Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Voorbode voor een volgende naamsverandering? :')
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mikos »

Dat heeft te maken met de uitwisseling van de stammen in zowel de Intercity Direct als de [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie]. Men wil de stammen makkelijker uitwisselbaar hebben, dus moeten die stickers eraf om onduidelijkheid te voorkomen.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door AppleMoose »

Ze motte de mensuh aan het werrek houwe natuurlijk.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

En de beste sticker is geen sticker natuurlijk :Y *O*
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Milco schreef:
Etienne schreef:In de [serie=Sprinter|2018|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] reden daarnaast meerdere SLT's en SGM's rond. Had natuurlijk te maken met de inkorting tot 't Harde en de koppeling aan andere treinseries in Utrecht. Een losse SLT vond ik echter wel aan de krappe kant.
Welke koppeling? De serie 5600 reed tussen Utrecht en 't Harde in zijn reguliere pad en keerde net als anders op zichzelf. ;)
Hmm, dan zal ik toch wel in de war zijn geweest en in Utrecht Overvecht op een [serie=Sprinter|2018|Utrecht Centraal - Almere Centrum4900[/serie] of [serie=Sprinter|2018|Utrecht Centraal - Hilversum - Hoofddorp5700[/serie] gestapt zijn. My bad! :oops:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Er reed wel degelijk een berg SLT in de [serie=Sprinter|2018|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] gisteren, Milco reageerde vooral op je verhaal over een koppeling die er niet was :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Ik weet niet precies waarom, maar de [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] en [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] stoppen richting Den Haag Centraal niet op Den Haag HS. Rijden ze dan wel de normale route of rijden ze om via de Binckhorst?
VIRM schreef:Gisteren stond ik rond 11:15 op spoor 8 op Gouda, toen er ineens een stoomlocomotief met diverse rijtuigen voor mijn neus stopte. *O* die heb ik later in de middag ook nog gehoord in Gouda. Iemand enig idee waar dat van was? :)
Ik vond de omroep ook wel leuk: "De STOOMtrein van de STOOM Stichting Nederland naar het STOOM depot vertrekt om 16:17 van spoor 8."
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hendrik »

Meltrain schreef:Ik weet niet precies waarom, maar de [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] en [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] stoppen richting Den Haag Centraal niet op Den Haag HS. Rijden ze dan wel de normale route of rijden ze om via de Binckhorst?
Dat vroeg ik me ook al af! Oorzaak is een seinstoring, die naar verwachting nog de hele dag duurt...

Edit: Dit is ook handig: :roll:
Door een storing in de reisplanner worden de aanpassingen niet getoond. Kijk voor actuele informatie naar de actuele vertrektijden in de NS app en op NS.nl of kijk op de schermen op het station.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Spoor 6 op Den Haag HS lijkt buiten gebruik. De sprinter uit Delft rijdt daarom over spoor 5 zonder stoppen. De Intercity's die normaal op spoor 6 stoppen, stoppen nu op spoor 5.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SuperGhost »

Leuk voor sprinterreizigers die bij HS moesten zijn of over willen stappen op die IC...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

In mijn Sprinter werd in elk geval bij Rotterdam Centraal omgeroepen dat de Sprinter niet op HS stopte en ik neem aan dat dat in Delft ook nog wel gebeurd zal zijn, dus in feite waren "slechts" de reizigers uit Rijswijk en Moerwijk de dupe. De overige reizigers konden immers al eerder overstappen op die IC.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door regenmaker »

Net in de stoptrein van Apeldoorn naar Zutphen een oplettende controleur. Toen we op Klarenbeek aankwamen ging de controleur van het eerste naar het tweede treinstel. In het eerste treinstel had hij net kaartjes gecontroleerd. Vlak voor vertrek rende er nog een jongen snel naar het eerste treinstel. De controleur ging mee terug naar het eerste treinstel en ging toen we vertrokken kijken waar die jongen zat. Wat bleek die jongen had niet ingecheckt en kreeg meteen een boete.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Het broertje van Mikos werkt bij Arriva? :mrgreen:

Toen ik vanmiddag op Den Haag Centraal aankwam, was de 1863 uitgevallen wegens de aanrijding met een persoon in Amsterdam. Op sporen 9 en 10 stonden een IC-dubbeldekker en een ICM dus te niksen. Uiteindelijk in de 2154 terechtgekomen. Op Sloterdijk stond de vertraagde 858 op mij te wachten, dus aankomst in Zaandam was met +11.
Beul van de blindegeleidelijn
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Terug uit Amerika nam ik op Schiphol de IC van 11.36 naar Enschede. Die bestond uit twee gekoppelde dubbeldekkers die samen 10 bakken waren. Nogal overkill als je het mij vraagt. Op spoor 2/3 van Hilversum wordt momenteel een nieuwe kiosk gebouwd. Het is bijna klaar maar het ruikt erg naar nieuw hout.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Meltrain schreef:Bij de Burger King op Rotterdam Centraal hing al enkele maanden een poster achter het raam met daarop de mededeling dat hij tijdelijk gesloten is, maar ik zag vandaag dat de BK niet meer terugkomt en dat er een Leon voor in de plaats komt.
Leon is gisteren of vandaag geopend op Rotterdam Centraal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door julsteren »

Ah prima, heb liever leon dan BK.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Alles is beter dan Burger King :x
zelfs de McDonalds
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ferdinand »

Neuh, de prijzen van Burger King zijn een stuk beter dan die van de Mac. Het is allemaal dezelfde troepzooi.
Smullers vind ik persoon erg lekker. Die hebben wat dikkere frietjes en het is niet zo duur als hipster restaurants als Five Guys en Vapiano.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

cassie127 schreef:Alles is beter dan Burger King :x
zelfs de McDonalds
:N

Het enige wat te vreten is bij de Mekdrek zijn de nuggets, de Bürger king heeft nog de Long chicken en crispy chicken en dat soort bende *O*

Al kreeg ik laatst via de app iets van kiprotzooi van de mek, maar dat was uitgedroogde melige bende -o-

Dus opheuen met de mek! :Y
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SLToilet »

*heeft de smaak van de Shake Shack en Wendy's nog niet uit mijn hoofd*

Ondertussen weer bezig met het eerste ritje, uit noodzaak overigens. Maar die steigers op het station van Tilburg staan nu boven de trappen op spoor 2/3 en gek genoeg vind ik het wel iets hebben. Met de achtergrondgeur van de horeca en het warme weer waan ik me eventjes in New York*.

*Ware het niet dat het niet zo warm is in de passage en erg hard Anita Meyer :') opstaat bij de voormalige draaischijf.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Ik had vanmiddag een bedelaar met trekharmonica in de Intercity Direct.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SLToilet »

De eerste keer dat ik het meemaak in Nederland: trein halteert slechts ten dele langs perron. En ik maar denken dat de 6616 in Tilburg Reeshof geen trein van Keolis Overijssel was :oops:
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Wat een handige planning op omreisroutes ook altijd bij NS...
Vandaag reis ik van Amersfoort naar Capelle Schollevaar en dan zou de snelste route via Breukelen zijn. Alleen rijdt Utrecht - Breukelen in het normale patroon zonder extra treinen waardoor je een overstap van 20 minuten op het voorzieningenloze in the middle of nowhere station Breukelen krijgt.
Alternatief dan maar: via Duivendrecht, eveneens 20 minuten overstaptijd.

Dan kan je nog via Amsterdam Centraal (zelfde reistijd als via Duivendrecht) maar een advies met vertrektijden 11.56 uur kwam niet uit de reisplanner. Wel om 12.26 en 12.56, maar ook alle treinen die deel van het advies van 11.56 uur zouden uitmaken komen afzonderlijk van elkaar gewoon met de normale tijden uit de planner.

Uiteindelijk kwam het qua tijd het best uit via Schiphol (duurt iets langer maar anders had ik dat kwartier thuis moeten wachten). Daarbij kwam ik er echter weer achter dan een geniale planner bedacht heeft steeds met twee treinen vlak achter elkaar aan te rijden tussen Rotterdam en Gouda... Zo werd naar Alexander reizen en daar de bus pakken als alternatief ook onmogelijk gemaakt dus :roll: Immers schiet je daar weinig mee op als je 5 minuten na de IC ook de Sprinter kunt pakken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Chrysa »

Breukelen voorzieningloos? Er zit een McDonald's hoor, wat wil je nog meer.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Er zit zelfs iets van een snackbar, nog dichterbij dan de Mekdrek :Y *O*
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JordiBrabant en 33 gasten