OV-kaartjes aanbiedingen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
umbusko
Donateur
Berichten: 5320
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door umbusko »

Nog net op tijd. (A) Wel spijtig dat mijn "country of residence" tegenwoordig Duitsland is. -0-
dennistd
Berichten: 5546
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door dennistd »

Als je een Nederlandse ID-kaart hebt komt dat wel goed lijkt me toch? Je hoeft immers geen adres in te vullen.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door cassie127 »

Alleen moet je die al vooraf invullen bij het bestellen. Wellicht kun je dat nog wel laten wijzigen via de klantenservice, mocht je Duitsland nu aangegeven hebben.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
MaartenD
Berichten: 702
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door MaartenD »

Wat er op je identiteitsbewijs staat. Daar staaat bij mij alleen mijn nationaliteit op (en welke instantie hem uitgegeven heeft).
Ik heb vrienden die in België wonen maar Nederlander zijn en daar heel dankbaar gebruik van maken bij de interrail.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Milco »

ErvaarhetOV heeft weer een aantal leuke deals van 1 december t/m 7 januari: https://www.ervaarhetov.nl/decemberdeals/

Vanaf 10 december zijn deze deals ook geldig op de stadsdienst van Lelystad.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Philip
Berichten: 334
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Philip »

De dagkaart is zowel geldig in buurtRRReis als niet geldig in buurtbussen?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Milco »

Dat is inderdaad wat tegenstrijdig, maar voor zover ik weet gelden de kaartjes wel in de buurtbussen van RRReis, maar niet bij Arriva, OVRIJ en Breng...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
umbusko
Donateur
Berichten: 5320
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door umbusko »

cassie127 schreef: wo 29 nov 2023, 03:16 Alleen moet je die al vooraf invullen bij het bestellen. Wellicht kun je dat nog wel laten wijzigen via de klantenservice, mocht je Duitsland nu aangegeven hebben.
Dat kan alleen door een nieuwe pas te kopen en de "foute" te annuleren tegen €15 administratiekosten. Maar de nieuwe passen zijn inmiddels weer de normale prijs, dus daar ben ik nu te laat voor. Misschien ben ik te braaf geweest, want ik weet ook wel dat de kans heel heel klein is dat iemand dat controleert. (Al zou mijn inzet wel zijn dat als iémand het probeert te controleren, het een Duitser is. :mrgreen: ) Anderzijds ben ik makkelijk te googlen en dan blijkt al snel dat ik in Duitsland werk. En dus zou ik al mijn Duitse reizen afleggen met een schuldgevoel...

De voorwaarden zijn helaas duidelijk:
Interrail schreef:What if I reside in a different country than my Passport indicates
In case the country where you live is different than the one indicated in your passport or legal equivalent, for the purpose of applying clauses 2.1 and 2.2 of Section I, the country where you live prevails and should be indicated when ordering the Pass.
You must be able to prove such residency by means of official residence documents issued by the government. Such a residency document must clearly prove that you, as Pass holder, are registered in the country where you effectively live at the moment of the start of your trip. Residency can also be proven through official documents or official governmental online sources*. Such documents vary per country.
In case you do not hold any of the means of proof above indicated, you must select the country indicated in your passport or legal equivalent
gpvos
Berichten: 597
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door gpvos »

Nou, ik zou niet weten waar ik een "official residence document issued by the government" vandaan zou moeten halen als in Nederland wonende Nederlander. Voorzover ik weet is het in Nederland gebruikelijk om een bewijs van waar je woont m.b.v. een bankafschrift of energierekening te doen. Wat niet officieel is, en bovendien tegenwoordig nauwelijks meer op papier gebeurt, dus dat wordt ook lastig.

In elk geval hold ik dus not any of the means of proof above indicated, dus must ik select the country indicated in mijn passport or legal equivalent.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door waldo79 »

Misschien een bewijs van inschrijving in je huidige woonplaats, maar ik zou er niet teveel werk van maken als je toch al in het land verblijft waar je laatste identiteitsbewijs is verstrekt.
MaartenD
Berichten: 702
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door MaartenD »

Het enige wat je hiermee afdekt is dat je als Nederlander niet bijvoorbeeld Litouwen als country of residence aangeeft zodat je met je interrail in Nederland kunt reizen (of onbeperkte inbound/outbound trips hebt). Wat je niet afdekt is Nederlanders die in het buitenland wonen en Nederland als country of residence aangeven. Maar goed, dat zijn er natuurlijk veel minder.

Kijk, ik heb het makkelijk, mijn opstapstation is normaal Venlo, dus ik heb die inbound/outbound trip niet nodig. Maar als je in Den Helder woont, een 3 maanden pas hebt en niet 3 maanden aan een stuk op reis gaat dan kost het wat meer.
PHS

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door cassie127 »

MaartenD schreef: wo 29 nov 2023, 13:29 Kijk, ik heb het makkelijk, mijn opstapstation is normaal Venlo, dus ik heb die inbound/outbound trip niet nodig. Maar als je in Den Helder woont, een 3 maanden pas hebt en niet 3 maanden aan een stuk op reis gaat dan kost het wat meer.
Of je moet trein vrij/een studentenreisproduct met NS Flex weekend vrij hebben. Die mag je ook combineren met je Interrailpas.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
IIVQ
Berichten: 900
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door IIVQ »

gpvos schreef: wo 29 nov 2023, 13:09 Nou, ik zou niet weten waar ik een "official residence document issued by the government" vandaan zou moeten halen als in Nederland wonende Nederlander.
Voor in Nederland wonende Nederlanders is dat ook niet nodig. Toen ik een in België wonende Nederlander was, had ik een "attest van immatriculatie" van de Belgische gemeente waar ik woonde, waarmee ik kon bewijzen dat ik daar woonde. Dat heb ik tijdens de MKZ-crisis nog even nodig gehad omdat alleen inwoners van België de grensovergang die voor mij het handigst was over mochten, anders was had ik 4 km (en 70 hoogtemeters) om moeten fietsen.

Een Luxemburgse vriend van me die in Nederland woont heeft ook zo'n document, het heet een "Verblijfsvergunning" (Als luxemburger hoef je geen vergunning te hebben om in Nederland te wonen, maar Nederlanders zijn niet creatief en hebben dat op een verblijfsvergunning gegooid en dan met een bepaalde code aangegeven dat het voor EU-burgers is)

Het is ook handig om te hebben als je bijvoorbeeld in een politiefuik met belastingdienst terechtkomt, en met je Nederlandse paspoort en rijbewijs in een niet-Nederlandse auto rijdt. Tenzij je aan kan tonen dat je ook echt in het buitenland woont, gaat de belastingdienst heel moeilijk doen. Ik neem dan ook aan dat elk EU-land wel zo'n soort document heeft.

Edit: Toen mijn zusje een tijd in Zweden woonde had ze ook een ID-pas. Die was niet echt nodig, maar voor allerlei dingen wel handig - de belangrijkste was drank kopen.
Laatst gewijzigd door IIVQ op do 30 nov 2023, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Cas
Berichten: 885
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Cas »

In België heb ik ook een verblijfsdocument, lijkt op een ID-kaart maar dan met een ander kleurtje. Zowel EU- als niet-EU-burgers krijgen hier zon'n ding trouwens, maar in mijn geval staat er op dat ik onbeperkt mag blijven. In Denemarken heeft men sowieso geen ID-kaartsysteem, maar krijgt iedereen, Deen of niet, een nationale zorgverzekeringspas die in de praktijk als ID wordt gebruikt. Die gebruikte ik ook tijdens corona om bij Padborg aan te geven dat ik mijn residentie in Denemarken had, en dus geen 'legitieme reden' nodig had om te bezoeken.
Dit alles natuurlijk alleen als je ergens langere tijd verblijft en je je dus zo inschrijft bij de gemeente.

Terugkomend op Interrail, er is welgeteld 1 keer om m'n ID gevraagd om het te matchen met de pas, in Duitsland welteverstaan. Ik zou mij toen halverwege de interrailperiode uitschrijven in Denemarken, dus ik heb maar Nederland ingevuld als verblijfsland, maar zolang je iets van een ID of bewijs hebt om een nummer van in te vullen, geloven ze het allemaal wel.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Daniel »

Cas schreef: wo 29 nov 2023, 20:42 Terugkomend op Interrail, er is welgeteld 1 keer om m'n ID gevraagd om het te matchen met de pas, in Duitsland welteverstaan.
In Zwitserland is het vrijwel standaard dat ze om een ID bij een Interrail pas vragen. In andere landen is het me nooit gevraagd inderdaad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Cas
Berichten: 885
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Cas »

In Zwitserland ben ik dan ook niet geweest, behalve op de perrons van Chiasso om het af land te strepen en de eerste trein terug te nemen.

Anders gezegd is het in ieder geval geen regel die in heel Europa nauwkeurig gevolgd wordt, alhoewel ik me zeker kan voorstellen dat ze in landen als Zwitserland wel grondig controleren. Ook daar lijkt me trouwens gelden dat zolang je een ID-kaart-achtig ding hebt dat ze kunnen checken het allemaal wel goed zal zijn.
請勿靠近車門
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door OV-Hobbyist »

Daniel schreef: wo 29 nov 2023, 20:51
Cas schreef: wo 29 nov 2023, 20:42 Terugkomend op Interrail, er is welgeteld 1 keer om m'n ID gevraagd om het te matchen met de pas, in Duitsland welteverstaan.
In Zwitserland is het vrijwel standaard dat ze om een ID bij een Interrail pas vragen. In andere landen is het me nooit gevraagd inderdaad.
In Zwitserland heb ik slechts 1 keer een controle van mijn ID gehad tijdens 4 reizen (in totaal met ongeveer 20 treinen mee geweest) met een interrail.
In Duitsland ben ik nog nooit om een ID gevraagd. Wel 1 keer in Oostenrijk
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Daniel »

Dan zie ik er blijkbaar verdacht uit :mrgreen: Mij is m'n idee echt veel vaker gevraagd in Zwitserse treinen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door cassie127 »

Ik heb in Zwitserland ook voornamelijk bij SBB dat zealtijd legitimatie willen zien
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
en-es
Berichten: 4474
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door en-es »

Bij mijn reis met de One Country Pass vorig jaar heeft vrijwel niemand naar mijn ID gevraagd. Wel werd bij met name MOB en BLS gekeken of ik mijn travelreport had ingevuld.
gpvos
Berichten: 597
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door gpvos »

Oplettende reizigertjes zal de nieuwe NS PrijsTijd Deal zijn opgevallen. E-ticket te koop op de NS-website, alleen op NS-routes, 30% tot 60% korting afhankelijk van hoe lang van tevoren je 'm koopt, 30 dagen van tevoren beschikbaar, de hele dag geldig behalve tijdens de spitstijden (ma-vr 6.30-9.00 en 16.00-18.30).

Alleen is de NS PrijsTijd Deal niet beschikbaar voor kaartjes van of naar Schiphol. Oplossing: koop een kaartje vanaf Hoofddorp (van/naar het noorden of oosten) of Amsterdam Zuid (van/naar het zuiden). Amsterdam Lelylaan is een paar dubbeltjes duurder dan Zuid, maar kan nuttig zijn voor bestemmingen als Tilburg en Bodegraven (die vanaf Schiphol een andere optimale route hebben dan vanaf Zuid).
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
en-es
Berichten: 4474
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door en-es »

Interrail heeft weer een aktie, 15% korting.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Milco »

Op de stadsdienst van Apeldoorn kan op 27 april gratis gereisd worden; zie https://www.ervaarhetov.nl/acties/konin ... doorn.html
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door DDietzen »

Maar om gratis te kunnen reizen moet je een e-ticket van €0,00 kopen :roll:

Ook licht onhandig dat het alleen op stadslijnen geldt, zal wel voor de nodige verwarring zorgen op samenlooptrajecten waar je de ene bus dus wel gratis in mag en de andere niet. Om over haltes die alleen door streeklijnen worden bediend maar niet te spreken.

Excuseer mijn cynisme, maar...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 169 gasten