Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Klopt, daarnaast staan er nog 2 containerwagens verspreid in het land.

In totaal dus:
6× SGM
2× DDZ
4× containerwagen
Met een Sandite installatie
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mikos »

Sandite wordt bovendien alleen aangebracht op de trajecten Zwolle-Utrecht, Amersfoort Vahorst-Amsterdam-Hoofddorp, Hoorn-Haarlem-Amsterdam/Zandvoort, Rhenen-Uitgeest, Zutphen-Den Bosch-Deurne en Zwolle-Leeuwarden/Groningen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De Intercity Direct had volgens mij een moeilijke ochtendspits vandaag. Toen ik eindelijk eens aan kwam kakken op Rotterdam Centraal om 9:27 (met als doel die van 9:41) reed de 9:28 op tijd weg, drie minuten later gevolgd door die van 9:11 met +20, viel die van 9:41 uit en had de 9:57 slechts vijf minuten vertraging bij aankomst, waardoor die nog net op tijd weg kon rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Wubbo »

Mikos schreef:Sandite wordt bovendien alleen aangebracht op de trajecten Zwolle-Utrecht, Amersfoort Vahorst-Amsterdam-Hoofddorp, Hoorn-Haarlem-Amsterdam/Zandvoort, Rhenen-Uitgeest, Zutphen-Den Bosch-Deurne en Zwolle-Leeuwarden/Groningen.
Sandite wordt ook aangebracht op andere baanvakken als de situatie daarom vraagt (met de container).
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Frank93 schreef:Een dagje in Haarlem geweest vandaag. De heenreis ging goed maar ik ben op dit moment aan het omreizen via Sloterdijk vanwege een aanrijding. Er zit een DDM op de sprinter Sloterdijk - Alkmaar maar door de omstandigheden zit deze nog steeds overvol, ook mede omdat er Intercity's op het traject uitvallen. Maar daar is verder niks aan te doen natuurlijk.
Het viel mij ook al op dat er zaterdag een kudde DDM1'tjes rondreden in de Sprinterdiensten op de Zaanlijn. Had eerder vanwege de Sinterklaasintocht lange SLT'tjes verwacht.

Ik hoefde zelf pas zondag weer over te stappen op Sloterdijk. Volgens mij deden ze dit keer nog minde raan crowd control en spreiding van reizigers dan de vorige keer. Op Amsterdam Centraal hielp het denk ik ook niet mee dat de voor/achterkant van de treinen op spoor 2a bij de westtunnel uitkwamen. Dit is de tweede keer dit jaar dat Schiphol eruit ligt en Sloterdijk-Centraal alleen over de Haarlemsporen bereikbaar zijn, en ik ben er geen fan van .
Beul van de blindegeleidelijn
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MdJ »

Wubbo schreef:
Mikos schreef:Sandite wordt bovendien alleen aangebracht op de trajecten Zwolle-Utrecht, Amersfoort Vahorst-Amsterdam-Hoofddorp, Hoorn-Haarlem-Amsterdam/Zandvoort, Rhenen-Uitgeest, Zutphen-Den Bosch-Deurne en Zwolle-Leeuwarden/Groningen.
Sandite wordt ook aangebracht op andere baanvakken als de situatie daarom vraagt (met de container).
Zeeuwse lijn overigens ook standaard, met SGM.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De trein uit Venlo van 16:03 mocht bij Deurne eventjes wat wisseltjes schoonvegen en had bij Helmond wat moeite op gang te komen door glad spoor. Toen er ook nog in Eindhoven gecombineerd moest worden zag ik de overstap van drie minuten naar Rotterdam dus al in rook opgaan. Maar gelukkig, er kon een minuut gewacht worden. *O*

In de andere trein klonk vlak na vertrek al een verkwikkende omroep dat de “train engineer” zijn uiterste best zou doen de 1 minuut vertraging weg te poetsen. Helaas moest hij al vlak na Tilburg zijn nederlaag erkennen: er reed een goederentrein en hij had geen toestemming er omheen te rijden of er overheen te vliegen. Dat laatste vond ik dan weer een geruststellende gedachte, want anders had ik graag een “flight engineer” in de locomotief willen hebben ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Vanochtend was er een omroepstoring op Rotterdam Centraal maar werd de 915 nog wel even last-minute van spoor 11 naar 14 gewijzigd vanwege een wat onhandig geparkeerde DDZ.

Nu ik er over terugdenk maakt die storing ook weinig uit. Omdat de ICD handmatig omgeroepen wordt komen berichten toch al niet door.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Rond 17:30 werd op Utrecht Centraal omgeroepen dat de Intercity naar Rotterdam Centraal van 17:33 van spoor 20 vertrekt. :pos:
Dat doet hij normaal gesproken ook al, maar eerder werd omgeroepen dat hij van spoor 11 zou vertrekken, dus was het goed dat het nog gecorrigeerd werd.

Op spoor 20 stond echter nog wel een DDZ in de weg, dus moest die eerst weg, voordat de 6 bakken VIRM binnen konden komen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Er is een plotselinge stroomstoring rond Gouda, waardoor alle seinen op rood sprongen en de 523 een noodremming maakte tussen Nieuwerkerk en Gouda.

Edit (7:33): de stroomstoring is verholpen, dus we gaan onze reis vervolgen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Aha, het aantal vertraagde treinen lijkt mee te vallen als ik Rijden de Treinen bekijk.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SLToilet »

De 4420 (sprinter Dordrecht-Arnhem C na Den Bosch) rijdt met een vertraging van bijna exact 30 minuten. De trein rijdt nu als intercity naar Nijmegen. Sommige reizigers van het traject Tilburg-Breda die eigenlijk de volgende trein hadden zijn er zeker blij mee omdat ze eerder op het werk zijn :Y
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De 913 met +19 en 1015 vertrokken tegelijkertijd uit Rotterdam Centraal. Uiteindelijk mocht de 913 voor, met daarna de 1015 erachteraan. Omdat de 1022 naar spoor 3 was gewijzigd heeft die daardoor 8 minuten voor de inrijder heeft mogen staan...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Vanochtend had ik vanaf Zaandam de [serie=Intercity|2018|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] van 06:49, die vanwege de wisselstoring bij Wormerveer/Uitgeest met +11 reed. De [serie=Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] van 07:10 op Sloterdijk reed met +2, dus die overstap haalde ik. De onverwachte tijdswinst verdween echter: vlak voor Leiden bleek de aansluitende 1816 met +17 te rijden. De Sprinter van 07:50 reed met +6, en aangezien de hele inhoud van de Intercity mee ging was het lekke rknus in de solo SLT6.

Op de terugweg waren er rond zessen allerlei vertragingen rond Sloterdijk van de treinen uit de richting Utrecht vanwege personen op het spoor. Ik had uiteindelijk een [serie=Intercity|2018|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] met +27.
Beul van de blindegeleidelijn
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Trein 559 is vandaag niet ver gekomen. Toen ik te Rotterdam door de reizigerstunnel richting spoor 15 liep zag ik deze net vertrekken, toen ik boven kwam op spoor 15 zag ik diezelfde trein 559 inmiddels weer stilstaan zo'n 200 meter verderop langs het perron. De trein stond gelukkig nog voor het sein stil, en de treindienstleider handelde zeer snel, want binnen 2 minuten werd het sein herroepen en werd de 7761 voorgelaten, die door stevig door te rijden na een paar stations weer perfect op tijd was. Voor de reizigers van de 559 minder goed nieuws, want de trein werd kort hierop opgeheven.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Bij de stop in Leiden van de 2154 vanmiddag werd omgeroepen dat er wat verwarring op het perron was, aangezien er aan de overzijde ook een IC naar Amsterdam Centraal stond. Dat bleek de [serie=Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] van 16:20 te zijn, die met +17 reed en niet verder ging dan Haarlem. Even later werd omgeroepen dat de [serie=Intercity|2018|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie] aan de overzijde van het perron was binnengekomen, dus kennelijk werd de aansluiting nog overgenomen. Vertrek uit Leiden was met +6.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Bemined schreef:Trein 559 is vandaag niet ver gekomen.
Vanochtend ook zo'n geval: De 1013 (vertrek 8:57) is niet verder gekomen dan de oprit van de HSL. Om 9:32 stond de trein weer naast het perron in Rotterdam Centraal waar deze van vertrokken was :')

Overigens durfde men vanochtend de 2431 niet uit zijn lijden te verlossen, die trein heeft ondanks een vertraging van drie kwartier toch zijn hele rit naar Dordrecht afgemaakt :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

De volledige 2431? Want volgens de reisinformatie is het achterste treinstel in Rotterdam gekeerd op de 2426 (de kering die normaal in Dordrecht plaatsvind) en is alleen het voorste stel met +45 doorgegaan.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

De 3920 rijdt niet en de 820 rijdt met een VIRM-IV. What could possibly go wrong with that? _O-
Zelf heb ik maar de 3120 genomen en pak ik vanaf Asb de metro.
Overigens is dit al de tweede dag op rij dat de 3920 niet rijdt. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

[serie=Intercity|2018|Heerlen - Utrecht Centraal - Enkhuizen3900[/serie] vervalt vanwege de wisselstoring ten zuiden van Den Bosch. Vermoedelijk omdat er te weinig capaciteit is om te keren daar.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Dat had ik ook begrepen, maar op Rijdendetreinen staat:
•Intercity 3900 Enkhuizen - Utrecht C. - Eindhoven - Heerlen rijdt niet tussen Utrecht Centraal en Eindhoven
In elk geval de 3920 reed dus ook niet tussen Utrecht Centraal en (minstens) Amsterdam Amstel.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Gister was trein 559 kapot na combineren,vandaag was het de beurt aan trein 2861 om na combineren defect te gaan te Rotterdam. Gelukkig door snel handelen kon het tweede stel op vertrektijd nog afgetrapt worden, waarna de trein nog met +4 kon vertrekken met solo DDZ4. Volgens de omroep was de trein erg vol, voorin was daar overigens weinig van te merken want blijkbaar bleven de meeste reizigers liever achterin de trein staan i.p.v. een zitplaats in de voorste bak op te zoeken.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Van de 11765 is de eerste klas gedeclasseerd vanaf Den Haag. Met 6 bakken ICM is de inzet ook niet royaal.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Nadat dinsdag en woensdag de 3920 uitviel, was het vandaag de beurt aan de 3922 om niet te rijden. :x
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Vanmorgen wou ik gezellig met de 8825 mee, maar deze reed met ICM-7 ipv DDZ-8. En dan ben ik nu erg blij dat ik tijdelijk een gereserveerde zitplek heb, want in Alphen vulde het gangpad al goed op, en in Bodegraven bleven enkele mensen achter.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten