Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Jazeker wel, maar ik denk dat er ook een hoop mensen tussenzitten die OV-vrij hebben of zo'n kaart van de overheid waarmee je gebruik kan maken van al het OV als je er een logische reden voor hebt.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Niet iedereen is zo snugger om een alternatief te zoeken. En er zijn denk ik meer mensen die een gewoon NS abonnement hebben dan een NS-businesskaart. en een gewoon NS-abbonement is niet geldig in de bussen van U-OV uitgezonderd lijn 8 in het geval van werkzaamheden.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik zal blij zijn als ik volgende week weer via Utrecht kan reizen, want de 725 is nu al voor de tweede keer deze week uitgevallen. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Jep: allerlei wegwerkzaamheden zijn tegelijk aan de gang en dan moet er ook nog allemaal volk naar Lego World in de Jaarbeurs.Z2N schreef:Het volledige busverkeer dat via de Graadt van Roggenweg of de Balijelaan moet liep vanmiddag voor de tweede keer deze week volledig vast tijdens de avondspits. Het streekvervoer liep tot 30 minuten vertraging op tussen Jaarbeurszijde en Papendorp.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Langzamerhand veranderen wat kleine maar zeer belangrijke zaken op station Tbr zoals ProRail op meerdere stations doet. De eerste materialen voor de liften op Tilburg Reeshof liggen klaar. Tussendoor zijn twee hokjes geplaatst waarvoor de perrons aan de weerszijden over een korte lengte zijn verbreed. Met deze veranderingen hebben alle Tilburgse stations liften en beschutte wachtruimtes (hetzij alleen in het centrum een écht warme wachtplek bestaat). Ben nog wel benieuwd wanneer de perronhoogte wordt aangepast.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Gelukkig zag ik op de TBP van Rotterdam Blaak net op tijd dat de 2416 niet reed, dus kon ik weer in de 5016 stappen om daarmee verder te rijden naar Rotterdam Centraal. Daar bleek dat de 2416 pas vanaf Rotterdam Centraal reed, zodat ik er nu alsnog in zit.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat zie ik voorlopig niet gebeuren eerlijk gezegd. Toevallig stuitte ik van de week op het artikel over deze aanpassingen op Tbr en daar stond de verhoging van het perron niet bij. Alleen de liften, hellingbaan en de hokjes.SLToilet schreef: Ben nog wel benieuwd wanneer de perronhoogte wordt aangepast.
🍉
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het verhogen van het perron zal wel tegelijkertijd met een geplande buitendienststelling vanwege onderhoud aan het spoor gebeuren gok ik. Station Ravenstein hebben ze ook volledig aangepakt tijdens spoorwerkzaamheden elders op het traject.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En Nederland is weer eens onbereikbaar met het Fernverkehr uit Duitsland
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Hoezo dat dan? IC Berlijn valt uit, maar ICE International rijdt om via Venlo.
Dat op hetzelfde moment in Wierden, Lichtenvoorde, Bunde en Wesel Feldmark het treinverkeer stil ligt door een aanrijding met een persoon en dat dus vier aanrijdingen tegelijkertijd treinverkeer in Nederland beïnvloeden is veel opvallender.
Dat op hetzelfde moment in Wierden, Lichtenvoorde, Bunde en Wesel Feldmark het treinverkeer stil ligt door een aanrijding met een persoon en dat dus vier aanrijdingen tegelijkertijd treinverkeer in Nederland beïnvloeden is veel opvallender.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zojuist reed er door Utrecht centraal een Arriva Limburg FLIRT, gekoppeld met een Arriva nevenlijnen GTW.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Hoe lang duurt het vernieuwen van zo'n perron? Lijkt me dan wel langer dan een weekend, anders hadden ze dat recent nog kunnen doen.Michael schreef:Het verhogen van het perron zal wel tegelijkertijd met een geplande buitendienststelling vanwege onderhoud aan het spoor gebeuren gok ik. Station Ravenstein hebben ze ook volledig aangepakt tijdens spoorwerkzaamheden elders op het traject.
🍉
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanmiddag trok een of andere onverlaat aan de noodrem in de Intercity Direct terwijl we over het emplacement van Rotterdam Centraal reden. Blijkbaar volgt er dan een automatische meertalige omroep dat de machinist de trein op een veilige locatie tot stilstand zal brengen, wat dus gewoon langs het perron van Rotterdam Centraal was.
Overigens herkende de conducteur mij nog van dinsdagmiddag bij de kaartcontrole :')
Overigens herkende de conducteur mij nog van dinsdagmiddag bij de kaartcontrole :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat hangt heel erg van het perron af. Sommige zijn zo gedaan (kwestie van wat tegels verleggen), anderen zijn veel lastiger. In Amsterdam RAI moest het hele spoor omhoog, volgens mij hebben ze in Amersfoort stukken van het perron moeten zagen.Hainje schreef:Hoe lang duurt het vernieuwen van zo'n perron? Lijkt me dan wel langer dan een weekend, anders hadden ze dat recent nog kunnen doen.Michael schreef:Het verhogen van het perron zal wel tegelijkertijd met een geplande buitendienststelling vanwege onderhoud aan het spoor gebeuren gok ik. Station Ravenstein hebben ze ook volledig aangepakt tijdens spoorwerkzaamheden elders op het traject.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
In Amersfoort was vooral het slopen lastiger bij perron 4/5, daar stond immers nog een gemetselde perronwand. Verder duurde 6/7 daar langer doordat ze als gevolg van noodweer het werk in het geplande weekend niet af kregen en het moest wachten op een nieuwe treinvrije periode. Vanwege hoogteverschillen tussen perron 6 en 7 is er toen nog een tijd geweest met hekwerk in het midden van het perron waar op sommige plekken een doorgang in zat.
Aan 1/2 in Amersfoort hebben ze zich nog steeds niet gewaagd, die is complex door de kabelputten in het perron die aangepast moeten worden.
Aan 1/2 in Amersfoort hebben ze zich nog steeds niet gewaagd, die is complex door de kabelputten in het perron die aangepast moeten worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het perron op Reeshof is nu zo'n 10cm te hoog. Voor de Flirts althans, voor de SLT's kan ik het mij niet meer zo goed herinneren.Wubbo schreef: Dat hangt heel erg van het perron af. Sommige zijn zo gedaan (kwestie van wat tegels verleggen), anderen zijn veel lastiger. In Amsterdam RAI moest het hele spoor omhoog, volgens mij hebben ze in Amersfoort stukken van het perron moeten zagen.
🍉
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dan zal het voor SLT's niet anders zijn.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zeg maar 8 cm (het verschil tussen de oude en nieuwe normhoogte).Hainje schreef:Het perron op Reeshof is nu zo'n 10cm te hoog.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vorig jaar ging het zo goed in de herfstvakantie, met verlengde treinen in het dal en in de avond, maar dit jaar lijkt men de vakantie weer vergeten te zijn en rijdt de hele week al (bijna) alles in de NoordOost tussen 9 en 11 en na 20 uur véél te kort voor het reizigersaanbod. Zonde...
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Was een gokje, ik een wist dat het ongeveer een klinker (je weet wel, zo'n straatsteen) hoogte scheelde. Maar hoeveel het verschil precies was wist ik dus niet.reisthijs schreef:Zeg maar 8 cm (het verschil tussen de oude en nieuwe normhoogte).Hainje schreef:Het perron op Reeshof is nu zo'n 10cm te hoog.
🍉
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Wat een bizar verhaal joh: een machinist vindt een gewonde vrouw in de Schipholtunnel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Nee maar! en toen? :o
Overigens zit de Mikos van dienst hiero in de 2e Klasse, terwijl ik moederziel alleen in de 1e Klasse zit aan de andere kant van de deur :o
En hij zit ook al niet te sudokuën -o-
Overigens zit de Mikos van dienst hiero in de 2e Klasse, terwijl ik moederziel alleen in de 1e Klasse zit aan de andere kant van de deur :o
En hij zit ook al niet te sudokuën -o-
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Moet een fake Mikos geweest zijn.
Wat vroeg z'n Halloween verkleding gedaan. :Y
Wat vroeg z'n Halloween verkleding gedaan. :Y
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Touringcar bussen niet, tenzij ze een lijndienst uitvoeren. Daarom staat op de busbanen ook allemaal LIJN BUS ..waldo79 schreef:Welkom in het verkeersinfarct Utrecht. Mogen die bussen niet over de busbanen?
jaren geleden nog niet.. toen stond er BUS en reden er wel touringcars over, Utrecht stad in vanaf de A2 bij Kanaleneiland. (nog voor Papendorp er was, zeg maar). Gaf toen vertraging voor het OV vervoer, d8 ik.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 179 gasten