Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door jelmerrr »

Overigens is mijn ervaring met Keolis nog altijd positief. Jammer van de vele zwartrijders (tussen Wierden en Zwolle vooral hoorde ik)
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Keolis bevalt mij ook goed, zeker nu die intercity vanuit hier ook door gaat naar Zwolle en ik daarmee 3× per uur in beide richtingen een trein heb.

Zwartrijders zijn mij niet zo opgevallen, wel dat er tijdens de daluren en in de ochtend op de eerste treinen nauwelijks S&V aanwezig zijn
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

Volgens mij zijn er de laatste maanden geen STS-passages geweest. Die op de foto van cassie127 is ook geen STS-passage, maar een trein dit net te vroeg gestopt is aan het perron. Je ziet namelijk de achterzijde van de trein.

Wat zwartrijders betreft: zijn er meer zwartrijders, of valt het nu een stuk meer op dan bij NS omdat hier wel vaak gecontroleerd wordt?
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door julsteren »

Ik denk dat de zwartijders wat meer opvallen doordat er veel vaker gecontroleerd word, in de NS tijd werd er ook op z'n NS gecontroleerd, dus niet altijd. Nu gaat na iedere tussenstop een hele knokploeg de trein door. Ook worden mensen die bij NS zijn ingecheckt gezien als zwartreizigers (dat spreek ik uit eigen ervaring, er viel eens een NS trein uit en was vergeten om te checken). Dat van te vroeg stoppende treinen is echt waardeloos, het gebeurt wekelijks zoniet waardeloos. Ook bij korte treinen gaat het wel eens mis, als de machinist zijn 3 delige flirt bij bakbordje 4 neergooit op Borne, en het instapproces dan langer duurt doordat iedereen een half perron af moet lopen.

Getypt op de telefoon, dus enige spelfouten kunnen erin zitten :')
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Hier op station Raalte gebeurt het ook vaak genoeg dat ze met een 3 delige flirt richting Zwolle pas na bakbordje 4 stoppen, terwijl de paal van de bovenleiding een paar meter daarvoor al voldoende is.

Denk dat de beste oplossing is dat ProRail op de stations bakbordjes gaat plaatsen voor de lengtes van de flirts. De bakbordjes 2 zijn op dit moment nogal nutteloos in Heino, Raalte en Nijverdal
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door marvinkok »

Als het daadwerkelijk "heel vaak" gebeurd dat de trein buiten het perron stopt, meldt je dat dan ook elke keer bij de klantenservice? Dan kan er mogelijk een patroon ontdekt worden ofzo en kan er wat tegen gedaan worden, want dit hoort uiteraard niet te gebeuren :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Sinds wanneer is te vroeg stoppen met meerdere stellen een STS?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door julsteren »

Het is geen STS, maar wel vrij hinderlijk (overweg onnodig blokkeren, reizigers die zich kunnen bezeren).. Die STS-drama's moeten nu wel een keer voorbij zijn. Gewoon nog eens die machinisten goed uitleggen wat bakbordjes zijn.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Een deur die nie tlangs ene perron staat is geen fijn idee. Ben een paar jaar geleden gelukkig op tijd door een medereiziger aan mijn elleboog vastgegrepen, anders lag ik ook een metertje lager...

Vanochtend liep mijn 2129 tussen Sloterdijk en Haarlem vertraging op door een vertraagde Sprinter. Aankomst in Leiden was met +4. Daar moesten wij nog even blijven wachten, omdat de trein achter de 2429 het binnenste spoor richting Den Haag werd opgestuurd. Aankoms tin Den Haag met +3.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Er vertrekken zo binnen een paar minuten drie treinen vanaf Utrecht Centraal richting Amsterdam: die van 7:48 heeft +18, die van 7:58 heeft +10 en die van 8:08 is op tijd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Het liep niet lekker vanwege een defect spoor tussen Geldermalsen en Culemborg. Vandaar dat er 3 treinen in 6-9 minuten achter elkaar zijn vertrokken.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hendrik »

Op een opstelspoor vlak vóór Gv stonden vanmorgen twee SNG's. Wellicht voor instructie van machinisten?!
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Jultar »

Klopt helemaal. Door het hele land heen staan SNG paren opgesteld voor de instructie. De massa-instructie is dus inmiddels begonnen.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hendrik »

Dank voor je reactie! :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Ik zit in de 1046 (ICD Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal). We staan al 14 minuten op Schiphol. Zojuist hebben we vernomen dat we via de verkeerde kant toch de HSL op gaan rijden om maar van ons af te komen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dylanwild94 »

Ja de NS doet er blijkbaar alles aan om die vervelende reizigers bij de HSl vandaan te houden. :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ferdinand »

Haha, ik moet zometeen twee treinen hebben en ze hebben precies dezelfde eindbestemming... 't Harde...
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Oh, dat heb ik regelmatig. Eerst een sprinter naar Den Haag Centraal en vervolgens een intercity naar diezelfde bestemming.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Terwijl het buiten een beetje nazomert, gaf NS in stel 7521 vast een voorproefje van de winter. Maar gauw overgestapt in Gouda voor ik nog meer verkouden raak dan ik al was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Ik was vanochtend net op tijd Santpoort voorbij met de 4833. Toen ik later in Alkmaar aagekomen was, kreeg ik het bericht mee dat er geen treinen reden tussen Haarlem en Beverwijk door een defecte bovenleiding.

In de [serie=Sprinter|2018|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] reden daarnaast meerdere SLT's en SGM's rond. Had natuurlijk te maken met de inkorting tot 't Harde en de koppeling aan andere treinseries in Utrecht. Een losse SLT vond ik echter wel aan de krappe kant.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door diederickx »

waldo79 schreef:Oh, dat heb ik regelmatig. Eerst een sprinter naar Den Haag Centraal en vervolgens een intercity naar diezelfde bestemming.
Ik ben vanochtend overgestapt van de trein naar Brussel op de trein naar Brussel.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Etienne schreef:In de [serie=Sprinter|2018|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] reden daarnaast meerdere SLT's en SGM's rond. Had natuurlijk te maken met de inkorting tot 't Harde en de koppeling aan andere treinseries in Utrecht. Een losse SLT vond ik echter wel aan de krappe kant.
Welke koppeling? De serie 5600 reed tussen Utrecht en 't Harde in zijn reguliere pad en keerde net als anders op zichzelf. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Gisteren stond ik rond 11:15 op spoor 8 op Gouda, toen er ineens een stoomlocomotief met diverse rijtuigen voor mijn neus stopte. *O* die heb ik later in de middag ook nog gehoord in Gouda. Iemand enig idee waar dat van was? :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Dat was een pendeltrein naar de open dag van de SSN.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Volgens mij heeft NS de Intercity Direct-stickers van de deuren afgepeuterd! Heb nu in Rotterdam in vijf minuten tijd twee zesdelige stammen zonder deurstickers gezien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten