Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Was trein 952 (16:38 uit Amsterdam Centraal) met meer dan 500 reizigers aan boord. Bijkomend probleem was dat de evacuatietrein die nodig was om de reizigers weg te krijgen tijdens de rit naar de locatie ook kapot ging :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
^^^ zó dan.. :(
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Kapot of "kapot"?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik zag zojuist een scherm op het perron zichzelf verversen. :o
De rechterhelft van een TB14 was op 17:56 blijven hangen (terwijl het 18:13 was) en ik wilde dat bijna melden, toen het scherm even wegviel en daarna weer de juiste info gaf.
De rechterhelft van een TB14 was op 17:56 blijven hangen (terwijl het 18:13 was) en ik wilde dat bijna melden, toen het scherm even wegviel en daarna weer de juiste info gaf.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
"it's in your head, in your heaaaad. Mikos, Mikos, mihikohoohohooooos" *O*
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanochtend wilde ik vlak voor Sloterdijk even kijken naar de lengte van de 2129, was hij nergens te bekennen. Vanwege werkzaamheden rondom Schiphol waren er wat wijzigingen geweest in de dienstregeling over Haarlem richting Leiden. Alleen stond dat een beetje cryptisch vermeld onder Schiphol en had NS de moeite niet genomen voor Amsterdam-Haarlem-Den Haag een aparte melding te maken.
In ieder geval kwam er om 07:27 een 2429 voorrijden. Vlak voor Haarlem riep de Mikos van dienst met een droge stem om: “Dames en heren, het volgende station is Haarlem. Voor reizigers die gewend zijn dat deze trein naar Den Haag Centraal gaat en nu gestresst op weg naar hun werk zijn, het komt allemaal goed. U gaat met deze trein mee naar Leiden Centraal en stapt daar over.” :D In Leiden stond de 2129 (pendel-IC tussen Leiden en Den Haag Centraal) te wachten en vertrok met +1.
Op de terugweg was de treindienstleider crea-bea bezig: mijn [serie=Intercity|2019|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] (pendel-IC tussen Den Haag en Leiden) werd op 5a binnengenomen en de [serie=Intercity|2019|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] werd op 4a binnengenomen, wat voor een goede crossplatform overstap zorgde. :pos:
In ieder geval kwam er om 07:27 een 2429 voorrijden. Vlak voor Haarlem riep de Mikos van dienst met een droge stem om: “Dames en heren, het volgende station is Haarlem. Voor reizigers die gewend zijn dat deze trein naar Den Haag Centraal gaat en nu gestresst op weg naar hun werk zijn, het komt allemaal goed. U gaat met deze trein mee naar Leiden Centraal en stapt daar over.” :D In Leiden stond de 2129 (pendel-IC tussen Leiden en Den Haag Centraal) te wachten en vertrok met +1.
Op de terugweg was de treindienstleider crea-bea bezig: mijn [serie=Intercity|2019|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] (pendel-IC tussen Den Haag en Leiden) werd op 5a binnengenomen en de [serie=Intercity|2019|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] werd op 4a binnengenomen, wat voor een goede crossplatform overstap zorgde. :pos:
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
...en NS zou NS niet zijn als ze zichzelf daarmee niet hartelijk zouden feliciteren middels een persbericht. Maar dan blijkt het bedrijf toch over een soort relatieveringsvermogen te beschikken:Nu.nl schreef:Treinreizigers steeds positiever over NS
Treinreizigers zijn steeds meer te spreken over de NS. Het percentage treinreizigers dat de NS het rapportcijfer 7 of hoger geeft, lag vorig jaar op 86 procent, tegenover 80 procent eerder.
De vervoerder kan de goede cijfers niet helemaal verklaren.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Er zou aldus de mikos van deze trein, een trein van blauwnet door een rood sein zijn gereden en hiermee een wissel hebben beschadigd, waardoor er nu geen treinen rijden tussen Almelo en Hengelo
Laatst gewijzigd door cassie127 op vr 18 jan 2019, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Volgens mij rijdt de [serie=Intercity|2019|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] komend weekend via 'die ene boog' bij Duivendrecht. In de NS-planner krijg ik een IC die niet naar Schiphol gaat, maar naar Lelystad Centrum. Gezien de stoptijd die staat voor Bijlmer kan er eigenlijk maar één mogelijkheid zijn.
🍉
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zoveel manieren zijn er niet om van Bijlmer naar Lelystad te gaan.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Kopmaken op Zuid had misschien nog gekund. Weet niet precies wat ze in die hoek gaan uitspoken.
Maar goed, voor mensen die boogjes willen 'afstrepen' is dit natuurlijk een ideale gelegenheid.
Maar goed, voor mensen die boogjes willen 'afstrepen' is dit natuurlijk een ideale gelegenheid.
🍉
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ze zijn Schiphol aan het omscheppen, dus daar rijdt zaterdag en zondag geen trein. Ze zullen de 3500 aan de 2400 geknoopt hebben om de stapel treinen op Amsterdam Zuid niet al te hoog te laten worden.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Waarschijnlijk proberen ze een werkende spoorlijn te krijgen. 't Zal me benieuwen
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zover nu bekend is is er in Almelo een wissel kapot gereden en was de STS passage in Hengelo geweestcassie127 schreef:Er zou aldus de mikos van deze trein, een trein van blauwnet door een rood sein zijn gereden en hiermee een wissel hebben beschadigd, waardoor er nu geen treinen rijden tussen Almelo en Hengelo
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Stiekem gebeurt dit eigenlijk best vaak. Zo heel bijzonder is het niet meer :DHainje schreef:Volgens mij rijdt de [serie=Intercity|2019|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] komend weekend via 'die ene boog' bij Duivendrecht. In de NS-planner krijg ik een IC die niet naar Schiphol gaat, maar naar Lelystad Centrum. Gezien de stoptijd die staat voor Bijlmer kan er eigenlijk maar één mogelijkheid zijn.
Ik doe ook maar wat
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Als die troep morgenochtend maar is opgeruimd _O- _O_cassie127 schreef:Zover nu bekend is is er in Almelo een wissel kapot gereden en was de STS passage in Hengelo geweestcassie127 schreef:Er zou aldus de mikos van deze trein, een trein van blauwnet door een rood sein zijn gereden en hiermee een wissel hebben beschadigd, waardoor er nu geen treinen rijden tussen Almelo en Hengelo
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Alles rijdt weer volgens dienstregeling, dus dat gaat vast wel goed morgen. Moet ook nog maar eens gaan kijken wat ik morgen wil gaan doen
Gelukkig ook nog via de klantenservice van Keolis kunnen regelen dat de bus in deventer heel even op de trein bleef wachten... Want het was allemaal nog wel wat vertraagd door die verstoring, waardoor ik een overstap van 0 minuten zou hebben ipv 9 minuten.
Maar toen ik hier eenmaal op het station aankwam begon het volgende probleem... Sloten van de auto bevroren -o-
Gelukkig ook nog via de klantenservice van Keolis kunnen regelen dat de bus in deventer heel even op de trein bleef wachten... Want het was allemaal nog wel wat vertraagd door die verstoring, waardoor ik een overstap van 0 minuten zou hebben ipv 9 minuten.
Maar toen ik hier eenmaal op het station aankwam begon het volgende probleem... Sloten van de auto bevroren -o-
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Sinds de Zuidtak viersporig is opgeleverd zijn er heel wat minder werkzaamheden en komt het dus ook minder voor.Ardan schreef:Stiekem gebeurt dit eigenlijk best vaak. Zo heel bijzonder is het niet meer :DHainje schreef:Volgens mij rijdt de [serie=Intercity|2019|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] komend weekend via 'die ene boog' bij Duivendrecht. In de NS-planner krijg ik een IC die niet naar Schiphol gaat, maar naar Lelystad Centrum. Gezien de stoptijd die staat voor Bijlmer kan er eigenlijk maar één mogelijkheid zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik heb de goden verzocht in een ander topic. Daar zei ik dat ik eigenlijk nooit vertraging had bij NS, nu sta ik al drie kwartier te koekeloeren in Den Bosch door een defecte trein bij Vught. :')
Ach ja, als ik het goed begrepen heb krijg je met NS Flex de vol tarief ritprijs terug bij WeekendVrij, dus ik heb met abonnement alweer voor de helft terug verdiend. *O*
Oh de HC in de 3524 zegt dat het overwegstoringen zijn. Nou ja, ik zit iig in een IC.
Ach ja, als ik het goed begrepen heb krijg je met NS Flex de vol tarief ritprijs terug bij WeekendVrij, dus ik heb met abonnement alweer voor de helft terug verdiend. *O*
Oh de HC in de 3524 zegt dat het overwegstoringen zijn. Nou ja, ik zit iig in een IC.
🍉
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Mijn eerste gtbv van dit jaar is een feit *O*
Mijn 3527 werd er in Den Bosch uitgetrapt, de 829 reed wel. Tussen Ht en Vught nog even stil gestaan, daarna tergend langzaam door Vught, stond een flirtje defect, en doordat ie daar zo stil stond alle overwegen ook. Vanaf Ehv zit ik nu in de 3529, zo in Venlo wel een schijtoverstap op de RE13 richting Mönchengladbach, als die rijdt, want daar staat ook een defecte trein. Moet in Venlo nog een kaartje kopen ook... :?
Mijn 3527 werd er in Den Bosch uitgetrapt, de 829 reed wel. Tussen Ht en Vught nog even stil gestaan, daarna tergend langzaam door Vught, stond een flirtje defect, en doordat ie daar zo stil stond alle overwegen ook. Vanaf Ehv zit ik nu in de 3529, zo in Venlo wel een schijtoverstap op de RE13 richting Mönchengladbach, als die rijdt, want daar staat ook een defecte trein. Moet in Venlo nog een kaartje kopen ook... :?
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Klinkt als hetzelfde wat ik gisteren had meegemaakt.
Voor vertrek uit Rotterdam met de 1121 was er een defecte trein gemeld tussen Bd en Tb, dus omreizen via Ut met de 621 en 3519 (wel met ICM overigens ).
Dus ook een schijnoverstap in Venlo als gevolg, maar daar kwam verandering in, doordat de lege Alpen Express blijkbaar veels te laat aankwam en de RE13 op een ruime +25 zette.
Voor vertrek uit Rotterdam met de 1121 was er een defecte trein gemeld tussen Bd en Tb, dus omreizen via Ut met de 621 en 3519 (wel met ICM overigens ).
Dus ook een schijnoverstap in Venlo als gevolg, maar daar kwam verandering in, doordat de lege Alpen Express blijkbaar veels te laat aankwam en de RE13 op een ruime +25 zette.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het is de pauper, uh, Eurobahn weer gelukt om een trein met twee defecte toiletten in te zetten op de RE13. Eentje spoelt onophoudelijk en het bezet-lampje knippert met de (onregelmatige) maat mee.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dan ga je uit de deur hangen toch? Ik zie het probleem niet *O*
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 169 gasten