Pagina 3 van 21

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: wo 10 okt 2018, 11:03
door Aking
Uiteraard beginnen ze met de overweg waarbij de kans op het winnen van een eventuele rechtszaak het grootst is, daarna kunnen ze dan steeds roepen dat ze de vorige keer ook gelijk kregen van de rechter :Y

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: wo 10 okt 2018, 11:40
door Ronaldussen
Gewoon een drukmiddeltje om wat schot in de zaak te krijgen.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: wo 10 okt 2018, 12:18
door Suus
Vermoed zomaar dat het de meest noordelijke van deze twee overwegen is: https://goo.gl/maps/qWoiSxhnNym

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: wo 10 okt 2018, 12:42
door starx
Ik begrijp de frustratie van Prorail, maar het plaatsen van betonblokken vind ik wel heel ver gaan. Ik kan me niet voorstellen dat dit stand gaat houden bij een rechter. Eigenlijk geeft Prorail hiermee gewoon aan dat ze lak hebben aan procedures.

En trouwens, Prorail mag ook gewoon alle onbewaakte overwegen beveiligen, als ze werkelijk vinden dat veiligheid heilig is en andere belangen daaraan ondergeschikt. Maar dat doen ze ook niet, want veel te duur.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: wo 10 okt 2018, 12:59
door Aking
Mag ik dan binnenkort ook betonblokken op de rails plaatsen trouwens? want die langsdenderende treinen zijn maar irritant! :evil:

En ik kan wel een bezwaarprocedure starten en naar de rechter gaan enzo, maar dat duurt allemaal zo lang en kost geld enzo -o-

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: wo 10 okt 2018, 14:39
door marvinkok
Komen die blokken op de openbare weg te staan of op terrein van ProRail? :wink:
Wie is eigenlijk juridisch eigenaar van de grond onder een overweg, is dat de plaatselijke wegbeheerder, of is dat ProRail?

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: wo 10 okt 2018, 14:57
door Aking
Bestaat er bij overwegen dan niet zoiets als een recht van overpad? Of is het overal de liefdadigheid van Prorail om ons menschen over den schpoorwegh te laaten passeren?

En staan ze op het terrein van Prorail niet al snel binnen PVR? :') _O-

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: wo 10 okt 2018, 14:59
door dylanwild94
Ronaldussen schreef:Gewoon een drukmiddeltje om wat schot in de zaak te krijgen.
Want dit middeltje helpt blijkbaar niet dus. -o-

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: wo 10 okt 2018, 16:19
door dylanwild94

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: wo 10 okt 2018, 17:54
door huibf
Ergens een terecht punt.
Zeker onbewaakte overwegen. En al helemaal op private overwegen.
Of sluiten of de eigenaar van het private overpad laten betalen.

Gewoon eens proberen en kijken wat de rechter ervan vindt.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: wo 10 okt 2018, 20:25
door Ronaldussen
dylanwild94 schreef:
Ronaldussen schreef:Gewoon een drukmiddeltje om wat schot in de zaak te krijgen.
Want dit middeltje helpt blijkbaar niet dus. -o-

Onderzoeksraad geeft alleen advies. Prorail kan daadwerkelijk wat doen, maar moet zich natuurlijk wel aan de procedures houden. Blijkbaar duren ze te lang (lees: er wordt teveel geluld en niemand is bereid wat water bij de wijn te doen, oftewel, het draait om de centuh) volgens Prorail en proberen ze nu met wat dreigementen de boel wat te versnellen...

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: wo 10 okt 2018, 21:50
door dylanwild94
Juist maar als ieder betrokken instantie dus die aanbevelingen volgt....

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: wo 10 okt 2018, 22:02
door Ronaldussen
Je hebt niet alleen met instanties te maken, ook met particulieren. Bovendien kunnen aanbevelingen en belangen elkaar soms ook weleens in de weg zitten. En geld (het hebben én het bepalen wie bijdraagt) is altijd ook wel een belangrijke factor.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: wo 10 okt 2018, 22:20
door starx
Deze stunt van Prorail (want dat is het toch eigenlijk) en de reactie van de staatssecretaris (not amused) toont toch denk ik ook wel aan dat de sfeer danig verziekt is.
Het plaatsen van betonblokken en het doorkruisen van lopende inspraakprocedures zal weinig goodwill opleveren. Dus ik kan me niet voorstellen dat Prorail dit zal doen op plekken waar al schot zit in de zaak. Ik heb eerder het idee dat dit gewoon een flinke trap na is naar degenen die zich volgens Prorail niet constructief opstellen.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: wo 17 okt 2018, 12:22
door Zonnig
We kunnen ook stellen dat Prorail dan maar ondergronds moet.
Of ze moeten de kosten van onderdoorgangen gaan betalen.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: di 23 okt 2018, 07:49
door Ferdinand
Extra flitstreinen naar Londen op komst!

Eurostar die dagelijks twee keer rijdt tussen Amsterdam, Rotterdam en Londen blijkt zo populair dat de flitstrein volgend jaar al extra ritten gaat maken.

Bron: Algemeen Dagblad

https://www.ad.nl/politiek/extra-flitstreinen-naar-londen-op-komst~ab8c80b3/

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: di 23 okt 2018, 08:43
door Z2N
Absoluut geen verrassing wat mij betreft, Amsterdam - Londen is een van de drukste vliegcorridors van Europa en Eurostar biedt een goed concurrerend product. Zodra de grenscontrole goed geregeld is, zou dit nog wel eens een echt drukke verbinding kunnen worden.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: di 23 okt 2018, 10:28
door Hainje
Misschien moet de Rijksoverheid maar eens gaan overwegen om van de HSL een PHS-corridortje met 2x2 sporen te maken. *O*
Bedoel al die Thalyssen, ICD's, Eurostars etc, gaat nog drukjes worden daar. :D

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: di 23 okt 2018, 12:34
door Z2N
De infra rond Amsterdam/Schiphol en rond Rotterdam C vormen de grootste uitdaging, op de HSL kan je in theorie in drieminutendienst rijden.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: di 23 okt 2018, 14:18
door cassie127
Eigenlijk zowel in de praktijk en theorie niet vanwege de snelbeidsverschillen tussen ICD en Thalys/Eurostar

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: di 23 okt 2018, 14:19
door Z2N
Kwestie van de snellere treinen langzamer inplannen. :wink:

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: di 23 okt 2018, 14:44
door Aking
:')

Dus dan gaan de treinen met 120 over de HSL? Dat is wel een nuttige besteding van die miljarden ja _O-

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: di 23 okt 2018, 14:58
door Z2N
Met de komst van ICNG wordt het rijtijdverschil tussen ICD en Thalys maar 2 minuten, dus zo'n ramp is dat ook weer niet. Maar zelfs in 20 jaar zullen we niet meer dan 4x/u een ICD Asd-Rtd, 4x/u een ICD Asdz-Rtd en het internationale verkeer hebben, dus daar zit nog voldoende marge. De knelpunten zitten buiten de HSL, Schiphol is bijvoorbeeld volledig ondermaats.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: di 23 okt 2018, 15:04
door Suus
Thalys richting Parijs gaat met ingang van de nieuwe dienstregeling twee minuten eerder vertrekken op Amsterdam Centraal. De stop op Rotterdam Centraal wordt twee minuten langer gemaakt.

Richting Amsterdam Centraal wordt alles vanaf vertrek op Rotterdam Centraal een minuutje later.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: do 01 nov 2018, 11:12
door Frank93
Prorail heeft in Lunteren een overweg afgesloten met betonblokken:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2748758 ... -het-spoor