Kort Nederlands nieuws

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Ardan »

Tof! Je vlogs worden steeds leuker. Die boerderij :')
Ik doe ook maar wat
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Post »

Stadsbus schreef:Na de balletjespistolen in Brabant, nu een stoeptegel tegen de voorruit van een trein in Sittard...

https://nos.nl/l/2312033
Die willen natuurlijk ook een maand meelopen met de NS.

Maar je vraagt je af wat er in deze mensen omgaat.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Daniel »

Brandmelding in trein bij Den Dolder
DEN DOLDER - De brandweer is vanochtend rond 7.30 uur uitgerukt nadat in een dubbeldekstrein een brandlucht werd geroken. De trein was daarop gestopt bij station Den Dolder.
Ter plaatse bleek dat door rijpvorming op de bovenleiding er vonken vrij waren gekomen bij de stroomgeleider. De vonken kwamen terecht op het rubber tussen twee treincoupés, waarna het rubber smeulde.

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door diederickx »

Ontwerpfoutje?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Mikos »

NS: evenveel reizigers op tijd aangekomen, wel vaker staan

05 december 2019

De Nederlandse Spoorwegen verwachten dat dit jaar 92,6 procent van reizigers zonder vertraging aankomt. Daarmee evenaart de spoorvervoerder het punctualiteitsrecord van vorig jaar. Wel moeten meer reizigers staan in de trein.

De punctualiteit was vijf jaar geleden nog ruim 90 procent. Sindsdien rijden dus meer treinen op tijd. In dezelfde periode steeg het aantal reizigers met ongeveer 14 procent naar 1,3 miljoen passagiers per dag.

De NS zegt hiermee aan alle eisen te voldoen die de overheid had gesteld bij het verlenen van de concessie, ook op de hogesnelheidslijn (hsl). Ondanks de softwareproblemen van begin dit jaar komt over heel 2019 naar verwachting 83,4 procent van de hsl-reizigers op tijd aan. Vorig jaar was dat nog 82,5 procent; de overheid eist minimaal 82,1 procent.

Bron en meer...
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Frank93 »

Connexxion opent aanval op NS (Premium artikel):
https://www.telegraaf.nl/nieuws/6160985 ... nval-op-ns
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door en-es »

Oorlog!
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door diederickx »

diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door diederickx »

... NS is er tevreden over (met video).
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door diederickx »

We wisten het al maar het wordt nog een keer gezegd: FlixBus noemt aanbesteding nachttrein 'frauduleus' en 'illegaal'
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Mikos »

Ontsporing bij Den Haag: wat weten we nu?

04 januari 2020

De afgelopen dagen is onderzoek gedaan naar de trein die bij Den Haag uit de rails liep. Dit onderzoek loopt nog. Uit de eerste resultaten blijkt dat de ontsporing waarschijnlijk veroorzaakt is door een defect aan twee wielen van de trein.

Wat is er ook alweer gebeurd?
Op donderdag 2 januari ontspoorde aan het begin van de middag nabij Den Haag Centraal een trein. De trein bestond uit twee aan elkaar gekoppelde treinstellen. Om precies te zijn: het eerste rijtuig van het tweede treinstel liep uit de rails. De trein reed op dat moment ongeveer 30 km per uur. Onze eerste zorg is altijd voor onze reizigers en onze collega’s. Er zaten op dat moment 170 mensen in de trein. Die zijn overgebracht naar een andere trein, zo zijn ze vervolgens naar Den Haag gebracht. Gelukkig waren er onder de reizigers geen gewonden. Bij het incident is de conducteur van de trein wel licht gewond geraakt. Hij is samen met twee andere aanwezige conducteurs en de machinist ter plaatse opgevangen. Zij waren geschrokken, maar maken het gelukkig ook goed.

Hoe heeft dit kunnen gebeuren?
Direct na het incident heeft NS een onderzoek opgestart om de oorzaak te achterhalen. Dit onderzoek loopt nog en doen we in goede samenwerking met ILT en de Onderzoeksraad van de Veiligheid. Rob Luyten is directeur Techniek bij NS. Hij is direct bij het onderzoek betrokken. Rob: “ProRail heeft onderzoek naar de infrastructuur en de situatie ter plaatse gedaan. Wij hebben de trein naar onze werkplaats in Leidschendam gebracht voor inspectie en onderzoek. Het lijkt er op dat twee wielen van het rijtuig defect zijn geraakt, hierna is de trein van het spoor geraakt. Zo’n ernstige beschadiging van de wielen is zeldzaam en het is essentieel te achterhalen hoe dit heeft kunnen gebeuren.’’

Wat was het voor trein?
Het gaat om een zogenaamde DDZ. Dit is een dubbeldekstrein die NS gebruikt voor intercitydiensten. NS heeft in totaal 49 DDZ-treinstellen. Deze treinen rijden vanaf 1993 op het spoor en in 2010 en 2011 zijn ze allemaal gemoderniseerd. Rob Luyten: “De betreffende trein was recent onderhouden. Er waren twee meldingen voor onderhoud. Deze zouden binnen de normale afhandelingstermijn worden nagelopen. Dit stond gepland voor de avond van 2 januari. In afwachting van de onderzoeksresultaten, worden uit voorzorg alle DDZ-treinen extra gecontroleerd.”

Persbericht NS
Laatst gewijzigd door Daniel op za 04 jan 2020, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: persberichten mag je wel volledig overnemen
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Hainje »

Frank93 schreef:Connexxion opent aanval op NS (Premium artikel):
https://www.telegraaf.nl/nieuws/6160985 ... nval-op-ns
Doortrekken van de Valleilijn naar Arnhem?
.
.
.
.
.
.
Iemand?
🍉
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door en-es »

Ik mag ook niet in de premium artikelen van de televaag :X
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door cassie127 »

Ik mag hem dan wel weer lezen :?

Staat in dat de trein belangrijk is voor Connexxion, dat ze eigenlijk vanuit Doetinchem via Amersfoort naar Utrecht willen rijden als één lijn en dat ze van plan zijn om in te schrijven op de concessies Rijn-Waal en Berkel-Dinkel
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door VIRM »

Vandalen hebben op station Wormerveer twee SNG-treinstellen helemaal zilver gespoten. Pimp your Sprinter!

https://nos.nl/artikel/2318262-vandalen ... rveer.html
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Hainje »

Zullen wel dezelfde zijn die recent een VIRM onderhanden hebben genomen.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Aking »

en-es schreef:Ik mag ook niet in de premium artikelen van de televaag :X
Ff openen in een privévenster doet vaak wonderen (A)
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Durashift »

VIRM schreef:Vandalen hebben op station Wormerveer twee SNG-treinstellen helemaal zilver gespoten. Pimp your Sprinter!

https://nos.nl/artikel/2318262-vandalen ... rveer.html
Journalistiek is ook niet meer wat het geweest is... 'hele trein' is wat overdreven. De helft is het werkelijk, want de railkant is gewoon nog blauw/wit, zoals op de foto te zien is.

Als het klopt dat er geen camera's hangen.. vind ik dat wel wat naïef van NS / ProRail. Niet dat het delict dan direct te voorkomen is.. maar iets dergelijks spuiten kost toch wel enige tijd.. wat dan toch moet opvallen, lijkt mij.
Tip: hang er dus wel camera's met bewegingsdetectie op.. ook al floept een beeld dan aan als er een stevige windvlaag voorbij komt.... beter een keer te veel kijken op het scherm in de controlekamer dan niet kunnen kijken, lijkt mij.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door en-es »

De daders hebben vaak maskers op en zijn amper te herkennen. Helaas moeten treinen gewoon achter slot en grendel.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Suus »

Ik zou ook maskers dragen als ik een trein zilver ga spuiten. Weet je wel wat voor chemicaliën er allemaal in verf zitten :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Chrysa »

en-es schreef:Helaas moeten treinen gewoon achter slot en grendel.
https://www.1limburg.nl/extra-slot-op-p ... -bij-trein

Daar hebben die vandalen ook al aan gedacht. :Y
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Aking »

_O-
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Mikos »

Treinreizigers in 2019 opnieuw vaker tevreden

27 januari 2020

De tevredenheid van treinreizigers is in 2019 opnieuw hoger dan het jaar ervoor. 89% van de NS-reizigers geeft een 7 of hoger, tegenover 86% een jaar eerder. Dat blijkt uit het jaarlijkse beoordelings-onderzoek van NS onder 40.000 treinreizigers. Aan het begin van de huidige NS-concessie in 2015 was dit 75%. Hoofdconducteur Jeroen Huisken: “Je merkt echt een omslag in de trein. Reizigers zijn meer ontspannen en tevreden in de trein. Ook zie ik meer begrip als het een keer tegen zit.”

De waardering voor de klantvriendelijkheid van het treinpersoneel steeg van 92% in 2018 naar 94% in 2019. Jeroen is daar blij mee: “Hoewel controle belangrijk blijft, ligt de nadruk tegenwoordig steeds meer op service. En dat vinden reizigers fijn. Ook probeer ik- als het gepast is – iets bijzonders te kunnen doen. Bijvoorbeeld stickers geven aan kinderen die voor het eerst met de trein reizen. Als er een keer iets onverwachts gebeurt, komt het er natuurlijk echt op aan. Dan probeer ik zo persoonlijk mogelijk reisadvies te geven.” De waardering voor reisinformatie steeg van 86% naar 88%.

Wat is uw algemene oordeel over het reizen per trein?

Code: Selecteer alles

Bron: NS Klanttevredenheidsonderzoek 2019, 46.000 respondenten
Jaar 	      2015 	   2016 	2017 	2018 	2019
7 of hoger 	75% 	    77% 	   80%    86% 	  89%
Nieuwe treinen en NS-app
Volgens Thijs Urlings, analist en teamleider klanttevredenheid bij NS, wordt de hoge waardering van de reizigers door verschillende oorzaken verklaard. “De treinen rijden al jaren lang steeds beter op tijd en reizigers zien dat de kans op een zitplaats in de spits behoorlijk op peil blijft, ondanks de reizigersgroei. Ook onze nieuwe moderne nieuwe treinen scoren erg goed. Daarbij zorgt de beleving op de stations voor een hoge tevredenheid. Tot slot ervaren reizigers steeds minder drempels door het gebruik van bijvoorbeeld de OV-fiets en het gebruik van de NS-app.

NS houdt een continu onderzoek om het oordeel van treinreizigers te meten. NS wordt hier mede op beoordeeld door het ministerie. De minimumeis voor 2019 was 74% tevreden reizigers en de ambitie lag op 80%. Daar komt NS ruim boven. Urlings: “Na vorig jaar, bij record van 86%, hield ik rekening met een daling. Er hoeft immers maar iets te gebeuren. Door steeds minder verstoringen en veel goede dagen, komt het waarderingscijfer toch weer boven het vorige record uit.”

Bron: NS Nieuws
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door VIRM »

Over het algemeen ben ik best tevreden met mijn treinreizen. Maar ik vind de twee positieve punten uit het artikel juist niet positief: de SNG heeft echt belabberde stoelen, en de NS app heeft de laatste tijd kuren qua stabiliteit, de reisbewaking werkt nog steeds niet goed en het is minder toegankelijk geworden met VoiceOver op de iPhone. .
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Daniel »

Tja, als je kritische reizigers zo min mogelijk vraagt naar hun tevredenheid kan ik ook tot dat soort cijfers komen. Het valt gewoon op hoe weinig er tegenwoordig enquêtes via het NS-panel langskomen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten