Kort Nederlands nieuws
Re: Kort Nederlands nieuws
Of hele treinseries een naam geven die zijn gekocht door bedrijven.
“Welkom in de Beckers Frikandellen Intercity naar Breda, Tilburg en Eindhoven”
“Welkom in de Johma Salades uut Twente Intercity naar Almelo, Hengelo en Enschede”
“Welkom in de Beckers Frikandellen Intercity naar Breda, Tilburg en Eindhoven”
“Welkom in de Johma Salades uut Twente Intercity naar Almelo, Hengelo en Enschede”
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort Nederlands nieuws
Nee... Dat vind ik zo misstaan eerlijk gezegd :N
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Re: Kort Nederlands nieuws
Hebben ze vroeger in Oostenrijk toch gedaan? Treinen vernoemen naar bedrijven om extra geld binnen te halen.
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Kort Nederlands nieuws
Beste reizigers, de Intercity van 16:35 naar Amersfoort, Apeldoorn, Deventer en Enschede wordt mede mogelijk gemaakt door Johma. De lekkerste salades, uut Twente
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Kort Nederlands nieuws
Jupz, heb ik nog koersbordjes van *O*en-es schreef:Hebben ze vroeger in Oostenrijk toch gedaan? Treinen vernoemen naar bedrijven om extra geld binnen te halen.
Re: Kort Nederlands nieuws
Toch jammer dat de Hotel IBIS geen nachttrein was... -o-
Maar verder: ik denk dat NS zichzelf hiermee in de voet schiet. Het aantal mensen dat naar de schermen kijkt is nu al beperkt (de reisinformatie op de schermen is niet op niveau), en door reizigers minder relevante informatie voor te schotelen verdwijnt voor een grotere groep reizigers de noodzaak om op de schermen te kijken. De reisinfo in de app is beter, en die app zit op een scherm waar je ook op kan Netflixen. Veel kan het dus niet opleveren (ten minste, zodra adverteerders doorhebben dat ze nauwelijks bekeken worden), en de imagoschade is groter.
Maar verder: ik denk dat NS zichzelf hiermee in de voet schiet. Het aantal mensen dat naar de schermen kijkt is nu al beperkt (de reisinformatie op de schermen is niet op niveau), en door reizigers minder relevante informatie voor te schotelen verdwijnt voor een grotere groep reizigers de noodzaak om op de schermen te kijken. De reisinfo in de app is beter, en die app zit op een scherm waar je ook op kan Netflixen. Veel kan het dus niet opleveren (ten minste, zodra adverteerders doorhebben dat ze nauwelijks bekeken worden), en de imagoschade is groter.
Re: Kort Nederlands nieuws
@Z2N
Ik kijk er graag op om te zien hoelaat de trein ergens aankomt alleen omdat er zoveel onzin getoond word ben ik minder geneigd erop te kijken en het op te zoeken wat de tijden tussen stations zijn(Ik hou van doorplanken)
Ik kijk er graag op om te zien hoelaat de trein ergens aankomt alleen omdat er zoveel onzin getoond word ben ik minder geneigd erop te kijken en het op te zoeken wat de tijden tussen stations zijn(Ik hou van doorplanken)
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Niet alleen is de reisinfo in apps (zeker die van anderen dan NS) beter, hij wordt ook nog eens op elk gewenst moment getoond. Dat is met die schermen tegenwoordig immers niet meer het geval, je ziet vooral tig keer hetzelfde rondje reclame van NS zelf afgewisseld met informatie over werkzaamheden van 2 maanden geleden.
En pas op het laatste moment als je bijna op een station aankomt verschijnt er dan weer een keer reisinformatie.
En pas op het laatste moment als je bijna op een station aankomt verschijnt er dan weer een keer reisinformatie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Kort Nederlands nieuws
Inderdaad, Zo graftakke irritant als ik even wil weten hoe ver het nog naar het volgende station is. De RET doet dit op hun schermen beter. Als in daar wisselt het af en kun je temidden van de stations ook nog zien wat de tijden zijn. NS doe er wat aan..
Oh om te voorkomen dat dit Off topic raakt, Misschien een idee dit af te splitsen naar een discussie topic?
Oh om te voorkomen dat dit Off topic raakt, Misschien een idee dit af te splitsen naar een discussie topic?
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Re: Kort Nederlands nieuws
De huidige opzet is om binnen een straal van zoveel minuten rondom een tussenstop de reisinformatie te tonen. Uit mijn hoofd 3 minuten, maar dat zou ik eens op moeten zoeken. Het idee is dat dat het moment is dat er reisinformatie gewenst is.
Re: Kort Nederlands nieuws
Hier in Vorarlberg tonen de schermen in bussen bijna alleen maar reclame en het weer. In een balk bovenin wisselt de volgende halte af met de plaats waar die in ligt en rechtsonder in het scherm staat de actuele tijd. Bij het verlaten van de halte komt een routestrip in beeld met de vier volgende haltes en speelt de afroep. Is zo'n soort systeem niet wat?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Dat is een moment dat er overstapinformatie gewenst is allicht, maar die informatie is op de schermen dusdanig slecht en beperkt (er missen vaak zat logische overstaps) dat het niet meer dan logisch zou zijn om onderweg ook nog een keer te tonen wat de aankomsttijd op het volgende station is (met eventuele vertraging erbij). Maakt het een stukje makkelijker om dan zelf even te kijken wanneer je verder kunt reizen, niet alleen per trein maar ook per ander OV.Mikos schreef:De huidige opzet is om binnen een straal van zoveel minuten rondom een tussenstop de reisinformatie te tonen. Uit mijn hoofd 3 minuten, maar dat zou ik eens op moeten zoeken. Het idee is dat dat het moment is dat er reisinformatie gewenst is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik geef enkel weer wat het beleid is. De overstaps worden op basis van het aantal mensen dat de overstap maakt getoond en enkel de top 3 of 4. Dat is een statisch systeem.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Iets te statisch ja, en vooral ook niet logisch nadenkend. Zo tonen ze in de IC naar Groningen/Leeuwarden bij Amersfoort braaf de Sprinter naar Zwolle als overstap. Die overstap kan je inderdaad maken, maar het heeft niet zoveel zin gezien je ook gelijk in Utrecht in die Sprinter kunt stappen (met dezelfde vertrektijd als de IC).
En zo zijn er wel meer. Een mooie klassieker was toen de (1)1700 geruime tijd in Gouda splitste en in het treindeel naar Rotterdam een aansluiting op de IC naar Rotterdam waar je al in zat toonde
En zo zijn er wel meer. Een mooie klassieker was toen de (1)1700 geruime tijd in Gouda splitste en in het treindeel naar Rotterdam een aansluiting op de IC naar Rotterdam waar je al in zat toonde
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Kort Nederlands nieuws
Dat is één ding, dat op hetzelfde moment de trein naar Ede mist vind ik wel een groot gebrek.Daniel schreef:Iets te statisch ja, en vooral ook niet logisch nadenkend. Zo tonen ze in de IC naar Groningen/Leeuwarden bij Amersfoort braaf de Sprinter naar Zwolle als overstap. Die overstap kan je inderdaad maken, maar het heeft niet zoveel zin gezien je ook gelijk in Utrecht in die Sprinter kunt stappen (met dezelfde vertrektijd als de IC).
Re: Kort Nederlands nieuws
Wat op zich ook wel logisch is dat deze ontbreekt. Want het is een andere vervoerder, waarvan één de vervoerscijfers niet openbaar hoeft te maken. Dus kan er ook niet gekeken worden of die overstap veel gebruikt wordt.
🍉
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Maar toch worden op diverse plekken wel aansluitingen naar andere vervoerders getoond. In het geval van de Valleilijn staat meen ik de trein naar Barneveld Zuid er wel op in de IC van een kwartier later.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Kort Nederlands nieuws
Wat is daar vreemd aan? Wanneer je uit Rotterdam of Gouda komt is Amersfoort de plek om op die sprinter over te stappen.Daniel schreef:Iets te statisch ja, en vooral ook niet logisch nadenkend. Zo tonen ze in de IC naar Groningen/Leeuwarden bij Amersfoort braaf de Sprinter naar Zwolle als overstap. Die overstap kan je inderdaad maken, maar het heeft niet zoveel zin gezien je ook gelijk in Utrecht in die Sprinter kunt stappen (met dezelfde vertrektijd als de IC).
De overstap naar Ede zal te weinig gemaakt worden om getoond te worden. Daar zit een hele systematiek achter.
Re: Kort Nederlands nieuws
Persoonlijk zou ik vanuit Gouda ook liever op die sprinter overstappen in Amersfoort... Scheelt een heel stuk lopen :X
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik kan me anders niet voorstellen dat er nou echt zoveel reizigers zijn die vanuit Rotterdam op die sprinter overstappen, althans, niet meer dan er uit Utrecht komen en richting Barneveld overstappen. Bij die laatste overstap kon ik het (in de andere richting) altijd merken als de Valleilijn vertraagd was, want dan was de IC naar Utrecht aanmerkelijk rustiger vanaf Amersfoort.Mikos schreef:Wat is daar vreemd aan? Wanneer je uit Rotterdam of Gouda komt is Amersfoort de plek om op die sprinter over te stappen.
De overstap naar Ede zal te weinig gemaakt worden om getoond te worden. Daar zit een hele systematiek achter.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8686
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik bedenk me nu dat op de schermen in de trein nooit aansluitende NS-bussen worden weergegeven. Nou is het bij een hoge frequentie van die bussen natuurlijk ook weer niet logisch om een hele rits van die bussen te tonen, maar wellicht is het een idee om in de toekomst elke busrichting eenmaal weer te geven op de schermen? Het zijn immers bussen die de trein vervangen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Kort Nederlands nieuws
^^^ er lijken mij toch vrij weinig reizigers te zijn die vrijwillig meer stops maken met een trein terwijl een sneller/vloeiender alternatief voorhanden is.
NS planner vertelt ook weleens dat al in Zaandam op de (rechtstreekse ) trein naar Rhenen overgestapt kan worden.. Dat doe je één keer.. waarna je wel weet dat al die stops op dat traject een vermoeiend reisgevoel geven.. en dat dan maar wachten in Utrecht op dezelfde trein een aangenamer alternatief is.
NS planner vertelt ook weleens dat al in Zaandam op de (rechtstreekse ) trein naar Rhenen overgestapt kan worden.. Dat doe je één keer.. waarna je wel weet dat al die stops op dat traject een vermoeiend reisgevoel geven.. en dat dan maar wachten in Utrecht op dezelfde trein een aangenamer alternatief is.
Re: Kort Nederlands nieuws
NS wil langere perrons in Bilthoven en Den Dolder
https://www.ad.nl/utrecht/ns-wil-langer ... ~afb1b6eb/
Opmerkelijk dat ze dat niet direct hebben gedaan bij de vernieuwing van station Bilthoven. Bij station Den Dolder heb ik juist altijd het gevoel dat het perron al erg lang is (gaat zelfs over het viaduct), maar kennelijk valt dat wel mee. Lijkt natuurlijk lang door de manier waarop je het perron oploopt.
https://www.ad.nl/utrecht/ns-wil-langer ... ~afb1b6eb/
Opmerkelijk dat ze dat niet direct hebben gedaan bij de vernieuwing van station Bilthoven. Bij station Den Dolder heb ik juist altijd het gevoel dat het perron al erg lang is (gaat zelfs over het viaduct), maar kennelijk valt dat wel mee. Lijkt natuurlijk lang door de manier waarop je het perron oploopt.
Re: Kort Nederlands nieuws
Huh ... In Den Dolder ligt toch al een perron dan een redelijke lengte heeft?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 205 gasten