Enschede echt comfortabel. De FLIRT's van Arriva Limburg gaan wel, die op de Valleilijn heb ik nog niet uitgeprobeerd. Maar de enorme vloot aan GTW's en LINT's op de regionale lijnen zijn echt vreselijk en eigenlijk niet meer van deze tijd: de treinen zijn enorm luidruchtig, trillen enorm en bieden nauwelijks comfort. Om nog maar te zwijgen van de proptreinen met zeszitters op de Maaslijn. Ik zit toch echt liever in de treinen van de NS :')
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door umbusko »

PHS schreef:De FLIRT's van Arriva Limburg gaan wel
Dat zijn de beste FLIRTs die in Nederland rondrijden. Met name de stiltecoupé is echt een zegen. _O_
PHS

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door PHS »

Dat van de stiltecoupé ben ik met je eens (alleen niet uniek, je vindt 'm ook in de Keolis FLIRT), maar verder vind ik het interieur van de Arriva FLIRT ontzettend cheap vergeleken met de NS/NS R-NET/Keolis FLIRT. En de toiletten zijn bijna altijd defect bij Arriva :')
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door umbusko »

De Flirt van NS heeft geen tafeltjes, dat vind ik echt een enorm gebrek. (Ja, hele kleine flutdingen bij de vierzitters.) En de FLIRT van Keolis heeft van die vervelende voorgevormde stoelen.

Het is echt wonderlijk wat een schuifdeur blijkbaar doet in de psyche van de mens. De enige keer dat ik de stiltecoupé vol heb gezien, was toen de schuifdeur het niet deed en dus openstond. Anders vind je er altijd plek, hoe druk de trein ook is.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten