Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Z2N schreef:Vanmorgen wou ik gezellig met de 8825 mee, maar deze reed met ICM-7 ipv DDZ-8. En dan ben ik nu erg blij dat ik tijdelijk een gereserveerde zitplek heb, want in Alphen vulde het gangpad al goed op, en in Bodegraven bleven enkele mensen achter.
Hoezo "tijdelijk een gereserveerde zitplek"? Sluit je je op op de WC? Ben je interimmachinist? Is dat een speciale service voor instappers in Apn? Wat heb ik gemist?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Ik kan tijdelijk niet lopen, dus ik zit sowieso. Gelukkig zijn rolstoelplekken gereserveerd. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Oh, dus je neemt je stoel zelf mee. Maar hoezo dat? Nieuwe onderdelen gekregen?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Een onderdeel goed en wel aan gort geholpen, mijn enkel is gebroken bij een ongeval op een tokkelbaan. Na twee maanden kan ik net een paar stappen zetten, maar ik kan nog niet zelfstandig de trein in. Gelukkig bestaat er dan zoiets als reisassistentie, zo lang zonder bus 12 geeft ontwenningsverschijnselen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Meh, op Amsterdam Centraal viel de Intercity Direct van 15:07 uit. De volgende ging om 15:22, maar heeft één minuut minder rijtijd dus toen was ik maar 14 minuten te laat in Rotterdam Centraal -o-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

Gelukkig ... Suus komt ook eens een minuut te kort voor geld terug bij vertraging. Zelf heb ik dit al vijf keer gehad in 2018.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Post »

Oké, ik vind het vervelend voor Suus. Maar fijn dat jij er van geniet. :N
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

De 2129 vertrok vanmiddag met +4 uit Den Haag Centraal. De trein was te laat binnengekomen. Ik had mij goed gepositioneerd op het perron, aangezien ik al in de app had gezien dat hij met een solo VIRM4 reed in plaats van de gebruikelijke VIRM8. Wel opvallend dat aardig wat mensen voorbij de tweede TBP doorliepen (waar ongeveer de achterkant van een viertje uitkomt). De aansluitende 3058 was overigens ingekort tot een solo VIRM6.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SLToilet »

Lekker op reis in rit 6330, met treinstel 2316, oftewel: de eerste keer dat ik in de SNG zit *O*

Van buitenaf zeker markant hoewel het verschil met de FLIRT vooral tot uiting komt in de hamsterwangetjes. Vanbinnen lijkt hij er ook op, maar er is minder eersteklas, de kleurenstelling anders vanbinnen in de details, andere details iets gelikter, en ook grappige blauwe lampjes. Voor de rest lijkt de stoel meer rechtop te staan.
Maar ook veel van de handige zaken die wij in Brabant inmiddels kennen komen nu ook naar de Randstad. Al met al een mooie trein voor de korte afstand.

Station laan van nooi!
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SLToilet »

De 942 is weer eens getroffen door de beruchte softwarefout. De trein staat nu in de Haarlemmermeerpolder waar het voorbij Rotterdam had moeten zijn.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Vandaag moest ik voor werk naar Amersfoort Schothorst. De sprinter van 8.21 uit Baarn had maar drie bakken en zat goed vol. Vol genoeg om te staan tot Amersfoort. Terug zag ik dat op Schothorst de sprinter van 16.15 naar Zwolle niet reed vanwege een defect. Ik nam zelf de sprinter van 16.26 die met +3 in Baarn aankwam.
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Jultar »

SLToilet schreef:De 942 is weer eens getroffen door de beruchte softwarefout. De trein staat nu in de Haarlemmermeerpolder waar het voorbij Rotterdam had moeten zijn.
Goed nieuws, inmiddels zijn er een tiental locs voorzien van software 9.4.1, waarin het probleem verholpen zou moeten zijn. Deze blijven nu een week zo rondrijden, waarbij de locs uiteraard intensief gevolgd worden om te kijken of het probleem echt opgelost is.
Daarna wordt de update over alle locs uitgerold en dit zou voor het einde van dit jaar klaar moeten zijn :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Het zou verdorie eens tijd worden. Vanochtend was het ook weer bal tussen Breda en Rotterdam Centraal, en de noordtak deelt dan ook in de festiviteiten.

Ik weet ook niet waar ze het materieel voor de t913 vandaan hebben getoverd, maar het was 8 minuten te laat in Rotterdam Centraal en leeg. Nog niet zo erg als de Thalys van 8:05 naar Amsterdam Centraal die om 9:20 ook nog steeds geen acte de présence had gegeven in Rotterdam Centraal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Jultar »

Tja, het probleem en de oplossing zijn al in juli/augustus voorgesteld en gereed in de software, maar toen moest er weer toelating geregeld worden omdat het een wijziging in het werkelijke computerhart betrof, namelijk de European Vital Computer (en daarmee in álle Bombardier treinen en locs met die EVC). De wijziging is de afgelopen maanden beproefd en in de betrokken landen toegelaten.
Nu gaat NS dus een week de wijziging beproeven en daarna zsm op alle locs uitrollen.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

SLToilet schreef:Lekker op reis in rit 6330, met treinstel 2316, oftewel: de eerste keer dat ik in de SNG zit *O*

Van buitenaf zeker markant hoewel het verschil met de FLIRT vooral tot uiting komt in de hamsterwangetjes. Vanbinnen lijkt hij er ook op, maar er is minder eersteklas, de kleurenstelling anders vanbinnen in de details, andere details iets gelikter, en ook grappige blauwe lampjes. Voor de rest lijkt de stoel meer rechtop te staan.
(..)
Nou, als ik dit bericht (quote) goed lees.. dan kan (mag..?) je met 8 man/vrouw/het in het toilet staan/zitten.. :roll:
NOS.nl schreef:(..)Roel Okhuijsen, de 2.03 meter lange NS-directeur Nieuw Materieel, is uitgelaten als hij in de toiletten de plaatjes van grachtenpanden laat zien. In de wc is ruimte voor wel acht passagiers. "Schitterend. Ook een rolstoel kan hier draaien."(..)

Bron: https://nos.nl/artikel/2262436-nieuwe-s ... nders.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De Intercity Direct rijdt niet, de Intercity Eindhoven rijdt niet. De Thalys heeft respectievelijk twee uur en één uur vertraging maar er is geen storing op de HSL.

Kom op NS, stop eens met liegen. Volgens de Belgen is er namelijk al drie kwartier een probleem op een buitenlands net.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Heb vandaag wel een paar keer een melding gezien van een storing op de HSL maar dat was een defecte trein en die storing zou verholpen moeten zijn.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Vinny »

In het kader van: je maakt wat mee als je met de trein gaat. Vanmiddag in de intercity Almere Centrum - Amsterdam Centraal: "Deze omroep is speciaal voor de vrouw die na het fluitsignaal nog Epke Zonderland nadeed om de trein te halen: Er zijn drie goede redenen om dat niet te doen: Reden één: Het is onveilig, je kan klem komen te zitten tussen de deuren. Reden twee: Het mag niet en kost je 230 euro boete en reden drie: door deze actie kan de trein niet op tijd vertrekken en lopen alle medereizigers vertraging op".

Naming and shaming... :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Er is wel iets heel erg defect op de HSL, Thalys 9369 staat ondertussen (23:18) met +251 (4u11) op het bord in Rotterdam, de 9375 met +196 (3u16), 9381 met +194 (3u14), 9387 met +200 (3u20), en Eurostar 9150 met +176 (2u56). De 9387 zou dan pas om 02:20 in Rotterdam zijn... :shock:

Update: Ah, zie het al. Aanrijding met een persoon op de LGV Nord in Frankrijk.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Ik geloof nooit dat al die treinen nog naar Nederland gaan komen vannacht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Ach, in Juli hebben ze dat na een soortgelijke verstoring (aanrijding toen bij Mechelen uit het hoofd) wel gedaan, toen kreeg ik rond kwart over twee 's nachts een appje van een Leidenaar die een Thalys langs het perron zag staan, met reizigers. Het is gewoonweg goedkoper om door te rijden dan om voor duizenden reizigers hotels te regelen, zondagavond is ook voor Thalys druk.

00:00: En plots verscheen in de reisinfo de melding dat deze treinen ook gaan stoppen in wereldplaatsen als Roosendaal, Dordrecht en Leiden C, ze gaan alle vijf door naar Amsterdam.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Thalys t9322 is opgeheven. Toch iets niet goed gegaan vannacht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

En Thalys 9394 naar Brussel rijdt met een dubbel treinstel, waarvan de achterste afgesloten :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Heb in 2012 al eens mogen meemaken dat ik met de thalys ruim 5 uur later aankwam in Amsterdam.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Zul je net zien dat er bekenden van mij in de 9322 zouden zitten, die mochten vanmorgen staan tot Parijs. Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten