Volgens mij stopt de eurocity nog steeds in de kleine dorpen in Oostenrijk. Bijv. tussen Bludenz en Innsbruck, tussen Bischofshofen en Graz en tussen Schwarzach st.Veit en Wörgl. Het zal dan blijkbaar goed uitkomen met de dienstregeling.ZO6176 schreef:Later stopte eurocity hier ook. In Oostenrijk stopte de eurocity vaker in kleine dorpen.en-es schreef:Badgastein en Bad Hofgastein zijn toch belangrijke toeristische hotspots? Vroeger stopte de TEE ook in Badgastein.
Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En wij maar ons druk maken als een eventuele trein van Eindhoven naar Düsseldorf in horst-sevenum zou stoppen
Laatst gewijzigd door Ardan op vr 28 dec 2018, 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post niet quoten!
Reden: Vorige post niet quoten!
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat is een dorp in Limburg, das natuurlijk een heel ander verhaal :Y
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
2 dorpen. weer een ander verhaal
Laatst gewijzigd door Ardan op vr 28 dec 2018, 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post niet quoten!
Reden: Vorige post niet quoten!
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Toch een wereldstad (of wereldsteden) vergeleken met die Oostenrijkse dorpen waar de eurocity stopt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Daartegenover staat wel dat de maximumsnelheid in Slovenië meestal niet zo hoog ligt en de Slovenen wel heel goed zijn in kort stoppen. Ik heb het wel eens meegemaakt dat we binnen 30 seconden weer begonnen te rijden.Z2N schreef:Als de sneltrein daar niet stopt doet geen enkele trein dat, en een trein laten stoppen is nog steeds goedkoper dan een buslijn inleggen.
Overigens, gezien het posttijdstip ga ik ervan uit dat het EC 113/213 uit Frankfurt naar Klagenfurt en Zagreb Glavni Kolodvor is. Die laatste heeft binnen Slovenië wat twijfelachtige stops, Zidani Most heeft bijvoorbeeld 284 inwoners. Ik geloof dat dat de kleinste plaats is in Europa met een EuroCity-verbinding (en een EuroNight-verbinding trouwens). (A)
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Oostenrijk is twee keer zo groot als Nederland en heeft de helft minder inwoners, waarvan ruim 20% in Wenen woont. Dan is het niet zo gek als er ook gestopt wordt in wat kleinere plaatsen, de definitie van belangrijke plaats is gewoon anders, zeker door het berglandschap.en-es schreef:Volgens mij stopt de eurocity nog steeds in de kleine dorpen in Oostenrijk. Bijv. tussen Bludenz en Innsbruck, tussen Bischofshofen en Graz en tussen Schwarzach st.Veit en Wörgl. Het zal dan blijkbaar goed uitkomen met de dienstregeling.ZO6176 schreef:Later stopte eurocity hier ook. In Oostenrijk stopte de eurocity vaker in kleine dorpen.en-es schreef:Badgastein en Bad Hofgastein zijn toch belangrijke toeristische hotspots? Vroeger stopte de TEE ook in Badgastein.
En sommige belangrijke hoofdlijnen in Oostenrijk zijn enkelsporig. De Arlberg-lijn tussen Ötztal en Bludenz, de Tauernbahn tussen Bad Hofgastein en Böckstein en de Südbahn tussen Werndorf en Maribor bijvoorbeeld. Passeermomenten kunnen dan prima gebruikt worden om ook op kleinere stations een stop te maken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zidani Most is waar de lijnen uit Ljubljana naar Maribor en Zagreb splitsen, een belangrijk overstappunt dus.Z2N schreef:Die laatste heeft binnen Slovenië wat twijfelachtige stops, Zidani Most heeft bijvoorbeeld 284 inwoners. Ik geloof dat dat de kleinste plaats is in Europa met een EuroCity-verbinding (en een EuroNight-verbinding trouwens). (A)
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 3063 werd net in Arnhem opgeheven vanwege "diverse vertragingen. Volgens RdT kwam het ding met +2 aan, maar volgens mij was ie keurig op tijd... :')
Waar gaat het heen met deze weer0ldt als treinen met +2 al worden opgeheven?
Waar gaat het heen met deze weer0ldt als treinen met +2 al worden opgeheven?
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Wellicht een vertraging van de voorgaande intercity, waardoor er in Nijmegen geen perron vrij was om te keren? Of een vertraging van de voorgaande sprinter, waardoor hij niet meer op tijd in Nijmegen kon zijn voor de kering?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Op de valreep toch nog dit jaar een ritje met de Eurobahn naar Hengelo. Hier wat dingen die opvallen:
De verkoopautomaat in Bad Bentheim heeft een geel-witte trein als screensaver. Overigens lijkt de verbouwing van dat station nu eindelijk klaar, je kan weer door de deur naar binnen en buiten.
De Nederlandstalige omroep staat veel zachter dan de Duitse omroep en heb ik alleen in Bad Bentheim en Hengelo gehoord. Nog altijd meer dan bij de RE13 in Venlo uiteraard.
De Duitse omroepstem is de bekende Eurobahn-man. Op de RE13 is de mannenstem enige tijd geleden juist vervangen door een vrouwenstem.
De klok in de trein liep vier minuten achter.
Er waren twee conducteurs aanwezig in de trein, dat leek mij wat veel.
De verkoopautomaat in Bad Bentheim heeft een geel-witte trein als screensaver. Overigens lijkt de verbouwing van dat station nu eindelijk klaar, je kan weer door de deur naar binnen en buiten.
De Nederlandstalige omroep staat veel zachter dan de Duitse omroep en heb ik alleen in Bad Bentheim en Hengelo gehoord. Nog altijd meer dan bij de RE13 in Venlo uiteraard.
De Duitse omroepstem is de bekende Eurobahn-man. Op de RE13 is de mannenstem enige tijd geleden juist vervangen door een vrouwenstem.
De klok in de trein liep vier minuten achter.
Er waren twee conducteurs aanwezig in de trein, dat leek mij wat veel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 6633 deed vandaag raar op station Breda: net voordat de trein tot stilstand kwam op het perron, werd plotseling het afremmen gestopt voor enkele seconden. Daarna leek een snelremming te volgen. De deuren bleven vervolgens ca. twee minuten gesloten.
De terugreis verliep problematischer met een defecte trein tussen Breda en Tilburg. De overweg bij de Zwartvenseweg in Tilburg werd stapvoets gepasseerd, er werd omgeroepen dat dit vanwege een overwegstoring was.
De terugreis verliep problematischer met een defecte trein tussen Breda en Tilburg. De overweg bij de Zwartvenseweg in Tilburg werd stapvoets gepasseerd, er werd omgeroepen dat dit vanwege een overwegstoring was.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Omroep in de RB 61 blijft een apart geval. In de ene is de Nederlandse omroep door een Duister ingesproken, terwijl in enkele andere treinen de stem die Keolis Nederland gebruikt te horen is. Overigens hoor je die met een Nederlandse stem is ingesproken ook nog bij OsnabrückSuus schreef:Op de valreep toch nog dit jaar een ritje met de Eurobahn naar Hengelo. Hier wat dingen die opvallen:
De verkoopautomaat in Bad Bentheim heeft een geel-witte trein als screensaver. Overigens lijkt de verbouwing van dat station nu eindelijk klaar, je kan weer door de deur naar binnen en buiten.
De Nederlandstalige omroep staat veel zachter dan de Duitse omroep en heb ik alleen in Bad Bentheim en Hengelo gehoord. Nog altijd meer dan bij de RE13 in Venlo uiteraard.
De Duitse omroepstem is de bekende Eurobahn-man. Op de RE13 is de mannenstem enige tijd geleden juist vervangen door een vrouwenstem.
De klok in de trein liep vier minuten achter.
Er waren twee conducteurs aanwezig in de trein, dat leek mij wat veel.
Voor de rest zijn die kaartautomaten in de trein ook nog vaker stuk dan dat ze wel werken, naast dat die dingen als je wil betalen veel te snel op tijdslimiet overschreden springen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Bij Keolis Blauwnet word je tegenwoordig persoonlijk begroet door de machinist, blijkbaar. Ik was de enige instapper te Bn en de machinist heeft mij bij de voornaam begroet via de omroep, goede service! :pos:
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
*O*
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Je bent blijkbaar zo berucht tegenwoordig, dat de machinist op deze manier de overige passagiers subtiel wil waarschuwen dat jij ingestapt bent :Xjulsteren schreef:Bij Keolis Blauwnet word je tegenwoordig persoonlijk begroet door de machinist, blijkbaar. Ik was de enige instapper te Bn en de machinist heeft mij bij de voornaam begroet via de omroep, goede service! :pos:
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Net voorbij Herfte staat langs een weg parallel aan het spoor naar Emmen een bord dat automobilisten op hun snelheid zou moeten wijzen. Het toont echter ook een rode boze smiley als er een trein passeert
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Hahaha, dat is prachtig
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Heeft Keolis Blauwnet nou serieus het attentiesignaal voor de omroep vervangen door kerstbellen trouwens...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Naar wat ik hoorde wel ja
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Gelukkig, dan ligt het niet aan mijn oren. Iets subtieler dan de manier waarop HTM het doet wel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zuidhorn Oost? *O*
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zutphen-Hengelo-Oldenzaal
Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Hoe heeft de NMBS het nu weer voor elkaar gekregen de t9267 met +70 te laten vertrekken in Brussel en maar met slechts +45 in Rotterdam aan te komen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 140 gasten