Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8714
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Doorkarren en Breda rechts laten liggen? ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En Zaventem ook lijkt me, anders ga je niet van +70 in Brussel naar +56 in Mechelen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ligt het aan mij of gebeurd het steeds vaker dat treinen op stations achteruit rijden?
Laatste tijd een paar keer gehad. Van de week nog op Sloterdijk. Paar dagen eerder op Duivendrecht. Ik stond helemaal vooraan en nadat de trein al een metertje of vijf was verschoven en het steeds harder en gevaarlijker werd, toch maar even de machinist geattendeerd met een flinke bonk op het raam. Opvallend genoeg bij mij in alle gevallen VIRM.
Laatste tijd een paar keer gehad. Van de week nog op Sloterdijk. Paar dagen eerder op Duivendrecht. Ik stond helemaal vooraan en nadat de trein al een metertje of vijf was verschoven en het steeds harder en gevaarlijker werd, toch maar even de machinist geattendeerd met een flinke bonk op het raam. Opvallend genoeg bij mij in alle gevallen VIRM.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Is mij laatst ook opgevallen, alleen dan bij een DDAR. :XBjarte schreef:Ligt het aan mij of gebeurd het steeds vaker dat treinen op stations achteruit rijden?
Laatste tijd een paar keer gehad. Van de week nog op Sloterdijk. Paar dagen eerder op Duivendrecht. Ik stond helemaal vooraan en nadat de trein al een metertje of vijf was verschoven en het steeds harder en gevaarlijker werd, toch maar even de machinist geattendeerd met een flinke bonk op het raam. Opvallend genoeg bij mij in alle gevallen VIRM.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
-
- Berichten: 629
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Heb hetzelfde fenomeen afgelopen vrijdag aan de levende lijve mogen ondervinden te Ede-Wageningen. Was overigens ook een VIRM.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het comfortabelst is de 1e klasse in ongereviseerd VIRM-1 en 2/3 inderdaad, maar VIRMm is nog altijd beter dan VIRM-4.
En als je nog eens echt oncomfortabel en met last van je rug uit de 1e klasse wilt komen dan moet je SNG eens proberen, dat is werkelijk verschrikkelijk. Zelfs SGMm zit nog beter, wat zeg ik, zelfs de DDAR-planken in de 2e klasse zijn nog comfortabeler.
En als je nog eens echt oncomfortabel en met last van je rug uit de 1e klasse wilt komen dan moet je SNG eens proberen, dat is werkelijk verschrikkelijk. Zelfs SGMm zit nog beter, wat zeg ik, zelfs de DDAR-planken in de 2e klasse zijn nog comfortabeler.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Laat comfort nu iets heel persoonlijks zijn.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Nou ben ik verre van de enige met die mening over SNG ben ik inmiddels achter.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
ICM 1e klasse *trein*
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ben zelf ook niet zo enthousiast over de stoelen in de 1e klas van SNG. 2e klas zit net iets beter, naar mijn idee.
Mijn grootste probleem met die stoelen is dat er een bepaalde zithouding wordt afgedwongen. Ongetwijfeld ergonomisch goed, maar ik vind het voor geen meter zitten. Ze zitten net te rechtop. Hadden de rugleuningen net iets meer naar achter gekanteld gestaan, dan was het volgens mij al een stuk beter.
Hardheid van de stoelen boeit mij niet zo veel, je zit er hooguit een uurtje op. Het is nog altijd beter dan de concertstoelen in de Ziggodome waar je uren op moet zitten :')
Overigens met de zittest op Rotterdam had ik zelf ook gestemd voor een andere stoel, maar ik heb geen idee meer welke precies...
Mijn grootste probleem met die stoelen is dat er een bepaalde zithouding wordt afgedwongen. Ongetwijfeld ergonomisch goed, maar ik vind het voor geen meter zitten. Ze zitten net te rechtop. Hadden de rugleuningen net iets meer naar achter gekanteld gestaan, dan was het volgens mij al een stuk beter.
Hardheid van de stoelen boeit mij niet zo veel, je zit er hooguit een uurtje op. Het is nog altijd beter dan de concertstoelen in de Ziggodome waar je uren op moet zitten :')
Overigens met de zittest op Rotterdam had ik zelf ook gestemd voor een andere stoel, maar ik heb geen idee meer welke precies...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Exact ja. Het is denk ik ook vooral de combinatie met stoelen die net te rechtop staan met de bult in de rugleuning die vast goed bedoeld is maar met stoelen die zo rechtop staan in de weg zit.Jultar schreef:Ben zelf ook niet zo enthousiast over de stoelen in de 1e klas van SNG. 2e klas zit net iets beter, naar mijn idee.
Mijn grootste probleem met die stoelen is dat er een bepaalde zithouding wordt afgedwongen. Ongetwijfeld ergonomisch goed, maar ik vind het voor geen meter zitten. Ze zitten net te rechtop. Hadden de rugleuningen net iets meer naar achter gekanteld gestaan, dan was het volgens mij al een stuk beter.
De 2e klasse stoelen heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar die hebben die bult in de rugleuning niet dus dat zit allicht beter ja.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Groeten uit ICE126 die zojuist uit Dusseldorf is vertrokken. Het is nogal druk in mijn 1e klasse rijtuig. Tussen Frankfurt en Keulen zaten er nog maar een paar mensen in datzelfde rijtuig.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Alleen in de lintjes, in een flirt (of bus) heb ik het niet gehoord.Daniel schreef:Heeft Keolis Blauwnet nou serieus het attentiesignaal voor de omroep vervangen door kerstbellen trouwens...
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Bij de test in Rotterdam was ik niet echt te spreken over de geplaatste stoelen. Houd me ten goede: ik ben ook niet enthousiast over de SNG qua meubilair, maar SGM zit net zo rampzalig.Daniel schreef:Exact ja. Het is denk ik ook vooral de combinatie met stoelen die net te rechtop staan met de bult in de rugleuning die vast goed bedoeld is maar met stoelen die zo rechtop staan in de weg zit.Jultar schreef:Ben zelf ook niet zo enthousiast over de stoelen in de 1e klas van SNG. 2e klas zit net iets beter, naar mijn idee.
Mijn grootste probleem met die stoelen is dat er een bepaalde zithouding wordt afgedwongen. Ongetwijfeld ergonomisch goed, maar ik vind het voor geen meter zitten. Ze zitten net te rechtop. Hadden de rugleuningen net iets meer naar achter gekanteld gestaan, dan was het volgens mij al een stuk beter.
De 2e klasse stoelen heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar die hebben die bult in de rugleuning niet dus dat zit allicht beter ja.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
in de Flirts is de omroep volgens mij weer eens kapot, afgelopen dagen in meerdere treinen steeds omroepen gehad van de machinisten i.p.v. de automatische omroepenjulsteren schreef:Alleen in de lintjes, in een flirt (of bus) heb ik het niet gehoord.Daniel schreef:Heeft Keolis Blauwnet nou serieus het attentiesignaal voor de omroep vervangen door kerstbellen trouwens...
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ja, dat lijkt de laatste tijd weer drama, positiebepaling lijkt niet goed te gaan, systeem denkt vaak verder te zijn dan ie is... Lijkt een probleem met de odometer te zijn.
En ja, die kerstbelletjes is een typisch iets voor de Lintjes
En ja, die kerstbelletjes is een typisch iets voor de Lintjes
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Komt idd door de odometer die minder pulsen afgeeft dan zou moeten waardoor de EBS continue "van route" geeft en dus geen reisinformatie geeft. Een ander gevolg daarvan is ook dat de digitale snelheidsmeter afwijkt, waardoor de EBS helemaal van slag af raakt en machinisten dus maar besluiten om zelf om te roepen.
Grt. Stefan
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zwitsers precisiewerk dus :-)
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Inderdaad ... heerlijk om te zitten.marlies schreef:ICM 1e klasse *trein*
Alhoewel de stoelen in de 2e klasse ook niet verkeerd zijn om te zitten.
Hetzelfde geld trouwen voor de 1e en 2e klasse van de DDZ stellen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ikzelf vind de ICM 2e klas erg goed zitten. Ik ben blij dat ze geen VIRM(m) inzetten tussen Rotterdam en Groningen maar ICM.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Maar ook DDZ, die hetzelfde prachtige interieur met goede stoelen heeft als VIRMm.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Mja, dat koffietentjesinterieur van de DDZ/VIRMm verschillen de meningen nogal over geloof ik.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Gistermiddag wilden mijn reisgenote en ik de toeslag laden voor de ICD bij de supplement post op Schiphol, toen wij werden toegeroepen dat wij niet moesten inchecken. Dat bleek een NS-medewerker te zijn, die vanwege Oud en Nieuw gratis toeslagen aan het uitdelen was. *O*
Beul van de blindegeleidelijn
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 139 gasten